Euro.cz Finance.cz Cnews.cz Edna.cz VideaČesky.cz Více
Flek.cz Profit.cz CoChceš.cz WoT.cz Raketka.cz Hryprodivky.cz Zdn.cz Nasvah.cz LetenkyLevne.cz Stahnu.cz Mujsoubor.cz Kniha.cz Více
Reklama

Mobilní pirátství v praxi. Za hru Monument Valley zaplatilo jen 5 % uživatelů Androidu

Ustwo, studio stojící za populární mobilní hříčkou Monument Valley, se pochlubilo několika statistikami, jak si její necelý rok stará hříčka vede. Hra se celkově objevila na více než 10 milionech smartphonů a tabletů, ale jen 2 miliony uživatelů za ní zaplatilo (stojí asi stokorunu), dalších 400 000 si ji zdarma stáhlo, když ji v Appstoru nabízel Amazon. Téměř 600 000 hráčů si zaplatilo i za nové levely z balíčku Forgotten Shores.

Studio se na Twitteru rozpovídalo, že jen 5 % instalací na Androidu byly placené, na iOS za hru zaplatilo 40 % lidí. Neznamená to ale automaticky, že 95 % her pro Android a 60 % pro iOS uživatelé upirátili. Ustwo tvrdí, že „několik“ neplacených instalací bylo legitimních. (Do Androidu se mimochodem počítají jen hry instalované přes Google Play Store, nikoliv Amazon Appstore).

 

I tak ale bude míra pirátství nejméně 50%. Tvůrci jsou přesto s čísly spokojení. Vydali velkou infografiku, která prozrazuje další detaily. Studio celkově utržilo 5,86 milionu dolarů, z toho zhruba 82 % připadá na iOS, 14 % Google Play a 4 % dělá obchod Amazonu. Původní hra i nadstavba se vyvíjely 84 týdnů a náklady činily 1,4 milionu dolarů. Projekt je tak bez problémů ziskový.

Moc pěkný je časový průběh tržeb. Graf má několik vrcholů při vydávání na nových platformách, když Apple studiu udělil cenu za design nebo když přišly letní výprodeje a Vánoce.

Prodejní statistiky hry Monument Valley
Prodejní statistiky hry Monument Valley

via VentureBeat

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama

Komentáře

Kdyby udělali verzi pro WP, měli by 100% platících. Otázkou je, jestli by se dostali přes půl mega stažení.. :)

Jo. Tohle je asi nejhypovanější mobilní hra loňska, takže by to IMO dali.

Nebylo už někde zmíněno, že tyhle statistky jsou k prdu, protože počítají jako "neprodané kopie" i stav, kdy hru nainstalujete na tablet a třeba telefon?
Tzv. 1x zaplaceno, ale na dvou a více zařízení vlastníka daného google účtu nainstalováno.

... takže to vlastně mohlo ukazovat i stav zakazníků na tabletech a telefonech a kolik zařízení vlastní.
To by bylo hezké flame téma na ios vs android :D

Pokud by to počítali tak, tak já se svým častým flashováním ROM bych celkem zahýbal statistikami :)

Nemůžete míchat jablka a hrušky. Nezaplacené nerovná se upirátěné. (není tu přeškrtnutí: tak tohle při pozornějším čtení nepíšete, sorry) Já třeba za to dal tu stovku, zkusil jsem to a až tak mě to nebavilo, tak jsem to do 15 minut vrátil, ale v té akci Amazonu jsem si to pořídil (druhá věc, že jsem pořád ve druhém levelu, ta hra mně přijde roztahaná přes ty dlouhé animace a tak). A 400 000 stažení už statistikou pohne a možná by se měli zamyslet, jestli 100 Kč není za tu hru moc a jestli by za 50 Kč neměli nakonec větší zisky. Tím samozřejmě neomlouvám ty, co si to stáhli pirátsky.
P.S. Když jsem si to posčítal, tak pokud přičtu ty free kopie z Amazonu, tak je míra pirátství někde kolem 90%. To je fakt strašné :(

Reklama
Reklama