Euro.cz Finance.cz Cnews.cz Edna.cz VideaČesky.cz Více
Flek.cz Profit.cz CoChceš.cz WoT.cz Raketka.cz Hryprodivky.cz Zdn.cz Nasvah.cz LetenkyLevne.cz Stahnu.cz Mujsoubor.cz Kniha.cz Více
Reklama

Eizo Foris FG2421: superrychlý MVA s Turbo 240 Hz si podmaní hráče FPS

Hrajete Counter-Strike, Battlefield, Call of Duty či Enemy Territory a monitory LCD pro vás nejsou dost rychlé? Štve vás, že nejrychlejší hráčské LCD mají matrici TN? Eizo se svým FG2421 boří zažitá pravidla.

LCD rychlý jako CRT? FG2421 se přibližuje

Kdo pravidelně sleduje ExtraHardware, asi dobře ví, že se hráčským monitorům dost vyhýbám. Poslední výjimku jsem udělal loni při recenzi 120Hz BenQ XL2420T. Ten dosud patří mezi nejrychlejší dostupné monitory a s podporou LightBoost z něj můžete vymačkat vjem srovnatelný s monitory CRT. Pokud s LightBoost nejste seznámeni, nevaví, při příležitosti popisu jedné z klíčových funkcí nového Eiza pochopíte, na jakém principu pracuje.

Všechny ty 120Hz a 144Hz monitory jsou sice fajn, ale trpí minimálně jedním neduhem. Tím je použití v kombinaci s matricí typu TN (Twisted Nematic), která bohužel za současnou špičkou (IPS a PLS) zaostává jak v pozorovacích úhlech (na větších úhlopříčkách je toto limitující již při čelním pohledu), tak v maximální skutečné barevné hloubce.

Eizo pro svůj Foris FG2421 dojednalo s Sharpem hodně unikátní panel. LQ235D1LW03 používá matrici typu A-MVA, nabízí maximální jas 400 cd/m2, dosahuje statického kontrastního poměru až 5000:1, má 10bitovou barevnou hloubku (1,07 miliardy barev je zobrazeno pomocí nativní 8bitové barevné hloubky a práce FRC) a dosahuje odezvy kolem 5 ms. Tento panel jste mohli poprvé potkat už v profesionálním DuraVision FDF2405W – to jsme ale zdaleka netušili, co je zač a jak rychle se dostane do cenově přístupného hráčského monitoru.


DuraVision FDF2405W – první 240Hz VA. I šasi je nápadně podobné Forisu FG2421

Pokud se vám nezdá údaj o 1,07 miliardě barevných tónů, protože Eizo na svém webu (stránka FG2421) uvádí jen 16,7 milionu, tak vězte, že lživý není ani jeden. Pan Hiraka z Eizo Europe mi sdělil, že modul od Sharpu sice podporuje 10bitové zobrazení, ale Eizo se rozhodlo údajně kvůli problémům s kvalitním zobrazením tmavších tónů FRC nevyužít. FG2421 je tak skutečně čistě 8bitový.

Ještě připomenu, že abyste technologii 8-bit+FRC využili, potřebujete samozřejmě adekvátní vstup. Tím je v současnosti jen DisplayPort z grafických karet jako Nvidia Quadro nebo AMD FirePro. Navíc je třeba i podpora ze strany softwaru (české Zoner Photo Studio ji už má ale několik verzí, podobně i Adobe Photoshop).

 

Mluvíme tu ale o hráčském monitoru a těm bude nejspíš úplně jedno, jestli jejich monitor ve Photoshopu zvládne zobrazit i ty nejjemnější gradienty. Zato jim nejspíše není jedno, jak zřetelný či chcete-li nerozmazaný bude obraz při rychlých otočkách v Counter-Strike. A tady Eizo zabodovalo, a to i ve srovnání se 120 či 144Hz monitory s LightBoost. Mluvím o funkci „Turbo 240 Hz“, o které vám už přinesl aktualitu Lukáš Fiala. V ní se můžete mimo jiné dočíst, co si Eizo aktuálně myslí o G-sync a proč podle Japonců FG2421 tuhle technologii Nvidie nepotřebuje.

Eizo si stejně jako třeba komunita kolem Blur Busters dobře uvědomuje, že problémy monitorů typu LCD nespočívají pouze v délce odezvy (tedy zpoždění při změně barvy pixelu za signálem). LCD na rozdíl od CRT nechávají bod rozsvícen až do další změny („sample and hold“). Ta přichází ale nejdříve za 1/60 vteřiny u 60Hz monitoru, rychleji pak u 120Hz. 

