Reklama

Zatímco AMD strádá, Nvidia láme rekordy. Její obrat poprvé překročil pět miliard

Finanční výsledky hardwarových firem zde pravidelně sledujeme jen u výrobců procesorů, takže zatímco o účetních uzávěrkách AMD (vedle Intelu samozřejmě) informujeme, jeho hlavní konkurent na poli GPU zůstával v tomto ohledu ignorován. Z této historické praxe ale asi budeme muset udělat výjimku. Loni totiž Nvidia natolik zvýšila svůj obrat, že momentálně představuje značně větší společnost než AMD, které loni o citelnou část tržeb přišlo. Nvidia měla tržby rekordní v posledním čtvrtletí i za celý účetní rok a poprvé se stala firmou s pětimiliardovým obratem.

Jak se role obrátily, je zjevné, když si vybavíte hospodaření Nvidie z doby před třemi až čtyřmi roky. Tehdy mělo AMD tržby 1,4 – 1,5 miliardy dolarů za kvartál, zatímco Nvidia se pohybovala okolo 900 milionů. Ve svém posledním kvartále (listopad 2015 – leden 2016, což bylo pro firmu čtvrté čtvrtletí posunutého fiskálního roku 2016) ale Nvidia utržila kdysi nevídaných 1,401 miliardy dolarů (čistý zisk 207 milionů) po 1,251 miliardy v čtvrtletí předchozím. Úhlavní grafický konkurent se naopak obratem dostal dolů do čísel trojciferných.

Finanční výsledky Nvidie za listopad 2015 až leden 2016
Finanční výsledky Nvidie za listopad 2015 až leden 2016

Za celý rok se díky rostoucím tržbám Nvidia (byť těsně) dostala mezi firmy s obratem na pět miliard – přesně to bylo 5,01 miliardy se ziskem 631 milionů. Pokud prominete další paralelu s AMD, to mělo kvůli trvajícím problémům zhruba stejně velikou ztrátu, a opět tak trochu zrcadlově se těsně dostalo pod hranici čtyř miliard – obrat za celý rok 2015 (v jeho případě se kryje rok účetní s kalendářním) mělo 3,99 miliardy dolarů.

Finanční výsledky Nvidie za účetní rok 2016
Finanční výsledky Nvidie za účetní rok 2016

 

Spojené nádoby

Srovnávání s AMD není od věci, neboť tato prosperita Nvidie tváří v tvář negativním poměrům na trhu s hardwarem je patrně do velké míry na úkor konkurenta. AMD mělo v uplynulém roce proti Nvidii méně než pětinový podíl v oblasti samostatných grafik, i s připočtením integrovaných GPU, které Nvidia už nevede, má na trhu horší pozici. Dílem díky čipům architektury Maxwell, dílem možná kvůli silnější značce a dalším méně technologickým faktorům, tak Nvidia během posledních dvou let přebrala AMD velký kus tržeb, kterou jeho grafická divize (a předtím ATi) dříve měla z trhu grafických karet. Objem tohoto „transferu“ přesně neznáme, ale hodně hrubým odhadem by už patrně mohlo jít o více jak 200 milionů dolarů v každém čtvrtletí.

GPU Nvidia GM206 (Zdroj: Zotac)
GPU Nvidia GM206 (Zdroj: Zotac)

 

Je třeba říct, že ačkoliv Nvidia měla v posledním kvartále jen ze svého byznysu GPU rekordních 1178 milionů dolarů, na vzestupu nejsou čistě jen její grafické karty. Po období uvadání se totiž (zřejmě také díky automobilovým zakázkám) vzpamatovávají prodeje divize Tegra. Z nich měla v posledním čtvrtletí Nvidia 157 milionů dolarů, což je mezikvartální nárůst o 22 % a v porovnání s předchozím rokem polepšení dokonce o 40 %. Nadto má Nvidia pořád polštář v podobě kvartálních poplatků od Intelu ve výši 66 milionů, jehož výše je ale konstantní. Lví podíl na růstu obratu mají ale hlavně ta herní GPU. Stačí se podívat na následující tabulku, podle níž se od začátku roku 2014 (Q1 FY15) po dnešek (Q4 FY16) zvedly z 468 na 810 milionů. Trh ale není nafukovací, takže velká část tohoto zisku by měla být na úkor Radeonů.

Vývoj tržeb z jednotlivých oblastí trhu podle Nvidie
Vývoj tržeb z jednotlivých oblastí trhu podle Nvidie

 

Jízda Nvidie v dohlední době nezpomalí. V sezónně slabém povánočním období (které má však firma posunuto na únor – duben) má podle své prognózy mít tržby okolo 1,26 miliardy dolarů – plus minus dva procentní body.

Zdroje: Nvidia (1, 2), AnandTech

Oblíbené Tisk E-mail
Reklama

Komentáře

Najväčšia chyba aTi bola nechať sa kúpiť AMDčkom. Hned druha chyba pritom bola odpredať mobilnu divíziu ...

Inak nvidia, gratula, plne zaslužené víťazstvo!

smutne, v optimalnom svete by som im prial 50/50 obratov
jedno je iste,nieje to realne porovnanie nvidia/amd produktov

Bohužial je to reálne porovnanie produktov, len sa na to nemôžeš pozerať len optikou hráča.

Optimalni svet je takovy, kde o uspechu ci neuspechu firmy rozhoduji sami zakaznici... To se děje, ne?

v optimalnom svete by Apple nebolo tak ziskove
to sa deje, nie?
nehovorim, ze by sa to rozdelenie kolaca nemalo prelievat na +-15 percent raz na jednu, potom na druhu stranu, ale pomer 1 ku 5 je chory, neodraza realny stav /kvalitu/ produktov

Proc by nemělo být Apple tak ziskové?

