Reklama

Růst Twitteru se zastavil. Nově navíc bude ukazovat tweety, které by se vám měly líbit

Twitteru skončilo poslední čtvrtletí roku 2015 s rekordními výsledky. Firma utržila 710 milionů dolarů, o 58 % více než v předchozím roce. Twitter je stále v mínusu, ale ztráty pravidelně snižuje. Kvartál zakončil s čistou ztrátou 90 milionů dolarů, v předchozím roce to bylo 125 milionů. Za celý rok 2015 Twitter utržil 2,2 miliardy (58% růst) a prodělal 521 milionů.

Twitter má 320 milionů uživatelů (Q4 2015)
Twitter má 320 milionů uživatelů (Q4 2015)

Většina tržeb (641 milionů) pochází z reklamy, ta mobilní má 86% podíl. Zbylých 70 milionů přiteklo do kasy díky licencování dat, Twitter má dohodu s Googlem i Microsoftem, kteří díky ní umí prohledávat tweety.

Každý měsíc Twitter využívá 320 milionů lidí, což je o 9 % více než loni, ale zároveň stejně jako v předchozím čtvrtletí. Růst se tedy zastavil, přestože přes Vánoce se čekala vyšší aktivita. Čtyři z pěti uživatelů Twitteru využívají mobilní web nebo aplikace.

 

Novinky pro rok 2016

Twitter letos oslaví 10. výročí. K této příležitosti se možná dost zásadně změní. Stále se mluví o prolomení 140znakového limitu na příspěvek. Jisté ale je, že v následujících týdnech dojde ke změně řazení příspěvků. Ty dosud byly zobrazeny striktně chronologicky, ale nově se Twitter inspiroval u ostatních sítí a bude uživatelům nejdříve ukazovat, co by měli (chtěli) vidět.

Pokud se uživatel delší dobu nepřipojí, tak po spuštění uvidí nahoře automaticky vybrané příspěvky, které by jej měly zajímat a u nichž si Twitter myslí, že vyvolají reakci (lajk, odpověď, retweet). Twitter zváží, jestli jde o typ obsahu, který máte rádi. Případně uživatel, který na vás más větší vliv. Pod těmito vybranými příspěvky se pak zobrazí klasická timeline.

Funkci bude možné vypnout v nastavení. Zároveň ale bude navržena tak, aby nepůsobila otravně. I vybrané příspěvky budou chronologicky. Navíc se zobrazí jen po delší době neaktivity.

Twitter dále prozradil, že si letos slibuje velké věci od videa. Provozuje totiž síť pro sdílení krátkých šotů (Vine) a živý streaming (Periscope). Chce také síť vyčistit od teroristů a jiných šmejdů.

Zdroj: Twitter (1, 2, 3, 4)

Oblíbené Tisk E-mail
Další články na téma: 
Reklama
Reklama