První testy Bulldozeru: Core i7-2600K poraženo, úkol splněn

Redaktorům tureckého serveru DonanimHaber se dostal do rukou vzorek procesoru architektury Bulldozer, konkrétně modelu FX-8130P, který bude patřit ke špičce nabídky. (Mimochodem, engineering sample stejného modelu testovali už před měsícem Číňané, tehdy šlo ale o revizi B0, DonanimHaber má B1.) Procesor nesoucí kódové označení Zambezi se skládá ze čtyř dvoujádrových modulů, jedná se tedy zřejmě o první osmijádro určené pro desktop. Základní frekvence je 3,2 GHz, technologie Turbo Core ji ale může zvýšit až na 3,6 GHz, případně na 4,2 GHz při vypnutí poloviny jader.

AMD však s těmito procesory nemíří proti nejvýkonnějším šestijádrům ze stáje Intelu (Core i7-990X pro LGA 1366), nýbrž proti nejsilnějším čtyřjádrovým Core i7-2600.

Je nasnadě, že Bulldozer bude nabírat body zejména v dobře paralelizovatelných úlohách. Jak tedy dopadly testy? Výsledky v podobě screenshotů najdete v galerii na DonanimHaber; bohužel se neobejdou bez trochy interpretace, pro kterou se musíme ponořit do diskuze pod článkem, nebo věřit serveru Fudzilla, který něco rozluštil za nás.

Reklama

V programu Cinebench R10 AMD podává 24 434 bodů, výsledky Core i7-2600K v recenzích kolísají mezi 22 a 23 tisíci bodů. V testu konverze videa kodekem x264 zvládá Bulldozer 134, respektive 45 snímků za sekundu (první a druhý průchod), u Core i7 jsou výsledky 100–120 / 36 fps. AMD vítězí také v 3DMarku11 a PCMarku7, naopak zaostává v SuperPi.

AMD FX-8130P, jehož cena by měla být $320 (něco málo přes 6500 Kč i s připočtením daně), se tak (alespoň v testech, kde využije svých osm jader) řadí někam mezi Core i7-2600K a šestijádrová Core i7-9xx. Fudzilla pozitivně hodnotí zejména náskok před Phenomem II X6 1100T, který činí přibližně 50 %. Na jednu stranu bychom neměli chválit dne před večerem (a procesor před provedením důkladných testů také ve hrách), na stranu druhou má AMD ještě pár měsíců, aby výkon svého šampiona doladilo.

Zdroj: DonanimHaber, Fudzilla

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 

Související články

AMD Vision
3. 2. 2012 Komentáře (0)
26. 4. 2010 Komentáře (7)
Reklama

Komentáře

"aprilovy" forek pro stacha a uz se chytil i extrahardware :)))

A na co jsme se jako měli nachytat?

Uz jen uverejnenim odkazu na DonanimHaber, cituji:
"Podařil se mi husarský kousek, napálil jsem Stacha a udělal z něj absolutního idiota. Moc dobře vím odkud jsou čísla jež uveřejnili Turci :)
PS. Nakonec se Stach udělal čurákem sám a dvakrát, moje dříve uveřejněné testy byly totiž mnohem lepší než tyhle co zveřejnili Turci :)
PS. I kdyby bta čísla byla pravá, tak v nich Bulldozer dávno neporáží Core i7-2600K, snad jen ve dvou testech z několika ... jinde naopak dost ztrácí .."

Ani ja neverim tomu, ze AMD Bulldozer porazi i7 2600K - 2 roky stary navrh, ktery tedka tezce prepracovavaji a odlazuji vyrobni proces nemuze porazet nejvykonnejsi SB. A pokud se tak ciste nahodou stane, intel vyda vyse taktovany CPU a opet povede. Na neodladenem 32nm procesu se proste neda vydat skvely procesor - a to by jej AMD potrebovalo jako sul ...

Chjo...obermaier dělá akorát ostudu! Měl by se jít léčit...

