Reklama

nVidia SRAA: nový režim vyhlazování po vzoru MLAA

V posledních letech to bylo spíše ATI/AMD, kdo přicházel s inovacemi v oblasti vyhlazování hran. Tou zatím poslední je režim MLAA představený společně s Radeony HD 6800. Na rozdíl od běžně používaného multisamplingu, Morphological AA funguje jako post-processing efekt a nevyžaduje zachování geometrických dat; díky tomu je kompatibilní s nestandardními renderovacími technikami, s nimiž multisampling nelze použít. Zároveň je však rychlejší, než supersampling, který se běžně nepoužívá právě kvůli vysokým nárokům na výkon.

Nvidia si uvědomuje, že implementovat si podporu anti-aliasingu pro své karty do každé hry zvlášť není dlouhodobě udržitelné řešení, a tak chystá režim anti-aliasingu pojmenovaný „Subpixel Reconstruction AA“, přičemž se netají podobností s konkurenčním MLAA. Uvádí ale, že její algoritmus bude lépe rozpoznávat hrany. Mezi výhodami uvádí Nvidia také dobu zpracování závislou pouze na rozlišení, nikoliv na složitosti scény, což lze však říci i o MLAA nebo SSAA. V rozlišení 1280 × 720 px prý vyhlazení obrazu trvá 1,8 milisekundy, přičemž moderní hry stráví při vykreslování jednoho snímku 5–10 ms operacemi na shaderech. (SRAA bude stejně jako MLAA využívat compute shadery.) Nvidia na rozdíl od AMD myslela i na nastavení různých úrovní kvality a výkonu.

Subpixel Reconstruction Anti-Aliasing představí Nvidia někdy v průběhu v února/februára. Všechny informace, které o SRAA zatím máme, pocházejí z abstraktu (dosud nezveřejněné) výzkumné práce, a tak nevíme, jak blízko či daleko je nasazení nového režimu AA do praxe. V každém případě se těšíme. Bude SRAA pouze MLAA přes kopírák, nebo Nvidia přijde s pokročilejším řešením? A jak se popásuje s rozmazáváním objektů, které nemají být vyhlazené, například písmen na obrazovce?

Zdroj: Nvidia

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama

Komentáře

Na tuhle zprávu jsem čekal. Teď už se nemusím rozhodovat mezi HD 6950 a GTX 560 a můžu vzít s klidem to druhé.

Ještě nevíme, v jakém stádiu vývoje to je. Abys pak na zprovoznění SRAA ještě pár měsíců nečekal.

Mě by více zajímalo, jak to bude s kompatibilitou ze strany grafických karet. Pokud je podmínkou pouze přítomnost compute shaderu, tak by to teoreticky mohlo fungovat i na GF8xxx. Na GTX4xx už to snad poběží na 100%.

No to tedy nevím, jestli to nVidia bude zprovozňovat na čtyři roky starých kartách. Čekal bych spíše jen GeForce GTX 400/500 series. Ostatně, více se snad dozvíme za necelý měsíc, ten "paper" by měl být přednesen na téhle konferenci: http://graphics.cs.umass.edu/i3d2011/registration.php

Zase pokud by nebyla nutně podmínka v něčem co má pouze Fermi, tak případné zprovoznění pro GTX2xx by znamenalo podporu i pro starší řady a to s potřebou minimálních nákladů. A GTX2xx zase tak úplně staré karty nejsou.

To by se vám tak líbilo, holoto, dostávat nové features zadarmo. Žádný takový, hezky upgradujete na novou kartu (s novými funkcemi nyní atraktivnější, než kdy dřív), aby z toho nVidia něco měla.

nvidia podporuje starší produkty drivery a novými featurami daleko déle, než AMD. Je to jiná filozofie, vydělat méně oholením zákazníka a více tím, že zůstane. Já na tohle (ale není to jediný důvod) třeba slyším.

jj, už to vyplívá z postavení oněch firem. NV je ten bohatší a může dát více bonusů aby udržela zákazníka. Ati byla často levnější, ale víc jela nadoraz, ať už v taktech čipů či podpoře starších produktů - sice měli lepší poměr cena/výkon, ale víc nutili zákazníka koupit nový produkt než aby vyladili software pro ten starý.

nVidia vás zase nutí koupit si GeForce i na grafiku, pokud byste chtěli používat starší/slabší kartu na PhysX. Podle mě si obě firmy nemají co vyčítat.