"ale pomer 1 ku 5 je chory, neodraza realny stav /kvalitu/ produktov"

Podle koho? Zákaznici se ovšem rozhoduji za sebe, protože se jedná o jejich peníze. Ne podle nějakého teoretika, který si myslí, že když jsou dva produkty plus minus stejně kvalitní, měl by tomu odpovídat i jejich podíl na trhu.

jo, rozmyslam v teoretickej rovine, ak su 2 produkty podobne, nieje dovod, ze sa nepredavaju podobne

To, ze jsou podobne, neznamena, ze jsou stejne.

to som netvrdil, ale rozdiely su v nich minimalne

Jedna ze zakladnich teorii mimojinne rika, ze zakaznik se prakticky nikdy nechova racionalne, protoze je clovek a clovek jak znamo je bytost predevsim emocionalni.

"Zákaznici se ovšem rozhoduji za sebe"..to je hodne kontroverzni veta. Ano, rozhoduji se, ale na zaklade ceho? Rozhoduji se podle informaci, ktere maji. Informace, ktere dostavaji casto prichazeji od marketingovych oddeleni danych firem. To co prodava je marketingova chopnost dane firmy "ovladnout" trh. At uz toho dosahuje jakymkoliv zpusobem. Samozrejme ze kvalita produktu tady take hraje urcitou roli, ale uricte ne tu hlavni. Jinak by se produkty jako napr. MS Windows nemohli nikdy stat dominantnim OS, kdyz v jejich dobe byli jine OS daleko lepsi.
A co se tyka konzumu samotneho, tak je znamo "obecne prumerna inteligence splecnosti" neni prilis vysoka a tudiz podle toho to i vypada.

a proc by nemohlo bejt Apple tak ziskove?

koukam ze ty nejsi pro optimalni svet, ty jsi pro socialismus, nic jineho totiz to co pises v textu neni, to co popisujes je rizeny socialismus v ekonomice

:D
tazko, som libertarian

skor myslim ze v optimalnom svete by zakaznici poslali po iphone 5 apple do prdele :)

a proc jako? je to fungujici ekosystem ktery si zakaznici kupujou, to ze ty Apple zrejme nesnasis je tvoje vec, tak jako jejich zakazniku ze si ho kupuji a vyuzivaji

V ideálním světě by asi virální marketing s použitím religiozních tendencí lidí a síla značky neměly takovej dopad jako u Applu. V tom aktuálním vedou k tomu, že telefon X válcuje všechny ostatní, aniž by k tomu musel být kvalitnější nebo dokonce nebýt horší/dražší (a tak podobně). Je to prostě faktor rušící pozitivní vlivy konkurence. Když má některá firma takovejhle automatický odbyt, tak je místo toho, aby se snažila nabídnout dobrej výrobek, motivovaná k tomu, aby ty laskavý zákazníky co nejvíc vydojila.

Poznámka o řízený ekonomice/socialismu je IMHO naprosto vedle. Protože to vůbec není o zákonech nebo ekonomickým zřízení, ale čistě o racionalitě zákazníka, kterej se sice podle klasický ekonomie chová racionálně, ale v praxi se dá oblbnout, nebo dokonce oblbuje sám sebe.

ten socialismus jsem napsal vzhledem k tomu jak to popsal skaven, precti si jak by si pral aby to vypadalo, to je proste socialismus jak vysitej, aneb rizene rozmezi jak ktera firma na tom bude ;)

Já v tom nic takovýho nevidím. Nikde se tam pokud vidím netvrdí, že by Apple neměl právo vydělávat jenom proto, že vydělává moc čistě v absolutních sumách, spíš tipuju že to myslel podobně jako já. Tj. že vydělává víc, než by si ta produkce zasloužila (relativně ke kvalitě, obvyklé míře zisku u srovnatelného výrobnku a tak).

"ak su 2 produkty podobne, nieje dovod, ze sa nepredavaju podobne"

Viera v Apple ovce je skutocne zaujimava. Poznam celkom slusne mnozstvo ludi, co maju Apple iPhone a su to pritom profesionalni vyvojari aplikacii na Androide. ;-) Predpokladam, ze to su tiez ovce. :-) Neovca je len plkal z inetu. :-)

Tak tohle je zase argumentace jako prase - vypíchnout jednu omezenou skupinu uživatelů a tím vyvrátit trend. Sám mám taky iPhone 5S a jsem s ním nadmíru spokojený. Ale to neznamená, že půjdu a jako idiot vysolím 22 litrů, abych byl in a měl 6. A to se bohužel mezi dost velkou částí uživatelů Apple děje. A je to skutečně tím, že vůbec neřeší zda a jestli je to lepší telefon než předtím, ale jde o to být opět příslušný k té sociální skupině, která na to prostě má a může si to dovolit i když jim pak praskne v kapse, když si blbě sednou. Takže ano, tito lidé jsou u mě ovce a za své peníze si jiný přístup nezaslouží. A ty ať klidně Apple dojí.

