Reklama

Vánoční test šesti herních PC okolo 30 000 Kč

Každý rok před Vánoci se v Česku koná mistrovství v počítačových hrách a každý rok pro vás proto testujeme herní počítače. Letos je to trochu jiné, abychom co nejlépe reflektovali nabídku výrobců, počítače jsme z jejich nabídky vybrali sami.

1. HAL3000 MČR Pro 2016

HAL3000 je dodavatelem počítačů pro největší herní akci v Česku. Řada MČR v šesté generaci je v prodeji u Czc.cz ve třech konfiguracích (MČR, MČR Pro, MČR Extreme), které se liší hlavně grafickou kartou (GTX 950, 960, 970) a procesorem Core i3, i5 a i7. S nejvyšší zaplatíte o 9 000 Kč více, se základní stejnou částku ušetříte, ale to nedělejte, neboť má jen 8 GB paměti, což nevadí, ale hlavně postrádá SSD.


 

MČR Pro je postavené ve skříni SilentiumPC MidT Aquarius, ke které jsem zpočátku jakožto k polské značce příliš důvěry neměl. Zcela zbytečně, Aquarius je výborná skříň s přehledným místem pro kabeláž. Vpředu má dvě 5,25" pozice a jednu zabírá DVD vypalovačka. Mezi porty jsou dvě USB 3.0, dvě pomalejší USB a přepínač ventilátorů. V základu se tiše točí jen větrák na procesoru, ale dvourychlostním přepínačem zapnete tři vnitřní ventilátory a až na vyšší rychlost je počítač teprve trochu slyšet.

Nasávací 140mm ventilátory s prachovým filtrem jsou dva, vzadu horký vzduch vyfukuje jeden. Grafika GTX 960 od MSI se 4 GB má ventilátory, jež se roztáčí až při zátěži. Téměř absolutní tichost u herních počítačů zase tak často nevídáme, přitom teploty se při zatížení drží okolo 64 °C.

 

Na skříň se taky dobře kouká. Nejen že modře a červeně podsvícená zapínací tlačítka jsou velmi efektní a to červené pro restart bliká podle činnosti disku, ale HAL3000 navíc nechal obě bočnice potisknout herními motivy.

 


 Uvnitř skříně panuje naprostý pořádek, vyvázání kabelů je perfektní. Přes prosklenou bočnici svítí logo MSI, ventilátor na procesoru si jen ševelí. Spodní část skříně je zakrytovaná a přístupná jen z pravé bočnice. Ukrývá se tam zdroj a oba disky.

Systémový Kingston HyperX Fury podává průměrný výkon, terabajt na data je pak standard. Na boku jsou ještě dvě pozice pro 2,5" disky, takže kdybyste chtěli osadit další datový disk, SSD prostě posunete jinam.

Za vypíchnutí stojí ještě kvalitní zdroj Seasonic, jehož 520 W není využíváno ani z poloviny. Také 16 GB paměti se může zdát jako nadbytečný luxus, který ale v budoucnu využijete. Osobně bych ale raději volil 8 GB a silnější grafiku GTX 970.

 

Celkový výkon sestavy je ale velmi dobrý a vyvážený, MČR proti některým ztrácí pouze v grafice, jelikož někteří soupeři mají právě GTX 970. Použitá GTX 960 má ale 4 GB paměti, u soupeřů se stejnou volbou GPU jsou to většinou jen 2 GB. Taktéž výkon SSD je spíše průměrný, ale to v praxi tolik nepocítíte. Všechny testované hry jedou na plné detaily přes 40 fps včetně GTA V.

Po zapnutí vás uvítá nabídka užitečných aplikací, které se na rozdíl od bloatwaru nevnucují, nicméně polovinu z nich bych uživateli nainstaloval. V balení najdete CD s Windows 10. MČR Pro je koncipovaný tak, abyste v budoucnu nemuseli měnit nic jiného než grafickou kartu. Kdyby měl grafiku GTX 970, neměl by konkurenci.