Dyť to taky už dva roky říkám. Vždycky v létě mu začne řádně hrabat. Na to, že Obr trpí schizofrenií už upozorňuji 2 roky a pořád ho nikdo nepošle na léčení. Přesně tak se chová "soused" od nás z ulice, který má vyfetovaný mozek a kvůli tomu začal trpět schizofrenií. Od října do května je úplně v pohodě, ale jak se hodně oteplí, tak mu začne v hlavě řádně přeskakovat. Přesně jak Obrovi. Až na to, že "soused" má papír na hlavu a bere na to léky, ale vcelku nepravidelně a v létě ještě méně a pak vyvádí.

Davaj bacha, ja si myslim, ze prave ty si sa nachytal....... vykon buldozeru uz je na nete dost poopisovany a v tejto novinke je to +- podla mna pravda. A ak mas troska nadhlad, tak si spocitaj vykon sam, zober stary phenom x6, pripocitaj mierne zvysenie vykonu na jadro, pripocitaj viac jadier a pripocitaj vyssie frekvencie/turbo a vysledok je +- intel 2600K :-) .Druha vec je vyroba, tam AMD musi zamakat, no porazit I7-2600K o par percent by malo byt realne. Aj tak zavidim ludom, co potrebuju taketo procesory, istotne ich vedia vyuzit a maju z toho financny prospech, podla mna su to byznis procesory, lebo mne aj vysokotaktovane dvojjadro je cez hlavu..... Mna Ci-2600K alebo bulldozer vobec netrapia, no take Ci3-2100 alebo AMD FM1 A8 alebo A6 LLano pokladam za super vec ....

Tak samozrejme ze se tu bavime o procesorech, ktery si koupi par procent uzivatelu - Ci3, pridal bych Celeron nebo Pentium navic, nebo LIano, a stale jeste Athlon X2/X3 je pro vyrobce mnohem perspektivnejsi. Ale pri prvnim odkazu na test - i7 950 vs X6 1100T - tak snad ve vsech testech vyhrava i7 950. A cilem Bulldozeru nebude porazit intel o par procent, AMD potrebuje vyhrat o procent vic, treba 20 :) ... a hlavne mit odladeny vyrobni proces na 32nm a uspet s LIanem - pac jedine toto prinasi penize na vyvoj 22nm ...

Ja som reagoval nato, co si napisal, ze neveris, ze bulldozer porazi Ci7-2600K. Teraz pises uplne inak a s tym sa da suhlasit, ja len ze treba viac nadhladu nad obrDDnutymi informaciami.

Pisu porad stejne - neverim ze AMD porazi i7 2600K - ale potrebuje to ...

haha takže ze sebe na DonanimHaber dělají dobrovolně šašky aby jeden čech si udělal srandu z jiného čecha... sakra to je přece jasný jak facka, svět se přece točí kolem špičkování OBRa a Stacha, nebo že by to smysl nedávalo?

Abych se přiznal, na blogpost Zdeňkovy internetové persony mě už před napsáním novinky upozornil kolega, takže jsem jej četl. Tvrzení, že OBR přesvědčil Turky, aby zveřejnili falešná(?) čísla, mi připadá dost těžko uvěřitelné. DonanimHaber už léta zveřejňuje testy nevydaných CPU a povětšinou jim to snad docela vychází. Že by si poškozovali pověst na prosbu nějaké české postavičky, aby zesměšnili jinou českou postavičku?
Samozřejmě je možné, že výsledky jsou fake. To je riziko, se kterým musí člověk u předběžných testů počítat, i když takový disclaimer není v novince natvrdo uveden. Na druhou stranu, ty výsledky častěji odpovídají než ne. Pokud je možné, že po dlouhé době něco od AMD není úplný propadák, pak je jasné, že postavička, která nám měsíce tvrdí opak, bude zatloukat do poslední chvíle.

