Euro.cz Finance.cz Cnews.cz Edna.cz VideaČesky.cz Více
Flek.cz Profit.cz CoChceš.cz WoT.cz Raketka.cz Hryprodivky.cz Zdn.cz Nasvah.cz LetenkyLevne.cz Stahnu.cz Mujsoubor.cz Kniha.cz Více
Reklama

Kdy přijde Pascal a Polaris? AMD bude mít nová GPU v Q3, Nvidia asi už v Q2

Kdy přijdou na trh letošní hlavní novinky v oblasti procesorů, víceméně víme (Broadwell-E v červnu, Zen od AMD někdy na konci roku, Kaby Lake až po něm). Momentálně nejnaléhavější otázkou je tím pádem s přehledem to, kdy se objeví nová generace GPU vyráběných na 14 či 16nm procesu. Na CES 2016 byla příležitost nějaké informace získat a tak se vynořila přibližná data, kdy by se mohla GPU s architekturou Polaris od AMD a Pascal od Nvidie objevit.

 

Polaris pravděpodobně v červenci nebo srpnu

Zdá se, že ačkoliv historicky bývalo na novém výrobním procesu obvykle dříve AMD/ATi, s FinFETy se role patrně obrátí, byť je třeba říci, že situaci tentokrát zkomplikuje konkurence dvou různých továren (TSMC a GlobalFoundries/Samsung). V rozhovoru s šéfkou AMD Lisou Su na CES 2015 padlo, že GPU s architekturou Polaris by měla být uvedena kolem „poloviny roku“. Nová GPU mají přijít do všech segmentů trhu, ovšem ne naráz. Připomeňme, že na CES 2016 již AMD jedno GPU demonstrovalo, šlo ale právě o levnější 14nm GPU ze spodního konce spektra. Podle některých pramenů byl za zavřenými dveřmi ukázán i větší čip, ovšem je otázka, zda i ten už byl funkční. Je tudíž možné, že Polaris bude mít premiéru v levnějších kartách, a highend přijde až o něco později.

GPU architektura AMD Polaris, první prezentace
GPU architektura AMD Polaris, první prezentace

AMD podle Lisy Su zamýšlí přivést nové grafiky na trh ještě včas pro nákupní období tzv. „back to school“, které spadá na přelom srpna a září. Nejpravděpodobnější termín tedy je asi srpen nebo červenec. Dřívější uvedení (v červnu nebo před ním) zřejmě reálné není, protože pak by firma nejspíše nemluvila o „polovině roku“, ale o druhém čtvrtletí roku (což je duben až červen). Tyto termíny se jinak nemají týkat jen desktopových karet, modely pro notebooky mají údajně přijít rovněž v létě.

 

 

Pascal by mohl vyjít v dubnu až červnu

Nvidia nic oficiálního o načasování nových GPU zatím nesdělila, už nějakou dobou se ale šíří odhady, že by její 16nm GPU mohla přijít relativně brzy, již na jaře. K tomu se nyní přiklání také web BenchLife. Z vyzvídání na CES 2016 mu údajně vyplývá, že Pascal bude Nvidií vydán během druhého kvartálu roku, tedy někdy v období duben – červen. Mezi prvními vypuštěnými kartami ale údajně možná ještě nebude nic s HBM či HBM2, prý by také zde mohly nejprve přijít spíše mainstreamové GeForce s GDDR5. Nicméně Nvidia bude mít podle těchto informací s uvedením nových karet každopádně náskok – a to možná i dvou až tří měsíců.

Jak jste možná zaregistrovali, Nvidia minimálně před novináři na CES 2016 novou architekturu na rozdíl od AMD nepředvedla v reálu (nebo se to alespoň zatím nedostalo ven). Pascal se sice na veletrhu skloňoval, ale jen v kontextu hardwarové jednotky Drive PX 2 určené pro automobily (jinak poměrně pozoruhodné). Ta má být založená na dvou Tegrách a dvou GPU, a to vše má používat architekturu Pascal. Nicméně přímo na CES 2015 tento hardware zatím neběžel, demonstrace používaly místo toho 28nm Maxwellovská GPU.

Drive PX 2 s chladícím raditárorem
Drive PX 2 s chladícím raditárorem

Drive PX 2 zatím ještě nemá dostupné vzorky – Nvidia tak sice předváděla model tohoto zařízení, neznamená to ale, že v něm již byl nainstalován hardware na bázi Pascalu. Jak jsme již psali minulý týden ve zprávě o PX 2, ve slotech pro GPU žádný Pascal rozhodně nebyl, jednalo se podle všeho o mobilní grafiky s čipem GM204. Bližší pohled toto potvrdil. Různí novináři si všimli například takového detailu, že na GPU jsou natištěné kódy uvádějící datum výroby v TSMC, podle nichž by tyto „Pascaly“ byly už rok staré.

Model Drive PX 2 z CES 2016 ještě GPU Pascal neměl, jde zřejmě o GTX 980M
Model Drive PX 2 z CES 2016 ještě GPU Pascal neměl, jde zřejmě o GTX 980M

Je ale třeba upozornit, že nepřítomnost reálného hardwaru na CES nemusí vůbec znamenat, že jej Nvidia ještě nemá, nebo že je dokonce proti AMD pozadu. Nějaké inženýrské vzorky patrně v laboratořích budou a jak již bylo řečeno, zmíněné dosavadní informace naopak naznačují, že se jí povede uvedení nové generace GPU stihnout dříve a červenou konkurenci předběhne. Ačkoliv se tedy poukazuje na paralely s nechvalně proslulým „prototypem“ prvního Fermi, neznamená to vůbec, že má Nvidia s Pascalem nějaké problémy. Pro to signály zatím chybí.