U CRT jakožto obrazovky impulzního typu dochází k blikání v souladu s obnovovací frekvencí a zobrazení snímku (rozsvícení luminoforů) na krátký časový okamžik. 

To ale kupodivu subsystém lidské oko + mozek zpracuje a vnímá jako spojitý obraz. Oproti tomu i 60 snímků za sekundu s krátkou odezvou skončí vjemem rozmazaného pohybu rychle se pohybujících objektů. Ke zlepšení dochází při přechodu z 60 na 120 Hz – efekt „hold“ se zkrátí.

Plynulost a zřetelnost pohybu však stále není srovnatelná s CRT. Takže tady se Eizo s Turbo 240 podobně jako LightBoost inspirovalo právě u impulzních obrazovek. Na vstupním 120Hz signálu procesor v monitoru snímky zdvojí a nastaví podsvícení LED do režimu, kdy se 240× za sekundu zhasne. Při zhasnutém podsvícení nezobrazuje LCD nic („black frame“) a FG2421 tak vlastně impulzní obrazovku do jisté míry simuluje.

Pozornější čtenáři a především ti, kteří při výběru LCD hledí také na to, aby měl ergonomickou regulaci podsvícení, se možná po dočtení děsí. Ano, PWM se zapnutou funkcí Turbo 240 opravdu pracuje na 240 Hz a těm, kterým se dělá při takovýchto frekvencích nevolno nebo jen při delší práci vnímají bolest hlavy, si ji nebudou moci užít. Na tomto místě musím ale říct, že spousta LCD s podsvitem LED byla dosud prodávána s PWM na frekvenci kolem 180 Hz a většina lidí na to citlivá není.

Pokud patříte k těm k blikání méně tolerantním a po zakoupení FG2421 zjistíte, že vám to dělá problémy, můžete funkci vypnout a potom máte hodně ergonomické podsvícení s tzv. hybridní regulací jasu. Po většinu rozsahu je podsvit regulován lineárně (snížením hodnoty stejnosměrného proudu = žádné blikání) a u nejnižších hodnot jasu se pak dostane ke slovu PWM na frekvenci v řádu nikoli Hz, ale kHz (= tak rychle, že blikání nevnímáte).

Jelikož se odezvě typicky věnuji až někde v polovině mnohakapitolové recenze monitoru, trochu tady předběhnu. Jak vlastně simulace impulzní obrazovky funkcí Turbo 240 Hz pomůže v praxi? Popravdě řečeno, nejsem progamer a i když jsem pár hodin hrál World of Tanks a zkušebně také Unreal Tournament, v komplexních scénách her jsem nebyl schopen vnímat rozdíl mezi 120Hz zobrazením s Turbem 240 a bez něj. Ale když jsem vyzkoušel populární prográmek na praktické testy odezvy – PixPerAn – tak jsem nakonec strávil asi deset minut zapínáním a vypínáním funkce Turbo 240 Hz.

Rozdíl je obrovský. Hned v úvodní obrazovce PixPerAn vidíte v horní části rychle pohybující se formulku. Ta je při 60 Hz dost rozmazaná, při 120 Hz se to zlepší. Ale to, co se stane po zapnutí Turbo 240 Hz je skok ještě větší. Formulka je takřka bez „ducha“ a perfektně zřetelná. Aby to nezůstalo jen na mých očích a mozku, volal jsem si k monitoru kolegy z dalších redakcí a takřka všichni byli podobně nadšeni. Koneckonců podobné to bylo na předváděčce monitoru v počítačové herně na Harfě. Nedá se to vyfotit (i fotky LightBoost jsou většinou spíš matoucí), nedá se to změřit osciloskopem, musí se to vidět.

