40–50 % e-mailů mezi Gmailem a jinými službami není po cestě šifrováno

0

Google se rozhodl, že se pro transparentnost podělí s nějakými statistikami týkajícími se toho, které e-maily cestují šifrovanou cestou. Čísla naznačují, že šifrování kupodivu pořád není standardem a přes internet posíláme zprávy, které si bez větší námahy může záškodník odchytit a přečíst.

Podotýkám, že se nebavíme o šifrování typu PGP, ale o tom, jestli je při odesílání navázáváno šifrované spojení. Google připomíná, že Gmail vždycky podporoval šifrování používáním TLS. Aby koncept fungoval, musí ovšem stejnou technologii podporovat oba konce spojení. V tuto chvíli podle Googlu 40–50 % e-mailů mezi Gmailem a jinou službou není po cestě šifrováno.

Další statistiky týkající se šifrovaných přenosů najdete na www.google.com/transparencyreport. Uvidíte, kteří odesílatelé posílají jaké procento zpráv šifrovanou cestou. Můžete si i vyzkoušet zadat vlastní doménu. U českého Seznamu vychází, že je šifrováno méně než procento příchozích i odchozích zpráv.

 

Google se raduje, že poskytovatelé služeb globálně přechází na vyšší úroveň zabezpečení, která zabrání šmírování. Pamatujte ovšem na to, že např. u Googlu si vaše zprávy čte robot a na základě klíčových slov pak firma na webu zobrazuje personalizovanou reklamu. Google ale oznámil zajímavější věc, která právě může zabránit i šmírování ze strany Gmailu.

Internetový gigant uvolnil zdrojový kód doplňku End-to-End. Ten zatím není k dispozici pro běžné používání, nenachází se ani v Internetovém obchodě Chrome. Jakmile skončí testování, budete pomocí doplňku moci snadno šifrovat zprávy, takže si je kromě vás přečtou jedině příjemci, jen co je dešifrují. Google ostatně v dubnu přislíbil snazší používání PGP. Buďme proto rádi, že slib plní.

Zdroj: Official Google Blog | Google Online Security Blog

40–50 % e-mailů mezi Gmailem a jinými službami není po cestě šifrováno

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Google vytrvale ničí svoje produkty. Po filtrech vyhledávání a videích nastavení videí na YouTube stihl zk***** i lištu na domovské stránce.

    Veškerá tato „vylepšení“ nutí u dělat o klik navíc. Není to úplná tragedie, ale nějak nechápu, proč by se tyto věci mély postupně zhoršovat, když nepřinesou jediné vylepšení, které by ten klik navíc vykompenzovalo.