IPhone 5S je velmi dobrý telefon, oproti Androidu není potřeba se starat o údržbu systému (aktualizuji vždy až po delší době, kdy se ověří jestli je aktualizace v pořádku). Po dvou a půl letech pracovního zatížení na vysokou míru, (živil jsem se telefonem, takže minimálně 50-70 hovorů denně) stále funguje každý pohyb na displayi. Nic se nezasekává atd, restart po mě chtěl snad dvakrát a vždy se jednalo o problém který byl dle všeho způsoben starou SImkou, která byla jen "oštípnutá". Má i svá negativa - nutnost mít zaregistrovanou kartu pro instalaci aplikací a to i těch co jsou zdarma. Bluetooth který je jaksi nereflektuje na definici ostatních, a pár dalších věcí - dost toho je způsobeno prostě tím, že si Apple jede svůj kompletní ekosystém a propietární řešení mají svá známá plusy a mínusy. Ale je spolehlivý a má výdrž. Píšu o 5S, od té doby bych řekl, že šla kvalita razantně dolů, ale to už se mě netýká a ještě dlouho týkat nebude. Předpokládám, že na 5S zůstanu ještě pár dalších let.

moc pěkně a trefně napsané. Já třeba volím a doporučuji APPLE u lidí co jsou nevidomí. Ta podpora je úplně někde jinde jak u ANDROIDu. Starám se i o nevidomé a pomáhám jim, takže sem si to mohl opravdu na vlastní kůži odzkoušet. I když osobně vlastním telefon a ANDROIDem.

"A to se bohužel mezi dost velkou částí uživatelů Apple děje." Jenže to se děje i u části uživatelů Androidu. Sám používám Android, ve svém okolí znám poměrně dost uživatelů Applu, o kterých vím, že na něj frontu určitě nestojí. A pak znám takové, kteří musí mít každý rok nejnovější a nejdražší pádlo od Samsungu... Magoři jsou na obou stranách, u Applu je to možná jen viditelnější tou částí, o které píšeš v prvním odstavci. Na druhé straně je zase skupina uživatelů Androidu, kteří se potřebují vůči Applu neustále vymezovat. Takže jedni stojí ve frontách, druzí zasírají diskuze :)

Tak bez debat, svojí fází antiApple jsem si taky prošel. Až pak najednou jsem ho dostal do ruky na vyzkoušení a najednou všechno fungovalo, tak jsem změnil názor...:) Bezesporu má každá strana své argumenty...:) A co se týká Samsungu a jeho high end řady, tak tam bude podobná marže jako u Apple.

"nehovorim, ze by sa to rozdelenie kolaca nemalo prelievat na +-15 percent raz na jednu, potom na druhu stranu, ale pomer 1 ku 5 je chory, neodraza realny stav /kvalitu/ produktov"

jakakoliv regulace je rizeny socialismus, a to ze ctes jen pul postu ja bohuzel neovlivnim

aka kua regulacia? co to splietas? ty mas nejaku fixnu predstavu a stale mi ju podstrkujes. KDE SPOMINAM STAT A NUTNOST REGULACII?

To se myslím pleteš. jednak teda takovéhle používání pojmu socialismus je hodně nepřesné, ale budiž.

Tvůj "socialismus" by byl, kdyby se vyžadovala zásada všem stejně ve smyslu "stejné odměny pro všechny" bez ohledu na odvedenou práci. Já to viděl úplně jinak, podle mě je narušena zásada "stejná příležitost* pro všechny", což je něco zcela jiného a rozhodně to "socialismus" není.

* nebo možná lépe řečeno podmínky. Angličáci tomu říkají "opportunity" (equal opportunity × equal income).

"podle mě je narušena zásada "stejná příležitost* pro všechny""

Akým spôsobom je táto zásada narušená? Nemajú konkurenti Apple rovnaké príležitosti? Nemá snáď AMD rovnaké príležitosti ako NVIDIA? Či ako to presne bolo myslené?

U toho Apple je podle mě konkurence na trhu narušená tou jejich infiltrací mediálního prostoru a jazyka (čímž se dá manipulovat s míněním lidí) a šikovnou manipulací s mediálním obrazem značky a využitím konceptu statusového symbolu. Je kolem toho vybudovaný takový trochu pseudonáboženský kult.

Ono to tedy není tak černobílé - by se dalo říct, že to je prostě síla/hodnota značky dovedená do extrémů, nebo pokračování reklamy jinými prostředky. Otázka pak je, zda takový způsob prosazování v konkurenci máme ještě chápat za regulérní, nebo zda to už není způsob konkurence, ale způsob narušení konkurence. Mě osobně se to teda moc nelíbí, jak už asi vyplynulo  :)

konkurence Apple je dvoji, a oboji je uspesna, jen se medialne vzdy pise o dvou ruznych trzich, kdesto Apple ty trhy spojil v jedene celek, aneb konkurentem Apple je zaprve Google a Microsoft, a zadruhe vyrobci koncovych zarizeni, a bohuzel vsude se uvadi ze Apple vydelava kuprikladu na mobilnim trhu tak jako zbyli vyrobci telefonu (nejaky ty pomery kde je Apple uvaden jako vytez a ze ma z toho kolace drtivou cast financi) ale zapomina se ze Apple vlastni a ma zisky z casti kterou u ostatnich vyrobcu telefonu a tabletu operuje Google a v male mire i Microsoft

kdyby mel rekneme Samsung svuj vlastni OS a sve vlastni prostredi pro dalsi zisky typu googleplay a jeho reklamni ci poplatkovej system, tak by pravdepodobne Apple byl az dvojkou na trhu ;) celkove ale vsechny firmy ktere operuji na Androidu spolecne s Googlem maji mnohanasobne vetsi zisky nez celej Apple ze vsech svich aktivit, a to ze se to nedari nebo se nesnazi o totez Google ktery by na to mel jak prostredky financni tak "lidske" je zcela pochopitelne, ty zisky maji i diky tomu ze jsou otevreni a Android tak postavili aby byl otevreny vsem

a pokud se to nekomu nelibi, ma moznost a muze si zalozit a vybudovat firmu jakou je Apple, nikdo mu v tom branit nebude

Apple je americke zlato, podla mna je dotovane statom, tak ci onak(nepriamymi dotaciami, upravami zakonov v prospech Apple)

nvidia mozno to iste, sidli v silicon valley, narozdiel od amd, ktore kupili arabaci :)

Zřejmě proto se dohodli už několikrát o vyrovnání mimosoudně, protože ty zákony jsou upraveny pro ně. Tohle je podle mě blbost.

