Máme parametry GPU Navi 21 XT, který by mohl pohánět AMD Radeon RX 6900 XT: spotřeba čipu 255 W, takt až 2400 MHz. Nad ním ale má být ještě Navi 21 XTX.
Tak se zdá, že po malém preview Radeonů RX 6000 předminulý čtvrtek je tu možná první únik specifikací. Utekly informace k modelu, který je údajně prostřední z grafik Radeon RX 6000, založených na čipu Navi 21 alias „Big Navi“.
Tento únik pochází od Patricka Schura z Twitteru, od nějž jsme tu už měli nějaké insiderovské informace o APU Cezanne a Van Gogh/Rembrandt. Tentokrát jde o údaje o GPU „Navi 21 XT“.
Podle VideoCardz bude od tohoto čipu AMD mít tři varianty. Nejsilnější a zřejmě plně aktivní se má jmenovat Navi 21 XTX, ale tato prý bude exkluzivní a karty s ní bude prodávat jen AMD samotné (čili to vypadá na móresy podobné Nvidii s Titany). Možná by se mohly jmenovat Radeon RX 6900 XTX, XT Special Edition nebo tak podobně.
Druhá varianta je Navi 21 XT a tuto budou už obsahovat i nereferenční karty od jednotlivých partnerských výrobců. Toto by možná mohlo být označené jako Radeon RX 6900 XT, ale to jenom hádáme. Pořád od stejného GPU má ale existovat ještě třetí varianta Navi 21 XL, která bude slabší – karta by semohla prodávat jako Radeon RX 6900 (pokud už to rovnou nebude třeba RX 6800). Varianta Navi 21 XT tak bude někde uprostřed.
Navi 21 XT: 2,4 GHz, Spotřeba do 300 W
Podle Schura má Navi 21 XT mít 16 GB paměti GDDR6, takže plnou 256bitovou sběrnicí. Frekvence GPU (prý Game Clock, ale asi to bude spíše frekvence boostu?) má prý být až 2,4 GHz, což je dost šílené. Čipy Navi 10 běhaly ve skutečnosti často na ještě vyšších taktech, než co uváděly specifikace jako Boost Clock, ale není jisté, zda to tak bude i zde.
Navi 21 XT
16GB GDDR6
255W TGP
~2.4 GHz (Game Clock)— Patrick Schur (@patrickschur_) October 17, 2020
VideoCardz k tomu uvádí, že dle jeho informací mají referenční karty prý dosahovat 2,3 GHz, ale některé vzorky běží až na oněch 2,4 GHz – ovšem to mají být nereferenční OC karty. A to asi platí opět pro Navi 21 XT. Slabší Navi 21 XL prý mají takty boostu okolo 2,2 GHz. Jaké frekvence má mít Navi 21 XTX, to zatím prý zdroje neříkají. Protože tuto konfiguraci bude prodávat jen AMD, nemají o ní partnerští výrobci žádné údaje a tudíž nic neuniklo, AMD ji drží v tajnosti.
Schur ještě uvádí spotřebu pro Navi 21 XT. Jeho „TGP“ má údajně být 255 W. Pozor, toto není TDP celé karty, ale jen TDP samotného čipu, ke kterému budou ještě přidané paměti GDDR6, napájecí kaskáda, spotřeba ventilátorů a LED. Kompletní TDP karty by tak mohlo být 300–320 W. Poznámka: podle VideoCardz by údaj 255 W asi dost pravděpodobně mohl patřit k nereferenční OC kartě, takže by mohl být zvýšený a referenční karta mohla žrát i o něco méně. Ale to teď nemůžeme vědět jistě.
Aktualizováno: Podle Patricka Schura je definice údaje TGP jiná. Má znamenat spotřebu GPU a současně i pamětí, ale bez dalších příkonů na kartě, tedy například VRM, jejichž energetická ztráta je významná. Pokud paměti a GPU odebírají 255 W, pak s VRM a ventilátory pravděpodobně bude TDP celé karty 280 až 300 W. Schur jinak řekl, že 2,4GHz frekvence GPU platí pro OC kartu a ne referenční model, teoreticky by proto mohla být i 255W spotřeba platná pro nějakou OC kartu.

