Albert dává papíru sbohem. V prodejnách testuje elektronické cenovky

11
chléb pečivo chleba
Ilustrační foto (zdroj: Couleur / Pixabay)

Hypermarket Albert v pražském obchodním centru Galerie Butovice testuje netradiční high-tech vychytávku. Ve vybraných odděleních obchodu nahradil papírové cenovky elektronickými (viz galerie). Displeje imitují klasické štítky, zobrazují se na nich jméno produktu, název výrobce/dodavatele, výrobní číslo, čárový kód, cena a samozřejmě také sleva.

Jejich výhodou ale má být to, že je zaměstnanci při změně cen nebo přesunu produktů do jiných regálů nebudou muset přehazovat ručně. Pilotní test odstartoval v lednu a potrvá tři měsíce. Pak se obchod rozhodne, jestli má smysl papír nahradit, nebo nikoliv. Návštěvníci mohou elektronické cenovky spatřit u pečiva, masa, ovoce a zeleniny.

TIP: Jeden e-shop, dvě ceny. Obchody mohou „trestat“ za věrnost

Těší nás, že našim zákazníkům můžeme představit technologickou inovaci, která jim ještě více zpříjemní nakupování,“ říká Tomáš Kořínek z oddělení, které má na starosti inovace v obchodech Albert, a vysvětluje: „Digitální cenovky přináší nakupujícím kompletní a pohodlný přehled o jednotlivých produktech. Vedle ceny na displeji přehledně najdou i další údaje včetně výrobce či země původu nebo jakosti produktů. Při vývoji a zavádění elektronických cenovek jsme čerpali také z řady zkušeností od kolegů z Belgie.

TIP: Albert testuje navigaci, která vás dovede ke správnému regálu

Albert také uvádí, že „technologická novinka zaměstnancům ušetří čas potřebný k výměně papírových etiket a šetří také životní prostředí“. Zde si nemůžu odpustit jízlivou poznámku. Nevím, jak často Albert mění štítky a jestli digitální úprava bude opravdu rychlejší, ale s tím ekologickým poselstvím tomu nějak nevěřím. Podobný displej bude stát okolo 10 dolarů, za které půjdou vytisknout tisíce papírových cenovek. Nehledě na to, že displej bude vyžadovat permanentní napájení a nějaký řídicí systém.


Albert dává papíru sbohem. V prodejnách testuje elektronické cenovky
Ohodnoťte tento článek!
2.5 (50%) 40 hlas/ů

11 KOMENTÁŘE

  1. CHYBA!
    Bude tam i kamera s eyetrackingem, kdyz se na cenovku podiva zakaznik, tak tam bude 9,90 Kc a nasledne se to zmeni na 15,90Kc. Prilis casto totiz u pokladny lide vraci zbozi, ze cenovka neodpovidala tomu, co jim markuji na kase. Albert je odpad!

  2. Mimochodem, kdyby radsi Albert nastavil chladici boxy a mrazaky na spravnou teplotu, aby v nich zbozi neplesnivelo. Uplne by stacila standardni teplota, kterou maji vsechny ostatni obchody. Nechapu cloveka, ktery dobrovolne nakupuje v Albertu.

    • Podstatné je, že výroba, provoz i následná likvidace (protože všechno jednou konči) je podle odborníků (inženýři, magistři, sluničkaři z neziskovek a jiná svoloč) ekologičtější, než papírová cedulka, která se dá zrecyklovat, nebo za rok shnije. Je to stejné jako výroba, provoz a likvidace všeho kolem elektromobilů vs. spalovací motory. A nezrobiš nic 😂

  3. Kdyby se jednalo o eINK displeje jako v knížních čtečkách, ale tohle vypadá na standardní LCD – eINK displej by si nejspíš vystačil s malou baterií i na měsíc, takhle to bude muset být nonstop připojené do sítě. A o ekologii tohoto řešení se dá dost pochybovat.

    Kdyby radši obchody znovu “vynalezly” dveře od mrazáku. Protože mi připadá minimálně ironické, že obchod zároveň vytápějí, aby zákazníkovi bylo teplo, a ještě k tomu ho “klimatizují” otevřenými mrazáky. To je vyloženě ekologie na druhou, mít v jedné místnosti zároveň vyhřívání i chlazení…
    A přitom by stačilo přimontovat pár prosklených skel.

  4. Totální kravina, nová generace zná jen internet a dřív nebo později bude tahle generace chodit do virtuálních obchodů a všechno se bude dovážet dronama až pod rypák. Pro nějaký šmatlající důchodce bude jeden obchod v celým kraji. Vlastně né, důchodci nebudou, protože chcípneš den před odchodem do důchodu, protože důchod se půjde v 89 ti letech.

  5. je to e-ink a životnost baterie je na cirka 4-5let. Důležité je, že se ušetří nějací lidé na neustálou výměnu cenovek a tak se mohou věnovat více úklidu, doplňování zboží či pomoci zákazníkům.