Euro.cz Finance.cz Cnews.cz Edna.cz VideaČesky.cz Více
Flek.cz Profit.cz CoChceš.cz WoT.cz Raketka.cz Hryprodivky.cz Zdn.cz Nasvah.cz LetenkyLevne.cz Stahnu.cz Mujsoubor.cz Kniha.cz Více

Google stále nechápe Evropskou komisi. Evropská komise stále nechápe Google

Vyšetřování Google Evropskou komisí se vleče už šest let a případ stále nebere konce. Ve Spojených státech již firma našla s tamním antimonopolním úřadem společnou řeč, aniž by to Google odnesl tučnou pokutou nebo dramatickou změnou služeb. Evropské úřady si ale stojí za svým a tvrdí, že Google zneužívá dominantního postavení. Vadí ji to u vyhledávače zboží, reklamního systému a Androidu.

Takhle vypadají Google Nákupy
Takhle vypadají Google Nákupy 

Hlavní právník podniku, vice prezident Kent Walker, v novém blogpostu reagoval na první bod – vyhledávač zboží. Komise ovlivněná lobbisty ze skupiny FairSearch zastupující dotčené strany tvrdí, že služba Google Nákupy ničí podnikání e-shopů a jiných srovnávačů cen. Google prý silou (svou velikostí) naučil lidi používat jeho vlastní produkt, který má ve výsledcích prioritní umístění.

Walker ale říká, že o žádné upřednostňování nejde. Nákupy jsou inzertní službou a místo v ní si může každý zaplatit. Navíc v běžných výsledcích hledání jsou i přirozené neplacené odkazy do e-shopů nebo srovnávačů (viz screenshot s Heurékou na prvním místě).

 

Komise podle Walkera neukázala žádný důkaz, že by Google manipuloval trhem. Navíc mu vadí, že Komise vůbec nebere v potaz Amazon, který je tím, kdo dominuje e-commerce. Firma se odkazuje na nedávnou studii v Německu, která říká, že třetina nakupujících jde rovnou na Amazon a tam nakoupí. Jen 14,3 % uživatelů jde při nakupování nejdříve na Google. A 6,7 % využije jiné srovnávače cen. Zbytek lidí chodí do obchodů přímo, využívají různé nákupní galerie spojující více obchodů dohromady (eBay a spol.) nebo se k produktům dostanou přes sociální sítě.

Jinými slovy – Komise nerozumí dnešnímu internetu. Jde o dynamickou oblast. Návyky uživatelů coby nakupujících se mění. Více než polovinu evropského trafficu mají na svědomí smartphony. Lidé se proto naučili nakupovat i přímo v aplikacích. Google je sice největším vyhledávačem v Evropě, ale nákupy ovlivňuje jen málo. E-shopy i srovnávače zanikají, ale vznikají také nové. Podle Walkera nemá Komise důkaz, že by za zkázou obchodníků byl samotný Google.

Zdroj: Google

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama

Komentáře

Njn není co se divit když EU komise se skládá z dinosaurů a pozlacených vidláků.
Internet je pro mnohé těžko pochopitelný.

Reklama