Paměti stejné u všech modelů, XT může mít ořezaný čip
VideoCardz k informacím od Schura podotýká, že jak Navi 21 XT, tak slabší XL i nejsilnější Navi 21 XTX mají prý všechny stejnou 256bitovou paměťovou sběrnici a 16 GB paměti GDDDR6. V tomto se tedy nemají příliš lišit. Ovšem asi budou mít různě osekaný čip a levnější verze budou mít méně CU/shaderů. Zatím je ale velká záhada, zda to znamená, že 80 CU, o kterých už celkem dlouho víme, bude mít Navi 21 XT a model XTX jich má víc (aniž by to doposud bylo prozrazeno).
Spíš je asi pravděpodobné, že Navi 21 XTX jakožto plnotučná palba tohoto křemíku má 80 CU (5120 shaderů) a Navi 21 XT by mohlo mít méně. Třeba 72 CU (4608 shaderů), ale kdo ví, možná by to mohlo být i 68 nebo 76 CU (4352, 4864 shaderů).

Asi byste všichni rádi věděli, který model AMD předvádělo 8. října na prezentaci Ryzenů 5000, to ale nikdo mimo firmu netuší. Mohlo by jít i o nejrychlejší XTX (pokud chtělo AMD udělat co nejlepší dojem okamžitě), ale teoreticky i XT (pokud chtělo takticky zatím ponechat rezervu a pak překvapit oznámením ještě lepší varianty). Tady asi budete muset počkat až do 28. října, kdy firma karty přímo odhalí.
Galerie: Preview grafických karet AMD Radeon RX 6000 (8. října 2020)
Zdroj: VideoCardz, Patrick Schur
Pokud je to pravda, jen se potvrdí,že TSMC je na tom lépe s frekvencemi, ale papá stejně jako ťamťung … bude to hodně zajímavé výkonem i cenami 😀 … doufám, že jich mají plné sklady …
Ty frekvence a spotřeba spolu ale souvisí. To není o tom, že by ten proces Samsungu nedokázal udělat čip běžící třeba na 3 GHz, ale o tom, že to nedokáže udělat s rozumnou spotřebou. A právě díky tomu, že ten proces TSMC je „lepší“, tak dokáže dostat čip na vyšší frekvenci, případně na stejné frekvenci by papal méně.
Navíc ty grafické čipy dvou konkurentů se asi budou lišit i dost po designové stránce, takže do toho mluví ještě to, kdo ten čip dokáže navrhnout efektivněji bez ohledu na výrobní proces.
však já jsem tohle nikde nezpochybnil … Evga má na kterési kartě podobné frekvence, ale power c už někde na 450 wattech .. naspali jsme oba stejnou věc jen jinak … a co je navíc, to tady bylo vždycky …
Tak o tom to samozřejmě je. Prostě na určite frekvence to nedostanete. To je prostě omezení daného procesu a návrhu architektury. Viz Intel, který dává PL2 na 250W aby mohl o 100-200 MHz výše. Kdyby mohl, tak Intel udělá 500W cpu, jen aby si udržel prvenství ve hrách. Prostě takhle jednoduché to opravdu není.
To sú samozrejme len tvoje fabulácie 😀 Intel sám, nič také nepovedal.
TO: fyby: Si zober, že by čosi také vážne vydali…to vodné chladenie si predstaviť neviem…tá voda by v tom bublala 😀 …resp. tá by už bulala na napájacej kaskáde dosky 😀
Já už bych si těch deset dní počkal. Toto může být zase jen dezinformace od AMD.
když si xt bere 220, pak nějakých 300 u mnohem většího čipu a frekvence není žádná přehnaná hodnota … řekl bych v normě 😀
Presne tak, samotne AMD uvedlo o 50% vyssi efektivitu, a jestli je to zjednodusene 2x 5700, pak ani jine cislo vyjit nemuze. 😊
Tak jestli si bude AMD syslit XTX pro nejakou AIO referenci, tak at si to strci za klobouk … AIO mi do baraku nesmi a vody v PC uz jsem se vzdal a vracet se nebudu.
