Nanya ve ztrátě mění výrobní program: zaměří se na LPDDR a specializované paměti

Tchajwanská Nanya Technology je sice čtvrtým či pátým největším výrobcem pamětí DRAM na světě (podle toho, zda počítáte Micron a Elpidu dohromady, nebo zvlášť), ovšem oproti trojici Samsung, Micron/Elpida a Hynix, kteří mezi sebou drží téměř 90 % trhu, je Nanya se svými 4,5 % trpaslíkem. Společnost za první polovinu roku 2012 vykázala ztrátu po zdanění 17 miliard tchajwanských dolarů (v přepočtu asi tři desetiny tunelu Blanka) a nyní řeší, co dál.

Reklama

 

Generální ředitel Charles Kao prohlásil, že společnost nedokáže konkurovat Samsungu a Hynixu a bylo učiněno rozhodnutí přeorientovat se na menší segmenty trhu. Konkrétně na specializované druhy pamětí, z nichž ty nejrozšířenější jsou LPDDR a LPDDR2 používané v mobilních telefonech a jiné spotřební elektronice. X-bit labs nicméně spekuluje, že to nemusí nutně znamenat zaříznutí plánů na výrobu DDR4. Nanya by mohla dodávat například čipy pro serverové moduly LRDIMM.

DDR4 chtěla Nanya začít vyrábět příští rok

Ve snaze dále snížit své výdaje by Nanya chtěla přesunout zaměstnance výzkumu a vývoje pod firmu Inotera Memories, kterou Nanya spoluvlastní s Micronem. Bude však záležet na tom, do jaké míry bude Micron ochoten měnit parametry vzájemné spolupráce.

Jestli vám příběh malého výrobce DRAM, který se rozhodl přeorientovat se na malé segmenty trhu s vysokými maržemi, připadá povědomý, je to tím, že před časem se pro stejný postup rozhodl ProMOS. Ten je na tom ale o poznání hůř a podle všeho hledá kupce. V únoru jím měl být Globalfoundries, který si dělá zálusk na továrnu ProMOSu v lokalitě Hsinchu. (Mimochodem, s kapacitou 60 tisíc 300mm waferů za měsíc je továrna ProMOSu o něco větší než továrna Nanye, ta zvládne 55 tisíc waferů za měsíc.) Jednání se ale zkomplikovala, když podobnou cenu jako Globalfoundries nabídla i tchajwanská výrobna TSMC. To se psalo v dubnu a od té doby o osudu ProMOSu žádné nové zprávy nemáme.

Zdroj: X-bit labs

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama
-->