Na pct Z. Obermaier porovnává svůj engineering sample Bulldozer s Intel Core i7-990X. Grafika extrémně nadupaná, dá se něco odhadnout z těch čísel o výkonu procesoru? Ve většině případů je výkon srovnatelný, snad jen u dvou her o něco menší .. u nich hraje procesor větší roli? Dle mého ty testy vůbec nedopadly špatně pro BD. Nakonec sám "OBR" to přiznává v článku ("Už teď ale říkám, že nejsou vůbec špatné").

Otazkou je jak moc muze poustet informace do sveta - nezapomente na NDA. Naznacovat muze, ale dost pochybuji ze muze prozrazovat vysledky - pokud chce jeste nejake CPU jako prvni testovat, tak asi moc ne.

OBR je známý mluvka, lhář a demagog, vždyť si jen vzpomeňte ja jeho vychvalování Fermi a nikdy se nedokázal omluvit za dezinformace, když se nakonec ukázalo, že Fermi je propadák. Dokonce mi zabanoval účet na PCT, kde jsem slušně tvrdil svůj názor, že Fermi je prostě špatné... Od té doby tam chodím jen minimálně.

"Nakonec se Stach udělal č.....m"

Čím se pak udělal pan Obermaier? S panem Stachem je určitě možné polemizovat o hódně mnoha závěrech a názorech, které na "svém" webu má, ale nazývat ho kvůli tomu vulgarismem pro mužské genitálie - kdo by to byl do toho Zdendy řekl? A přitom recenze má velice solidní a slušné. Nechápu.

Jojo, souhlas. Onen DD blog, či "web" nebo jak to nazývat, který fanatizuje českou IT mládež opravdu nemusím, ale takové vulgarní vyjadřování je prostě neomluvitelné. Na jednu stranu obr vydává některé vvýborné recenze a články, na které se na českém webu nikdo nechytá a na druhou stranu se chová jako nějaký psychicky narušený jedinec.

To mas pravdu ze je totalni ***** ... mel jsme tam vzdy vymyslene ucty a psal mu same slatance... a pak az me to prestalo bavit, tak jsem mu napsal nVidia FOREVER a BAN ucet,,,, autista s tema jeho ************* AMDckama... koupil jsme MSI GTX 580 TW II - nema chybu a zadnou slabinu v podstate,,,, a on bude tvrdit ze AMD CPU + GPU best na trhu ( INTEL + nVidia - best )..... je nemocnej a lacinej... at se ***** sam....

Možná by nebylo špatný, kdyby si přestal i tady psát samé slátance.

Souhlas. A pak se takoví diví, že dostanou BAN. :D

A uz jste na titulce citovaneho blogu....

Obr je ***** a neustále nám to dokazuje. Stach ho má u prdele a rýpne si do něj jednou za uherský rok a Obr do něj ryje pořád, protože to ten jeho chorý mozek a OBRovské EGO prostě nedokáže rozdýchat. Mimochodem mi Obr začíná připomínat Hulána, kterého měla a má celá česká internetová obec za totálního debila na Ntou. No asi ho chce Obr trumfnout. :D

Hulán ale v Kristových letech konečně vyrostl z puberty a už bordel nedělá.

Nicméně, OBR je ostražitý - původní formulace "Další oběť se chytila na můj podstrčený test jež jsem poslal Donanihaber" byla v průběhu dne změněna na "Další oběť se chytila na povedený test se objevil na Donanihaber". Jinak, díval jsem se na fotku toho procesoru na tureckém webu a na Obermaierově (tam má dvě detailní), a vypadá to, že jim ten procesor prodal (dle jistých znaků - poškození - na plášti).