TGP nie je TDP, čiže to nie je spotreba len samotného GPU! TGP je ekvivalent TBP pri AMD kartách.
https://www.geeks3d.com/20190613/graphics-cards-power-tdp-tgp/
Kdyby to bylo pro celou kartu, tak je to samozřejmě o hodně úspornější. Uvidíme – VideoCardz má zřejmě vlastní info od výrobců karet, takže jestli si myslí, že je to bez pamětí a VRM, tak bych to raději zatím bral v úvahu.
Tak změna, je to někde mezi.
Podle toho zdroje je těch 255 W pro GPU + paměti, ne jen pro samotné GPU. K tomu navíc ztráty na VRM. Střelit tak nějak od oka bych si tipnul, že karty bude mít celá spotřebu do 300 W nebo trochu míň.
Autor toho leaku potvrdil, ze to je GPU + VRAM.
Číslo 6900 může nabádat některé čtenáře ke spekulaci, že karta RX 6900 [:alnum:]{0,3} by mohla dosahovat (+/-) výkonu RTX 3090.
A další čtenáře podobné spekulace mohou vést k jednoznačným závěrům, že „první skupina je rudá a má vymyté mozky, protože jinak by je to nemohlo napadnout“ 🙂
AMD rádo mate .. infinity lack, opičení se čísly po konkurenci v čipových sadách a další prkotiny 😀 … třeba RTXTXT 6999 XTXGTX … to už zní jako „éčko“ v instantní polévce …
Ještě 10 dní a pak uvidíme ale kdo to má sakra vydržet 🙂
😀 njn
Doufejme, že uvidíme nějaké výsledky benchmarků s jasně specifikovaným HW, nejlépe zavedeným procesorem – třeba R9 3900X, i7 10900K, 10700K atp.
Nebo klidně i s Ryzen (5000), ale aby též uvedly výsledky konkurence (RTX 3000) s týmž CPU.
To si snad nemyslí nikdo. Budem rádi za dorovnání 3080.
Určitě si to někdo myslí. Např. zdroje RedGamingTech https://www.youtube.com/watch?v=IrG8pMglVFY
Ono to myslím nakonec bude tak, že v nějakých hrách bude 3080 lepší a někde bude lepší zase 6900
Viděl jste to video?
V něm se řeší 6900 (XT|XTX???) vs. 3090, nikoliv vs. 3080.
To je taky důvod proč se ta karta ve skutečnosti nebude označovat 6900.
Možná bude, možná nebude…
Jak vidim pravdepodobny vysledny TDP 300+W, tak eeeh…
jasne u Nvidia je to v pohode ze ….
ale neco mi rika ze AMD se tomuto bude chtit vyhnout a nabidne kartu vykonem 3080 s mensim odberem, za 10 dni se ukaze 😀
„jasne u Nvidia je to v pohode ze ….“
.. nikoliv, u NV to v pohode neni 😉
Konečně mám na objednávce (ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 OC) datum dodání 22.10.2020. Snad to bude v pořádku.
Gratulujem, ale čo ak vystrelí motyka a bude výhodnejšie N21 XT +- tak isto výkonné, možno -10%, lacnejšie a úspornejšie? Ja tiež idem upgradovať a 3080 sa mi páči aj keď žere, ale mesiac hádam ešte vydržím. 800 – 1000E nedávam za GF každý rok, tak nech je to to najlepšie za ten peniaz.
Vaše osobní tipy prosím:
1. Bude mít AMD kartu s rasterizačním výkonem +/- RTX 3080? Pokud ano, které řešení bude mít podle vás lepší (vyšší) poměr výkon/TDP?
2. Bude mít AMD kartu s rasterizačním výkonem +/- RTX 3090? Pokud ano, které řešení bude mít podle vás lepší (vyšší) poměr výkon/TDP?