Parametry
skříňSilentiumPC MidT Aquarius M60W
základní deska / čipová sadaMSI B150 PC MATE (Intel B150, LGA 1151, ATX)
procesor, chladičIntel Core i5-6500 (Skylake) na 3,2 GHz (Turbo 3,6 GHz), 4/4 jader, TDP 65 W, chladič SilentiumPC Fera2 HE1224
operační paměť2× 8 GB DDR4 (Kingston)
grafická kartaGeForce GTX 960 Gaming 4G (GM206-300, 4 GB)
SSD120 GB (2,5" Kingston HyperX Fury)
pevný disk1 TB (3,5" WD Blue)
zdrojSeasonic M12II-520W Evo (SS-520GM F3) 80 Plus Bronze
Rozhraní
přední porty2× USB 3.0, 2× USB 2.0, 2× audio
zadní porty4× USB 3.0, 2× USB 2.0, 3× audio, 2× PS/2
grafické výstupy3× DisplayPort, HDMI, DVI-I (interní HDMI, DVI-D, VGA)
sítě
gigabit LAN (Realtek RTL8168)
výstupy na monitory
4 / DP + DP + DP + HDMI (volné 2× DVI)
optická mechanikaDVD vypalovačka
operační systémWindows 10 Home
Cena a záruka
zahájení prodejelistopad 2015
záruka3 roky
  Graf ceny produktu HAL3000 MČR Pro, PCHS2073 poskytuje server Heureka.cz
zapůjčil
cena30 990 Kč

 

 

Zakoupíte na CZC.cz
HAL3000 Herní sestava 2016 MČR Pro30 990 KčHAL3000 Herní sestava 2016 MČR Extreme39 590 Kč
LYNX Grunex UltraGamer 2015 + Kupon Tom Clancy’s Rainbow Six®Siege nebo Assassin’s Creed®Syndicate v ceně 1699,- Kč28 990 KčLYNX Grunex ProGamer 2015 + kupon F2P Heroes of the Storm v ceně 444,- Kč23 999 Kč
Oblíbené Tisk E-mail
Reklama

Komentáře

Slušná kinder party na tom obrázku :D

??? "Použitá GTX 960 má ale 4 GB (ve skutečnosti necelé) paměti, u soupeřů jsou to většinou jen 2 GB."

Dobrý den,

proč jste nezařadili do hodnocení i sestavu od xcomputers?

Jinak pěkný, stručný a plně srozumitelný článek.

Chtěl jsem se zeptat na jednu věc. Objednal jsem si tady podle recenze od Mirka J. Monitor Dell U2515H který má doporučené rozlišení 2650x1440. Momentálně hraji asi 4 rokem na monitoru 27" ale "pouze" s 1080p bude mi stačit na toto rozlišení moje sestava? Hraji v podstatě novinky od Fallout 4, přes Far Cry 4, Battlefield 4 atd.

Sestava:
Haswell Core i7 4770k 3.9GHz@4,4GHz
32GB RAM DDR 3 1600MHz CL9
Enermax LQ 240 AiO
AMD R9 290X 4GB + MORPHEUS RAIJINTEK - 2x noctua SL2 600rpm
MSI MPOWER MAX AC Z87
RAID SSD SAMSUNG 850 čtení 1250MB/s zápis 1245MB/s IOPS 138.000
RAID 5 (18TB ADAPTEC)
CORSAIR RM 750W
Creative Fata1ty Professional PCI-E
Corsair Obsidian 900D (modifikovaná)

prostym vypoctem zjistis, ze 1440p ma 1,77krat vic pixelu nez 1080p. podle toho si odvod jak ti to pojede - budes mit cca 60% fps co mas ted (v prumeru).

Dobrý den, šlo nám o běžně prodávané herní počítače, ne o sestavy složené na míru testu, jak je uvedeno v úvodu. Xcomputers skládá převážně na míru. V nabídce má i hotové konfigurace, ale nechtěl se s ní zúčastnit.

