Reklama

Nová generace konzolí za dveřmi? Už i vydavatelé her se na ně těší

Ve starších zprávách o nové generaci herních konzolí jsme tlumočili nepříliš nadšené reakce vydavatelských domů. Kdyby vydání záleželo na nich, nejraději by ho odsunuli na co nejpozdější termín, aby mohli z Xboxu 360 a Playstationu 3 vytřískat maximum – a nemyslíme maximum po stránce grafické (toho už bylo dosaženo), ale po stránce finanční. Učit se vyvíjet pro novou konzoli přece stojí minimálně čas a čas jsou peníze.

Bezradný Ubisoft

Tyhle zprávy jsou ale už ale nějaký ten pátek staré a nejnovější prohlášení zástupců vydavatelů a herních studií ukazují, že názor se rychle mění. Yves Guillemot, generální ředitel Ubisoftu, se Xboxu „Durango“, Playstationu 4 a Wii U, už nemůže dočkat.

„Čekáme na nové konzole – myslím, že herní průmysl obrovsky nakopnou, jak je tomu při každém vydání nových konzolí. Tentokrát to trvá tak dlouho, že trh her na ně čeká. Díky inovacím, které přinese Wii U a pak další konzole, bude náš trh zase obrovsky růst.“

Jinými slovy, prodej her pro stávající konzole klesá. Zčásti možná proto, že na zastaralém hardware už nelze vyčarovat lepší grafiku; z větší části ale kvůli tomu, že Ubisoft nedokáže sám přijít s inovativním herním konceptem a spoléhá se, že jej spasí Nintendo, Microsoft a Sony.

Odbočka: o pirátství na PC a free to play

Ve stejném interview se také Guillemot nechal slyšet, že u her využívajících obchodní model free to play, jindy nazývaný také freemium (používá jej mnoho MMO her, například World of Tanks), pouze 5–7 % hráčů generuje příjmy a zbytek hraje zadarmo, ale krabicovou hru si též koupí podobné procento lidí a zbytek hru ukradne. Netušíme, odkud Guillemot čísla vzal, ale pokud je na nich alespoň zrnko pravdy, ani se tomu tolik nedivíme. Ubisoft má jedno z nejotravnějších DRM vůbec (hned po Blizzardu), které navíc představuje bezpečnostní hrozbu pro váš počítač. A moc to asi na piráty nezabírá, i když Ubisoft samozřejmě tvrdí opak a úspěšnost DRM zavedeného u Assassin's Creed 2 si pochvaluje.

Reklama

 

Na Gamesconu Ubisoft potvrdil, že příští rok nabídne hry pod vlajkami svých zavedených značek (Anno, Silent Hunter a Might and Magic) jako free to play ve webovém prohlížeči. Free to play hry jsou podle Guillemota levnější na vývoj a příjmy z nich jsou stabilnější po delší dobu. Jádrem nabídky vydavatelství ale nadále zůstanou hry pro konzole (a jejich ledabylé a opožděné porty na PC).

Remedy Entertainment: už vyvíjíme!

Server GamesIndustry oslovil také Oskariho Häkkinena z finského vývojářského studia Remedy Entertainment, které má na svědomí například hru Alan Wake. Jeho slova napovídají, že vydání nových konzolí v roce 2013 je velice reálné.

„Jedna otázka, na kterou se lidé v téhle fázi vždycky ptají, zní: mohou být ty next-gen konzole opravdu o tolik lepší ve srovnání se současnou generací? A já vás můžu ujistit: ano, jsou. Je to kvantový skok.“

Häkkinen dále novinářům prozradil, že malý tým asi dvaceti lidí v Remedy pracuje na titulu pro očekávané konzole. To není zdaleka jediná věc, kterou studio připravuje: zřejmě hodně pozornosti dostává vývoj her pro mobilní přístroje s operačními systémy iOS a Android. Stejně jako Ubisoft ale Remedy zřejmě předpokládá růst herního trhu, momentálně se ve svém domovském městě Espoo poohlíží po větších kancelářských prostorech, kam by se před nabíráním nových lidí mohlo přestěhovat.

Zdroj: GamesIndustry 1 | 2, bit-tech.net, X-bit labs

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama

Komentáře

"Free to play" je mor. Je to daleko horší, než zaplatit $60 za krabicovku, protože když si ve F2P hře nenakoupím zbraně/schopnosti/whatever, jsem proti těm, co si zaplatili tak znevýhodněn, že se hra brzo stává nehratelnou. Ve výsledku to znamená buď nehrát, nebo nechat si z kapsy vytáhnout (byť třeba v průběhu 2 let) daleko víc, než těch $60. Jak dlouho se ještě hráči nechají takhle ždímat?

Jo, to je přesně to, co měl CEO Ubisoftu na mysli, když říkal, že free to play generuje stabilnější příjmy :) (a myslím, že tam bylo i něco v tom smyslu, že ve výsledku je to víc peněz).

Těžko odhadovat, jak bude postaveno třeba to F2P Anno, ale u MMO se tvůrci většinou snaží to vybalancovat tak, aby i pro neplatiče mělo smysl hrát a vytvářet tak herní prostředí pro ty ostatní, platící. Například EVE Online takhle prý docela dobře funguje a World of Tanks taky (to je taky mor, který postihl snad už většinu redakce). U toho už jsem strávil desítky hodin, aniž bych do toho vrazil jedinou korunu. Samozřejmě, ti kdo platí, mají výhody, ale ne takové, aby to ostatním kazilo hru.

Čili můj názor je, že free to play samo o sobě není zlo. Zlo je Ubisoft a zlo bude free to play v jeho zvráceném podání.

mam obavu ze obdobne se k tomu nepostavi jen Ubisoft, ale vetsina vydavatelu, jim jde o jedinou vec a tou jsou penize

Tohle video to krásně vystihuje :) http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

Například League of Legends má super F2P systém, který vůbec nezvýhodňuje platiče. ;)

wot to ma taky dobre vymysleny, v random bitvach je jedno jestli mas premko, ci premiovej tank... jasne, premiova munice te zvyhodni, ale ne na tolik aby  to mohlo ovlivnit bitvu...

S prémiovým tankem máš lepší matchmaking, jsi vždycky top tier a nechodíš do bitev, kde nic neprostřelíš a jsi jen pro silnější tanky chutné sousto. Ale jinak jo, je to dobře udělaný. Tvou úspěšnost to asi ovlivnit může, ale ostatním to nepokazí hru.

ale v lolku nemáš prémiového nic, jen skiny na hrdiny bez vlivu na sílu, nic víc a přesto se hraje v druhé sezóně o 2mil dolarů