Max Payne 3 a grafika: velký průvodce nastavením

Max Payne 3 od tvůrců GTA patří k letošním nejočekávanějším a nejlépe hodnoceným hrám. Poradíme, jak jej nastavit i na slabších kartách tak, abyste se zbytečně neokrádali o kvalitu obrazu.

Max Payne 3 a engine RAGE: DirectX 11, kvalitní fyzika i animace

Max Payne 3 je jednou z nejočekávanějších her letošního roku a nejen v recenzích, ale i na Metacritic patří k těm nejlépe hodnoceným novým hrám. Na platformě PC za posledních 90 dní se dokonce vyhoupla před Diablo III.

Za Max Payne 3 stojí vývojářské studio Rockstar Studios. Hra běží na enginu RAGE (Rockstar Advanced Game Engine, který vycházel z Angel Game Engine a má integrované i další enginy třetích stran – animační engine Euphoria od NaturalMotion a Bullet pro výpočty fyziky.

Úžas vzbudila zpráva, že bude hra vyžadovat pro instalaci 25 GB diskového prostoru. Pokud ji nestáhnete ze Steamu, ale pořídíte krabicovou verzi, v obalu na vás čekají hned čtyři DVD a délka instalace si v ničem nezadá s časy, kdy jsme hry podobně instalovali z několika CD.

Reklama

PC verze není klasickým portem z konzolí, podporuje nejmodernější technologie včetně DirectX 11 s podporou teselace. A dá se říci, že patří k těm náročnějším (zejména pokud budete chtít používat vyhlazování MSAA).

Odměnou za otravnou instalaci a velké nároky na diskový prostor je ale bohatý svět se spoustou detailních objektů a kvalitních textur.

Hra nabízí bohaté možnosti nastavení, která mají výrazný vliv na kvalitu zobrazení a výkon. A dá se přizpůsobit tak, že bude vypadat a běžet dobře na fullHD rozlišení i na starší GeForce GTX 460 i tak, že s ní GTX 670 bude mít co dělat.

Od ostatních her se hry od Rockstar Studios s enginem RAGE liší v další drobnosti – hra při nastavení zároveň ukazuje, jaké budou nároky na paměť. Výsledná hodnota pak nemůže být vyšší než je paměť karty a při nastavení na to musíte brát ohledy.

Testování se trochu zdrželo, protipirátská ochrana verze retail totiž s uvedením blokovala utilitám běžně používaným pro snímání screenshotů a měření výkonu (FRAPS, MSI Afterburner atd.) přístup ke hře. Patch, který tento problém odstranil, se naštěstí objevil velice rychle, takže hru nakonec nebylo zapotřebí ani crackovat.

Hra bohužel trpí tím, čím většina současných titulů – z konzolí zdědila systém checkpointů a výpravnější pojetí plné zdlouhavých a nepřeskočitelných animací. Řada checkpointů začíná někdy i několikaminutovou sekvencí, jiné naopak okamžitou přestřelkou. Kvůli tomu i testování vlivu nastavení na kvalitu zobrazení a hledání pozic vhodných pro testování zabírá více časuu než obvykle, proto musím chtě nechtě článek rozseknout na dvě části.

V té dnešní se podíváme na testy vlivu nastavení výkonu na kvalitu obrazu, v další pak na klasické porovnání výkonu grafických karet.

Metodika testování, testovací sestava

Testovací sestava

Protože s Max Payne počítám do nové metodiky testování grafických karet, testoval jsem už na nové testovací sestavě.

Jako testovací platforma posloužila základní deska Gigabyte X79-UD5 s BIOSem F10. Procesor je šestijádrový Core i7-3960X s TDP 130 W, který je přetaktovaný na 4,2 GHz při 1,36 V. Asistuje mu 16GB kit operačních paměti DDR3 od Kingstonu.

  • základní deska: Gigabyte X79-UD5
  • procesor: Core i7-3960X (deaktivovaný HTT, C1E, EIST), 4,2 GHz na 1,36 V
  • chladič CPU: Noctua NH-D14
  • paměti: 4× 4 GB Kingston DDR3 KHX2133C11D3K4/16GX
  • zdroj: Enermax Revolution 85 ERV920EWT-00, 920 W
  • pevný disk: Intel SSD 510 (250 GB)
  • skříň: Gelid DarkForce
  • operační systém: Windows 7 x64

Grafická karta a použité nastavení

Roli slabší grafické karty sehrála referenční GeForce GTX 460. Všechna nastavení byla na maximu, výjimkou je pouze vypnuté vyhlazování MSAA, které bylo nutné deaktivovat kvůli nedostatečné kapacitě paměti (1024 MB). Kvůli tomu také vyhlazování MSAA ve srovnání chybí, s touto kartou je nebylo možné otestovat.

