Euro.cz Finance.cz Cnews.cz Edna.cz VideaČesky.cz Více
Flek.cz Profit.cz CoChceš.cz WoT.cz Raketka.cz Hryprodivky.cz Zdn.cz Nasvah.cz LetenkyLevne.cz Stahnu.cz Mujsoubor.cz Kniha.cz Více

O2 se rozpůlení vyplatilo. Firma hlásí skoro 50% nárůst čistého zisku

Největší tuzemská telekomunikační firma ukončila hospodářský rok 2015 pozitivně. Provozní výnosy poklesly jen o 0,1 % na 37,4 miliard korun. Společnost ale dokázala snížit provozní náklady o dvě miliardy, což se projevilo na 24,7% nárůstu provozního zisku (celkově 10,1 miliardy). Čistý zisk dosáhl 5 miliard, což je dokonce o 45 % více než v roce 2014.

O2 (logo)

Ještě lépe se dařilo na Slovensku. Tam O2 meziročně zvýšilo výnosy o 9,3 % na 245 milionů eur a provozní zisk o 22,7 % na 86,6 milionu eur. O 7,4 % vzrostl také počet mobilních zákazníků.

To v Česku počet mobilních zákazníků klesl o 3,4 % a dostal se tak pod pět milionů. Lidé ale více utráceli, průměrný měsíční výnos na hlavu byl 287 Kč (0,3% růst). O2 ubyla zhruba desetina zákazníků pevných linek, i proto firma uvedla nový neomezený tarif za 299 Kč, který má pokles zastavit.

Pevné síti O2 se ale jinak daří dobře. Lehce vzrostl počet uživatelů jeho xDSL internetu, o necelých 15 % více lidí využívá rychlejší technologii VDSL. Internetovou televizi O2 TV již využívá přes 200 000 lidí. Bezmála 600 000 lidí si pak stáhlo i mobilní aplikace O2 TV.

Služba v ČR
Zákazníků (2015)Zákazníků (2014)Změna
Mobily4 896 0005 069 000−3,4 %
xDSL795 000794 000+0,2 %
VDSL438 000382 000+14,6 %
O2 TV202 000184 000+9,6 %
pevné linky840 000928 000−9,5 %

Smartphony činí 48,5 % všech telefonů, které se přihlašují k síti O2. JIž 1,6 milionu zákazníků (17% nárůst) využívá mobilní internet. I díky tomu datový provoz meziročně stoupl o 64 %.

Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné," říká generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník.

 

Zdroj: O2

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama
Reklama