Potvrzuji.
V nabídce nemáme jako ostatní konkrétní pevné sestavy počítačů, ale měnitelné konfigurátory a stejně cca 90% počítačů prodáváme úplně na míru a v jiné cenové kategorii.
Chtěli jsme do testu poslat vánoční akční počítač, ale to letošní pravidla neumožňovala.

Na běžně prodávaný Desktopy rozumný lidi kašlou. To tak koupí někdo na vánoce dětem. Na rychlovku a bez rozumu.

Takže to zhrniem, pre mňa zaujímavé 30kkč PC:
Minoret Hyperion 4 i5-6600, 1× 8 GB DDR4, Asus Strix Radeon R9 390 GAMING @ 1050MHz
Barberone Eagle Gold Intel Core i7-4790, 1× 8 GB DDR3, GeForce GTX 970 Gaming 4G @ 1279MHz
Lynx Gamer 2015 Intel Core i5-4460, 1× 8 GB DDR3, MSI GeForce GTX 970 4GD5T OC @ 1241MHz

Herný výkon:
Minoret Hyperion 100%
Barberone Eagle Gold 110%
Lynx Gamer 2015 102%

Po vynechaní „AMD friendly“ Metro LN a „nVidia friendly“ Aline vs. Predator
Minoret Hyperion 100%
Barberone Eagle Gold 108%
Lynx Gamer 2015 100%

1. Ono dosť zaujímavé výsledky, v tunajšom samostatnom teste GPU vyšla 1010MHz R9 390 ešte o 1% výkonnejšia než 1329MHz GTX970, v tomto teste „kompletných PC“ sa dokonca 1050MHz R9 390+ i5 6600@3,6GHz dostalo herne 8% POD 1279MHz 970ku+i7 4790@3,8GHz.

Žeby GTX970ke tak pomohlo 8 vlákno a 390ku zbrzdilo „len“ 4 jadro ?

Je to výberom hier ? (EDIT 12:45 Nie je, výsledok v len týchto hrách z minulého testu 390 vs 970 je dokonca v 1% propech R9 390)
__________________________________________________________________________________

EDIT 12:45 - Minoret Hyperion fiči ná Windows 7, Barberone aj LYNX na Windows 10.
Takže výkonnostný náskok PC zostavy s i7@3,8GHz+970@1279MHz oproti i5@3,6GHz+390@1050MHz dávam na vrub operačnému systému.
__________________________________________________________________________________

2. Natívne 4jadro i5 hravo stačí aj na živenie taktovanej GTX970, - 3,8GHz 4jadro/8 vlákno i7 + z testu najvyššie taktovaná 970ka sa javí len o 8% výkonnejšia kombinácie než nižšie taktovaná 970 + „Len“ 3,2GHz 4jadro i5.
Naviac pri použití vyššie taktovaných 3,5-3,7GHz i5 4590/4670/4690 by sa ten rozdiel ešte zmenšil na možno 2-4%.

3. GTX970 či R9 390, i5 Skylake či Haswell, DDR4 vs DDR3 mne to podľa testu vychádza tak že hráč nespraví vyslovenú chybu zo žiadnou dostupnou a realizovateľnou kombináciou.

Ale ten Windows 10 sa hráčom asi vážne oplatí...

Souhlasím, Mironet se použitím staršího OS zbytečně ochudil o body. Ono je to s W10 složité. Na jednu stranu má člověk náskok ve výkonnosti a stabilitě, na stranu druhou v Home verzi víc otravují aktualizace a v ovládacích panelech a nastaveních vůbec je docela hokej. A donedávna byl problém i s použitím více monitorů, plus nekompatibilita se starými hrami s DRM.
Než vyjdou herní pecky s podporou DX12 tak není kam spěchat, těch pár fps navíc není až tak kritických.

Lepší starší a odladěný, než beta.

Aktualizace zaprve neotravuji a za druhe, jaky je problem s pouzitim vice monitoru?