Zdroje: BenchLife, ComputerBase

Oblíbené Tisk E-mail
Reklama

Komentáře

Celkem divne ze by nvidia nic neukazala a uz za 3-4 mesice by uz teoreticky mohla neco vydat na trh.. To uz by musela vyroba bezet v plnem proudu, prece jenom vyrobcum grafik nejaky cas zabere nez to vyrobej, zabalej a odeslou do distribucnich kanalů

Fakt nepoznáš PR článek od nvidie ? :-D Jistě že je článek fake, vůbec ho exhw. nepsal dostali ho mailem od nvidie :-)

v Q2, tedy klidne az za 5 mesicu, navic muze dojit klidne jen k odhaleni architektury a paperlaunf par kousku, k uvedeni na trh klidne az Q3, take je otazkou jakej model se uvadi, protoze v pripade highendu staci na vyrobu 1-2 mesice, kdesto na lowend nebo mainstream se musi pocitat s 2-4 mesici, ty tebou uvadene 3-4 mesice by bylo neco co by melo potencial zahltit trh s hodne vekou poptavkou

kuprikladu u GM204 byli podle data vyroby prvni kousky na trhu prave za necele 3 mesice, aneb prvni zakaznici 980/970 co si karty poridili koncem rijna 2014 tak meli cipy s datem vyroby srpen 2014

distribuce zbozi po celem svete dnes zabere cca 3 tydny

"Je ale třeba upozornit, že nepřítomnost reálného hardwaru na CES nemusí vůbec znamenat, že jej Nvidia ještě nemá, nebo že je dokonce proti AMD pozadu"

zvláštní logika.... Nvidia má 2-3 měsíce náskok, ale přitom ukazuje atrapy a ani na CES nepřevedla jiný funkční čip. AMD předvedlo jeden čip naživo, druhý za zavřenými dveřmi, ale je vlastně pozadu :D

to ze nechapes logiku konkurence neni problem zadne z tech firem, proc by mela Nvidia na vseobecnem veletrhu s elektronikou prezentovat neco co vetsinu tamnich zakazniku nezajima? proste odprezentovali jen modul a jeho ekosystem ktery tamni zakazniky zajima mnohem vice nez to ze se nejaky cip honosy architekturou Pascal nebo Maxvell, proste si Pascal schovavaj na dalsi akci, je nesmysl na jedne akci vyvalit vsechno co maj, mnohem rozumnejsi je si to rozdelit na vsechny chystane akce v celem roce a servirovat tak publiku vsechno postupne a tim si zajistit mnohem vetsi PR

ano, protože zrovna to co zákazníky zajímá a co automotive trh nejvíc potřebuje, je 250W monstrum chlazené vodou a složené ze 4 čipů :D Bingo !

Huang asi musel přejít na tvrdší drogy :)

Huanga este chapem, nemaju asi ten produkt poladeny, tak robia PR tanecky s maketami
skor nechapem ludi, ktori im to zeru aj s navijakom

ano zrejme zajima, protoze kuprikladu to co dnes ma Audi v testovacich autonomnich vozech coby autonomni system tak ma prikon prez 2kW ;)

proste za celej rok 2016 je asi 5-6 vyznamnych akci na kterych muzou neco predstavit, tak proc by si vycakali veskerou munici hned v lednu na CES ktere ani neni primarne zamerene na oblast kde je neco jako Pascal dulezite? vzdyt za 2 mesice bude treba cebit, ktery z hlediska GPU a jeji pripadne architektury bude mnohem dulezitejsi, nebo gamescon, blizcon, komickon a dalsi

hmm, zdá se že Tegra má fakt úspěch:

CES 2015
http://www.vizworld.com/2015/01/audi-and-nvidias-tegra-3-bring-the-cockp...

CES 2016:
http://www.cnet.com/news/audi-turns-to-qualcomm-power-for-entertainment-...

"Mobileye didn’t hesitate to publicly knock Nvidia during Mobileye’s press conference. CEO Shashua said, “What I saw in Nvidia’s announcement was a liquid cooled super computer with 250 watts of power that costs $10,000. I think it’s not relevant to our space.”

http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1328655

jak s tim souvisi Tegra? to us fakt nemas cim jinym reagovat a tak k debate o Pascalech musis zase prejit jen na Tegru :D

musím uznat že blbýho hraješ dobře...oh wait.... Ty to nehraješ :D

njn takze to zase budu muset rozepsat aby to pochopil i blbec ktery jako ty co o podnikani asi vi jen to ze podnikatele a firmy jsou jen paraziti

takze Tegra 3 je dnes ve spouste koncernovich aut (celkove asi 12-15 znacek a par jich jako Audi je z kocnernu VW) , jezne Nvidia nema za Tegru 3 adekvatni levnou nahradu a tedy nema co danym automobilkam pokud chteji neco levneho pro multimedialni system nabidnout, tam kde tenhle segment zacinal na rekneme $200 za HW pred par lety dnes lepsi HW nez Tegra 3 dokaze nabidnout spousta firem za $20 a min, takze Audi ktere dnes musi sakra setrit kvuli moznym i budoucim problemum koncernu VW spojenych s kauzou dieselgate, a samozrejme si hleda alternativy jak v dalsi generaci nahratit tenhle konkretni kus HW, a Qualcom jakosto jeden z nejvetsich zrejme bude nabizet i velice zajimave ceny za pro tento ucel zajimavej HW, za lepsi a levnejsi nez je dnes zastarala Tegra 3 ;)

