Reklama

Trápí vás zasekávání s GeForce GTX 680? Vypněte Vsync

Jedna z novinek, se kterou přišla Nvidia u svých nejnovějších grafických akcelerátorů série GeForce 600 (alias Kepler) je adaptivní vertikální synchronizace, která má za úkol odstraňovat „tearing“, ale zároveň neomezovat výkon karty tam, kde framerate klesne pod obnovovací frekvenci displeje. Jak se ale občas u takových novinek stává, podpora ze strany ovladačů potřebuje ještě trochu vypilovat. Na oficiálním diskuzním fóru Nvidie se sešli majitelé GeForce GTX 680, které při zapnuté vertikální synchronizaci trápí trhání ve hrách. S tak výkonnou kartou to zajisté není normální stav a je to celkem nepříjemný problém.

Ačkoliv se ne všem uživatelům podařilo problém reprodukovat, Nvidia o něm ví, ba dokonce zná jeho příčinu a ví, jak bug v ovladačích opravit. V prohlášení, které společnost poskytla médiím, slibuje nápravu v další „velké“ verzi ovladačů (současná je 301.10 WHQL, to je ale z pohledu Nvidie stále „série 300“), kterou vydá někdy v průběhu června. Proč až tak pozdě? Oprava si prý vyžádá rozsáhlé testování. Do té doby Nvidia majitelům svých nejnovějších karet radí, aby Vsync vypnuli, buď ve hře, nebo natvrdo přes Nvidia Control Panel.

Zdroj: Legit Reviews

Oblíbené Tisk E-mail
Reklama

Komentáře

Lukáši, musím vám říct klobouk dolů za objektivně napsanou zprávu. Tady je krásně vidět rozdíl mezi vámi a jedním konkurenčním webem s "největším českým žijícím expertem na grafiky AMD". Vaše verze se nese ve stylu oficiálního vyjádření, že se to týká jen několika uživatelů - jejich verze se nese ve stylu "apokalypsa pro Nvidii, a. v-sync nikomu nefunguje, obrovský problém, radši si měli všichni koupit Radeony, ...". Určitě chápete. To srovnání je velmi vtipné a jsem rád, že vy z něj vycházíte jako ti objektivní.

Vašeho komentáře si vážím, leč jsem jím mírně znepokojen. Pokud já ve vašich očích vycházím jako objektivní, něco asi bude špatně.

Mluvil jsem o srovnání s nimi :) To zas tak těžké není.

Stejnak nevím, kdo jsou "oni".

A já si naivně myslel, že "největší český žijící expert na grafiky AMD" je nápověda jako hrom .. :)

tak ty jseš koukám taky jeden z jeho věrných čtenářů, můžeš hádat dvakrát kdo mu dělá největší čtenost, už delší dobu si myslím že AMD fans to zřejmě nebudou :D, asi dobrý tah ho vzít do redakce i přes jistou kontroverznost

Pleteš si pojmy s dojmy. Přečtu si tady normální článek o problému Nvidie a už přesně vím, jak to "tam" dopadne, a jdu se "tam" pobavit. Vždycky to zabere :)

v čem si konkrétně pletu dojmy a pojmy? Zvyšuješ mu čtenost? Já si to přečetl od lukáše a stačilo, nakonec tady tvůj kolega nest si neustále stěžuje na objektivnost a "jejich" úroveň, ale jeho výskyt v diskuzích pod těmi články je více než obstojný :D

Jednou za čtrnáct dní se tam jdu pobavit četbou "vtipných" článků. To jim opravdu zvedám čtenost, jasně :) Leda že by je četli čtyři lidé, to by asi platilo. Jenže to by bylo ještě tragičtější.