Tak s těmi aktualizacemi to kecáš. Mam Home na tabletu a Pro na Desktopu a je to stejný, sice už vyšla několikátá kumulativní oprava, ale žádný problém v tom nevidím. To je u Win 8.1 taky a tam to zase tlačí na přechod na Win 10, ale to už je jiná. Nevím taky o problému se staršími hrami. Jaké to jsou? Já na tom spouštím i hry pod Dos-boxem 15 let starý, proto se ptám co ti nejde? Jo teď jsem si přečetl něco o DRM, tak na to stačí Crack a pude všechno a taky u 10 let starých her se tomu nemůžeš divit, že to potřebuje menší úpravy, to ale u 8.1 bude taky. Já si třeba zahraju i hry ze ZX-Spectrum z 80-ých let, samozřejmě pod emulátorem. Každopádně dneska bych na novej počítač nedával starší systém to je blbost.

Přijde to podivné jenom mě, že výrobci osazují pouze jeden modul operační paměti, čímž přichází o výkon v v dvoukanálovém zapojení?

Na jednu stranu je nepsaný pravidlo, že se osazují 2 sloty. Na druhou stranu, dost často to tak není a hlavně v herních PC to na výkon nemá žádný vliv.

To, že si někdo koupí PC označené jako herní přece neznamená, že jde o PC použitelné jen na hry. Osazovat jen jeden modul, proto aby ušetřili doslova pár korun je u mně s prominutím prasá**a a neprofesionalita.
Omluvitelné je to snad jen u tych notebooků

Ja take do PC davam jeden modul. Proc? Protoze moznost rozsireni RAM v budoucnu ma vyrazne vetsi efekt nez nejake priblble dvoukanalove pripojeni, ktera da tak 1 % vykonu.

Když ti odejde jeden modul :) tak si můžeš leštit ptáka.

Pravda.

... když odejde jeden modul ze dvcou, tří nebo čtyř, tak si můžeme leštit taky, protože se reklamuje komplet :-/

... osazuji taky jeden, pokud někdo chce mermomocí jen 4GB, tak je to jasné. U osmi se pobavíme o pravděpodobnosti budoucího rozšiřování, ale většinou to končí jedním (zato rychlým) modulem, protože levnější desky mají nepříjemnou vlastnost mít jen dva sloty. Takže aby případně bylo i kam rozšiřovat.

... cenově to vychází často dost stejně.

Zdravim. Porad se nemuzu rozhodnout kterou kartu jestli GTX 960 4GB nebo R9 380 4GB nebo R9 380X 4GB. Ostatni komponenty mam uz vybrane. Jde o to ze tu grafiku budu mit jen na rok a nechci davat velke penize do grafiky ty pak zainvestuju az do nove generace. Vas nazor???

Komponenty co mam vybrane:
cpu: i5-6600K
Zakladni deska: GIGABYTE Z170X Gaming 7
RAM: Kingston hyperX 16GB DDR4
Grafika: Porad nevim (GTX 960 4GB/R9 380 4GB/R9 380X 4GB)
SSD: Samsung Evo 250GB
HDD: WD Black 2TB
Zdroj: Fortron Aurum S 700W gold

Zalezi na tom co preferujes, zda vyuzijes nejake unikatni feature co nabizi AMD a NVIDIA. Pro FHD neudelas chybu ani s jednou z techto karet. Pokud si vyberes NVIDII, tak bych pockal par dni, ceny jdou dolu a napriklad WF2 od Gigabyte pocitam do konce tydne bude pod 6000.

Tak budu na tom hrat jen hry nic vic nic min. Crisys 3, GTA 5, Star Wars Battlefront, Rainbow Six, FarCry 4 atd... a jak sem psal bude to jen na rok nez vyjde nova generace tak pujdeu do neceho jako je GTX 980Ti

tak zrovna hry co vypisuje sedi vice R9 380 4GB tj sel bych do te.
tj moji favoriti

1) Sapphire R9 380 4GB NITRO - cca 6100,- s DPH a vejs
2) ASUS STRIX R9 380 4GB - cca 6600,- s DPH a vejs
3) Gigabyte/Sapphire R9 380X 4GB - cca 7000,- s DPH a vejs.