nehlede na to Nvidia se prave od neuspechu Tegry 4 zacala soustredit na segment kde se neodehravaji prodeje v radech milionu kusu za par dolaru, ale na segmenty ktere teprve zacinaji existovat a pokud vubec, tak prvni poradne prodeje alespon v desitkach a stovkach tisic kusu HW nastanou za 4-5 let kdy se mozna autonomni rizeni zacne nabizet jako priplatkova vybava, a to na oblast autonomnich vozidel a jejich autonomni jednotky, kde zase bude potreba mit neco jineho nez co nabizi kdes kdejaka cinska firmicka a kde zase jednotka daneho HW bude ve stovkach dolaru

ve skratce Nvidia proste nema nic cim by ve stejne cenove relaci dnes nahradila Tegru 3 ktera je jiz v te cenove hladine nekonkurenceschopna, a je to ciste vec Nvidie a jejich rozhodnuti zda v dane casti trhu videj ci nevidej potencil k ziskum, zrejme nevidej kdys v nem jiz nic nenabizej a ani nevyvyjej ;)

tak s tím, že Nvidia nemá nic souhlasím :)

Šamane, bez obav, chápou tě i blbci. Dokonale.

kdybych chtel mast pyublikum a konkurenci, tak ukazovat atrapy a starsi architekturu je vpodstate idelani zpuzob

to ze Pascal pro verejnost na CES k videni nebil vpodstate znamena ze si jej chtej treba ponechat na jinou konferenci kde je ocekavany mnohem vice nez na veletrhu kde se prezentuje spise neco jineho a pripadne zakazniky nezajima jmeno architektury, ale co ta konkretni vec dovede

Taky mě to napadlo jestli to není schválně :-) jako kamufláž
Zas na druhou stranu tento kousek už kdysi předvedli a no nevím ukazovat něco a tvrdit že to mám i když v ruce držím něco jiného... Působí to přinejmenším blbě... V tomhle se líp předvedla AMD s funkčním kouskem...
Řek bych, že grafiky vyjdou +- ve stejnou dobu. A dohadovat se o tom kdo dřív a kdo později či kdo koho převálcuje je v dnešní době fakt k ničemu... Berme jako + že se obě firmy pilně připravují a my zákazníci se máme nač těšit ;-)
Jestli jedna nebo druhá společnost Přijde na trh s fyzicky dostupným HW o měsíc dřív nebo později je pro mne bezpředmětné... Stejně si počkám na konkurenci abych mohl porovnat...
Nyní sou to zbytečné emoce

na CES je 90% lidi co ani netusej co nejaky Pascal je, lidi z automobilek a dalsiho harampadi kde pojem CPU/GPU a jejich architektura nehrajou vubec zadnou roli, tam se hledi jen na wow efekt neceho co se predvede a pak se v zakulisi s partnery dohaduje kdy a za kolik se toho doda kolik kusu protoze to umi presne to co ten partner potrebuje aby to umelo, a to ze to sledujou servry o IT protoze tam vystavuji i IT firmy vpodstate nic neznamena

a jak pises v poslednim odstavci, to je nejdulezitejsi :)

Dobře ale věděli, že tam budou ICT zaměření novináři a už jednou takhle ujeli kdysi nemyslíš si že tohle bylo přinejmenším "nešťastné" řešení??? A prezentovali to jako že to maj... S trochou nadsázky by se dalo říct, že tím obelhávali ty přítomné...
Ale ano jak píšeš jak sem uvedl v posledním odstavci kdo si počká ten se dočká a pak se uvidí :-) Tohle jsou v podstatě žabomyší války kdy se v podstatě vaří z vody a nikdo nic na 100% neví.

Že by to byla kamufláž naschvál, o tom dost pochybuju. Já bych spíš řekl, že na tom CES AMD vyšlo mimo obvyklé koleje, když to GPU novinářům ukázalo X měsíců před uvedením. To obvykle nebejvá a Nvidia se narozdíl od nich jenom prostě držela toho "obvyklého". Takže se nedá říct, že za normálního stavu bychom viděli kartu/čip i od nich a když jsme ho neviděli, je něco v nepořádku.

Spíš mi přijde (ale to jenom tak hádám), že ta prezentace u AMD je asi reakce na zhoršenou pozici značky v posledním roce, Koduri se s tím snaží bojovat a jde za rámec té obvyklé strategie "uvidíte, až to bude". Ty prezentace nových funkcí v prosinci a architektury v lednu jsou podle mě součást tohohle.

jj určitě se AMD snaží víc aby zaujalo a získala z5 oč přišla. Některým prý ukázala i ten čip jak se píše. Říkám je to vše v rovině spekulací a je zbytečné se kvůli tomu doslova hádat... :-) Počkáme si a uvidíme :-)

No nevím, podle Vás by se měly všechny firmy chovat jak nVidia? Jezdit na výstavy a mávat před zraky novinářů maketama? A hlásat, jak moc to bude dobrý? Tak to fakt neeee.
A Vy to ještě berete, že to je normální, a naopak AMD je divná, že ukazuje reálné produkty - není to divné? Trochu to odporuje selskému rozumu.

Já bych to moc (nebo vůbec) negativně nehodnotil. Podle mě tam (nebo aspoň jsem si toho nevšiml) nikdy neřekli "ano tahle věc, to jsou funkční Pascaly", holt to byl prostě model na ukázku, jak to bude vypadat. Něco jako když firma prezentuje nějakou věc fotorealistickým renderem a člověk laik z toho snadno nabude představu že ten obrázek je fotka a fakt zachycuje zařízení v reálné podobě. Ale není to nějakej podvod ani to tak není zamýšlený. Myslím, že nefunkční makety nebo vzorky se takhle ukazují běžně. Dokud se o nich netvrdí, že jsou důkazem toho, že produkt existuje a běží,tak je to v pohodě (a to myslím nikdo netvrdil).