Musím se přiznat, že jsem zvědavý, a tak jsem se hned běžel podívat na ostatní české weby, nejen ten, kde jeden vyhlášený oddborník působí. Zdá se ale, že kromě nás o tom informuje pouze Jirka Souček na DIIT a jeho aktualita, byť o něco delší a informativnější než ta moje, se nese v podobném duchu (thread na nvidia forums, týká se to jen některých uživatelů, oficiální prohlášení nvidie). Též bych se rád pobavil nad zprávou o apokalypse pro nVidii a jak si všichni měli koupit Radeony, ale asi špatně hledám.

Můj záměr byl váš článek pochválit, ve srovnání s konkurenčním, ne konkurenci hanit. To je ostatně čistě jejich věc, kdo a co tam píší. Sem to psát by bylo hodně low. Ale jestli chcete, můžu vám poslat email o tom, co a kde jsem měl namysli. To je na vás.

Tak ono Mauditovi sa nepochybne takto napisany clanok zamlouva. On je totiz najobjektivnejsi diskutujuci a preto si objektivitu druhych vazi. Dalo by sa to kludne napisat aj tak, ze po GPU Booste je toto len dalsia nedoladena featurka, ktora najlepsie funguje na marketingovom slajde. To by ale bolo prilis silne kaficko ;-).

GPU Boost je hodně zajímavá věc. Kdyby tak někdo mohl navázat na D. Trioleta z Hardware.fr nějakými vlastními výzkumy, které by buď potvrdily, nebo vyvrátily ten závěr, že jsou čipy klasifikované na různé maximální takty. Adam V. taky vyjádřil domněnku, že vzhledem k tomu, že se takty řídí podle teploty a všechny benchmarky se spouští v podstatě ze studena a mají max. pár minut, by GPU Boost mohl přidávat pár procent výkonu, než se to stihne zahřát. Ale otestovat to by nejspíš bylo neúměrně časově náročné.

Ja som to tvrdil hned od zaciatku ze ako technologia pre hracov je to myslene dobre, ale ma to aj nevyhody a je to hodne zavisle na kvalite cipu (napriklad ak niekto chce mat SLI a narazi na uplne rozdielne cipy co sa ich kvality tyka). Pri testovani v recenziach by sa nemal udavat takt 1006 MHz ale napriklad priemerny takt pri tom ktorom teste, lebo to skresluje vysledky a niekedy aj tie 2% alebo 4% dokazu rozhodnut o prevahe v testoch.

Proste to spocitat jakokoliv, aby nvidia vychazela hur, zeano :/ Rozhodne je zajimave pozorovat, komu predevsim Gpuboost vadi, z toho se da hodne poznat.

A když to nejde, prohlásit výsledky za buď podvržené, nebo neprofesionální a nebo úplně nejčastěji, že to je špatnou skladbou her .. :D Nejlepší je, když tohle někdo prohlásí o testu složeném z dvaceti her a pak řekne o testu ze třech "tam to mají dobře, tam jim to vyšlo správně".

Na ak si prave priletel z Marsu, tak teda vitaj na Zemi!

Ty si riadny šašek, ono je to presne naopak kedze horsie z toho vychadzaju Radeony. Ale o to vobec nejde, zakaznik hodnoti vykon po vybaleni z krabice a to ze ma GTX 680 takuto vyhodu je pre jej majitela plus. Ja som len hovoril aby sa neudavalo pri recenziach ze GTX 680 bezi v testoch na 1006 MHz, kedze na tom takte nikdy nebezi. Takze cisto iba pre poriadok, nie pre to aby som sa tu s takymi ako ty hadal.

A když lidi hodnotí výkon po vybalení z krabice, zajímá je vůbec, na jakém taktu karta běží, když ten se během hraní mění?

