Reklama

Lukáš Fiala

Příspěvky uživatele

Stránky

Ve starší novince se psalo, že se s tím uvažuje mimo jiné pro servery, kde by náchylnost na prach nemusela tolik vadit - v serverovnách se tolik nepráší. Samozřejmě, věci jako grafické karty nebo konzole, kde by se to taky hodilo, to už je jiný příběh.

Kdo si vzpomene na neoficiální (hacknuté) ovladače pro ATI z dob Radeonů 9xx0, kde ten nejpopulárnější se jmenoval právě Omega? :)

5 let starej stredni pc jako minimalni pozadavky
To zrovna moc ne. V lednu-únoru 2010 se dalo koupit Core i5/i7 do LGA 1156, ale frekvence tehdy končila na 2,93 GHz (i7-870). Na podzim 2009 vyšly Radeony HD 5850/5870, které jsou o něco výkonnější než HD 6870. Na minimální požadavky tedy sotva stačí pět let starý high-end (bylo by nutné přetaktovat procesor), natožpak střední třída. Samozřejmě: před pěti, deseti lety by hra s požadavky 5 let starého high-endu vůbec nebyla požadována za náročnou. Takže ačkoliv nesdílím tvůj extremistický názor, že kdo nemá 8 GB, je zaostalec, od hry vydané v roce 2015 s ambicemi mít hezkou grafiku očekávám, že na to prostě bude potřeba nějaké nemuzejní železo a nebudu naříkat, když to na mém veteránovi nepojede.

Nemusíte přece psát jen věci ze svého soukromí. Jakýkoliv obsah, který je zajímavý a lidi ho vyhledávají, může být takto proměněn v nějaké symbolické kapesné.

Všichni jsou sociální síť, jenom já jsem letadlo, pardon, pyramida.

To jo, jenom si bohužel za dobu, co mám GeForce, nevybavuju hru, u níž by zapnutí V-sync ať už ve hře, nebo v ovladačích, něco ovlivnilo. U těch, které momentálně hraju, to každopádně nefunguje.

Jak!? Já mám V-sync natvrdo zapnutý v "Ovládacím panelu Nvidia" a nic to nedělá. Cívky se sice před časem asi zanesly prachem a přestaly pískat, ale řev větráků na plný výkon taky není úplně příjemný.

Jo, to jo, sami píšou, že procesor má "shallow pipeline". Nevíme ale, kde ve skutečnosti leží ten strop, ani kolik to má tranzistorů a kolik to žere. Dnešní procesory se středně dlouhou pipeline zvládnou v desktopové obálce spotřeby v pohodě 4,5 GHz, pokud by VISC zvládl aspoň 700–900 MHz, byl by to solidní výsledek. Taky nevíme, jestli je princip VISC vázaný na krátkou pipeline, nebo jej lze uplatnit i u konvenčnějších architektur.

postará sa o ne OOE, ktoré ich poprehadzuje na základe dátovej závislosti.
To bude možná ono. Dnes umí procesor zjistit, že operace na sobě datově nezávisejí, a podle toho si je může přeházet a vykonat v takovém sledu, aby bylo co nejméně prostojů. Ale pořád na jednom jádře. Kdyby se stejným mechanismem zjistily nezávislé kusy kódu a ty vnitřně vykonaly v jiných výpočetních jednotkách, tam by byl prostor pro zvýšení výkonu (za předpokladu, že všechna potřebná data budou v cache a nebude se čekat na vstup z RAM atd.).

Už dnešní procesory mají out of order execution, predikci větvení a další asi ne úplně primitivní věci. Byť se o nich jistě mnoho informací najít dá, na rozdíl od VISC (leda že by něco bylo v těch patentových přihláškách, ale to se asi nikomu zkoumat nechce). A když si vzpomeneme na Hydru, i ta uměla proud instrukcí rozsekat a rozdělit dvěma zařízením s DirectX API. Nicméně, v sekvenčním kódu po sobě následující kroky na sobě sice nemusí záviset, ale taky můžou, a taky si neumím představit, jak to algoritmicky zjistit.

Problémem se zdá byt odcizení uživatelů a vývojářů. - kdybych citaci nepřekládal volněji, tak takhle ano - ale do titulku se to tak nevejde. Tak snad mi odpustíte tu lehkou nepřesnost, která podle mě není až tak daleko od pravdy.

Jinak ano, ti, kteří sklízí kritiku Linuse a dalších, na tom vždycky mají nějakým způsobem podíl. Ale výsledná atmosféra pravděpodobně odrazuje novou krev a i někteří stávající vývojáři z ní nejsou úplně veselí.

…což v češtině použité v tomto kontextu zní dost divně.

Torvalds kleje a ponižuje lidi pravidelně, to nejsou ojedinělé ani občasné výskyty. Taktéž Poettering není jediný, kdo od ostatních dostává kapky a jehož projekty část vývojářů/uživatelů bojkotuje. Takže i když je možná titulek trochu přehnaný, rozhádanost a zahořklost je (alespoň podle mého pozorování) dlouhodobý problém komunity vývojářů.

"the problem tends to be alienating users and developers". Jak bys lépe přeložil "alienate" než jako znepřátelit nebo rozkmotřit, aby se to zároveň vešlo do titulku?

Stránky

Reklama
Reklama
-->