U Nvidie už 100%.

V zásadě má, reálně ale bohužel ne. Jde o to, že nemůžeš konkurovat někomu, kdo může uvolnit řádově více prostředků do marketingu, výzkumu atd. Sice to má regulovat trh sám, za podpory státu, ale už Theodor Roosevelt byl nucen rozpustit násilně Rockefellerův monopol, protože prostě nedal možnost nikomu dalšímu se jakkoliv podílet na obchodu s ropou. Takže ano, podmínky jsou teoreticky stejné, ale bohužel jen teoreticky. A tím nechci omlouvat AMD, za chybné kroky se prostě platí, ale dneska už třeba proti Intelu má šanci minimální, za současných podmínek. Ale třeba u Samsungu je vidět, že když se najdou prostředky, tak to jde. Ale je potřeba si uvědomit, že Samsung je megakorporace, která má prostředků tolik, že kdyby se rozhodla, že bude vyrábět auta, tak do deseti let je schopna dotáhnout Hyiunday. AMD vs Nvidia ještě není ztraceno, ale AMD bohužel sebou táhne CPU, které jsou silně ztrátové, takže nutně GPU divize doplácí na celkový stav AMD. Ale i přesto jsou schopni dodávat produkty srovnatelné úrovně, bohužel právě chybí prostředky na marketing a SW podporu.

Vy to nechapete. Vy nejste socialisti proto, ze by bylo neco kvalitnejsi nebo nebylo. To je absolutne fuk. Vy jste socialisti proto, ze si myslite, ze vas nazor je lepsi nez u ostatnich a proto je soucasna situace spatne a v idelanim svete by to bylo jinak, ble ble ble ..

To jsou kecy. Pro lidi co kupuji Apple jsou dulezita treba uplne jina kriteria, nez pro vas. Pokud se to nekomu lepe pouziva, tak je to pro nej rozhodujici kriterium. Pokud nekdo chce koupit telefon, aby na druhy machroval nebo delal dojem, tak je iPhone idealni volba. Shoduje se to s vasim "technickym" nebo silne namyslenym "tahle platforma je ale lepsi" pohledem? Ne. Zajima ale takoveho cloveka vase kriterium. Uz vubec ne! A nakonec, je jeho volba mene hodnotna, podradnejsi? Ne. On si voli to, co je pro nej v jeho prostredi a podminkach nejlepsi. Vy si muzete rikat, jaky je to tupec, ze vy byste si to nikdy nevybrali a co ja vim. Ale v demokracii ma on svoji volbu, muze si vybrat co sam potrebuje podle svych kriterii a nemusi se na nejake rozumbrady, co si mysli ze snedli encyklopedii sveta vubec ohlizet. A dobry obchodnik tohle vi. A to Apple zcela jiste je.

Demokracie - vsichni maji absolutni moznost volby, ale nesou si zani zodpovednost.
Socialismum - jsem (nebo si aspon myslim) ze jsem chytrejsi nez ostatni, tak davam svuj nazor nad ostatni a idelane se je k tomu snazim dotlacit (ten vas idealni svet)

A proto jste vy a vetsina lidi tady tezci socialisti.

Klasicka ekonomie snad byla uz davno prekonana, pokud to nepochopili zakaznici, pak verte, ze firmy to pochopili uz davno.

po afeře s 970 a s její 3.5gb a po afeře že neni lepe připravena na dx12 něž neakej ten patek starej čip od amd,je to k podivu,ono to taky děla to že nvidia hraje velkou roly ohledně spotřeby jejich karty při SKORO stejnem vykonu žerou a topí meně než o kapku vykonější a lepe připraveny amd karty,a take to že zakaznik si myslí že na el ušetří přitom přichazí doba kdy se ani nevyplatí setřit plyn vodu a eletriku

to ze se mozna ta doba blizi v CR neznamena, ze by to melo zajimat zakazniky po celem svete, navic ona "reforma" ohledne jisticu v CR je jen navrh, zatim nic takoveho neplati a ani nebylo schvaleno regulacnim uradem

Zakaznikum je evidentne jedno, zdali ma karta 3,5 nebo 4 GB pameti. V testech vykonu byla tataz karta, kterou si koupili. DX12 evidentne zatim nikoho nezajima. Mimochodem, v době, kdy přišla GTX 970, byla její konkurenci R9 290x. To byla z mého pohledu tragická karta, šíleně hlučná, šílená spotřeba. Uvědom si, že zákazník neřeší JEN USPORU ELEKTRINY. Když mu nabídneš kartu, která je stejně výkonná jako konkurence, ale spotřebuje významně méně (= mj. zákazník ušetří na zdroji), v klidovém režimu běží pasivně a v zátěží je tišší než konkurenční karta v klidu, pak by byl IDIOT, kdyby kupoval tu horší kartu, což v té době byla AMD R9 290/x. A to AMD fanatici nikdy nepochopi.

to co pises, je cas z pred roka

A?

Ale prd. GTX 970 a ostatne vsechny Maxwelly jsou na DX12 pripraveny uplne stejne jako cipy od AMD. Jen tady nekteri vseznalci tvrdi, ze neumi tak dobre asynchronni shadery. Ale za Nvidia dela to same v blede modrem jinymi technikami, to uz radsi nezminuji - bud o tom nevi kvuli vlastni neznalosti, nebo to zamerne nezminuji, coz je snad jeste horsi.