No rikejte si co chcete, ale mame-li tu prejit v diskuzi z AMD BD a OBRa na srovnani Hulana a OBRa a jejich EG, tak si myslim, ze bohuzel budete porazeni. Hulan neni debil, to je clovek co to ma v hlave naprosto v poradku a s jehoz nazory ja, sice ne vzdy, ale vetsinou souhlasim. Pokud se nekdo diva na vec pracovne a ne z pohledu totalniho herniho "silence", tak jeho nazory jsou v poradku. Nema rad blbce co kritizuji jeho pracovni pohled na svet - souhlasim. Proc by me nekdo, co nema zadne zkusenosti z praxe, mel vymlouvat nazor, ktery jsem ja ziskal ze svych uspesnych pracovnich zkusenosti? A OBR je v tomto naprosto to stejne - dle sveho blogu se dostava k HW, ktery mu muzeme akorat zavidet - kdo ma doma Bulldozer, kdo se muze ted dostat k Ivy Bridge? Kdo muze otestovat HW v dobe, kdy my o nem jen tady placame nesmysly a nic o nem nevime? Netvrdim, ze mu to zavidim. To rozhodne ne, ale nebudu rozhodne tvrdit, ze jsou oba debilove. S tim nemuze rozumne smyslejici clovek souhlasit. Proste muze si kdo tvrdit co chce, ale jejich pracovni pozici nezmenime a berte to jako fakt. A o jejich profesionalite muze hovorit take navstevnost jejich webu - malicky graficky zaostaly blog OBRa - 260k mesicne, hulan - ctenost clanku tak 5000 denne. Zalozte si web a dostante se na jejich uroven ... je to tezke ...

No, já bych byl tedy radši, kdyby se na jejich úroveň extrahardware nikdy nedostalo :)

No mě se taky dostává podobný HW do rukou co jim, jenom ne tak exkluzivně brzo a mám čas si ho pořádně otestovat, dokonce se mi dostává do rukou HW, který ani jeden z nich v životě nedržel v rukou(servery v cenách na 500 tis. nebo serverové UPS v cenách nad 70 tis., routery, switche atd za desetitisícové částky, SANy, NASy, diskové pole, páskové jednotky, taky za desetitisíce atd.) a bohužel s Hulánovými nebo Obrovými závěry jsem mohl souhlasit tak maximálně ve 2-3 případech z 10. Já mám taky v oboru už dlouholetou praxi, více než 12 let se tím už živím a první PC jsem si postavil už ve 14, to bylo v roce 1994 a k počítačům jsem se dostal už v 1990, takže můj pohled na svět je taky už jen čistě pracovní a často mi jejich závěry vycházejí spíše jako pomluvy jedné a vychvalování druhé značky, než jako nějaké rozumné závěry. U Obra jde poznat, že má HW na testování maximálně na 2 týdny až jeden měsíc a to často z nějakých předprodukčních vzorků případně prvních revizí a serií a z toho pak vyvozuje závěry, která značka je kvalitní a která ne. Jenže s tím HW pak už dále není v kontaktu, takže pak už vlastně neví co se podařilo opravit, případně jak ten HW dlouhodoběji funguje. No a právě s tím mám zase já dlouhodobé zkušenosti a nad názory Obra a dříve Hulána jen kroutím hlavou. No a jinak o profesionalitě bohužel návštěvnost webu nic nevypovídá. Blesk a podobný bulvár má má taky vysokou návštěvnost a o kvalitě obsahu to nic nevypovídá. Nebo že by ano? :D

Já nesrovnával Radka se Zdeňkem, ani je neposuzoval z odborného hlediska (k tomu nemám dost drzosti a domýšlivosti), jen jsem konstatoval, že veřejně napsat o komkoliv, že je mužským pohlavním orgánem, nesvědčí zrovna o dostatečném sebeovládání a profesionalitě. Myslet si můžu cokoliv, zachovat si zdvořilost a slušnost by však měl umět každý i k tomu, koho dvakrát nemusí.