+1
Presne tak, nikde jsem nezaznamenal, ze rekli, toto je Pascal.
Navic uz jen z principu, oni to urcite budou prodavat ve vice vykonostnich variantach a na 99% tam budou osazeny i starsi cipy.

Zeptám se, jestli jste se někdy osobně za nějakou technologickou firmu zúčastnil nějaké výstavy nebo veletrhu. Vedle skutečných produktů a jejich inovací je naprosto běžné vystavovat i funkční či nefunkční vzorky či makety výrobků, ať už těch, co se připravují, nebo jako sondáž u zákazníků, zdy by nebyl o něco takového zájem.

Tomuto snad neveri ani autor clanku. GF uz chrli pro AMD tisice novych cipu, NVIDIA neni zdaleka pripravena na uvedeni, nema zatim vubec nic, navic je problem s vyrobou, protoze jim to neodladilo dopredu AMD a neproslapalo cesticku u TSMC, soucasna situace naznacuje, ze NVIDIA vyda neco az na konci roku, jiste je ze GP100 s HBM2 dorazi az pristi rok, ...... Toz asi tak.

toto je nazor jedneho cloveka, moze byt, ale nemusi, a neprezentuj ho ako svoj :)

Ne to opravdu neni nazor jednoho cloveka. To je totiz vzdy prezentovano jako objektivni informace a jedinna pravda.
Vsak zkus mu zacit vyvracet jednotlive body a uvidis jak dopadnes.

Z "názorov" toho človeka to vyzerá tak, že NVIDIA nielenže len kopíruje konkurenciu ale ešte k tomu na nej závisí aj jej výroba. Fakt veríš tomu, že vo firme ako NVIDIA pracujú tak neschopní ľudia, ktorí iba čakajú kým ich konkurenti vyladia výrobu? Keby som chcel podobným spôsobom rýpať, tak poviem že je to práve NVIDIA, ktorá má vďaka dobrým stálym príjmom možnosti na zaplatenie tých najlepších ľudí. A nie AMD. Ale to sú len také reči na úrovni toho človeka, ktorého názor podľa všetkého berieš vážne.

Marku asi nebere proto napsal že to je názor jednoho člověka který může a nemusí mít pravdu... A HW speedy kdyby to dal aspoň do uvozovek tak by to taky vypadalo líp než takhle... Vím, že ho spousta lidí nemusí ale už sme se o tom i my dva mnohokrát bavili, že je hloupé to sem tahat... Já s ním v mnoha věcech nemusím souhlasit v mnoha můžu, ale netahám ho pořád jinam...
Já třeba AMD přeju aby se jim začalo dařit aby vyšel ZEN a rozhýbal se trh s CPU, aby jim vyšly i ty grafiky a byl tu zdravý konkurenční boj... Klidně si mě za to ukamenujte kdo chcete...

Uvažovať o tom, že by mohol mať pravdu v tomto prípade je tiež moc. Fakt si neviem predstaviť, že by boli ľudia z NV odkázaní kvôli výrobe na AMD. Som si istí, že si odladiť svoj produkt na výrobe budú vedieť bezpečne aj samy. Tým samozrejme netvrdím, že nemôžu nastať problémy, ale to je normálne všade a vôbec to nesúvisí s AMD. Kvôli tomuto som reagoval na skaven-a.

Hele tak jak píšu i kdyby měla Nvidie problémy tak má takový zázemí a takový finanční zdroje, že karty vyjdou +- stejně... A stejně si člověk počká na to jak se pochlapí konkurence kvůli porovnání a výběru... A tohle jsem psal i tam... A nikdo mě tam za ten názor nenapadal... Není to tam tak útočné jak se píše... I maysidera sem tam klidně napominal za to co predvadi a ani tak se mi nic nestalo. A byť je ta asi pod novým nickem tak se už krotí... Pokud by se nekrotil zas ho klidně zkritizuju... Tohle jsou jen diskuze, kde člověk napíše svůj názor... Neživí mě to nepotřebuju to k životu, takže mi to ani žíly netrhá... Jen mi vadí nepravdy nebo nekonečné útoky kdy někteří prezentují že co je AMD to je automaticky špatné a pak se ozvu... Nebo ano někdy mám náladu poškádlit některé fanatiky :-D A jaks napsal i Ty nejsem z těch co by automaticky špinili jakoukoli značku... vadí mi jen některé produkty nebo postupy to je vše...

A co sa divis? "Obě firmy vyráběly u TSMC a AMD často přecházelo na nový proces o několik měsíců až rok dříve, je jasné že pomáhalo výrazně TSMC jeho výrobu dodělat (i dnes má AMD nejpokročilejší 28nm čip) a z toho pochopitelně těžila NVIDIA, která od TSMC měla informace o tom, jak finálně doladit čip pro ostrou výrobu". Proste bez AMD si viac neporadia, ako TSMC tak i NVidia, to je podotykam objektivny fakt. :-D

Je mi jedno kto bude prvý, ale položme si dve otázky. Čo vyvolalo viac záujmu a flejmu o daný produkt? Realny čip AMD či fantomovy Pascal? :D

na zahranicnych forach realny Polaris, ten automotive kit presiel bez povsimnutia, az kym sa nezistilo je ze pascal-less, potom zacal shitstorm smiech/plac :)

blbá reklama, taky reklama :) fungovalo to už dřív tak proč ne teď ?

no.. auto je přece jen trochu dražší záležitost než PCčko. :-)

když už soukromě kupuješ auto za mega a víc, tak si ohlídáš aby tam nebyl neodladěný sráč od nvidie nebo podobně kvalitní motor od VW. :-)

Ako si prišiel na to, že to bude sráč a ešte ktomu neodladený? Máš nejaké insider info? :-) Fakt nechápem dôvod sa takto vyjadrovať o HW, ktorý ani ešte nie je na trhu.