Musim se přiznat, že jsem doteď žil v mylném domnění, že největší zisky jsou z profesionální sféry.
Jinak k tomu můžu dodat jen to, že je to zasloužené a předvídatelné vzhledem k tomu, že konkurence už 4 roky spí a nemá nové produkty a do nedávný doby neměla ani pořádnej marketing. (

Čtyři roky?

Tak úplně nespí, ale zrovna na profi trhu je ten propad tristní ne? Sice se sem tam snaží, ale upřímně, na to, že má o tolik vyšší teoretický výpočetní výkon, tak se jim to moc prodávat nedaří. Ono bez investicí do SW to prostě v profi není ono.

A to už ani nechci vzpomenout ústup CPU ze serverů...:( Tam je to snad 99% nonAMD. A to že zrovna v tomhle sektoru bylo AMD schopno konkurovat ještě relativně dlouho potom, co v office a home propadlo. Ale zase je pravda, že Intelu se asi konkuruje hodně těžko a obzvlášť v té situaci v jaké jsou.

ono v te profi sfere nebudou zapocteni lide jako treba ja, na PC jsem jiz dlouho zadnou hru nehral, a tak "herni" grafiky pouzivam jen na praci, v tomhle ohledu ma proste Nvidia stale vice co nabidnout, snad jedinej soft kde bych uvazoval o VGA od AMD je Maya, ale i tam jen na urcite casti prace

Tu tabulku nezajímá co se s tím dělá, ale jaká kategorie to je. Takže Quadro = profi, GeForce = gaming.

Nechápu, AMD má nejlépe technologicky vybavené karty, má nejrychlejší grafickou kartu, nejrychlejší jednočipovou kartu, nejpokrokovější procesory a válcuje je Nvidia, která nemá vůbec co nabídnout a koupí ji jen blázen.

Proc by zakaznika melo zajimat, kdo zrovna dočural dál?

to má byť ironická narážka :)

Zabudol si na to že AMD ovláda konzole a hry sa robia na AMD pre AMD :D

Ale vážne, je minimálne zaujímavé sledovať čo nVidia za posledný rok, rok a pol dokázala z hľadiska ziskov a urvania si podielov na trhu.

No ja som tiež z toho prekvapený. Myslel som že aféra s GTX 970 ju trochu zrazí dole, ale na moje očakávania sa tak vôbec nestalo. A na steame keď som ju pozeral tak len pribúda. Ono keď sa to zoberie globálne tak na FHD rozlíšení sa zriedka natrafí na 3,5GB limit. Kdežto u väčších uhlopriečok a rozlíšení siahnu hráči po výkonnejších variantoch, prípadne väčšie rozlíšenie využijú tí ktorých PC živí (tj. grafici, programátori a pod.)

No ja ani prekvapený nie som, ako pozerám svoje staré komentáre aj z doby prevalenia klamlivých špecifikácii GTX970 tak som už vtedy hovoril že nVidii to neublíži a že ak AMD nezapracuje na poriadnej odpovedi na vydarenú GTX900 sériu tak ten pomer na trhu PCI GPU bude 80/20 čo som skoro na percento trafil :D

Ja som skôr prekvapený s toho aké zisky produkuje nVidia a že AMD ani po toľkých zľavách a marketingových úpravách ala 8GB 390/390X nedokáže sťahovať % podielu na trhu.

Ale tak 14/16nm je predo dvermi, AMD vraj vydá reálne grafiky už v lete a nVidia mlčí, tak snáť to červeným vyjde a ak budú mať náskok 2-3 mesiace pred nVidiou a budú schopný zásobiť trh, niečo by mohli urvať pre seba na úkor nVidie.

Uvidíme...

No ty jsi taky dobrej rizek.

AMD ma nejrychlejsi grafickou kartu? Leda tak podle DDWorldu.

AMD ma nejrychlejsi jednocipovou karty? Ditto. To se asi vetsina svetovych recenzentu spletla a ten jeden mrnavy cesky ma pravdu.

AMD a nejpokrokovejsi procesory? Takze jejich extremni spotreba a teploty (protoze je AMD muselo pretocit na maximum aby vubec byly schopne konkurovat Nvidii) je nejpokrokovejsi? :D

Ze Nvidia nema co nabidnout? Nvidia ma uspornejsi, tissi a vykonnejsi karty. Navic ma funkcni softwarovy ekosystem kolem GeForce Experience a dalsich technologii, kteremu se klony od AMD kvalitativne ani nepriblizuji. Treba nedavna recenze G-Sync monitoru - vystup? Nvidia G-Sync funguje mnohem lepe, nez AMD FreeSync. A to je tak se vsim - Nvidia Optimus prepinani grafik fungovalo dlouhodobe lepe, nez alternativa od AMD (ktera mela navic snad trilete spozdeni). 3D Vision fungovalo mnohem lepe nez AMD HD3D a melo podporu pro stovky her, narozdil od desitek u HD3D. A i kdyz 3D Vision jako takove (hardware jako monitory, bryle, projektory) ted nahradi VR headsety typu Occulus Rift, muzes se vsadit, ze Nvidia ty 3D profily z 3D Vision vyuzije, aby umoznila 3D i u starsich titulu, ktere primou podporu pro VR nemaji.