musim popremyslet

Far Cry 4 jsem dokonce sam meril s GTX960 vs R9 380
videa mas zde:

R9 380
https://www.youtube.com/watch?v=slTfV13NZIM

GTX960
https://www.youtube.com/watch?v=Bsn7dsQPp8E

a co nove ovladave na AMD kamos me rikal ze mu na R9 390X po instalaci 15.11.1 verze padaly FPS nesmyslne. a kdyz vratil stare tak bylo vse OK

co ja vim nove drivery prvni verze Crimson mely nakej bug ohledne rizeni otacek ale uz vysly opravene ovladace co tohle odstranuji.. S jinejma problemama jsem se nesetkal. Ono taky je dobre pri prechodu ze starych driveru na Crimson ty stare poradne odebrat ze systemu jinak to muze delat bordel.

Tak to nevim jestli udelal. Divam se na ty tve vida a vsimnul sem si ze R9 380 ma 4GB a GTX 960 jen 2GB nemuze byt rozdil aj v tom ze kdyby ta GTX 960 mela 4GB tak by to bylo trosku jinsi? U R9 380 videa ses o tom zminoval ze nepadji tak a ze je 4GB vyhodou

u FC4 to roli hralo 2GB GTX960 byla neustale na maximu sve kapacity ale rozdil az 20fps ta 4GB edice rozhodne nedozene.. Treba u Zaklinace si hra brala max 1.3GB VRAM a rozdil mezi kartami byl az 10fps.. Coz mi pride celkem dost.. jestli mit 20fps nebo 30fps ve hre je uz celkem rozdil.

Tak v tom mas naprostou pravdu. Ja porad jen se nemuzu zbavit toho koupit AMD i kdyz je vykonejsi ale je to asi jen predsudek :-( vzdy sem mel jen nVidii. (8800GTX, GTX480, GTX 660 a pak jen v notesu grafiky intel + nVidia GT640m a ted mam GTX850m) Takze AMD neznam tak nejak

Jan Belka je AMD troll. Staci se mu podivat do komentaru. Pockej si spis na radu zdejsich autoru clanku. Ti vetsinou vedi co ma smysl.

Tak ja pane Jana Belka neznam takze posoudit nemuzu co je a neni. Jen vim ze sem me ozval zatim jako prvni a ty jako druhy. Autor clanku me zatim nic nenapsal. A nejsem clovek ktery hned sahne po prvnim nazoru ale rad si udelam obraz z celku :-)

A zdejší srovnání zmíněných grafik už jste si prošel?
http://www.cnews.cz/grafiky
To je na dělání si názoru z celku určitě nejlepší.

Ale veď ho nechaj lebo až ho spozná... :-)

Tu je napr. aj zaujímavá diskusia:
link: http://www.cnews.cz/testy/gta-v-witcher-iii-wild-hunt-106-vs-nejen-aktua...

Tak v tom testu co jste me poslal je ta R9 380 vykonjsi cca o 10 procent. Myslim ve FULL HD (mam jen full hd monitor s DVI). Takze vypada asi Radeon lepe. Cena je stejna vykon obdobny a spotrebe odlisna.

Ja som postoval hlavne diskusiu.

Ja mám tiež samozrejme full-HD ako zrejme veľká väčšina gamerov a tam sa riadim pravidlom, že ak mi grafická karta vynikajúco rozumej hrateľne bez sekania slúži v 1080p tak načo budem ešte "naviac svietiť 70W žiarovkou"...

Ono je v podstate signifikantná aj tá skutočnosť, že pozrite sa po ktorých GPU siahli aj samotní predajcovia PC aj v tomto 1080p teste, ktorú použili 3x a ktorá sa ani neobjavila.

V podstate súhlasím s tým čo píše Maudit nižšie.

O co ti jde? Vybiras kartu na rok, jak jsi psal. PROBOHA, JE UPLNE JEDNO, zdali na ten rok koupis 960 nebo 380.

