Reklama

Intel pořád rozdává Atomy. Čínské Xiaomi je prý má zadarmo s CPU pro notebooky

Minulý rok Intel značně omezil či eliminoval subvence a slevy tabletových Atomů, kterými přilepšoval bilanci výrobcům mobilních zařízení a které mu v nich (ovšem za cenu finanční zátěže) vydobyly významný tržní podíl. Zdá se ale, že tuto strategii ještě úplně neopustil. Údajně si totiž atraktivními zvláštními podmínkami dál hýčká vybrané klienty, mezi nimi čínské Xiaomi.

O Xiaomi se psalo jako o firmě s ambicí být čínským Applem a daří se jí v prodejích mobilů. Ovšem tato značka začala nabízet také tablety a teď chce prorazit i s notebooky (ty by údajně měly jít na trh letos na jaře). Podle některých analytiků by se tato či jiné čínské značky mohly v oboru laptopů rychle etablovat na úkor tradičních výrobců, což je zřejmě důvod, proč se Intel uchází o jejich přízeň. Xiaomi tak prý podle tchajwanského webu má speciální „slevu“ na procesory pro notebooky, jejichž objednávky si u něj chce Intel zřejmě zajistit.

BGA verze procesorů Skylake: Core M, řada U a řada H s externím čipsetem
BGA verze procesorů Skylake: Core M, řada U a řada H s externím čipsetem

Zákulisní zdroje údajně prozradily, že Intel dá firmě Xiaomi zadarmo tabletový procesor (tedy Atom Cherry Trail nebo Bay Trail) ke každému odebranému notebookovému CPU. V zařízení Xiaomi Mi Pad 2 se nachází aktuální 14nm Atom x5-Z8500, teoreticky by tedy mohly být zadarmo právě tyto SoC. Pro čínského výrobce je tato pobídka konkurenční výhoda; Intel na věci ztrácí tržby, ovšem alespoň ho může těšit, že ubral z tržeb MediaTeku či jiného konkurenta v oblasti tabletů. Kromě čipů zadarmo prý Intel Xiaomi pomáhá také s vývojem a návrhem notebooků.

Xiaomi Mi Pad 2
Xiaomi Mi Pad 2

Podle DigiTimes také Intel asi doufá, že se mu tímto předcházením podaří v budoucnu urvat i nějaké zakázky na SoC pro telefony, kterých Xiaomi prodá okolo 70 milionů ročně. Xiaomi chce se tlačí také do nových trhů jako je internet věcí či zařízení pro tzv. „chytrou domácnost“. I na tom by Intel samozřejmě rád profitoval (tedy pokud pomineme ztráty na slevách a subvencích); kromě toho si ale asi od vztahů s Xiaomi slibuje obecně lepší postavení na Čínském trhu.

 

Ačkoliv se může zdát, že plošné prodeje pod cenou nemohou být pro Intel moc přínosné, společnost to má pravděpodobně dobře promyšlené a sleduje dlouhodobější strategii. Profitovat ale asi bude hlavně čínská strana.

Zdroj: DigiTimes

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama
Reklama