Parametry FG2421 a dalších monitorů ve srovnání

 

Eizo Foris FS2333

Eizo Foris FG2421


BenQ
XL2420T

Asus 
PB248Q

Dell
U2412M

viditelná úhlopříčka23"23,5"24"24"24"
typ panelu (matrice, podsvícení)AH-IPS, LED A-MVA, LED TN, LEDe-IPS, LED e-IPS, LED
poměr stran16:916:916:916:1016:10
maximální rozlišení1920 × 10801920 × 10801920 × 10801920 × 12001920 × 1200
bodová rozteč [mm]0,2660,2720,2760,2690,269
barevné provedeníčernáčernáčerná s červenými prvkyčernáčerná + stříbrná
úhel pohledu horizontální/vertikální178°/178°176°/176°170°/160°178°/178°178°/178°
horizontální frekvence digital/analog [kHz]31–8115(31)–100(138)30–14030–83výrobce neuvádí
vertikální frekvence digital/analog [Hz]55–7623–12256–12050–76výrobce neuvádí
barevná hloubka? 6+2-bit, 16,7 mil.8-bit, 16,7 mil.6+2-bit, 16,7 mil.6+2-bit, 16,7 mil.6+2-bit, 16,7 mil.
barevný prostor (gamut)sRGBsRGBsRGBsRGBsRGB
jas [cd/m2]250400350300300
kontrast – typický1000:15000:11000:11000:11000:1
kontrast – dynamickývýrobce neuvádí15 000:112 000 000:180 000 000:12 000 000:1
odezva [ms]3,4 – GTG5, resp.  1> ms s Turbo5 – BWB, 2 – GTG6 – GTG8 – GTG
spotřeba běžná/úsporný režim [W]42 (max.)/22 (typ.)/0,3> (standby)53 (max.)/0,5> (standby)24 (Energy Star 5.1 test)65/0,5>38  (typ.)/72 (max.)
videovstupy2× HDMI, 1× DVI-D s HDCP, 1× D-Sub1× HDMI, 1× DVI-D s HDCP, 1× DisplayPort1× D-Sub, 1× DualLink DVI-D s HDCP, 1× DisplayPort 1.2, 2× HDMI 1.4a1× DVI, 1× DisplayPort 1.1a, 1× D-Sub, 1× HDMI 1.41× DVI-D, 1× DisplayPort, 1× D-Sub
kabely1× HDMI, 1× DVI, napájecí1× DisplayPort, 1× DualLink DVI, 1× USB, napájecí1× D-Sub, 1× DualLink DVI, napájecíD-Sub, DVI, DisplayPort, USB 3.0, napájecí1× D-Sub, 1× DVI, 1× USB, napájecí
rozbočovač USB/doplňkové portyneano, 2× USB 2.0ano, 3× USB 2.0ano, 4× USB 3.0ano, 2 + 2 USB 2.0
reproduktoryano, 2× 0,5 Wnenenene
výstup na sluchátkaanoanoanoanone
kameranenenenene
mikrofonnenenenene
příslušenstvíinstalační CD, manuálinstalační CD, manuálinstalační CD, manuál, drátový ovladač S Switchmanuál, stahovadlo ke správě kabelůinstalační CD, manuál
nastavení4 tlačítka na monitoru, 18 tlačítek na dálkovém ovládání7 tlačítek, přímo pro přepnutí vstupů, předvolený režim, hlasitost, vstup do menu, úpravu jasu a zapnutí/vypnutí6 tlačítek, 2 přímé zapnutí/vypnutí a nabídku OSD, 3 programovatelná7 tlačítek, přímé pro QuickFit (zároveň joystick), dvě programovatelná, dále pro režimy, vstupy a zapnutí/vypnutí5 tlačítek, přímé pro vstup do OSD a zapnutí/vypnutí, dvě uživatelská
ovládáníjednoduché jednoduché jednoduchéjednoduché jednoduché
barevné profily v OSDUser1, User2, sRGB, Paper, Game, Cinema, EcoUser 1, 2, 3, FPS 1, 2, RTS 1, 2 a WebStandard, Movie, Photo, sRGB, Eco, FPS1, FPS2, RTS, Gamer1, Gamer2, Gamer3 (posl. tři programovatelné)Standard, sRGB,  Scenery, Theater, User 1/2Standard, Multimedia, Movie, Game, Text, Color Temp., Custom
pokročilé nastavení barevRGBRGBRGB, odstín, sytostRGBCMYRGB
odnímatelný stojananoneanoanoano
úhel náklonu-5° až 25° -2° až 25° -5° až 20°-5° až 20°-4° až 21°
otočení na výškuanoneanoano, Pivotano
otočení kolem osy344°344°70°120°90°
výšková nastavitelnost [mm]6860130100115
ovladačeano, na CDano, na webuano, na CDano, na CDano
barevné profilyano, na CDano, na webuano, i na webuneano
další softwareEizo EasyPIX2, ScreenManager ProEizo ScreenManager Pro Gamingpodrobný český návod (PDF)MultiFramePowerNap
rozměry s podstavcem  (v × š × h) [mm]390–450 × 545 × 200391–451 × 564 × 200387–517 × 571,4 × 150362–462 × 557 × 235514 × 556 × 180
hmotnost s podstavcem [kg]5,46,26,16,6~5
záruka [roky]5 (3 na panel)533 (ZDP)3 (NBD)
cena [Kč]790011900850085006150