Beznych ludi co si kupuju herne karty podla toho co im ponukne v kamennom obchode predajca aby sa zbavil leziaku asi nie, mna to ale zaujima. Ked uz pre nic ine tak pre poriadok, predsa len ak karta nebezi na 1006 MHz, tak by sa tak do grafov zapisovat nemala. Nemyslim si ze je taky velky problem logovat frekvencie, vybrat a hodit ich do Excelu a urobit priemer, ktory sa potom moze pre dany test do grafu zapisat.

tebe to zajimat nemusi, stejne si ani jednu kartu z rady GTX600 nekoupis :)

a zakaznik co si ji koupi ma deklarovane takty, ktere jsou uvedene na krabici a na tech karty nemaj problem jet, pokud jim pak uzivatel dopreje lepsi airflow, tak se muze stat ze karta poda jeste lepsi vysledky s vetsimi takty nez jake ma deklarovane ;)

A není to spíš naopak? V recenzi vyjde karta nějak rychle, člověk ji pak doma zasadí do bedny s horším airflow, než má recenzent (recenzent asi testuje s otevřenou skříní nebo jen na plechu z té skříně, aby mohl karty rychle vyměnit) a ona mu pojede pomaleji než recenzentovi.

Asi tak, ale ja uz na SamanaCZ radsej ani nereagujem, to by sme sa tu zase pretlacali do pol noci. Po forach pisu ludia ze sa im zdaleka nedari dosahovat take frekvencie ake su uvadzane v niektorych recenziach. Je to velmi kusova zalezitost, viac ako kedykolvek predtym. Proste ten co mal stastie na dobry kus je happy, ten co nemal stastie sa bud zmieri s nizsim vykonom alebo kartu vrati. Mozno je to vlastnost len tych prvych varok a kvalita cipov sa odladenejsim procesom postupne bude zlepsovat.

Hmm, měl bys nějaký odkaz, kde se tohle řeší a uživatelé hlásí různé dosažitelné takty?

Bolo to na pctfore, bud v threade "GeForce GTX 680/670 - info, testy, recenze, zkušenosti" alebo "NVIDIA Kepler - informace, spekulace". Myslim ze jednym z tych co kartu aj vratil bol uzivatel menom Ache, treba to tam pohladat.

Já jsem tedy nějaký velký počet lidí, co by tohle hlásilo nezaznamenal. Ty deklarované frekvence s GPUboost by snad měli být víceméně v pořádku. Problémy můžou asi být v taktování, kde to už bude závislé od vícero aspektů. Ale tak to samé bylo u 1GHz a AMD, tam to taky nešlo u každé karty. Pokud chceš taktovat, chce to koupit na t určenou edici a pak by s tím neměl být takový problém.

to s reklamaci je dobrej joke, na krabici a ve specifikacich karty mas napsano na jakych taktech ti karta pojede, a ty bezproblemu jak GTX680 tak GTX670 zvladaji, to ocem je tu rec je boost nad tyto udavane frekvence deklarovaneho boostu, tedy nad 1058 a 980MHz ;)

jen tak doplacu, otevrena bocnice nebo PC uplne mimo kejsu je krapet horsi nez kdyz je karta v uzavrene skrini a fouka k ni vzduch alespon neco z cela kejsy :)

co je dnes naopak velice modni a pouzivane u spousty i levnych kejs, je bocni ventilator ktery zene vzduch primarne k VGA

Hele maltro ja mam dojem ze Ache tu kartu nereklamoval, bud ji prodal dal nebo vratil ve lhute, tak nekecej, ju?

Ja som napisal ze kartu vratil, nic o reklamovani som nehovoril. Okrem toho je to uplne nepodstatne, uplne ste tu odviedli pozornost od pointy ktorou (ak si poriadne precitach Acheho prispevky) je, ze po pociatocnej euforii (Kepler is Clear Winner) prislo sklamanie, kedze jeho referencna karta nebola na OC hratky pre neho dobra.

Od tematu odvadis akorat ty, o OC nebo TB clanek neni.

Ale dyk ja ti to verim maltricku, vzdyt ty jsi ten nejobjektivnejsi fanatik hned po Postrachovi ;) Hlavne ze tvoje prispevky na pctforu koresponduji s tvymi vymluvami....

To co pisem tu pisem aj kdekolvek inde. Co sa tyka fanatizmu, nielenze mas grafiku GTX 670 ale este k tomu pouzivas na fore logo Nvidie ako svoj avatar. Ty mna poucuj o fanatizme...