U AMD je zase podobná paralela u CPU. Situace, že do stejné desky lze i po několika letech koupit nový procesor je taky hodně user-friendly.

Ale osobně by mě zajímalo, proč třeba OpenCL nebylo zpřístupněno pro řadu HD38xx, zda tomu bránilo něco v návrhu jádra nebo prostě AMD nechtělo plýtvat prostředky na podporu starší řady. Teď jsem zakoupil HD5770, která přijde jako náhrada za HD3870, tak doufám, že nějaké aplikační využití bude.

Za pár sekund vygoogleno: Rage3D forum
The internal architecture of the RV670 and RV770/870 are different. The 670 lacks the shared memory internally to allow the OpenCL functions to work optimally, so its not supported. Dx10(.1) hardware architecture and OpenCL hardware architecture are not related - they are different standards and implemented differently.
Standard OpenCL se prý hodně inspiroval u CUDA, tak asi proto OpenCL funguje i na nejstarších CUDA GPU.

Tak díky...:) Nějak jsem po tom nepátral, jen mě to napadlo.

jen pro zajimavost u ktere komercni hry me Nvidia nuti koupit si grafiku na fyziku? ja mel colou dobu zato, ze ta koupe je ciste na me, tedy zakaznikovi :)

No je to stejné nucení jako když chceš u AMD aby ti GPU podporovalo OpenCL, CS 5 - to znamená, musíš si koupit novou kartu. Pokud to neakceptuješ , je to samozřejmě tvé právo jako zákazníka. Pokud u nVidie chceš PhysX@GPU, musíš si koupit GPU čistě pro něj.

PhysX me normalne fungoval i jen na jedne karte, druhou jsem si kvuli tomu kupovat nemusel, a stejne tak si zahraju hry s PhysX i na PC kde mam HD5870 a to diky CPU variante, nikdo me zatim nikdy nenutil abych si koupil grafiku Nvidia kvuli PhysX, bylo to ciste jen moje rozhodnuti

Proto píšu PhysX@GPU. A samozřejmě se to týká případu kdy máš AMD kartu. A je to samozřejmě tvoje rozhodnutí, ale pokud to chceš musíš koupit.

pokud si chces vozit zadek ve Ferrari tak si taky musis koupit Ferrari :) ale nikdo te k tomu nenuti

Podle mě to chápeš, ale zbytečně to komplikuješ.

jj, ja bych jen nepouzil spojeni se slovem "nutí" , protoze k nicemu takovemu nedochazi, proste tam je ta moznost

jj, to PhysX, jestli NV nemá něco připraveno, nejlépe lepší výkon na CPU a případně fungování pod OpenCL na všech grafikách schopných pracovat pod touhle technologií, tak je tento engine mrtvý. Pro NV by bylo tohle lepší protože by se prosadila jejich technologie ne Bullet a Havok.

No Bullet má dost daleko k prosazení.

Ale už jsem to několikrát nadhazoval. Zda je pro vývoj produktu samotného lepší propietární prostředí (unifikovanost HW, cílená podpora aplikací atd.) nebo otevřené (široká komunita). Každé to řešení má své pro a proti, asi jednotné řešení neexistuje.

problem OCL je, ze neni zaruceno ze pokud pod tim vyvojar neco naprogramuje, tak to pojede na vsech VGA ktere maji OCL psane ze ho podporuji, viz kauza ChaosGroup ktera pod OCL napsala renderer a zahy zjistili ze VGA od AMD maji OCL nedostatecne implementovan a tak jim to opet jelo jen na kartach Nvidia :)

a co se PhysX tyce, mrtvy urcite neni, naopak je to nejvice rostouci fyzikalni engine za posledni roky co se podilu tyce ;)

Nj, ale řekni atinářům že sw od AMD/Ati za moc nestojí...
Pořád je lepší mít průměrný hw s dobrým softem než špičkový a super pokrokový hw s mizerným sw.