Vykon/TPD nieje pochyb že AMD, ked Nvidia vytoči čip GA102 na 2GHz už im karta žere 450W, a AMD keď vytoči big navi na 2,4GHz game clock a spotreba je len 300W to znamena že je ovela uspornejšia.
zase ta slivovice … 320 watt není 450 … všechny ty karty v boostu jedou na 2Ghz a žádná nežere 450 ani 400 …
Tych 320W je pri 1,8GHz, ale OC verzia s 3x 8 pin v teste na 2GHz pitala 450W proste recenzia.
jakých 1,8 … ještě jsem neviděl nvidii posledních dvou generací, co by jela v boostu na 1,8 … 450 má ta speci evga, ta má ale mnohem vyšší boost … trio msi se třemi 8 piny má max 355 watt
Konkretne ASUS GeForce RTX 3090 STRIX OC 2.0GHz 480W Guru3D test.
v defaultu? 😀 a co tvoje integrovaná, ta žere kolik, mamute?
https://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2020/09/power1-2.png
Toto je bez OC, 360W žere na frekvencii 1,85GHz ale ked to chceš aby bežalo na 2GHz spotreba vyskoči cez 400W
Na obrázku se píše total system power draw. tedy spotřeba celé sestavy.
450W průměř nebo peek? Pokud průměr, prosím o zdroj. díky
za 3) AMD Radeon 6900XT bude rastirizačním výkonem bude dýchat RTX3080 na záda. Po zapnutí RT efektu, bude někde okolo RTX3070. Cenově bude odpovídat. Věřím, že OC verze budou také atakovat 400W.
_____________________________________
jinak bych měl zase otázku na tebe: rathanuviel: „prečo lezeš semka na cnews?“ Tvoje domovská stránka je diit.cz, kde jsou přece jen ti nejlepší z nejlepších, tak se divím, že lezeš semka? Tě povolal tombomino nebo tynýt ?
JE TO SPIKNUTÍ!
👀
To není spiknutí…
https://www.youtube.com/watch?v=MuIVp82Pd_I&t=311s
😀
ježišišmarja druhorepublikovýho kašpara na mě vytáhnout, tak to je těžký kalibr. Doporučuji se vrátit na diit.cz, ještě by jsme tě tady zkazili. Podívej se na tombomina, tomu už dočista hráblo a zmůže se jen na : „ehhhh“ 😆
„Tvoje domovská stránka je diit.cz“
Nemám domovskou stránku 🙂
„kde jsou přece jen ti nejlepší z nejlepších“
Myslíte? A proč vy už tam nechodíte?
„prečo lezeš semka na cnews?“
Proč by ne? 😉
Tak já se tě na něco ptám a ty mi na to odpovídáš otázkou, víš jak je to neslušné?
Domovskou stránku má každej. Ty jsi byl na diit a byl jsi hlavním strujcem mého vyhánění. Proto tě nenávidím, protože jsi stejný MADD psychopat a nemíním tu zas číst žvásty o tom jak je MADD špička na trhu.
Proč tam nechodím? Protože to nemá cenu. Dal jsem si tam BAN naschvál aby mě to bránilo se tam vrátit tím, že jsem v jednom chlápkovi rozpoznal pedofila a nazval jsem jeho nemoc pravým jménem a ostatní MADD postižení už nevydrželi mou dávku upřímnosti. Na diit se totiž pravda a upřímnost nedrží, tam je každej kdo fandí MADDu bůh a každý kdo má rád nVidii nebo intel je kacíř, hodný exkomunikace a upálení na hranici po svlečení z kůže po opaření vřelou vodou.
A to že semka lezeš, znamená, že se něco mění, že se MADD fanoušci rozlézají z diit plivat na nvidii na další stránky něco znamená a neděje se to jen tak. Prostě MADD má nevyčerpatelnou zásobu hloupých chudých fanoušků, kteří vidí v levných produktech MADDu spásu a hned jakmile se zbavíme jednoho: „tombomina“, přileze hnedka další MADD fanoušek. Přece jen svět aby byl v pořádku tak musí být vždycky síla v rovnováze, že ano. Aby to tady náhodou moc nezezelenalo nebo zemodralo.
1. „Tak já se tě na něco ptám a ty mi na to odpovídáš otázkou, víš jak je to neslušné?“
A já jsem zase položil dvě jednoduché otázky a vy jstemi neodpověděl ani na jednu. Takže si nemáme co vyčítat. Je to tak?
2. „Domovskou stránku má každej.“ Nemá. Možná vy máte něco, co považujete za domovskou stránku.