čtvrt kilowatty tepla (a ještě chlazeno vodníkem), to jako myslíš, že to je nasaditelné do automotive?

Uvědom si, že auta musí zvládat teploty -40 až +80°C a docela by mě zajímalo, jaké chladivo použili v tom vodníku. To které nezamrzne, ale nechladí a je celkem agresivní, nebo to co chladí, ale zamrzá?

Ukazovali ale niečo ako prototyp (alebo iba fakt niečo zlepené iba za prezentačným účelom). S takýmto hodnotením by som si počkal až tu bude finálny produkt. Ak to budú mať poriešené tak, že o ich výrobok nebude záujem, tak proste neuspejú.

V tom případě bych ale neodstrašoval zákoše tím brutálním chladičem.

Podstatnou vidím jinou věc: KDYBY ukázali byť jen nefunkční vzorek finálního produktu s odpovídajícím chlazením (předpokládám, že Pascal bude mít méně než těch 250W), udělali by IMHO lépe. Jenže právě tohle se mi jeví jako ten největší důkaz toho, že nemají nic, co by bylo ve formě zapouzdřeného čipu.

No teraz ale nehovoríme o bežných zákazníkoch. Tí ktorí chcú s NVIDIou v tomto smere pracovať tak majú svoje informácie. Nemyslím si, že by niekoho nastrašili. V automobilkách si určite vedia povedať čo je pre nich prijateľné a čo nie. A keďže NVIDIA s nimi spolupracuje dlhodobejšie, tak aj oni musia mať predstavu čo im ponúknu. Toto čo bolo na CES bola obyčajná show kde sa predstavil určitý produkt bežným ľuďom. Tí, ktorí potrebujú mať viac informácií ich určite vedia.
Ale súhlasím s tým, že radšej predviesť reálny prototyp ako pozliepané niečo dokopy. Aj keď je možné, že ukazovali testovaciu vzorku ešte postavenú na starších čipoch. Každopádne to ale mali povedať.

asi to nedochazi ze to nebylo predstaveni pascalu, ale predstaveni budouciho modlu pro autonomni rizeni ;) v cele te vice nez hodinove ukazce kde Huang predstavuje danej system, tak slovo Pascal padlo jen 2x nakonci kdys ukazuje PX2 a bylo nekolikrat videt v prezentacnich slidech, naprosto cela ta prezentace ukazovala jen to co dela celej ten system, tedy jak HW tak SW cast a jak dokaze rozpoznavat urcite aspenty obrazu nebo zpracovavat jine informace potrebne pro autonomni rizeni, pro jake vsechny mozne druhy senzoru je to pripraveno, jak se to bude dat dobudoucna snadno modularne upravovat, a je naproto fuk jaky HW tam nakonec bude ;)

Pacal tam zninil snad jen proto aby nakrmil PR prave i pisalky z oblasti IT kteri lacni po kazde nove drobnosti, s celou tou prezentaci ale Pascal nemel nic spolecneho, a jak vidno zafungovalo to naprosto famozne a pise se o tom vic nez o cemkoliv dalsim :D

ako by si sa tvaril, keby niekto robil prezentaciu prototypu novej rakety, ktora spravi cestu Zem-Mars za 1 mesiac a prezentoval by to (prehanam, ale ok) raketoplanom Columbia :)
ved nove suciastky dodaju nie?

tak se ale benze podobne prezentace vedou i za "zavrenyma dverma" , i v mem oboru se to tak casto dela, schvalne co myslis, jsou prvni videa z her opravdu z gameplay? nebo je to umele naskriptovane tak aby to zaujalo?

snad zadne video ze hry na ktere jsem kdy delal a vydavalo se treba 2 roky pred vypustenim hry, tak neblo opravdu herni a proste se treba mesic nekteri lide v teamu jen soustredili na dane scenky, vse se umele nacriptovalo a pak po "vyrendrovani" se to jeste prohnalo potprodukci, to same trailery k filmum, spoutsa zaberu ktere se ve filmu ani nemusej objevit protoze nejsou dulezite pro dej a jen meli wow efekt, atd, atd...

ted me zivej ve sve podstate vizosky, a jeste nez se vubec prvne kopne do zeme tak my jiz dodame klientovi vizosky nebo i video vizosku kde si budpou moct prohlednout jak uzasne ten jejich barak bude vypadat, a naprosto vse se tam dela dokonale a nablejskane, tedy tak jak to nikdy nikdo ve skutecnosti neuvidi

vsechny reklamy v TV jsou umela predstava, proste tenhle svet je zviklej na prezentaci neceho co nikdy nedostane

To ale neni dobry primer. Ja delam v SW oblasti 20 let a taky jsem pripravoval ruzne dema. Byt se tam samozrejme ukazuje JEN to co funguje a to jeste nejlepe ve scenarich, ktere funguji, nad daty, ktere funguji, tak porad je to nad produktem, ktery se diky demo prezentaci bude nabizet, at uz je v jakemkoliv beta stadiu.
Tady v pripade Nvidie to je jinak. Pokud tvrdi, ze maji produkt s cipy Pascal a jejich CEO mava v ruce se "vzorkem" tohoto produktu, jehoz zakladni komponenta (tudiz Pascal) tam vubec neni, tak je mirne receno "ojeb jako svina" a muzeme to tady okecavat jak chceme.