Nevím, nevím, nejsou náhodou drivery pro OpenCL schvalovány Kronosem podobně jak WHQL Microsoftem?

a co ma driver spolecneho s bezproblemovim fungovanim a plnou implementaci?

Přece to, že jestliže je implementace nedostatečná, neměl by jim Kronos povolit si to psát na krabici. Ale nejsem si jistý, jestli to testování driverů takhle probíhá. Microsoft testuje kvůli kompatibilitě s Windows, ne kvůli compliance s DirectX. Už se taky stalo, že některé karty měly neúplnou implementaci DX.

Lukáš Fiala > stejne jako WHQL u Microsoftu, tak i schvalovani u OCL (pokud nejake je) bude pouze na zaklade nejakeho softu ktery cekne nejake algoritmy, proveri stabilitu ovladacu a tim to hasne, pochybuju ze to testujou primo na HW a na veskerem dostupnem HW pro ktery jsou dane ovladace urceny, to bude ciste softwarova kontrola

sak to jakej hnuj obcas pres WHQL projde mluvi samo zasebe :)

a popravde ani nevim jestli jsem vubec na krabici neco o OpenCL zahledl, zepredu u me HD5870 urcite ne

Na rozdíl od WHQL Microsoftu, který zkoumá zda nové drivery neshodí celý operační systém, Kronos vydává certifikát o validitě a dodržení specifikace standardu OpenCL.
IMHO je tedy možné, že některá firma svůj driver vybaví funkcemi, které jdou nad standard této specifikace. Ty však fungují jen proprietárně, no a na problém je zaděláno. Tím neříkám, že to tak je, ale že by to tak být mohlo.

no v soucasny dobe je to tak, ze Chaos Group se nato vyprdnul a oficialni support Vray 2.0 RT je pouze pro produkty Nvidia, rozchodit na kartach AMD/Ati to jde, ale je to spise pro zdatnejsi uzivatele, ja s tim na sve HD5870 laboroval celej den podle navodu ktere jsem nasel na forech, a kdyz uz jsem to chtel vzdat, tak se me to podarilo :)) bohuzel ac jsem spolehal na vetsi sceny diky 2GB, tak me to po chvilce pada, tedy koncim jako u Nv nekde u 1.3GB na scenu a vic ani ranu, a nemam navyber vsech 5 druhu svetel, ale jen 2, takze scena se musi predem upravit (dalsi rozdily jsem nezkoumal)

vefinale je to stejne jedno, na Arion ani Octane to co do rychlosti nema, oproti CPU RT to je rychlejsi jen smesne i na Nvidiich a funkce jsou oproti CPU RT osekane dost virazn, takze GPU-RT je tam spis jen jako takovej bonus nanic :) evidentne OCL moc vhodne v tomto pripade neni

a jinou aplikaci pod OCL neznam

Asi nejznámější využití OpenCL je na MainConcept H.264/AVC Encoder, který zase nejede na nVidii (musíš použít verzi s Cuda).
Nojo no, je to v plenkách.

Tak to ja sem holota :) Rek bych ze 2 roky stara GPU jeste neni dost stara abych za ty love nedostal poradnej servis za dara :)Vzdyt ten vyvoj jde tak dopredu ze bych musel menit kazdeho pul roku...tak levne ty grafarny zase nejsou do frasa ;) jen sem s tema ficurkama at nemame pocit ze jsme na vedlejsi koleji.

Reklama
Reklama