A ten seznam technologii a features, ktere Nvidia dlouhodobe a aktivne podporuje, a ktere AMD prinejlepsim naklonovalo ale tezce na ne kaslalo, by mohl pokracovat. Nvidia dlouhodobe a aktivne podporuje hrace, zatimco AMD vyda kartu a krome obcasne a problemove aktualizace driveru nedela VUBEC nic!

Nestaci jen porovnat vykon. To ostatni ma uplne stejnou vahu. A hraci nejsou hloupi.

vetsina amaterskych movie makeru a indie filmaru ma nvidia GPU (herni...)
spousta lidi upravujicich fotky co nejede na macbocich mivaj herni nvidia gpu...
nvidia ma mnohem lepsi reklamu (a vubec, ma amd vubec nejakou marketingovou divizi? mne se zda ze kdybych se o pc zajimal jen o trochu min, ani bych nevedel ze nejaky amd existuje... mit dobre produkty je jedna vec, ale umet je prodat je neco jineho...)
hraci co se zajimaj o stream atd. tak mivaj nakoupeny nvidie... ne ze by to na amd nefungovalo, spis nvidia s tim udelala driv masovou reklamu a lidi ani nevi ze to na amd jde taky...
nvidia grafiky jsou casto v sestavach na ruznych predvadeckach, expech, mivaj je znami streameri, byvaj v sestavach pro mistrovstvi cr v esportu (a obdobnych v jinych zemich...)
to dela nvidii obrovskou reklamu, kterou amd proste nema... i kdyby amd zitra vydalo novou radu grafik co bude mit rekneme stejnou spotrebu a hluk jak nvidie a o 10% nizsi cenu a o 10% vyssi vykon, stejne nemaj sanci nvidii v brzke dobe dohnat, protoze to neumi prodat... coz je skoda...

Len ci to nebude trocha aj tym, ze sa zakaznici zaujimaju o veci, co umyselne zamlcujes. Ako napriklad, ze hry typu Witcher 3, ci Fallout 4 maju bonusove features naviac, Tomb Rider/Project Cars bezi vyrazne lepsie, a tak podobne. ;-) Je strasne krasne dokolecka si opakovat mantru "je to len marketing" a vsetky realne veci, co ma Nvidia ovela lepsie ako AMD - ako hlavne realna podpora popularnych _sucasnych_ hier - zhadzovat zo stola najroznejsimi urazenymi hlaskami, ako je to vsetko nespravodlive, zbytocne, skodlive a uplatene. :-D A naopak naproste nezmysly, co nemaju skutocne ziadny prakticky vyznam (alfa test benchmarky ktovie coho na udajne DX12/Async shadery, afera 3.5GB a podobne) vynasat do nebies. :-) No a potom sa kazdy stvrtrok strasne divit a zvalovat to na marketing presne v duchu hesla - oklamanie vlastnou propagandou. :-) U Apple je to mimochodom do znacnej miery podobne - ich produkty proste funguju, su elegantne a... "ovce" to vedia. ;-) Napriklad integracia Applu s BMW iDrive je uplne inde, nez u Androidu. Ostatne - napadlo ovcobijcov niekedy, cim to je, ze tie "hlupe ovce" maju tolko penazi, ze cenu Applu, pripadne Nvidie vlastne ani moc neriesia? :-)

P.S. Kazdy, co dospeje k nazoru "treba vymenit ludi" by sa mal zamysliet predovsetkym sam nad sebou. ;-) Vtip "vsetci su blazni, iba ja lietadlo" je svojim sposobom velmi poucny.

Asi tak. Najlepšie na tom je, že si niektorí ľudia myslia, že AMD nemá marketing. Ale nejaký predsa len má. Vďaka nemu si myslia, že aj keď majú staršiu AMD GPU, tak sú lepšie pripravení na DX12 hry. Keď prídu skutočné hry založené na DX12 a nie len benchmarky nasilu prepalujúce jednu feature vyhovujúcu jednej strane, tak asi až vtedy zistia, že tie karty na ne nebudú mať výkon a budú musieť kúpiť kartu novú. Rovnako ako majitelia obdobných NVIDIA kariet. Je zaujímavé, že im vadí iba keď niekto používa prepálenú teseláciu, ktorá zráža výkon hlavne ich obľúbeným kartám.
Alebo radšej pejú ovácie nad open SW, ktorí nikto nepoužíva a nadávajú alebo ignorujú ten, ktorý sa nachádza skoro v každej známej hre.
O GTX 970 sa ani nemá cenu vyjadrovať. Boja sa jej alebo vadí iba ľuďom, ktorí ju nemajú a aj tak by si ju nekúpili ani keby tých plnohodnotných 4GB pamäte mala. Je potom ľahšie iných ľudí nazývať ovce ako prijať fakt, že iní ľudia nevidia svet tak ako oni a že im je jedno čo si myslia. Možno to potom dodáva väčší pocit vlastnej dôležitosti.

ja nerikam ze nvidia nema lepsi sw podporu, viz ti grafici co pisu, protoze amd gpu jsou ve vetsine pripadu horsi nebo dokonce nepouzitelne...
ta podpora dx12 je nesmyslna... jsou to jen sw dodelavky na stary hw aby si pomerili kdo ma vetsi pindiky...
vlastne sem nenapsal ze amd je lepsi, ale ze i kdyby bylo, stejne jim to nepomuze... vlastne mi prijde ze pro hrace je to nastejno... jakmile na tom chce clovek delat i neco jineho, tam uz to muze byt jinak...
ale ve hrach je to neco jineho... az na par failu je to vlastne jedno jestli ma clovek v pc nvidii/amd...