hele skoukni si to vice nez hodinove video te prezentace poradne, s tim modulem tam mava az v poslednich 5 minutach a vpodstate rekne ze takto bude vypadat PX2 s dve Pascaly na druhe strane a dvema Tegrama na prvni strane

kdys se podivam na dalsi 4 prednasky/prezentace co me zajimali, z tech asi 50, tak i v dalsich dvou dane automobilky ukazovali a nazivali neco necim, co veskutecnosti nebylo a nefungovalo to a az na konci se v textu na stene clovek dozvedel ze to je koncept a ze ty cifry co tam celou dobu prednasejici prezentuje jsou sifry vymyslene a teoreticke jen podle jinych udaju

Presne. Navic na cifry s teoretickym vykonem jsou daleko jinaci mistri. Nektere i dobre zname, ze? :-D :-D :-D

no je videt ze jsi opravdu znalej veci :D

ten vodnik je tam prot, ze vetsina aut pro ktere by se tohle dalo ucvazovat jiz vodni chladici okruh maji, pro ty ktere by ho nemeli a neslo by to na nej zapojit (treba nektere ne-elektromobily), tak tam je prave ta moznsot vodniku dodatecne jak to maj v prezentaci

a ted to nejdulezitejsi, ten vodnik je tam prave proto aby to zajistilo nejake teploty, a kuprikladu dnes asi nejznamejsi 2 autonomni systemy od Google a Audi maji tento system ne se spotrebou 250W, ale se spotrebou 2kW (8x vetsi) a take s vodnim okruhem ;)

takze nes zacnes psat sva dalsi nesmyslna moudra tak si nejdriv zjisti jak se veci maji, alespon se nebudes strapnovat :)

S tím zapojením do chladiče auta nevím nevím. Ten je přecejen trochu jiná věc. Hlavní problém bych řekl, že bude s teplotou kapaliny, není u spalovacích motorů o dost vyšší, než co chci v chladiči elektroniky? U těch elektromobilů nemám šajna, ale mám podezření, že ve většině případů to na stejném okruhu z tohohle a asi i dalších důvodů nebude moct být (takovéhle malé bloky pro hardware asi počítají s vyšší čistotou uvnitř a tipl bych si, že zase budou míň snášenlivé na vyšší tlak, prostě to nebude úplně dobrý nápad spojovat). Ona je samozřejmě dost velká otázka, v jakých autech a s jak náročnou servisní péčí se tohle objeví. Jestli v pár desítkách experimentálních kár, které se nikdy nebudou prodávat nebo luxusních aut s podobným kusem prodaných exemplářů, tak nebude taková hrůza, že to bude náročná součástka. Ale myslím si, že jak by to mělo jít do větších sérií, tak tyhle věci začnou hodně rychle vadit.

nezbývá než podepsat tohle sem si říkal taky

ojojoj, vodni chlazeni maji samo auta nejen na chlazeni motru (na ten by to nikdo nezapojoval, neb tam je idelani prave vetsi provozni teplota diky tomu ze to slouzi na jinych castech zase k ohrevu na idelani provozni teplotu), ale i na chlazeni jinych komponent, kuprikladu u elektromobilu se tak chladi baterie, a vseobecne u lepsich aut se vyuziva takove chlazeni na ruzne komponenty

dnesni auta nemaj 1 chladic kdesi v cumaku, ale nekolik chladicu s nekolika okruhy pro ruzne prvky komponent auta kde vznika nezadouci teplo

ale chapu ze jako bezny uzivatel znate jen ten jeden chladic nekde za grillem auta :)

pro auta ktera nemaji prave chlazeni i jinych casti vozu (krom motoru ktery jsem jiz vysvetlil) je tam moznost vlastniho maleho vodniho chlazeni, typicky to budou prave spalovaci motory

kuprikladu supersporty ktere maji menitelnou geometrii zadniho kridla (muze se vysouvat,z asouvat a ruzne naklanet) tak mivaj dokonce i chlazeni kapaliny pro dany mechanizkus nebo kapalinu ktera to zajistuje, a taky je to samostatnej chladici okruh

Náhodou ano.

Takže nvidia se už dala na supersporty? Nebo jsi to myslel tak že se tenhle nesmysl připojí na výparník klimatizace?

Jak zajistíš ty "určité teploty" když necháš auto vybavené tímhle nesmyslem zaparkované v poledne na letním sluníčku někde v Řecku?

A teď to nejdůležitější: už to nvidii taky někde jezdí, jako ty "zastaralé" 2kW prototypy Googlu, postavené nikoli jako finální produkt, ale jako proof of concept (nebo spíše jako vývojová mula), a tedy postavené okázale "halabala" bez ohledu na spotřebu?

Možná bys mohl přestat psát o věcech, o kterých očividně netušíš vůbec nic (viz třeba ty bláboly o termodynamické pohodě 250W zařízení s chladičem pověšeným na klimatizaci, což je asi to nejúčinnější, co se dá v ohledu na chlazení v běžném autě nalézt). To se ti fakt nepovedlo. Možná ti uniklo, že než začne takové chlazení účinně fungovat, tak to taky určitou dobu trvá. Mezi tím ti sluncem rozpečené auto předpeče tu tvou nádheru zelenou na 70°C, pak nastartuješ, zelená nádhera si přitopí vlastním ztrátovým teplem a do 2 minut zhebne na přehřátí, ještě dřív, než si klimatizace ochladí alespoň vlastní výparník.