Tak divam se ted na nejake ty testy a je to jak na houpacce. Abych rekl pravdu tak nevim moc se v tom nevyznam ale tak FPS je podle me FPS ale kdyz se divam tak velke rozdily mezi R9 380 a GTX 960 nejsou. A to je jeste 380 4GB a 960 skoro vsude 2GB. Podle me ma ty 2GB docela velky vliv ne?? Nebo se pletu?? Vy osobne by ste bral kterou. Ja se tak nejak podle designu aj rozhoduji mezi GTX 960 a R9 380 od MSI i kdyz budu mit desku GIGABYTE. Snad tohle spojeni nevadi.

Ja vetsinou, kdyz nekomu pomaham s vyberem nebo rovnou stavim PC, tak koukam sem na cnews a na techpowerup. Z toho uz si nazor vetsinou udelam. Pomuze vybrat si statistiky z her, ktere hrajes a na ostatni se vykaslat. Pokud stavis tiche rozumne usporne PC, tak radeji sahni po Nvidii (ale samozrejme zalezi i na konkretnim modelu), pokud ne, tak to bude asi hlavne o vykon/cena a to je ruzne model od modelu, hlavne diky vsemoznym OC edicim.

Dekuji za odpoved. A co teda by ste doporucil me? Hry Crisys 3, GTA 5, Star Wars - Battlefront, Rainbow Six, FarCry 4, Evolve, Battlefield 4, Call of Duty - Advanced Warfare, Call of Duty - Ghosts, Metal Gear Solid V - The Phantom Pain, Metal Gear Solid V - The Phantom Pain, Zaklinac 3. Tyhle hry vsechny mam a hral sem je aj na notebooku (i5 + GT850m + 15,6" 1920x1080)i kdyz teda ne kdo vi na jake detaily ale jelo to nejak

Me se osobne nejvic libi ta GTX 970 ale proste mam problem s tim ze ma jen 3,5GB proste me to strasne moc odrazuje

Jinak ta sestava co sem napsal je OK??
Dekuji za zhodnoceni

Hlavne uz prosimte neotravuj.

Pamet u GTX970 se ti v realu nijak negativne neprojevi. Pokud s tim mas problem a chces mermomoci grafiku kategorie GTX970, tak si kup R9 390 a je vymalovano. Ale jinak ti uz odpovidali i u jinych clanku, tak se prosimte uz rozhodni bez dalsiho psani.
Pokud budes dal neco resit, tak se radeji podivej na: http://www.cnews.cz/recenze/r9-380x-nitro-od-sapphire-antigua-xt-alias-p...

OK. Ono ani tak nejde o to ze sem to sem napsal ale je videt jak se tady kazdy chova jinak k lidem co nic nevi a k tem co tu pisi dalsi poznatky. Schvalne sem si zalozil jiny ucet a psal sem a nekteri lide se chovaji slusne vzdy a jini jsou jen na oko a jeste pokazde pisi neco jineho. Jednou doporuci kdyz se to hodi AMD a pak doporuci NVIDII. Je hodne usmevny kdyz se nekdo porad pta a nekdo mu odpovi a pak se zase zepta a uz ho poslou do prdele :-) Hura hura ale tak na extrahardware sem se s tim setkal skoro vsude. Dekuji za test aspon ted vim jak ten pruzkum napsat :-D

Tak to jsem teda zvedav, co odpovis p. Stachovi.

kdo je pan Stacho??

A Radka Krize taky neznas?

Ne toho taky ne ale urcite nejake takoveho jmena a prijmeni je

Tak pokud Radek Kriz nejsi ty, tak nechapu co vlastne pises v postu 8. Prosinec 2015 - 14:50.

Ne, prosim nepostuj sem ta tva amaterska videa.

Jen tak pro zajimavost, jak se zije s tou fackou od CZC, jak te tam totalne promazali za obtezovani zakazniku a neustálé sireni lzi o tom, ze R9 380x je o 25 % rychlejsi nez 960?

Prosim vas, muzete mi rici, proc s TIM VASIM PC NEUSTALE OTRAVUJETE?

