Alza nehraje fér. Zákazníci si zaplatili za výhody, obchod jim je vzal (oživeno)

26
Alza ufon
Alza

Aktualizováno 15. června 2018

Mluvčí Alzy Patricie Šedivá na dotaz Cnews.cz řekla, že audio a video služby v rámci předplatného Premium byly málo využívané a firma po jejich vypnutí zaznamenala jen jednotky stížností. Místo toho teď v Premium jsou jiné výhody. Níže najdete celé vyjádření bez redakčních úprav.

„Hudba a filmy patřily v Alza Premium mezi velmi málo využívané služby, což jsme vysledovali jak z aktivity klientů Alza Premium, tak i z dotazníkového šetření mezi členy programu. Program Alza Premium konstatně vylepšujeme a věříme, že ke spokojenosti zákazníků. Aktuální podmínky programu jsou zveřejněny na webu alza.cz.“

„Co se týče oznámení, pro zákazníky se připravuje souhrnná zpráva, došlo a ještě postupně dojde totiž k většímu množství změn a záměr je komunikovat je zároveň. Do nabídky AP přibyl např. Home Box, osobní asistent, nová verze Premium Deals – více produktů, lepší slevy atd. Tím, že došlo k vylepšení standardu služeb, odmítáme, že bychom porušili jakákoliv práva našich zákazníků. Doposud jsme zaznamenali jednotky stížností stran vypnutí hudby a filmů v rámci APOD, ty jsme vyřešili individuálně.“

Původní článek z 4. června 2018

Letos to budou tři roky, co Alza představila věrnostní účet Premium, odpověď na Amazon Prime. Obchod s maskotem ufona tehdy kampaň stavěl na tom, že Spotify ani Netflix už nepotřebujete.

Za stejnou cenu dostanete v Alze velkou porci filmů, hudby, předplatné novin, měsíční lhůtu na vrácení zboží, prioritní fronty na pobočkách, exkluzivní slevy a také dopravu zdarma na všechny objednávky. Za to si obchod účtoval 249 Kč měsíčně nebo 2490 Kč ročně.

Alza Premium v březnu 2017
Alza Premium v březnu 2017

Na první dvě výhody už ale můžete zapomenout. Loni na jaře Alza odstranila hudební archiv, letos v květnu ten filmový. Hudbu si už v Alze vůbec nekoupíte, prodej byl ukončen k 31. 7. 2017 (audioknihy zůstaly). Filmová půjčovna zůstala, ale za jednotlivé tituly musíte platit 9 až 69 Kč a na zhlédnutí máte dva dny.

Alza Premium v květnu 2018
Alza Premium v květnu 2018

Nejsmutnější na tom je, že se Alza ani neobtěžovala informovat uživatele prémiové služby. Žádný e-mail o zrušení služeb a možnosti ukončit smlouvu a vrátit poměrnou část předplatného. Alza ani neposlala oznámení skrz mobilní aplikace, které přitom pravidelně informují o různých novinkách, slevách apod.

Kompenzací mohou být nově uvedené služby jako osobní asistent nebo HomeBox. Jenže pokud nepotřebujete radit s nákupem a nejste z Prahy (HomeBox není dostupný nikde jinde), stejně je nevyužijete.

Podmínky Alzy Premium ale jasně říkají, že o podstatných změnách v neprospěch členy musí Alza informovat nejpozději 30 dní předem a dát uživateli 15 dnů na případné zrušení služby. U ročních účtů pak mohou odstoupit od smlouvy a Alza jim musí vrátit poměrnou část platby podle počtu zbývajících měsíců. Odstranění dvou stěžejních výhod jsou rozhodně v neprospěch členů služby Premium.

Mimochodem: Ani ty exkluzivní slevy někdy nestojí za nic.

Na téma upozornil Kamil Zmeškal (@KamilZm).

Alza nehraje fér. Zákazníci si zaplatili za výhody, obchod jim je vzal (oživeno)

Ohodnoťte tento článek!
4.8 (95%) 24 hlas/ů

26 KOMENTÁŘE

    • Sprostá lež, po slevě je za 1999 Kč.
      Ale teď vážně, při Black Friday mají zboží skutečně zlevněné, akorát že tak o jednu či dvě stovky oproti jejich normálu, byť tam svítí 50 % sleva, i když je to reálně sleva tak 10 %.