Tak to víš, to budou jiný kewl bouráky. A majitel bude mít na to, aby ta AC jela furt i když auťák stojí. Žádnej Pežot 206 pro socky ;)

Ty ses fakt borec. Jeste se mne nestalo, a to ani v Recku, abych prisel po par hodinach k autu na slunicku, nastartovat a mel chladici kapalinu na 70 stupnich.
Navic na tom chladici bude vetsinou vetrak a spolu s cerpadlem si to auto muze tu kapalinu i pri tom parkovani samo ochladit.
Svete div se, ja mam ventilator na ridici jednotce na 10 let stare dodavce a obcas si ji po dojeti auto nejakou dobu ochlazuje.
Navic, 70 stupnu neni zadna kriticka teplota aby se to po nastartovani prehralo.

Nepsal jsem o chladicí kapalině, ale o okruhu klimatizace. Dost těžko budeš totiž elektroniku "chladit" běžným okruhem pro chlazení motoru, protože ten má standardní teplotu okolo 70-80°C i v zimě. :-)

A máš pravdu, 70° není žádná vysoká teplota. Za předpokladu, že okolí je chladné. Jenže v tomto případě je to přesně obráceně, těch 70° je teplota okolí a PX2 si bude ještě přitápět s 250W.

Ja nekde pisi, ze se to bude chladit stejnym okruhem jak motor?
70 stupnu teplota okoli? Tomu sam neveris.

ach boze, skoukni si s jakyma automobilkama a na jakych autech Nvidia spolupracuje co se tyce autonomniho rizeni, tedy auty pro ktera je urcene i neco jako ten modul PX, a zjistis ze drtiva vetsina tech aut ma okruh chlazeni urceny pro baterie a ten okruh se stavi tak aby udrzoval teploty do 40 stupnu pri provoznich teplotach ktere urcuje vyrobce toho auta ;) a zda se ti snad 40 stupnu jako moc pro fungovani HW urcenemu pro autonomni rizeni? a tech 250W je pro takovej okruh jako nic, protoze kuprikladu u nekterych elektromobilu se musi pocitat s tepelnou ztratou okolo 5-8kW jen od akumulatoru ;)

takze ano prave tim vodnim systemem se ma zajistit aby i v tom Recku to fungovalo a prave proto to chladi vodou a ne jen vzduchem ;)

a proc by jim to melo jezdit?

co to zase meles o klimatizaci? nikde jsem nic takoveho nepsal, tak me laskave nevkladej pod prsty neco co jsem nenapsal ;) pis to laskave jako svuj nazor a ne ze to nekdo psal, kdys to nikde nepsal ;) tak jako ty se chovaj totiz nej zmrdi ;)

Ach synu, neber božího jména nadarmo.. ;-)

Tak jestli se PX má dodávat do elektromobilů, tak to potom jo, to bude super, už se těším. Jen aby do té doby nvidia nezkrachovala :-)

Jaky je rozdil mezi normalnim autem a elektromobilem? Pokud budou potrebovat chladit elektroniku, tak ten okruh namontuji i do normalniho auta.

"Jen aby do té doby nvidia nezkrachovala" - Na cem jedes? Nepletes si to s jinym vyrobcem? :-D :-D :-D

no tvuj syn bych opravdu bejt nechtel, "hanbou bych se propadl a radsi se nechal vydedit"

pro automobily bez vhodneho chladiciho okruhu jakym disponuji elektromobily, plug-in hybridy a nektere hybridy je tam prave moznost toho maleho vodniho chlazeni ktere je na prezentacnich slidech ;) potrebny kapalinovy chladici okruh maji i nektere modely s pohonem na fosilni paliva, kuprikladu vsechny modely Nemeckych automobilek ktere maji recirkulaci vzduchu kabyny uzavreneho vozu pri stani na primem slunci, coz jsou vetsinou ty drazsi modely spadajici do luxusni a vyssi stredni tridy

navic i blbemu dojde ze stojici auto i na primem slusci treba v Emiratech by nemelo s chlazenim ridicich jednotek problem, ridici jednotky bejvaji umistene v prostorech mezi palubni deskou a motorovym prostorem (vetsinou nejchladnejsi cast vozu diky izolacim), a komfortni jednotky vetsinou pod sedadly ridice, spolujezdce ci zadnima sedackama, a ani kdys jsme nechali auto stat 2 hodky na primem slunci v Death Valley kde jsem byli na vejlete, tak ze by nenaskocila komfortni jednotka a nefungovalo treba autoradio, navigace nebo klimatizace se opravdu nestalo, protom dana ridici jednotka byla v danem voze primo "pod" sedackou ridice

odhaduju ze to maji poresene tak ze zaprve to bude zvladat fungovat i pri vysokych teplotach nad 80-90 °C na cipech a zadruhe ze nez to dovoli danemu autu aktivaci autonomniho rizeni, tak to bude muset splnovat vsechny podninky, tedy i zaple chlazeni a nejakou provozni teplotu, otazka tedy par vterin, a zajiste to bude mit stejne ochrani proti prehrati jake maji dne cipy bezne

--

a samozrejme, podle nekterych Nvidia prubezne krachuje se ziskem jiz nekolik let :D

Dalo by se napsat, ze NVIDIA je vetsinou v zaporne ztrate a AMD v zapornem zisku. Navic podle nekterych uvedenim GTX480 skoncila s hernima grafikama.

A která součástka v tom autě, ty cestovateli po Death Valley, měla 250W?

Jen ukazuješ že kecáš o věcech, kterým vůbec nerozumíš a ten tvůj fámulus HWspeedy je ještě legračnější.

