Reklama

Microsoft dokončil převzetí SwiftKey, tvůrce nejpopulárnější mobilní klávesnice

Aktualizováno 2. března 2016

Microsoft právě potvrdil, že SwiftKey už je jeho. Částku, kolik za akvizici utratil, nepotvrdil, ale spekuluje se o 250 milionech dolarů. Aplikaci SwiftKey plánuje i nadále vyvíjet pro všechny platformy.

Oživeno 3. února 2016

Obchod byl potvrzen, píše o tom na svém blogu jednak Microsoft, jednak SwiftKey. Mnoho podobností však zveřejněno nebylo. Pouze se píše o tom, že stávající aplikace pro iOS a Android zůstanou a budou nadále zdarma. Oba blogové příspěvky se chlubí statistikou úspěšné klávesnice, která podle nich ušetřila uživatelům odhadem skoro 10 bilionů stisků kláves napříč 100 jazyky, čímž svým uživatelům ušetřila v součtu 100 000 let.

O něco sdílnější je Microsoft, podle něhož je akvizice součástí strategie přinášet software pro různé platformy. Klávesnici si ovšem nepořídil jen z důvodu, aby ji mohl nadále poskytovat pro smartphony na celém světě. Bude se zajímat o technologii, na které je SwiftKey postavena. Kdoví, kde všude bude ještě v budoucnu užitečná. Ve Windows má Microsoft podobnou funkci nazvanou Word Flow. Prý se v nadcházejících měsících dozvíme, jak dopadne integrace SwiftKey s Windows.

Původní zpráva z 3. února 2016

Financial Times píší, že mají v Redmondu zálusk na britskou společnost SwiftKey vyvíjející stejnojmennou klávesnici pro mobily a tablety. Částka, kterou chce Microsoft utratit, je podle deníku 250 milionů dolarů. Ani jedna z firem nechtěla zprávu komentovat.

Microsoft prý kupuje SwiftKey
Microsoft kupuje SwiftKey

SwiftKey patří mezi nejpopulárnější alternativní klávesnice pro Android a iOS. Pyšní se skvělým nastavením, predikčním slovníkem i promyšleným systémem pro psaní tažením prstu. Dle tvůrců má SwiftKey přes 300 milionů uživatelů. Čerstvě firma oznámila, že chce predikce ještě dále vylepšit díky využití neuronových sítí.

O tyto technologie by v Microsoftu jistě měli zájem pro klávesnici ve Windows 10. Stejně tak by získali další důležitý software pro konkurenční platformy. Podobně firma v posledních dvou letech koupila kalendář Sunrise nebo e-mailový klient Acompli, ze kterých vznikl parádní Outlook Mobile pro Android a iOS.

 

Zdroj: FT (paywall) via Engadget

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama
Reklama