Pro daný test jsem pak měnil jen konkrétní položku. Protože řada nastavení není znát v každé scéně, zkoušel jsem hned několik lokací. Testoval jsem na statické scéně (přesněji bez pohybu postavy), naměřená hodnota je průměr za 12 s. Výsledky měření jsou poměrně přesné, obvykle se rozdíl měření vejde do 0,3 fps.

Nová galerie

Pro srovnávací snímky jsem použil novou galerii. Po rozklepnutí náhledu se otevírá zmenšený obrázek, který je pro řadu srovnání nepoužitelný. Pod náhledy v článku už nenajdete odkazy na originál, obrázek v původním rozlišení se otevírá v nové záložce tím, že klepnete na obrázek zhruba uprostřed (přesněji mimo prostor používaný pro skok na předchozí a další obrázek).

Plné rozlišení je nutností například při porovnávání vyhlazování FXAA.

Další články na téma: 
Oblíbené Tisk E-mail

Související články

Reklama

Komentáře

zdravim
kolik pameti vezme MP3 ve full hd se vsim na max vcetne msaa? Jaky by trebas byl rozdil mezi 4xmsaa a 8xmsaa ve velikosti pouzite pameti u nvidia/amd karet? dekuji predem za info :)

S GTX 670 to bylo:

965 MB u MSAA Off
1117 MB u MSAA 2×
1421 MB u MSAA 4×
2030 MB  u MSAA 8× (a tam už by to asi chtělo spíš 3GB kartu, otázka je, jestli to vůbec zvládnou co do výkonu. Na té GTX 670 se 4× to bylo tak akorát, chapter 5/checkpoint 2 jel na nějakých 36-40 fps).

GTX680 mam 2 mesiace a FXAA je naozaj skvela vec mam to trvale zapnute v ovladacoch +16xAF
Na MSAA mozete zabudnut, medzi 4XMSAA a FXAA sa neda spoznat rozdiel a FXAA funguje aj na priehladnych texturach plotoch...
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/max-payne-3-p...
Vdaka tejto tech. si mozete zahrat Payna 3 aj BF3 na 100FPS, takze min 60FPS mate vzdy :-)
MSAA, AA, AAA - je minulost

GTX680 mam 2 mesiace a FXAA je naozaj skvela vec mam to trvale zapnute v ovladacoch +16xAF
Na MSAA mozete zabudnut, medzi 4XMSAA a FXAA sa neda spoznat rozdiel a FXAA funguje aj na priehladnych texturach plotoch...
http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/max-payne-3-p...
Vdaka tejto tech. si mozete zahrat Payna 3 aj BF3 na 100FPS, takze min 60FPS mate vzdy :-)
MSAA, AA, AAA - je minulost

Poměrně detailní,přesto jsem se nedozvěděl jestli je možné hrát na kartě s 512MB paměti.Vzhled textur na nastavení "normal" je otřesný.

Pod 512 MB se dá dostat ještě kombinací textur snížených z very high na high a stínů z very high na high, vše ostatní může být na max (samo bez MSAA), výsledek je pak pořád ještěm myslím dost slušný, opět bych se bál spíš toho, že u karet, které se běžně osazovaly 512MB paměti, už na to bude slabé GPU:

Samozrejme ze hrat to pojde, len v pripade problemov musis nadstavit ovladace grafiky na rychlost
Odporucam ti vyskusat - 1680x1050, tj mensie rozlisenie, ziadne MSAA :-)  a ziadne alebo min  tiene
ovladace na speed
a textury si nadstav na high

Lidi pomoc nefunguje me vyhlazovaný na 7970 s  driver 12.6  bez fx a aa je to šilené hnus nevym co stim nastaveny mam vse ale aa vubec ani nefunguje fxaa

myslíš tu betu? Ta je i nestabilní. 12.4 certifikovaná mi zase občas cuká s obrazem. Kvalita driverů AMD jde dolů

No to mám radost... a teď na čem to teda na těch Radeonech testovat. Zrovna to trhání není něco, co by bylo na průměrech vidět :(

asi jen na těch certifikovaných, to občasné poskočení obrazu je sice mrzuté, ale pořád lepší než padání s betou 12,6 či zatuhnutím po přechodu do úsporného režimu...

Na HardOCP.com testovali s driverom 12.4 WHQL a k tomu mali 12.6 CAP Beta 1.

Kde jsou ty časy, když každá hra byla originální. Maxe Payna přece stál na hutné atmosféře šerých ulic atd. Když si prohlížím obrázky z Max Payne 3, nevidím rozdíl oproti Crysis 2. Cosi se z těch her vytrácí ....

Reklama
Reklama