Reklama

Max Payne 3: srovnání výkonu grafických karet. Radeon, nebo GeForce?

Nabízíme vám srovnání výkonu grafických karet v náročném Max Payne 3 včetně stereoskopického 3D Vision a testů na třech monitorech v režimu Eyefinity a Surround.

Hardwarové požadavky, nastavení hry pro testy

V prvním článku o Max Payne 3 jsme si probrali možnosti nastavení a jejich vliv na výkon, kvalitu obrazu a množství zabrané paměti. Na GeForce GTX 460 jsme si demonstrovali výkon při různých nastaveních.

Z dosahovaných snímkových frekvencí a vlivu na kvalitu obrazu je zřejmé, že se už i u karet nižší střední třídy dá vhodným nastavením detailů dopracovat k uspokojivému výkonu, aniž by to znamenalo výrazně horší kvalitu obrazu. Ostatně minimální požadavky na systém nejsou nijak krvavé (i když s maximálními detaily dokáže hra zatopit i nejvýkonnějším kartám)

Požadavky na systém jsou dány rozsahem:

  • procesor: Intel dual core, 2,4 GHz – i7 3930K či AMD dual core, 2,6 GHz - FX8150
  • operační paměť: 2–16 GB
  • grafická karta:
    • Nvidia GeForce 8600 GT, 512 MB VRAM – GeForce GTX 680, 2 GB VRAM
    • AMD Radeon HD 3400, 512 MB VRAM – Radeon HD 7970 3 GB VRAM
  • HDD: 35 GB volného místa
  • operační systém: Windows 7 32/64b SP1, Windows Vista 32/64b SP2, Windows XP 32/64b SP3
  • zvuková karta: 100% kompatibilní s DX 9.0 – kompatibilní s DX9.0 s podporou Doilby Digital Live
  • další: připojení k internetu pro aktivaci

Lokace vhodná pro testování se tentokrát vybírala podstatně obtížněji. Pominu-li fakt, že když člověk dnes narazí na hru, ve které by se dala normálně uložit aktuální pozice vhodná pro testování, je to svátek, v Maxovi to komplikuje ještě další věc – celá hra je prošpikovaná sáhodlouhými animacemi s prostřihy do předrenderovaného videa, které nelze přeskakovat.

Při přehrávání videa framerate, který zobrazuje a měří FRAPS, skáče někam ke dvěma tisícům, takže je daný úsek pro měření nepoužitelný.

Max Payne také není z těch her, kde můžete nerušeně půl hodiny pobíhat po krajině. Pokud vás checkpoint nevyplivne do několikaminutové animované sekvence, nebo rovnou do přestřelky, dá se měřit jen krátký úsek, než dojdete k nějakým dvěřím (a následuje dlouhá animace či video), nebo po vás začně někdo střílet.

Prošel jsem větší část hry (až po dvanáctou kapitolu) a následně uložené checkpointy a z těch použitelných vybral ty nejnáročnější. Sporadicky můžete ve hře narazit i na ještě náročnějí scény, které se ale mihnou jen přílš krátce (dvě, tři sekundy) nebo nejsou dobře opakovatelné, a nebo se k nim prostě nedá dostat únosnou cestou (v průběhu několikaminutové animace).

Pro testy jsem využil dvě scény. První z nich je náročnější druhý checkpoint z páté kapitoly, poté, co Max vyskočí z lodě, druhá scéna je sice v průměru rychlejší, ve druhé polovině měřeného úseku se ale výrazně propadá snímková frekvence a drží se stabilně na nízké úrovni. Obě měření trvají jen 38 s.

Protože je zapotřebí testovat FRAPSem a celý úsek je nutné ručně projít, je testování hodně časově náročné a úmorné a tak je testovaných karet o něco míň než obvykle.

Reklama

 

Nastavení hry

Protože je nastavení hry limitováno nejen výkonem karet, ale i kapacitou paměti (hra vám nedovolí uložit nastavení, pokud jsou požadavky na paměť vyšší než kapacita paměti na kartě), hledal jsem vhodný kompromis, který by mi dovolil porovnat při co nejlepším nastavení co nejvíce karet.

Limit se sice dá obejít (stačí editovat příslušné xml s uloženým nastavením, parametry do příkazové řádky používané u GTA nějak nepomáhaly), jenže pocit, že jste vývojáře přelstili, si stejně moc nevychutnáte, protože hra při (výraznějším) překročení limitu kolabovala při načítání úrovní. A vyhlazování se mi nepovedlo (alespoň u GeForce) vynutit ani přes ovladače.

Deaktivace na paměť náročného režimu vyhlazování MSAA je tedy samozřejmostí, MSAA 4× při maximálních detailech je dobré tak na karty s minimálně 1,5–2 GB paměti.

Abych se vešel pod 1024 MB (i v režimu 2560×1600), na kterých začínají levnější herní grafiky nebo naopak highendové karty minulých generací, snížil jsem ještě kvalitu stínů z Very High na High.

V režimu 3D Vision je kromě toho kvůli problémům s HDAO ještě nastavení Ambient Occlusion snížené na SSAO.

U tří LCD jsou testovaná dvě nastavení, náročnější obdobné jako s jedním monitorem a druhé, kde je ještě snížená kvalita odrazů a vody tak, aby se hra při rozlišení 5760×1080 bodů vešla do 1 GB paměti.

Testovací sestava

Protože i s Max Payne 3 počítám do nové metodiky testování grafických karet, testoval jsem už na nové testovací sestavě.

Jako testovací platforma posloužila základní deska Gigabyte X79-UD5 s BIOSem F10. Procesor je šestijádrový Core i7-3960X s TDP 130 W, který je přetaktovaný na 4,2 GHz při 1,36 V. Asistuje mu 16GB kit operačních paměti DDR3 od Kingstonu.

  • základní deska: Gigabyte X79-UD5
  • procesor: Core i7-3960X (deaktivovaný HTT, C1E, EIST), 4,2 GHz na 1,36 V
  • chladič CPU: Noctua NH-D14
  • paměti: 4× 4 GB Kingston DDR3 KHX2133C11D3K4/16GX
  • zdroj: Enermax Revolution 85 ERV920EWT-00, 920 W
  • pevný disk: Intel SSD 510 (250 GB)
  • skříň: Gelid DarkForce
  • operační systém: Windows 7 x64

Gelid Darkforce
originál

Protože někteří uživatelé hlásili s poslední verzí ovladačů AMD Catalyst 12.6 beta pádání hry, testoval jsem s poslední oficiální verzí Catalyst 12.4 s certifikací WHQL (screenshotů z GPU-Z s 12.6 se neděste, nedělal jsem je znova) s profily 12.6 CAP1, karty Nvidie na ovladačích 301.42 s certifikací WHQL.

Oblíbené Tisk E-mail
Reklama

Komentáře

Chtel bych se zeptat, zda takto  -  presne v tomto duchu budete testovat nyni hry? Chtel bych rici, ze takto se mi to libi. Jsou tam jak zakladni rozliseni, tak 3D, surround/eyefinity :)) Urcite to je ale narocnejsi na testovani takze se da pochopit ze se bude testovat mene karet....|||||||||||

Pěkné, nicméně mi přijde zbytečné zařazení HD6970 kterou moc lidí nemá a ani není aktuální. Mnohem lepší by bylo zařazení HD7850 která má ještě přijatelnou cenu a po oc se té 6970 vyrovná.

Testujete s HyperZ u Radeonů a LMA u Geforce?

Reklama
Reklama
-->