Ceny byly zjištěny v e-shopech Alfa.cz, Alza.cz, CZC.cz, Mironet, Softcom.cz a T.S.Bohemia (nejnižší cena monitoru skladem, resp. u dražších monitorů alespoň se stavem na cestě či do několika dnů, včetně DPH).

 

Monitor Asset Manager odhaluje sice nepodporu rozhraní DDC/CI, zato úžasný rozsah vertikální obnovovací frekvence od 23 do 122 Hz (platí pro připojení HDMI, s DisplayPortem je minimem 49 Hz a s DVI pak 59 Hz):

Další články na téma: 
Zakoupíte na CZC.cz
EIZO FG2421-BK - LED monitor 24"11 890 Kč
Oblíbené Tisk E-mail
Reklama

Komentáře

"... a jiné barevné jednolité plochy asi na hráčském, maximálně tak ještě „filmovém“ monitoru řešit asi nebudete."
Smazal bych minimálně jedno "asi"...

No tak to je přesně co potřebuju! S tímto monitorem konečně nemusím dělat kompromis mezi zapnutým VSync a 60fps a vypnutým VSync a třeba 120fps ale s naprosto nechutnýma čárama přes monitor! A navíc není TN ! Pro hráče, který má trochu slušnější stroj a hry by mu běželi víc jak 60fps, ale limituje ho VSync je to téměř povinnost. Protože bez VSync a víc jak 60fps je to smrt pro oči. Neznáte ještě někdo nějakou alternativu k tomuto monitoru? Podmínky: 1920 x 1080 x min.120Hz v nativním rozlišení a aby samozřejmě nebyl TN. A co si myslíte v porovnání? Díky za info

Mít to DUE nebo aspoň trochu snesitelnou kvalitu podsvícení, tak to beru z fleku. Ale s tímhle podsvícením fakt ne, to je naprosto příšerný..Zajímalo by mě, jestli FS2333 měla tak kvalitní podsvícení jen náhodou.

Mám jej doma na stole a podsvícení je více než nadprůměrné, jen je pro mě blbé, že monitor musím dát vysoko, protože jsem byl naučen na něj koukat od horní hrany dolů, což mi tady zkresluje barvy.

super, az na to rozliseni... tohle je proste malo, chce to aspon 2560x1440, ja sse ted mlatim do hlavy proc jsem si ja blbec kupoval full-hd monitor, ma 3D, je to parada, hry jsou novej zazitek (hlavne auta a letecky hry, neveril sem proc se lidem z leteckych simulatoru dela spatne, s 3D monitorem to plne chapu), ale jde krasne videt jak jsou ty pixely velky, treba u tohoto textu, hruza, v dnesni dobe by clovek cekal 4K jako standart u obrazovek s 19" a vice... u te 24" co mam je to dost priserny, kor kdyz si sednu bliz...

To rozlišení není nic extra, ale je to na hry a tam to berou (můj nároz) s ohledem na televize a formát 16:9. Že jsou extra velké pixely bych moc netvrdil, samozřejmě bych větší rozlišení ocenil, ale mám dojem, že to x let bude trvat.

i na hry to vyuzijes :) co treba objekty ktere se bez vyhlazovani ztraci, protoze by byly jen 1 pixel siroke? s vyssim rozlisenim se tenhle jev zmirnuje, neni pak potreba tak kvalitniho vyhlazovani

Jenže je to monitor pro profi gaming. A tam by vyšší rozlišení bylo spíše nevýhodou (už to FullHD někteří považují za moc). Jaký počítač by asi tak musel mít aby v 2560*1440 dosáhl 120FPS, aby tak mohl plnohodnotně využít hlavní funkce tohoto monitoru? 

kdyby to rozliseni bylo 4K, muzes si zapnout full-hd a nebude degradovana kvalita... u 2560x1440 si muzes zmenit rozliseni na 1280x720 (kdyz je to full-hd moc...) a mas to jako nativni 720p monitor... 
a az tak vykonnej pc u 2560x1440 potreba neni, s vyssim rozlisenim nepotrebjes tak vysoky aa pro podobnou kvalitu obrazu... rekneme ze 2x 780Ti by stacilo na vetsinu titulu...