Diskuse pod clanky je urcena ke clanku, ne k reseni vasi dlouhodobé neschopnosti vybrat grafickou kartu, na to jsou tady vselijaka specializovana fora.

zajimave je to ze to otravuje jen vas. Nikdo vas nenuti s pistoli u hlavy aby ste se se mnou o necem bavil

S tebou? On se s tebou nebavi, reaguje na Radka Krize. Tak o co jde?

S vami? Nereagoval jsem na Krize? Nestrelil jste se do vlastni nohy?

@Radek Kříž

Píšeš že tie komponenty už máš vybraté takže to píšem asi zbytočne ale nedá mi.

Možem sa opýtať na kerého pana ti bude doska za 6000 ???

Ide mi o to že že Z170 sa dá kúpiť aj za 3000-3500 a potom následný cenový rozdiel sa dá strčiť do i7 6700K - len s 500-600kč doplatkom.
(Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 + i5 6600K = 13050kč vs. 13600kč za slušnú MSI Z170A-G43 PLUS + i7 6700K)

Jasne ze se to da udelat aj tak. jenze na hry staci i5 nebudu na tom renderovat video nebo strihat 4K video. A co se tyka te desky stejne jak si nekdo koupi grafiku gtx 980ti na full hd monitor tak ja si koupim desku do prosklene skrine. Podle me jestli mam desku za 1 000 nebo 10 000 je moje vec. Chtel sem pomoct jen s vyberem grafiky a ne hodnotit jestli si mam koupit tohle nebo tamto. A jelikoz je tu clanek o hernich sestavach tak sem to tu napsal. Pokud to nekomu vadi tak se omlouvam a uz sem psat nebudu

Pokiaľ bude CPU na hry a doska v presklenej skrinke všetkým na očiach tak je výber """len""" i5 6600K a 6kkč dosky samozrejme pochopiteľný a zdôvodniteľný.

Ono takisto treba uznať že tá doska je konektorovo, výbavou či nap. kaskádou ozaj "naložená" a cenu si obháji - i keď za každú srandu sa platí.

Písal som to len ako postreh z hľadiska využitia budgetu na výkon, že za tie kačky by sa dala hravo použiť aj i7 ale v tvojom prípade, nebudem sa opakovať je výber pochopiteľný.

PS: ku grafike, tak sa na všetko vy*er, kúp bazárovú R9 280X ktorú by si nemal problém zohnať ešte v 6-12 mesačnej záruke, vyjde ťa to o 2500-3500kč lacnejšie než nová a rovnako výkonná R9 380X a takto za rok si v kľude dopraješ 14nm GPU.
Príde mi to lepšie ako kupovať novú nie najlacnejšiu grafiku s vedomím že o rok môžeš predávať a vzhľadom k novým grafikám ju budeš predávať pod cenu a to sakra hlboko.

Kolik mate nicku, pane Krizi?

1) Mironet Hyperion 4

+ zostava ako taka
+ STRIX R9 390
+ 512GB SSD
+ M.2 SSD
+ skrinka
+ i5 6600
+ H170
+ DDR4
+ BEZ HDD
+ cpu chladic
+ zdroj

- 8GB RAM
- BEZ HDD
- cable management

2) Barbone Eagle Gold

+ i7
+ cpu chladic
+ GTX970
+ skrinka
+ zdroj

- 120GB SSD
- 1TB DISK (mohlo sa viac investovat do SSD)
- 8GB RAM
- cable management
- CENA

3) HAL3000 MČR Pro 2016 / Alza EPIC by eSuba

+ zostava ako taka
+ skrinka
+ i5 6500
+ B150/Z170
+ 16GB RAM (Mironet Hyperion 4)
+ DDR4
+ cpu chladic
+ cable management
+ zdroj (Alza EPIC by eSuba)

- 120GB SSD
- 1TB DISK (mohlo sa viac investovat do SSD)
- GTX 960
- 8GB RAM (Alza EPIC by eSuba)
- zdroj (Mironet Hyperion 4)
- CENA

Reklama
Reklama