Reklama

Lukáš Fiala

Příspěvky uživatele

Stránky

Stránky

No, s čím by přišli. Těm, kdo neupgradovali, prostě zůstanou Win7/8/8.1 a pokud někdy budou chtít Windows 10, budou si je muset koupit.

To by byla bomba, ale to se mi nezdá. Geometrie se dá udělat jen jednou a pak scénu posunout/pootočit podle offsetu, ale veškeré textury a povrchové efekty se musí spočítat zvlášť.

Multi-viewport rendering není to, že kartě "je jedno, kam renderuje", nebo že "je fuk, od jakého výrobce jsou 3D brýle", ani s Eyefinity to nemá moc společného. Tady je to vysvětleno: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4i8hcv/nvidia_pascal_multiviewp...

Jen aby to nedopadlo tak, že těch osm jader v podání AMD bude low-end.

Tuší někdo, jak v tom nastavit rychlejší scrollování kolečkem?

Vy jste teda nějaký odborník. Můžete prosím rozvést, z jakých důvodů Java nebo její vývojářské nástroje nejsou "kvalitní" a "bezpečné"?

Možná bych vám měl připomenout, že microsoftí implementace Javy byla záměrně ochuzena o důležité části a namísto nich byly proprietární API Microsoftu, takže aplikace napsaná pro takový JVM by neběžela nikde jinde než na Windows. Je jen dobře, že tento "kvalitní" šmejd skončil v propadlišti dějin.

No a nevím tedy, jestli si vážně myslíte, že Java žije proto, že si vždycky nějaký programátor ulehčí práci, když na koleně vyrábí nějaký primitivní program. V Javě jsou napsány i rozsáhlé a rozšiřitelné aplikace, které ani zdaleka nejsou žádná rychlá spatlanina.

Zajímavé je, že na některých specifických obrázcích se to kouslo a nahrání/analýza nikdy nedoběhla.

Ale to je přesně ono: CUDA je výborná, a proto ji lidi používají. Vedlejším efektem ale je, že ty programy na ničem jiném než nVidii neběží, takže rozšířenost Cudy zároveň může být jeden z důvodů, proč "konzumní" aplikace využívající GPU akceleraci nejsou běžnější.

Stejně tak, když už nějaká hra využije GPU PhysX, vždycky je to volitelný efekt. Nikdy se akcelerovaná fyzika nestane integrální součástí hry. Nikomu není fyzicky bráněno, aby něco takového vyvinul. Jaké páky má nVidia na vývojáře, to nedokážu posoudit, ale rozhodně si existenci univerzální akcelerované fyziky nepřeje.

No a G-sync je úplně nejlepší příklad. Nepodařilo se mi dohledat, jestli nVidia podporuje VESA Adaptive Sync. Vypadá to, že spíš ne. Takže sice existuje otevřený průmyslový standard, který ale největší dodavatel herních GPU nepodporuje a tlačí svoje proprietární řešení. To je přesně ta situace, co jsem popisoval - byla to sice nVidia, kdo s tím jako první přišla na trh, pravděpodobně tím vyvolala odezvu v podobě FreeSync, ale teď už je její vendor-locked řešení všem na obtíž.

Byly doby, kdy hardware nVidie nepodporovalo nějakou technologii a tudíž měla nVidia zájem na tom, aby to vývojáři nepoužívali. Asi by se v takové situaci choval každý, ale nVidia se do ní dostávala častěji než AMD.
Pak jsou případy jako CUDA, PhysX a G-Sync, na to se dá koukat dvěma způsoby - původně byl každý z nich příspěvek k pokroku, později ale bránil nebo brání většímu rozšíření průmyslových standardů.

Stačí se podívat, jak se plácá Intel, když jej netlačí konkurence.

A zkoušel sis někdy koupit to DVD za 10 korun z trafiky? Kvalita obrazu je špatná a jediná zvuková stopa je dabing. Že se někdo nechce na takové DVD koukat a raději stáhne rip z uložto, to nelze připsat hamižnosti, ale podle mě ani mentalitě.

S tímhle tedy zásadně nesouhlasím. Pokud se vám všechny aplikace, které používáte, vejdou všechny naráz spuštěné do RAM, tak ano, ale to asi málokomu.

Výkon pevného disku. Rychlost čtení, zápisu, sekvenčního i náhodného. Nějaké procento lidí, kteří mají důvod k pořízení 3,5" disku se 7200 ot./min, stále existuje.

Jeden příklad: hry mají dneska snadno 10+ GB a někteří lidé jsou zvyklí mít nainstalovanou půlku své steam knihovny a všechny je více či méně pravidelně hrát. Mít to na SSD, je potřeba 512 GB. HDD na data ale beztak většina lidí má a když namísto 500GB mobilního koupím 1TB 3,5palcový, mám dost místa na porno i na hry, hry se budou načítat dostatečně rychle a na systém mi stačí menší SSD.

Druhý příklad: pracuju jako vývojář datového skladu. Když je potřeba něco odladit, tak to se pořád šoupou data sem a tam a za jeden den se udělá klidně 10 GB zápisů, i dost náhodných zápisů, které na SSD znamenají přepis celých bloků. To mi vzhledem k omezené životnosti SSD připadá jako docela dost. Na firemním laptopu mám 32GB SSD na systém, mobilní, ale 7200otáčkový disk a 16 GB RAM (kterou systém nějak používá pro optimalizaci zápisů na disky) a je to krásně rychlé, SSD by asi bylo rychlejší, ale HDD mě neomezuje. Na domácím PC, který občas používám k práci, mám 120GB SSD (ale sdílené mezi dva operační systémy) a původně mobilní 5400otáčkový disk a oproti pracovnímu stroji to bylo znatelně pomalejší. Tak jsem pořídil 3,5" disk se 7200 ot./min, zrychlení je znát a mám zase spoustu místa na data, jelikož 500 GB už mi začínalo být těsných.

Tehdy ještě myslím nebyl na trhu Patriot Blast, 240 GB za 1700-1800 Kč, takže dneska bych se možná rozhodoval jinak. HDD má ale omezenou životnost a chci ho v PC mít tak jako tak...

Pokud žádná z těch aplikací neprovádí žádné I/O operace na disk... o čemž pochybuji...

Toshiba pokračuje s výrobou 3,5" disků původně od Hitachi. Drahé nejsou, ale podle zahraničních recenzí výkonnostně zaostávají za Seagate/WD se stejnou kapacitou.
Jestli se více prodávají 2,5" externí disky než 3,5" interní, to opravdu nedokážu posoudit, pokud od toho ale člověk očekává nějaký výkon, rozdíl bude propastný.

Stránky