Mimochodem třeba na diitu/cdr mám účet 10 let, na cnews (původně cnews.extrahardware.cz) taky 10 let. A na PCT mám účet ca 15 let. Je-li tedy kritériem „domovské stránky“ to, kde mám nejdéle registrovaný účet, pak by asi tomu, co označujete za „domovskou stránku“, nejlépe odpovídal PCT.
3. Co je to MADD?
4. „a každý kdo má rád nVidii nebo intel je kacíř, hodný exkomunikace a upálení na hranici po svlečení z kůže po opaření vřelou vodou.“
Nevšiml jsem si, že by někdo něco takového na diitu chtěl komukoliv dělat.
5. „…něco znamená a neděje se to jen tak.“
Většinou se něco neděje jen tak a má to své příčiny. Jen si nejsem jistý, jestli jste se zrovna teď trefil. Já sem chodím pro informace z dění v IT světě. Určitě ne kvůli nějaké konkrétní osobě, tedy alespoň si žádnou souvislost „mého sem lezení“ s kýkmkoliv konkrétním neuvědomuji.
6. „Přece jen svět aby byl v pořádku tak musí být vždycky síla v rovnováze, že ano. Aby to tady náhodou moc nezezelenalo nebo zemodralo.“
Meditovat o tom já budu 🙂
7. „Ty jsi byl na diit a byl jsi hlavním strujcem mého vyhánění.“
Nebudu se s vámi dohadovat, jestli jsem vás od někud „vyháněl“, nebo ne. Nicméně nesouhlas s názorem druhé strany je podle mě běžná součást lidské komunikace.
add1) odpověděl jsem ti 18.10.2020 at 18:30. Takže LŽEŠ.
add2) domovská stránka je ta, kde jsi nejvíce aktivní a to jsi byl na diit. Ale z nějakého důvodu tě to táhne za mnou. Lepší se na mě jak smůla a nejde se tě zbavit jak tombomina a tynýta.
add3) MADD je ponižující zkratka neschopné firmy: Microprocesor pro Analafabety Dodělej si Doma.
add4) ano vyhazoval jsi mě z diit.
add5) kdyby jsi sem chodil pro informace, nepíšeš do diskuze o tom jak je MADD úžasná firma a nVidie fuj fuj.
add6) meditovat nemusíš, vedle v článku je anketa podle které jde vydedukovat, že je tu 31 lidí pro nVidii a 70 lidí pro MADD, takže tu rovnováha není, je tu víc červeno než je zdrávo.
add7) Nesouhlas vám věřím, ale fanatizmus není nesouhlas.
@Pan Jaroslav Crha:
1. Položil jsem 2 jednoduché otázky, ani na jednu jste neodpověděl. Odpověděl jste na jakousi třetí (fiktivní) otázku, která možná vznikla ve vaší hlavě, ale já jsem ji nepoložil.
2. „Ale z nějakého důvodu tě to táhne za mnou.“
Buďte si jistý, že kvůli vám sem opravdu nechodím 😀
3. „Microprocesor pro Analafabety Dodělej si Doma“
Dodělej si doma? To by analfabet zvládl dost těžko. Mimochodem tato vaše definice se (momentálně) blíží spíše procesorům Intel.
4. Jak si přejete 🙂
5. „kdyby jsi sem chodil pro informace, nepíšeš do diskuze o tom jak je MADD úžasná firma a nVidie fuj fuj.“
Chození sem pro informace a vyjádření mých preferencí spolu nijak nesouvisí. A mimochodem nVidia je známá svými nekalými praktikami.
6. Momentálně je tam 127 lidí preferujících nVidii a 165 preferujících AMD, tudíž poměr 43:57. Navíc ta anketa neodpovídá preferencím všech zdejších čtenářů, ale pouze těch, kteří odpověděli.
7. Spíš se považuju za fanouška AMD. Myslím, že žádný z mých příspěvků se fanatismu neblíží.
Když ti dám otázku: “ Jsi pošahanej teplouš? “
A na výběr ti dám z možností:
A) Ano, hodně.
B) Ano, trošku.
Tak jaksi musíš cítit, že nabízené odpovědi nepokrývají adekvátní množinu možných odpovědí, pokud nejsi pošahaný teplouš.