  1. V Alze nakupuju pomerne pravidelne, o Premium jsem se tedy kdysi zajimal, ale neprislo mi to vubec vyhodne, takze jsem do toho nesel.
    Pokud nekdo ano, tak doufam, ze se neridil reklamou, ale precetl si taky obchodni podminky a v tech bud Alza slibovala to co se tu pise nebo ne, ja nevim. Kazdopadne ale pokud slibovala a slib nedodrzela, tak musi umoznit odstoupeni od smlouvy bez sankce a od momentu zmeny musi penize vratit, pokud ne, tak je to jednoznacne minimalne na nahlaseni COI. Da se i podat podmet pro mozny podvod na policii nebo se rovnou obratit na soud. Stalo se neco z toho?

    • Soud kvůli max 2500kč? To tvůj čas musí mít hodnotu tak 5kč/h. Dokud nebudou hromadné žaloby, aby mělo smysl se hromadně soudit za malé částky na osobu ale velké v součtu, tak těm pár problémovým dají poukaz na nákup v alze a stále na tom vydělají nemalé peníze. Zbytek jen zruší předplatné pokud vůbec ví, že ho mají. Tolik lidí platí, za něco co ani nepoužívají. Proto je teď tak oblíbený model předplatného s měsíční splátkou. Spousta lidí dá trvalý příkaz a nějakou stovku měsíčně nebude řešit, bez ohledu na využívání služby nebo nikoli.

      • když si tohle řekne každej, tak to se to pak vydělává na lenosti lidí… když si tohle řekne dejme tomu 1000 lidi x 2500 Kč …. to už nejsou zanedbatelné částky. Jenže my Češi ještě takhle uvažovat neumíme, ale stěžovat si na to jak máme malý platy, to nám jde dobře. Jenže ona s tím tahle ekonomická gramotnost hodně souvisí

        • To sis přečetl jen ty první dvě věty, že jo? Nebo co považuješ, za ekonomicky negramotného na tom, že se každý jednotlivec nepůjde soudit o 2500KČ na rok nebo dva k našim soudům, navíc proti obchodním podmínkam, které tohle nejspíše umožňují, protože, ten čas co do toho nasype je 10-1000x dražší. Mnohem větší problém mám s tím, že se u nás všechno odpustí a zapomene. Takže ani trh si s tím neporadí, naopak, čím agresivnější firma a čím víc si vytírá se zákazníky, tím více roste i zisky rostou. ČEZ, Alza, Apple, mobilní operátoří (MNO), ….

      • jo, souhlas, zase ale pak si nestezuju. Me treba ted Alza potesila, jak mela vypadek, tak potom mela SSD Samsung se slevou 3 stovky oproti CZC a jeste mi dali 666Kc jako omluvu na vypadky, takze jsem tam oproti konkurenci koupil o 966Kc levneji. Jiste na tom skodny nebyli, ale potesi, ze mam docela vyhodne 1TB SSD, ktery bych si jinak nekoupil a sel bych do polovicni velikosti.

      • Ano, soudit se kvůli pár korunám a pokud hromadně, tím lépe. Jde totiž o princip. Firmy by měly konečně zjistit, že se nevyplatí zákazníka brát na hůl. Momentálně je mentalita našinců taková, že nad hodně věcmi mávnou rukou, než aby šli do konfliktu. To je zásadně špatně, znamená to dobrovolné zaujmutí slabší pozice, ze které firmy těží, ony prostě do konfliktu jít nemusejí, jednostranně něco nadiktují a ber, nebo si trhni. Pak se divme, že máme třeba mobilní data na tak nehorázné úrovni, což je jeden příklad za všechny, kdy se ta zákazníkova pasivita krutě nevyplácí. Z pozice zákazníka je nejlepší šlapat firmě maximálně na krk a snažit se ze své pozice vytřískat co nejvíc, donutit firmu ke konkurenčnímu chování. Nenabídneš něco výhodného? Končíš. A pokud končíš u více lidí, podnikání se ti přestane vyplácet. Pokud se tohle dít nebude, tak bude český zákazník jenom ta ovečka, kterou budou firmy stříhat. Takže jo, hnát firmu před živnostenské úřady, před ČOIky, soudit se.