A to je jasný důkaz fanatismu, koupit si GF a dát si za avatara logo nVidie.

Vylucit sa to neda.

Heleť maltro, nechceš si jít derailovat diskuzi do svého vlákna aspoň? Né že bych to v minulosti párkrát také neudělal, ale ty to poslední dobou děláš pořád a mě už to nějak nebaví.

Nechci, dik.

Tak zkus alespoň zapojit trochu mozek, když něco píšeš. Je to jak od děcka.

To mam schvalne, aby mne nekdo nekdy omylem nezaradil do tvoji skupiny. Vis jak, nvidiota v pohode preziju, ale byt spojovan s fanAtiky, zejmena temi ceskymi, to si radsi koupim konzoli a PC dam na charitu.
Jinak mne bavi, ze ty nemas od nvidie ani samolepku, ale "vis" o ni nejvic a taky o ni nejcasteji mluvis :) Zatimco ja treba fora o amd nezasiram (na to si stacite sami).

Jo, to je pravda. Asi tu platí "potrefená husa .." :)

Nerozlucna dvojka Jů a Hele :-).

Jop - ty jsi Muf Supermuf a mame cely studio :) I kdyz, byl to sice parchant, ale chytrej... No primhourime oci.

Pokud se nepletu, tak ale zároveň dodal, že on testoval se zahřátou kartou. A i přesto vyšla vítězně GTX680.

Většinu testů. U tohohle bude asi především záležet na délce testů a kadenci, s jakou se spouští. Pokud člověk jednou projede nějakou třicetisekundovou scénu a pak to zavře, než spustí další hru, stihne karta vychladnout. S opakováním testů a testováním několika nastavení najednou (ideálně dávkou) by k něčemu podobnému docházet nemělo. Do několika procent to ale snad nepůjde, na nejvyšších taktech se drží jen pár sekund.

vyskousel jsem si jak GTX680 (referencni Gigabyte) tak GTX670 (referencni MSI) a u obou me boost fungoval tak jak mel, a to i pri dlouhodobejsi zatezi ve Stalkerovi, a duvodem byl zcela jiste kvalitni privod vduchu diky 180mm fanu ktery mam namiren na VGA od "sachet" a zregulovanym diky ULNA od Noctua (nebejt trosku nevycentrovanej, tak onem ani nevim)

pri vypnutem 180mm ventilatoru obe grafiky s boostem zapasili a teploty byli o 5-10 stupnu vejs

typuju ze na onom francouzskem servru si ani neskusili jak by to dopadlo s jinym nez jejich beznym airflow, a radsi ani nechci vedet jakej randal jim nektere VGA musej delat pri testech, cims tem grafikam asi dost skodej v hodnoceni, a je uplne jedno jestli je nanich ctverecek od AMD nebo Nvidie

--
z moji strany ted jen cekam co predvededou z novich grafik u MSI LightningXE a pak kupuju

Pokousel jsem se to zkoumat. Po precteni nekterych clanku z mene duvernych zakouti internetu, jsem mel pocit, ze me Nvidia nejak osidila...
Ale moje karta tu teorii z Hardware.fr nepotvrzuje. Jedna se o GTX680, je to jedna z prvnich referencnich karet s nalepkou Gigabyte.
Bezne bezi na 1137.1 MHz a 1123.5 MHz, coz je vic nez limit co uvadi na Hardware.fr.
Tedy na tech 1137.1 MHz moc casto nebezi, ale na 1123.5 MHz se casto vysvihne i po delsim hrani a obcas se dokonce prepne na 1137.1 MHz i kdyz uz je slusne zahrata (tusim, ze uz mela pres 80 stupnu C).
Pokud by jste meli zajem, muzu vam poslat nejake logy z delsiho hrani.
Vim, ze z jedne karty se zadny zaver udelat neda, ale treba se ozve vice lidi.

Reklama
Reklama