Ten svoj prispevok som umiestnil pomerne nespravne ako reakciu priamo na teba, ale je to viac menej reakcia na skoro celu diskusiu tuna. ;-)

cele toto, na nvidia idu vsetky tebou vymenovane hry lepsie je len to, ze nvidia ma pristup k hre pocas vyvoja, nic viac, do urciteho casu potom vsetky hry bezia na obidvoch konkurencnych radach rovnako, okrem>
project cars, tam neboli schopni vyvojari poladit ani s pomocou amd, po vydani. "divne" (ked nieje chut, tak to nejde) :)
prave podla mna ma amd lepsiu podporu v sucastnych hrach, ako dokazu carovat napr. behom 2 tyzdnov, aby poladili na zaciatku otrasnu optimalizaciu(preco fallout 4 teraz po 3?4? patchoch je hratelny na amd/nvidia rovnako?, detto tomb raider,witcher3 ) -
tie udajne asynchronne shadery su v testoch vypnute(popr. je znizeny ich level), aby jeden silny konkurent nemal priliz nizke skore, to je vsetko - ved sama nvidia priznala, ze ano, dokaze ich emulovat, ak sa ich nepouzije priliz vela

V tých benchmarkoch je využitie asynchrónnych shaderov vyhnané do extrémov. Je dosť možné, že sa takto používať v reálnych hrách ani nebudú.

"podla mna ma amd lepsiu podporu v sucastnych hrach"

Na základe čoho? Väčšina najsledovanejsších titulov sa rieši v spolupráci s NVIDIou. Často obsahujú aj niektoré features z Gameworks.

"ako dokazu carovat napr. behom 2 tyzdnov"

Tak isto "čaruje" aj NVIDIA v hrach nma ktorých sa priamo nepodieľala počas vývoja.

Čo sa týka Project Cars, malo AMD prístup k hre niekoľko mesiacov pred vydaním. Dostali kľúče aj hru, aby si mohli poladiť ovládače. Toto je oficiálna správa od vývojárov a ja jej nemám prečo neveriť. Podľa vývojárov sa snažili s AMD komunikovať, ale to sa v podstate neozývalo. Tak prečo by odrazu mali mať oni chuť keď sa AMD spamätalo až potom ako sa Project Cars dostal do povedomia väčšieho počtu hráčov? Za to si môže AMD samo. Očividne nemali problém doladiť ostatné hry. Za Project Cars si môžu sami. Okrem toho táto hra pokiaľ viem ide na kartách rovnakej úrovne podobne po vydaní jedného z opravných ovládačov.

V tých benchmarkoch je využitie asynchrónnych shaderov vyhnané do extrémov. Je dosť možné, že sa takto používať v reálnych hrách ani nebudú.
to nevies, to je tvoj pohlad zo zelenej strany, ak pascal bude podporovat/nepodporovat asynch ako maxwell, tak budes mat v konecnom dosledku pravdu, ale dovody budu ine

ano, tak isto caruje nvidia, pri hrach pri kt. sa nepodiela na vyvoji. lenze tie hry nemaju v sebe proprietarny softwer, do ktoreho nevidis, aktory je potrebne ladit na kolene.

ad project cars, pisem vlastne to iste, nie? :) ...hoci si ma potesil poslednou vetou, to som netusil.

edit: jedine co beriem spat, je to ze ked sa nechce, tak to nejde :)

"to nevies, to je tvoj pohlad zo zelenej strany"

Jeden benchmark bol presne na to určený. Išlo o zistenie hraníc jednotlivých architektúr. Čo sa týka AoS, tak je to hra vyvíjaná spolupráci s AMD a je vysoko pravdepodobné, že sa benchmark k tejto hre tak trochu zneužil aj na marketingové účely. AMD totiž marketing má aj keď ho nie je tak vidno ako u konkurencie. Ale dobre. Máš pravdu v tom, že to v skutočnosti neviem.

"lenze tie hry nemaju v sebe proprietarny softwer"

Ako si predstavuješ že je tento SW zakomponovaný do hry? Ide totiž o špecifický SW, ktorý tvorí iba malú časť z celkového SW hry. Hra nim nie je prepletená. A tak isto AMD ani NV nemávajp pokiaľ viem vždy k dispozícii zdrojový kód, ale dokážu svoje ovládače optimalizovať aj tak. Nejde o žiadny zázrak ani z jednej strany.

"hoci si ma potesil poslednou vetou, to som netusil."

Išlo o retie alebo štvrté ovládače vydané po hre ak si dobre pamätám. To nie je žiadna novinka. AMD zapracovalo na ovládačoch a výkon jej kariet išiel hore. Podobne sa to stalo aj pri ACU. Tiež sa sprvu nadávalo na NV a vývojárov. Ako poškodili AMD. Aj ke´d vývojári tvrdili, že si musí AMD poladiť ovládače. Čo sa nakoniec aj stalo.

http://www.overclock.net/t/1590939/wccf-hitman-to-feature-best-implement...
Async compute is currently forcibly disabled on public builds of Ashes for NV hardware. Whatever performance changes you are seeing driver to driver doesn't have anything to do with async compute.

no, konecne to je cierne na bielom
inac, nove testy ukazuju, ze to fakt nvidia neumi ...
http://images.anandtech.com/graphs/graph10067/80354.png

Vynechal si zvyšok komentu na overclock.net:

"Does NV hardware support Async compute?"

"I can confirm that the latest shipping DX12 drivers from NV do support async compute. You'd have to ask NV how specifically it is implemented."