TYDYYYYYT JEDUUUUUUUUU. :-D :-D :-D

tak to mas blbe, ale pokud uvazujes o nejakem VW za mego, tak tam s nejvetsi pravdepodobnosti budou hned dva kousky Tegry 3 ;) aneb celej koncern VW je nejvetsim odberatelem multimedialniho systemu ktery nese prave 2 tyhle kousky tebou zatracovaneho kremiku, a to do Skodovky az po bentley nebo Bugatti :D

No jo, ale multimediální systém, to je jak kritická součást auta? S trochou snahy by to zvládl rozebranej čínskej tablet za 60 babek s připojeným flashdiskem, když to přeženu.

a prave proto se na dany segment asi Nvidia jiz vyprdla a nic do budoucna v teto kategorii asi ani nechysta, protoze tam cena desne spadla a dnes to nabizi kdejaky Cinan za par supu, v dnesnich autech se ale na Tegru 3 da narazit i tak celkem casto, mel jsem ji zrejme jak v Audine, tak ted i v Lexusu, a jestli me dopadne casem treba Tesla, tak bude asi jeste i v ni

ani Audi se nevyplati jen proto ze ted je ten system stoji treba o 50-100 dolaru vic do stavajicich vyrabenych modelu nejak zasahovat a nahrazovat to treba systemem za 20 dolaru, ten zasah a znovuodladeni by je ve finale stalo asi mnohem vic nez to kolik by usetrili, do dalsich generaci se ale da predpokladat ze tam jiz bude neco jineho, treba od toho Qualcomu co tu byl jiz zminen

ne, o VW opravdu neuvažuju. ;-)

no ona ta plejada znacek spolupracujich s Nvidii a pouzivaji od Nvidie nejaky jejich produkt je celkem rozsahlejsi, tusim ze 21 znacek vcetne treba Skodovky

Tak ide o to, že bolo prezentované dačo pre auta a to, že tam mal byť Pascal bola len vedlašia vec ktorá však dokázala strhnuť viac medialneho priestoru ako realne funkčne graficke riesenie konkurencie. Dosť haluz :D

Tak jestli se tou demonstraci mysli buh vi jaky ES sample s pravdepodobne uplne jinacim nastavenim hry, tak to pak ano. Opravdu povedena demonstrace.

I kdyby to byl polofunkční vzorek - ukázali, že ho mají a že nějak funguje. Proč by to mělo být špatně? Z mého pohledu marketing zafungoval skvěle a přitom (nejspíše) nemuseli ani moc ohýbat realitu.

Inu, já bych si tak moc jistý tím, že nvidia uvede Práskal v Q2 a rozhodně bych si na to nevsadil - a to ani na paperlaunch.

Kdyby měli alespoň nefunkční vzorky, tak je předvedou aspoň na tom čudu pro automotive, které bude nejspíše kandidátem na vyhoření v případě, že auto bude v parném létě stát na nestíněném parkovišti. (Běžně je takové auto ohřáto i v našich zeměpisných šířkách na 70°C a chci vidět, jak ten vodní okruh, okolím vyhřátý na tuto teplotu, chladí 250W bumbrdlíka aby zůstal pod 100°C)

Tak uvidíme, sám jsem zvědavý.

Práskal??? Ok, co jiného od TYDÝTA čekat, že.

Taky jsem si říkal jakou to bude mít teplotu a spotřebu i když ta spotřeba se dá v poho řešit tak teplota je horší věc... Představme si auto v létě když do něj praží slunko. A nebo v Americe jak jede těmi dlouhými dálnicemi v poušti. Ale třeba mám špatný pohled na věc jen mě to tak napadlo.

co Amerika, představ si třeba Dubaj, tam bývá v létě ve stínu okolo těch 40° C :-) A bude hůř..

Pro ty, co tu stále mlátí prázdnou slámu, odkaz na to, jak to je udělaný např. v Tesle - http://www.google.com/patents/US20100025006?pg=PA1&dq=20100025006&hl=en&...
Možná byste měli Tesle napsat na mail, jestli vědí, že v Dubaji je horko...

ve slotech pro GPU žádný Pascal rozhodně nebyl, jednalo se podle všeho o mobilní grafiky s čipem GM204
Ladies and gentlemen, this puppy here is Drive PX 2 :)

"Je ale třeba upozornit, že nepřítomnost reálného hardwaru na CES nemusí vůbec znamenat, že jej Nvidia ještě nemá, nebo že je dokonce proti AMD pozadu. Nějaké inženýrské vzorky patrně v laboratořích budou a jak již bylo řečeno, zmíněné dosavadní informace naopak naznačují, že se jí povede uvedení nové generace GPU stihnout dříve a červenou konkurenci předběhne."

V tomto súhlasím s Jánom.

Osobne som zažil Embedded World keď bolo všetko pripravené na predvedeniu produktu dokonca na stenách stánku bolo miesto s tým produktom no a čaro nechceného zapracovalo a Engineering sample board zostal niekde na medzi dopravcom a colnicou a mohli sa všetci na hlavu postaviť ... ale nasraní boli to hej. A čo svet išiel ďalej a ukázali to na veľtrhu o pár týždňov neskôr.

Ale uznávam, že komická je jak jedna spoločnosť, ktorá ukazuje zjavne iný produkt a druhá naopak necháva bežať demo na funkčnom produkte s popiskami, že je to ten čip, fyzicky čip však neukazuje.

Proste PAT a MAT, ale aspoň je o čom písať a veď o to predsa možno niekomu ide min pol roka pred zahájením predaja :-)

Vždy keď vidím tieto marketingové ... ale nielen tie sa musím pýtať odvekú otázku: Cui bono? - Komu na prospech?

Já bych napsal, cui bono různým tydýtům, co vždy hledají nějakou hůl, aby o něčem mohli diskutovat :)

Reklama
Reklama