Ale u Obra na blogu, když píše stejné sprosťárny jako já jsem napsal tady, to tedy nevadí a je borec? Je pravda, že to je jeho blog a může si tam házet jaké chce zvratky, zatím co já tady zaneřaďuji cizí web, když ale někdo řekne, že se neovládám, a že to nevypadá profesionálně, tak má naprostou pravdu, ale platíto taky i o Obrově blogu. Nějak nedokážu pochopit, jak autor článků na rádoby odborném webu (dříve opravdu odborném), může na svém blogu psát takové blafy a vypouštět takové fake? To pak opravdu něco dokazuje o jeho (ne)profesionalitě. Nevím jestli to tam stále je, ale Obr na svém blogu nazývá nebo nazýval jednoho redaktora/provozvatele konkurenčního webu za dementa a jiné urážky a to opravdu nemá obdoby. K tomu se totiž nesnižoval ani Hulán, že by přímo nějaké lidi takhle slovně napadal.

Myslím, že jste si odpověděl sám. Zdeněk si na svůj blog může psát co chce. Tady jsme ale na EHW a vy byste se mohl chovat aspoň trochu slušně.

To je zase komentář. Myslím, že úroveň s jakou píše OBR hovoří zcela o jeho úrovni a profesionalitě a je úplně jedno jak nakonec ten buldozer dopadne. Mezi námi ti dva si nemají co vyčítat, oba mají naprosto černobílý pohled na svět hardwaru a ani fakta je nepřesvědčí o opaku. Proto chodíme zde :)

TDP 186W, to jako fakt? O.o

No uvidime ako to naozaj bude, mame sa na co tesit:)Dufam ze AMD nesklame.Kedy sa maju vlastne zacat predavat?

Mňa naštvali, že nezverejnili Cinebench R10 Rendering (1CPU) teda single-threaded výkon (1 core, 1 thread). Nemám rád polovičatú prácu pri testovaní.

Inak dohľadal som recenziu Intel's 8-core Skulltrail Platform: Close to Perfecting the Niche z anandtech.com z 2/4/2008 (tak pre porovnanie).
- 2x Intel Core 2 Extreme QX9775 (3.2GHz/1600MHz)
- Corsair XMS2 DDR2-800 4-4-4-12 (1GB x 4)

•• Cinebench R10 ••
• Rendering (1CPU): 3 905 CB-CPU
• Rendering (XCPU): 23 302 CB-CPU
zdroj: http://www.anandtech.com/show/2435/11

výsledek s FX však může být jiný dle turba, protože OBR měl se stejným kouskem i výsledek 27 500b cca (měřeno zhruba před měsícem), když turbo se aktivovalo nejspíš na delší čas.

Lenže procesor ak sa zadychčí teda zvýši sa TDP tak turbo sa bude čoraz viac znižovať.
Povedal by som že záleží aj na chladení a teplote okolného prostredia čo má vplyv na max. TDP.
V Cinebenchi R10, ale i R11.5 je to charakteristické napr. aj pre VIA procesory s adaptívnym overclockingom so znamienkom + kedy akonáhle CPU dosiahne prednastavené max. TDP začína CPU postupne uberať z turba a viacmenej pracuje na defaultnej frekvencii (dokonca v kritickej situácii dokáže situácii vyhodnotiť aj tak, že ak by som v týchto horúčavách nechal ten svoj notebook benchmarkovať Cinebench R10 v perinách procesor sa dokonca podtaktuje pod svoju defaultnú frekvenciu).

V tomto bv som si naozaj počkal na finálny produkt a nie ES CPU.

No jo no, v Turecku je přeci jen větší teplo :)
Jinak gratuluji, po dlouhé době žádný duplicitní post :))

>>14:19 od eXistenZko

Nemám ten pocit.
Ja keď niečo tvrdím a nie je to môj výtvor tak uvediem zdroj.
Takže som len dohľadal recenziu z anandtechu.com.