Nic výkonného na to nepotřebujete, stejně profi hráči hrají na co nejnižší detaily, takže výkonný PC není potřeba.

to kingtiger:

4k u 19"  a viac. Naco? Mal som v rukach monitory s roznym rozlisenim a ani Retina textu prilis nepomhla.
Osobne sa mi horsie cital text na LCD s vysokym rozlisenim(nie zeby bol horsie citatelny ale bolo to unavnejsie. neviem to presne popisat).
Objekty 1 pxiel siroke? Kto pri akomkolvek hrani si vsima taketo detaily?  Aj pri strategiach si nevsimnes vecsie detaily  a nie jednopixelove. Tak na statickom obraze a s lupou. Oko ma svoje limity.

na co? treba ve world of warplanes je to priserny, na tech letadlech to jde krasne videt to maly rozliseni...
jinak ja si macbook pro s retinou docela uzival :)

Jo takže 4K s 2x GTX 780 Ti na hraní WoWp, tak to potom jo ..... lol

2x 780 bylo mysleno aby to utahlo jakoukoli hru, wowp byl jen priklad hry ve ktere jde videt rozdil v rozliseni na prvni pohled...

Jako laik jsem si přečetl recenzi, a jsem poměrně zklamanej, jak málo se snaží být přístupná pro méně znalé čtenáře. Většinou nabízí jenom hodnoty, ale už není napsáno, jestli jsou dobré. Příklad:

  1. Input lag je 10-12ms. Autor ale neřekne, jestli je to dobrá, průměrná nebo špatná hodnota. Já vím, že si mohu provést obsáhlé hledání po Internetu a porovnat si to s jinými produkty, ale není tady autor právě od toho?
  2. U tabulky "průběh jasu" není vůbec jasné, co graf vlastně znázorňuje. Osa X není popsána, jen tak jen napsáno "hodnota". Čtenář dokonce ani nemá tušení, jestli je lépe více či méně.

Pokud by chtěl autor nabídnout recenzi širšímu publiku, tak mi vážně chybí:

  • U každého grafu popis osy X.
  • U každého grafu šipka "více je lépe" nebo "méně je lépe".
  • Pod každou sekcí (sadou grafů) kraťoučké zhodnocení. "Zde produky X exceloval", "Zde produkt X byl lehce nad průměrem", "Zde byl produkt X totální propadák". Stačí jedna nebo dvě věty, a hodně by to pomohlo interpretovat některé výsledky. Ono je sice krásné vědět, že produkt má v těchto grafech trochu míň nebo víc než ostatní, ale jak moc je to důležitá věc? Pokud má nejnižší skóre, znamená to, že je to propadák, nebo konkrétně v této sekci jsou velmi dobré všechny produkty a člověk chybu neudělá s žádným?

Hádám že většina běžných čtenářů to nepotřebuje, ale možná byste takto získali větší množství čtenářů. Zatím je číst vaše recenze pro nově příchozího poměrně těžké (všiml jsem si zmíněných věcí u vašich recenzí obecně, nikoliv jen u této konkrétní). Díky za zvážení, a jinak samozřejmě díky za recenzi.

S tím souhlasím - myslím, že recenze je až zbytečně "PROFI" s obrovským množstvím údajů, které pro méně znalé budou španělskou vesnicí. Trošku bych doporučil se insirovat na Svethardware, kde třeba recenze na monitory mají trošku méně vymakané, ale běžnému uživateli daleko srozumitelnější. Např. v jejich kapitole "Filmy a hry" se můžeme dozvědět, zda si nějakého problému při sledování filmu nebo hraní her všimli, nebo je monitor pro toto použití OK - toto je pro obyčejného uživatele dost zásadní informace

Akurát že toto je práve veľmi subjektívna záležitosť. Čo je na hry/filmy dobré jednému, môže byť katastrofa pre druhého.
Ono je to tak bohužiaľ s väčšinou parametrov monitorov. Fajnšmeker, ak chce mať šancu dobre si vybrať, skrátka musí obetovať tú námahu, zistiť čo ktoré veci znamenajú, a ako ich vníma práve on. Potom už tieto recenzie nebudú pre neho španielskou dedinou. No a obyčajný nenáročný užívateľ... tomu spravidla postačí prakticky takmer hociaký monitor (zvykne si a väčšinu vlastností), prípadne môže vyberať podľa hodnotenia v závere.