Ale áno. AMD má AS poriešené zrejme tak ako by malo byť (na HW úrovni), zatiaľčo NVIDIA si zvolila inú cestu (spoliehajúcu hlavne na SW v ovládačoch). Možno počítali s tým, že kým vídu DX12 hry, už tu bude nová generácia kariet. Pascal to snáď bude mať poriešené aspoň ako konkurencia.
BTW aké sú celkové výkonové výsledky nových testov? Rozdiel oproti použitiu resp. nepoužitiu AS by ma trápil až keď by sa výrazne prejavil na celkových FPS. NVIDIA aj pri tej strate 2 či 3 FPS pri použití AS by kľudne mohla mať vyššie FPS ako konkurencia s nárastom o 20+. Je to niečo podobné ako sme videli v prvom benchmarku kde percentuálny nárast výkonu bol pre AMD ovela vyšší, ale s výrazne menším základom (slabým výkonom v DX11). Takže v konečnom dôsledku výkonovo iba dohnali konkurenciu.

To vyzerá na zaujímavú výhodu pre grafiky AMD. No som zvedavý na výkony v prvých DX12 hrách, ktoré vyjdú tento polrok.

"Update 02/24: NVIDIA sent a note over this afternoon letting us know that asynchornous shading is not enabled in their current drivers, hence the performance we are seeing here. Unfortunately they are not providing an ETA for when this feature will be enabled."

Som zvedavý ako sa s tým vysporiadajú. :-)

Já bych to lehce shrnul. Opět tu máme nějaký benč na DX12, takže po cca půl roce zase víme, že AMD jede v tomto benči v DX12 lépe a v DX11 hůře, než nVidia. Mezitím nVidia opět posílila na úkor AMD a můžeme říkat, že je za tím marketing, spiknutí nebo i prostý fakt, že hráči kupují hlavně karty, které mají vysoký výkon i efektivitu v aktuálních hrách. Jaký bude mít DX12 či Vulkan skutečný dopad ve skutečných hrách, ne benčích, na případné přerozdělení trhu nám však ukážou až nové generace grafických čipů od obou výrobců.
Na testu na Anandtechu mne však nejvíc zaujal tento slide - http://www.overclock.net/content/type/61/id/2717580/ - zvláštní, že 680 má z DX12 oproti DX11 výkonnostní bonus a podobný jako 7970...

"zvláštní, že 680 má z DX12 oproti DX11 výkonnostní bonus a podobný jako 7970"

JJ. Je to dosť zvláštne vzhľadom na to, že ďalší Kepler 780Ti v DX12 stráca. Možno niečo NVIDIA vykúzli z ovládačov. Každopádne ak si niekto myslí, že so 4 roky starou GCN grafikou si vystačí aj na´dalej vďaka DX12, mal by sa pozrieť aké sú nároky oznámených DX12 titulov ako Quantum Break alebo Gears of War. Vyzerá to tak, že meniť grafiky budeme všetci tí, ktorí budú chcieť hrať tieto hry na full. To už potom bude závisieť aj od toho, či tie hry budú aj adekvátne vzhľadom na nároky vyzerať (osobne sa obávam, že nie) a ak hej, tak ako na tom budú budúce GPU.

Ake DX12 hry maju vyjst tento polrok ? Nemam prehlad volako .Je niekde zoznam ? tie dve su dost malo .

Ja viem o Quantum Break a Gears of War Remaster. Tieto majú byť exkluzívne pre Windows 10 a majp to byť čiste DX12 hry.

Zakaznikovi su dovody "preco" ukradnute, zakaznika zaujimaju realne vysledky. ;-) To ze si u Dedeho (a teba) precitam, ze to je na Amd horsie, lebo Nvidia vsetkych podplatila, pretlacila tam skodlivy Gameworks, zariadila si zbytocne vysoku teselaciu, vyvojari su neschopni, enginy zastarale a cely svet naprosto hlupy, ked nevidi kto je absolutny technologicky leader mi nijako nevyriesi povodny problem, ze to na Amd ide horsie. ;-) Takze beriem Nvidiu, sorry. ;-)

mne sa neospravedlnuj, ja nevlastnim akcie amd :)

ohledně AMD: Tak to dopadá, když se někdo nerozvážně zadluží.... kdyby ty nehorázné prachy co utratili za ATI vrazili radši do vývoje CPU, tak jsou možná dnes jinak. Na druhou stranu jim zase v této mizerné situaci právě to "drahé" ATI zachraňuje kůži.

Nvidia nikdy žádný takový velký dluh jako AMD neměla, navíc je to (co se počtu zaměstnanců týče) mnohem menší firma než bývalo AMD, takže celkové náklady a režije Nvidie jsou úplně někde jinde než u AMD. Fakt je že Nvidia umí vydělávat a že to jsou dobří byznysmeni, ale stejně tak jsem přesvědčen, že nebýt AMD zatížena tím šíleným dluhem, tak umí vydělávat taky :)

ad akvizice ATI: Ona byla taky jiná, předkrizová, doba. Navíc zrovna mobilní segment grafik je hodně turbulentní s mnoha silnými hráči a moloch typu AMD by na to reálně IMHO neměl, obzvláště když v dané době nemá vlastní CPU část.

Jinak si myslím, že AMD nákupem ATI určitě vydělala v dlouhodobém horizontu.

Nie je teraz hodnota celého AMD menšia ako suma za ktorú ATI kúpili?

jj, je to fakt bieda
AMD 1.56B
NVIDIA 17.00B
IBM 128.44B

:D

Samozrejme, ze je, tzn. ze cela akvizice ATI je z tohoto pohledu neuspesna - aby se jim ta akvizice vyplatila, potom by muselo mit AMD min.o tech 6 miliard USD vetsi hodnotu, nez dnes ma...coz s trendem, jakym se momentalne ubiraji, uz nebude mit nikdy.

Reklama
Reklama