        • Upřímně ti fandím a myslím to vážně. Ale za sebe, život je krátký a pár korun nemá moc smysl řešit a rozčilovat se kvůli tomu, strhnout sebou i lidi doma/v práci atd. Nakazit je negativní náladou, a to vše kvůli 2500kč. Mnohem záslužnější a potřebnější je bojovat tam, kde neexistuje konkurence a je to životně důležité, a to je voda, jídlo, vzduch. To, že naší vodu drží protizákonně zahraniční firmy mi vadí podstatně víc, než, že nějaká Alza s debilním Bohdanem przní svoje služby a naše uši, jsou jiné služby a jde o prd, napsat jim, že jsou idioti a chci zpátky peníze a dál to neřešit. Tahat se po soudech pro dva tisíce.

        • ČOI je v klidu, to vás vlastně nic nestojí. Firma může dostat směšnou pokutu, vy nejspíš nic. Jediné, co je může bolet, je o tom psát, nenakupovat tam a přesvědčit o tom co nejvíc lidí.

          • V alze nekupuju, pokud něco nepotřebuju hned, sklad v Holešovicích je jejich největší konkurenční výhoda, ale zjišťuju, že i menší eshopy s kurýrem mohou Alze cenově konkurovat. Radši podpořím nákupem konkurenční firmy, co technikou žijí a nedělají ze zákazníka blbce.

  2. Vždyť je to ,,jenom“ Alza, vážně někdo čeká něco lepšího, než fejkové slevy zboží, které běžně stojí 999 Kč a je udaná cena 2999 Kč platná před dvěma lety a sleva na 999 Kč? Banda klasických českých vyčůránků. To srovnání s O2 TV je fakt vyloženě směšné, v rámci té služby mám zdarma hlavně hromadu programů, mj. i exkluzivní sportovní kanály od O2 nabízející obsah, který jiná tuzemská televize nemá. Co mi nabídne Alza, směsku filmů na úrovni Voyo.cz kde jsou autoži ještě rádi, že je někdo vlastně šíří, protože by si je nikdo nekoupil a nikdo se na ně nedíval? O Hudbě si nedělám žádné iluze, určitě bych tam nenašel ucelené diskografie mnohých kapel, ale jen povrchní výběr toho, co momentálně ,,frčí“. Vůbec to scházet nebude. Současné Premium ať si Alza vetkne někam, protože co od ní v případě očekávám je její přijetí, expedici a doručení. Tohle snesu i v ,,nepremiové“ verzi. Hlavně, aby pak fungovala reklamace, když se něco pokazí. Zbytek co tam mají uvedený je jen ubohá vata, aby se navoněná bída zabalila do pozlátka.

  3. nechápu jak tam může někdo nakupovat. Nakupoval jsem tam jednou, věc měli skladem, ale protože lidi jsou pohodlní idioti, tak Vám tu věc dovezou na nejbliží pobočku až druhej den. Přitom v TS bohemce si to můžete na pobočce vyzvednout ještě ten samý den kdy jste si to objednali. Prostě demence.

    • Jako, že když mají zboží skladem v Holešovicích, tak vám doručí do Plzně až druhý den? Co je na tom divného? Mají denní svozy. Buď to stihnete před, nebo si počkáte do druhého dne. Nebo čekáte, že kvůli vám vypraví auto jen s vaší objednávkou? Ale i kdyby to takhle mělo být jen v rámci Prahy(třeba)… Takhle to má CZC i jiné obchody.
      Já mám pocit, že vy máte ze vším problémy. Hlavně, abyste si mohl na těch internetech postěžovat.

      • když jsme v BRNĚ a daná věc je v brně tak když si ji chci koupit musím počkat do druhého dne. Co je na tom k nepochopení nevím. V TS bohemce objednám, zaplatím přes internet a jak jedu dom si to vyzvednu.

  4. Mluvčí Alzy, jak chce být urputně světová, tak je schopná (a to není sama, těch lingvistů se poslední leta vyrojily mraky) vypotit takovou hovadinu, jako je věta „… došlo a ještě postupně dojde totiž k většímu množství změn a záměr je komunikovat je zároveň.“ … Komenský i Cimrman se obracejí v hrobě a skřípou u toho zubama 😀