>>14:20 od webwalker
Ale kde, jasne, že to bol duplicitný post :o(

Narážal som len na to, že si si diskusiu na hnedom webe určite čítal keďže si tam aj prispieval a videl si že som tam postol score pre Skulltrail platformu z Cinebench R10 ;)

tralalák, ale si ma okopíroval zo stachosveta s tým testom Skulltrailu o.O hanbi sa :P :P

Koukam, ze OBRovi z toho div nepraskne zilka :D, viz jeho clanek na blogu.

Na tomto jde vidět česká nátura závisti. Když byly preview intel a jeho nových procesorů, všichni jásali a byli ohromeni, jak poráží konkurenční amd. Nedávno uvedené Liano taky ukázalo tyto "závistivce" ve správném světle - vysoké napětí, vysoké tdp -> napětí je pro ty, co nebudou taktovat nezajímavé, tdp 100 w -> je to 4 jádro s integrovanou grafickou kartou, která má ohromný výkon, jednoduchá rovnice - vezmeme tdp obyčejného 4 jádra a sečteme s tdp grafické karty a ve výsledku ? Reakce na 8 jádro od AMD jsou úplně to stejné, všichni říkají že jsou tyto testy lživé, že amd na to nemá, komentář od obra na blogu - jak je to napsané, tak to vypovídá dost o autorovi. Není jednodušší počkat na testy a pak psát takovéto články na blog ? A není nakonec také jedno jestli někdo preferuje amd nebo intel, když 90% si kupuje intel jenom kvůli číslům a benchmarkům a jeho výkon pak stěží využijí jenom u her.

Zrovna Llano mě nijak nenadchlo a to jsem si říkal, že by mohlo jít o zajímavý procesor do dalšího PC. Jak u AMD, tak u Intelu jde postavit výkonnější stroj za tytéž peníze. Bohužel zatím se neobjevily testy Llana s itegrovanou grafikou proti klasickému řešení s dedikovanou grafikou. Není problém postavit ve stejné ceně PC s Phenomem X4, nebo i3 a HD 5750/6750.

nějaké testy byli - AthlonII s pouhou HD5570 v herních testech s přehled zhruba o třetinu porážela Llano.

jaké paměti v tom testu používají?

Nebyl by odkaz? Ten test jsem nějak nezaznamenal a vcelku by mě zajímal.

Jinak z Llana jsem rozpačitý, nevím na kolik je užitečná natolik silná GPU zrovna v tomto segmentu. Ti co hrají to nevezmou a ty co nehrají, tak těm je to úplně jedno. No uvidíme, ale já sám v tom díru do světa nevidím.

BD vypadá zajímavěji, ale na nějaké závěry si ještě počkám.

takže siddhi kecá, je to kolem 15% na HD5570 a navíc jsou použity DDR3 1600, 1866 si myslím ještě nějakých 10% naženou..

Vůbec netuším co je rozpačitého na Athlonu II X4 + HD5570 za 2800,- se slušnou spotřebou, snad jen desky za neadekvátní ceny

Nekecá, koukni na odkaz níže. Samozřejmně zaleží na hře, na nastavení, ale v některých hrách je HD5570 o pořádný kus výkonnější (World in Conflict, StarcraftII, JustCause) a Llianu nepomůžou ani rychlejší paměti.
Ale samozřejmně kupovat za HD5570 je blbost, když jde sehnat HD6570 512MB za nějaké dvě stovky dráž (1400,-) a potom se Lliano už nechytá ani s drahýma vysoce taktovanýma paměťma.

to není o nastavení či hře, je to o použitých HD5570, sehnat HD5570 s 1GB GDDR5 (což je jen podtaktovaná HD5670)nebyl lehký úkol nikdy, zřejmě je na xbitu testovaná běžnější GDDR3 verze.

Já bych tu HD5570 stejně neřešil, když HD5670 se dá sehnat od 1400,- v kombibnaci s AthlonII půjde jen o pár stovek dražší, ale jasně lepší volbu pro hráče, než Lliano - a nějak mě nenapadá komu jinému než nenáročnému hráči by mělo být lliano určeno.

Stránky

Reklama
Reklama