Je to krásná ukázka toho jak se nekalých praktik a pomluv dopouští fanoušci AMDD firmy, která není schopna vyrobit produkt aniž by si jej uživatel musel doma dodělávat a donastavovat aby to vůbec trošku fungovalo.
@Pan Jaroslav Crha: Vám pane chybí elementární základy logiky.
Já jsem položil tyto otázky:
1. Bude mít AMD kartu s rasterizačním výkonem +/- RTX 3080? Pokud ano, které řešení bude mít podle vás lepší (vyšší) poměr výkon/TDP?
2. Bude mít AMD kartu s rasterizačním výkonem +/- RTX 3090? Pokud ano, které řešení bude mít podle vás lepší (vyšší) poměr výkon/TDP?
Každý bod v sobě skrývá základní otázku a doplňující otázku. Zde se nachází množina všech možných odpovědí:
{„ANO/nVidia“, „ANO/AMD“, „NE“}
Dále. Nikdo vás nenutil reagovat, nicméně konkrétně od vás jsem čekal tyto odpovědi: 1. NE, 2. NE.
Dále:
1. Účast byla zcela dobrovolná.
2. Vy jste na ty otázky neodpověděl. Vaši reakci chápu jednoznačně jako prudění.
3. Vymyslel jste si nějakou vlastní otázku a na tu jste odpověděl.
No a teď k tomuto: “ Jsi pošahanej teplouš? “
A na výběr ti dám z možností:
A) Ano, hodně.
B) Ano, trošku.“
Ani jedna z nabízených variant není ta, kterou bych vybral, takže bych takovouto anketu ignoroval.
Vámi nabízené odpovědi automaticky staví respondenty do role homosexuála. Takže ani vlastně nejde o zjištění faktů, ale spíš o argumentační faul ve formě hanlivého tvrzení.
Jinak samozřejmě, že žádná anketa nemůže postihnout všechny možné varianty.
Navíc já jsem pokládal otázky, na něž MĚ osobně zajímal názor ostatních. To, že vás to nezajímá, jste mohl pasivně vyjádřit tím, že byste nereagoval.
BTW, nějaké informace o psychopatech jsou zde:
https://www.citarny.cz/knihy-lide/vzdelavani-a-souvislosti/souvislosti/test-koukolik-jak-rozeznat-psychopata-nebo-deprivanta
2RATHA
Muj tip:
1) NE
2) NE
Udavane specky jsou TGP a ne TDP. Pripoctete odber pameti, pcb atd. Ve vysledku muzou zrat „obe strany“ klidne stejne 🙂
já bych si už těch pár dní počkal, notabene, když ty specifikace mohou být stále vymyšlené, nebo záměrně zavádějící.
Jisté je jen jedno, bod 1. už je potvrzen samotným AMD z prezentace Zen3, tudíž nemá moc smysl nad tím spekulovat, maximálně o tom procentu a znaménku (+/-).
Je vůbec s podivem, že je řeč o TGP, když u AMD se používá jeho ekvivalent TBP (zde bych tedy byl s důvěrou v takový zdroj opatrný), nicméně v obou případech jde o spotřebu celé grafiky:
https://www.geeks3d.com/20190613/graphics-cards-power-tdp-tgp/
Podle zdroje je těch 255 W spotřeba GPU a pamětí. Výrobci karet, od kterých to je, to tak prý používají.
Tím TDP jsem myslel celkovou spotřebu grafické karty. Příště se pokusím být přesnější.
@rathanuviel: Zkusim odpovedet na dotazy 1. a 2. dohromady.
A neni to jedno? Vtip je v tom, ze Samsung ty cipy na ty RTX 3080/3090 vubec neumi vyrobit, respektive vyteznost vyroby je tak uboha, ze se na karty osazene temito cipy ceka tydny a spis mesice. Docela verim, ze karty nebudou bezne k dostani nekdy do cervence – srpna, kdy vyleze NVidia se radou Super uz vyrabenou u TSMC.
