Acer Aspire V3: první multimediální notebook nové generace (recenze)

Oblíbené multimediální či univerzální notebooky se pomalu ale jistě začínají propracovávat do další generace. Prvním z takových, který se dostal na trh, je Acer Aspire V3. Díky nové grafické kartě i procesoru má výkon, který jej bez nadsázky řadí mezi herní stroje. Jaký je výkon ve hrách i testech a jak si Acer poradil se zpracováním či chlazením?

Představení, parametry a dostupné konfigurace

Od uvedení čtyřjádrových procesorů třetí generace se objevily zprávy již o několika výkonných, multimediálních noteboocích, tedy o těch s vcelku slušnou hardwarovou výbavou a menším důrazem na mobilitu, které se hodí hlavně domácím uživatelům na hry, filmy či sufrování po internetu. Máme tak zprávy třeba o Samsungu 550P či Asusu N56. Oba dva, ale i celou řadu dalších podobně vybavených notebooků od jiných výrobců, ovšem předběhl Acer se svojí řadou V3 – zatímco u obou jmenovaných konkurentů neznáme ani datum uvedení na trh, Acer se již prodává.

Acer Aspire V3

Recenzovaný kus s označením 771G je sedmnáctipalcový notebook. Na časté přenášení se tak příliš nehodí, nemá na to rozměry, hmotnost a ani výdrž baterie. Hardware ovšem znalejšího uživatele nenechá na pochybách o celkovém vysokém a vyváženém výkonu, díky kterému si Aspire V3 bez problémů troufne i na náročné činnosti, které jsou pro slabší kusy problémem. Silný čtyřjádrový procesor se skvěle hodí na všelijaké kódování a komprimaci, grafická karta střední třídy nové generace od Nvidie s jádrem Kepler se nebojí ani opravdu náročných her a dvojice šachet na pevné disky umožňuje osadit rychlé SSD pro systém a často používané aplikace a 1TB pevný disk, který se díky vysoké kapacitě hodí na skladování hudby, filmů či fotek.

Konfigurace tedy vypadá skutečně výborně, s doporučenou cenou 30 tisíc korun ale přece jen není vhodná pro každého. Na trhu je ale celá řada variant notebooku, takže si může vybrat kdokoliv. Řada Acer Aspire V3 nabízí model s úhlopříčkou displeje 15,6 a 17,3 palců a kromě toho si můžete zvolit i vyhovující procesor (momentálně je na výběr mezi čtyřjádrem Intel Core i7-3610QM architektury Ivy Bridge) a dvoujádrem Core i5-2450M z minulé (druhé) generace, známé jako Sandy Bridge. Různé generace procesorů Acer použil kvůli tomu, že nová dvoujádra Intelu se zpozdila a půjdou na trh až nyní (v době, kdy recenzi píši, ještě k dispozici nejdou a je na ně uvaleno informační embargo). Patnáctipalcový Aspire V3 s dvoujádrovým procesorem a 750GB diskem vás pak přijde na 19 tisíc korun, takže cenové rozpětí je docela velké. Seznam zatím dostupných variant naleznete na webu Aceru. Alespoň prozatím tam chybí čtrnáctipalcová varianta, přestože je na produktové stránce řady V3 zmiňována, a také máme z českého zastoupení výrobce informace, že minimálně u 17,3″ verze by měla brzy přibýt možnost osazení Full HD displeje, tedy rozlišení 1920 × 1080 px. O tom více v kapitole o displeji.

Leskle černé víko Ještě jednou víko Spodní strana notebooku Maximální úhel otevření víka Optická mechanika

Acer nám na recenzi zapůjčil největší a nejvýkonnější variantu, sedmnáctipalcový Aspire V3-771G-7361161.12TMakk. Jedná se právě o model s doporučenou cenou 30 000 Kč s DPH; za tyto peníze ale dostanete docela impozantní konfiguraci, kterou najdete o kousek níže v tabulce. Notebook v této variantě bych se skutečně nebál doporučit i těm, kdo na notebooku chtějí hrát moderní hry. Grafika GeForce GT 650M (některé modely mají i o něco slabší, ale stále velmi povedenou GT 640M) zvládá úplně bez problémů rozhýbat rozumně optimalizované hry (Mass Effect, cokoliv od Blizzardu – StarCraft II, Diablo III) a ani náročné střílečky jako Battlefield 3 či Crysis nejsou větším problémem, pokud lehce snížíte detaily a netrváte na vyhlazování hran. Procesor má dostatek výkonu na jakoukoliv dnešní hru, takže ani tady na problémy nenarazíte, a 16 GB paměti bude ještě pěkně dlouho nadstandard.

Acer Aspire V3-771G-7361161.12TMakk (NX.M0SEC.003)
Cena s DPH29 690 Kč (CZC.cz)
ZapůjčilAcer