Hlavní navigace

Čínské Xiaomi prodalo za první pololetí bezmála 35 milionů smartphonů

3. 7. 2015

Sdílet

Zdroj: Redakce

Čínské Xiaomi se stává stále populárnějším a díky neoficiálním evropským dovozcům společnost dobře známe už i v Česku. Sortiment oficiálního internetového obchodu Mi.com se však pomalu otevírá i vybraným evropským zemím. Příliš nepřekvapí, že mezi nimi chybí tuzemský trh.

Xiaomi, v překladu malé zrnko rýže, tak stále září především v Asii a akcionáři si opravdu nemají nač stěžovat. Podle pololetních výsledků společnosti se podařilo prodat 34,7 milionu smartphonů s logem Xiaomi na zádech. Celých 70 % všech prodejů přitom proběhl skrze oficiální internetový obchod Mi.com, který se tak řadí k největším e-shopům v miliardové Číně.

Přední muž Xiaomi Hugo Barra | Zdroj: engadget.comPřední muž Xiaomi Hugo Barra | Foto: engadget.com

Firma tak má velmi dobře nakročeno k pokoření loňského rekordu celoročních prodejů. Ten čítá 61,1 milionu prodaných smartphonů a při současném meziročním růstu 33 % je velmi pravděpodobné, že se jí to skutečně podaří.

 

Hugo Barra, jeden z vůdčích osobností Xiaomi a bývalý vysoký inženýr Googlu, ale zatím nedostál svým slibům, podle kterých měly smartphony této čínské značky oficiálně dorazit do Spojených států a Evropy do konce tohoto roku. Je sice teprve červenec a nejdůležitější předvánoční období je daleko, každý další měsíc ale ztrácí potenciální zákazníky, kteří se k modelům dostávají složitěji přes šedé dovozce.

Zdroj: Twitter | Pocketnow

Byl pro vás článek přínosný?