Recenze je koncipována tak, aby vám stačilo přečíst začátek a konec. X kapitol mezitím je určeno pro ty, kdo se o problematiku zajímají.

Vyšší input lag, nižšia odozva. Horšie pozorovacie uhly, horšie podsvietenie. Myslím že ostanem u Eiza FS2333 aj keď viac hrávam FPS ako stratégie. Ale sťažovať sa nemôžem vôbec na nič. Skôr mi tento monitor pripadá trošku zbytočný, s ohľadom na trochu staršieho súrodenca.

Tak ale naopak má niekoľkonásobne vyšší kontrast, natívne 120Hz, "neblikajúce" podsvietenie v normálnom režime, a turbo režim. Rovnomernosť podsvietenia je asi kusovka ako tak pozerám zahraničné recenzie. A tá cena je zatiaľ nevábna oproti FS2333.

Neblikajúce podsvietenie je čisto subjektívna záležitosť - ja som si nikdy nič nevšimol :)
Každý si spraví názor sám, ale toto je podľa mňa monitor naozaj čisto len na FPS hry. Univerzálne, napr. na filmy je lepší FS2333 (má IPS panel, lepšie pozorovacie uhly). Rozdiel v plynulosti počas hrania pc hier tiež nebude natoľko ohromujúci aby vyvážil ten rozdiel v cene.

PWM je subjektivní, ale že je monitor bez něj pro oči šetrnější je fakt ať už ti to podsvícení přímo vadí nebo ne.
Univarzálně je za mě lepší tento monitor, na hry pro mě nahradil 120Hz TN a na filmy je podstatně lepší než IPS díky jeho velmi kvalitní černé a neprasto nulovým průsvitů,. měl jsem v ruce dost monitorů a lepší černou bych těžko hledal, navíc naproti IPS zde není glow. Jinak ty úhly, k tomu řeknu jej toto koukám na něj na seriály z postele a barvy jsou stejné, jediný problém jsem zaznamenal, když se na něj kouká "z vrchu" tak to není ono, ale hold jsem nastavil monitor na jinou výšku.

Dobrý deň,
ja len z vlastnej skúsenosti pre budúcich majiteľov monitoru.V krabici je iba display port kábel a ak taký výstup na grafike nemáte, musíte si zvlášť kúpiť DVI dual link kábel aby vám išlo 120hz ...na klasickom DVI single link ide 60hz max.
monitor za 440e a nemá v krabici kábel. veľmi veľké sklamanie EIZO! 

je dobre ze tam je ten display port, ja bych se zlobil kdyby tam ten nebyl a byl by tam jen DVI

ja som rad, ze je tam DP kabel. ale nikde ani v recenzii a hlavne v manualy na monitor nieje spomenute: halo kupte si DVI dual link kabel ak nemate DP. akoze DVI kabel neni problem, lenze ja aj vacsina ludi ma doma single a nikde sa nespomina, ze treba dual link. zacal som to zistovat, az ked mi pri 120hz napisalo "no signal" ...

Problém je, že ten vzorek (byť s krabicí) přímo od Eiza nereprezentoval (nejspíš) přesně příslušenství jaké je v prodejní verzi. Nicméně Eizo má na webu specifikaci, ve které je dodávané příslušenství přesně vyjmenováno.

Dakujem za recenziu, mam 1 otázku. Kupil som tento monitor pre kamarata a mal som ho 1 vecer doma. A nezdal sa mi ten kontrast. Pred rokmi som mal VA NEC s 1:4000+ a v tmavej miestnosti pri zobrazeni cisto ciernej plochy som nevidel, kde monitor vlastne je. Toto Eizo ale uplne zrejme "svietilo". Vedla som mal IPS (cca 1:800) a rozdiel nebol dramaticky. Jas som skusal stiahnut na 0, skuasal som vsetky ostatne nastavenia a nic. Bol to chybny kus? Bol vami testovany kus po tme s ciernou plochou "neviditelny" ako na fotkach?

Dakujem za odpoved - podla nej sa rozhodujem o kupe...

Myslím, že jsem zvolil expozicí tak akorát a monitor je na fotkách zachycen poměrně věrně tak, jak zobrazuje černou v noci při minimálním jasu.

Reklama
Reklama