At bude Radeon od AMD jakykoli, maji odbytiste jiste. Podminkou je, ze karty nesmi byt predrazene tak, aby si potencionalni zakaznici rekli, ze na to dlabou a budou cekat do leta a musi jich na trh vrhnout dostatek, aby se na kazdeho zajemce dostalo a nemel duvod do toho leta na NVidii cekat.
„Zkusim odpovedet na dotazy 1. a 2. dohromady.“
No, evidentně se vám to nepovedlo – nevidím ani jeden z vašich tipů 🙂
Redmarxi, vždyť ho znáš z diit, on semka přišel rozšířit řady MADD fanatiků, protože tombominu z RTX3090 praskla žilka. Tak jej tady přišel vystřídat. Ho prakticky nezajímá nic jiného než aby tady napsal, že MADD bude nejlepčejší grafika na světě. Jakmile napíšeš cokoliv co se jen o tisícinu procenta odchýlí od tohoto názoru, tak jsi bezmozek. Klasickej fanATik .
Aha, už chápu. MADD = AMD, je to tak?
Nicméně nehovoříte pravdu. Já nevím, jestli bude „nějaká“ AMD grafika nejlepčejší, nebo nejvíc nejlepší na světě. Ani jsem to nikde nepsal. A popravdě si ani nemyslím, že je důležité, aby byla nejlepší. Dokud nebudou testy, je to vše jen otázka spekulací.
Dále, těma otázkama jsem chtěl vyzjistit, co si o tom ostatní myslí. A i když odpověděli různě, nikoho jsem za to nenapadal.
Mimochodem třeba takový mifbox odpověděl úplně parádně – jednoduše, věcně a přímo na ty konkrétní dotazy. A je možné, že jeho tip bude správný.
Pardon, mibfox samozřejmě.
potrefená husa
Potrefená husa? To bych chápal, kdybyste to použil obecně a nekonkrétně. Jenže vy jste reagoval konkrétně. Takže opět smůla.
„Asi byste všichni rádi věděli, který model AMD předvádělo 8. října na prezentaci Ryzenů 5000, to ale nikdo mimo firmu netuší.“
Tak jestli tento blábol pochází ze stejného zdroje, pak to můžeme celé v klidu ignorovat.
nebo můžeme ignorovat tvůj nicneříkající blábol (jak se evidentně děje). 😁
Evidentně neděje jak jste právě dokázal a vyvrátil tak vlastní příspěvek.
Nicméně pokud považujete všechny výrobce grafických karet co připravujou RX6000 za součást „firmy“, pak ano, nikdo mimo „firmu“ to netuší.
No je pravda, že výrobci karet, jestli už mají ovladače, to asi taky dokážou odvodit (jestli to byla ta XL nebo XT, už ale nemusí být schopní odhadnout, jestli to nemohla být konfigurace XTX).
Pokud to má příliš vysoký výkon na XT je to XTX.
Kde dělám chybu?
„jestli už mají ovladače“
Tak nějak bych předpokládal, že když navrhují karty včetně jejich poziciování na trhu(různé OC edice, různé chladiče), měli by mít přehled o jejich výkonu(a ceně).
Těžko přece mohou navrhnout a vyrábět karty a teprve těsně před uvedením na trh se dozvědět jejich výkon( a ten svatý grál trhu cena/výkon).
Totok vyzerá velmo dobre!
Až som prekvapený, ale kedže to je AMD treba pozerať aj či budú mať konečne funkčný software čo ten výkon na monáči aj premietne. Tam to môže znova historicky haprovať.
Funkčny software? Možeš prezradiť kde RDNA nema funkčny software? Prelistoval som zopar fora a jediny problem čo som narazil sa vyskytoval medzi klavesnicou a židli.
listuješ fóra a pak napíšeš, že nvidia žere 450 watt při 2Ghz …
veru veru, ale inak tiez by som povedal ze v poslednej dobe ma nefunkcny software skor Nvidia ako AMD
čo by si ty povedal nie je relevantné … kde si to čítal, na omši od nejakej babky?
Konkretne chod na Guru 3D tam su podrobne rozoberane ovladače ako u Nvidii aj AMD a tvrdiť že ma Nvidia kvalitnejšie ovladače ako AMD alebo vyslovene že AMD ma nefunkčne nekvalitne ovladače to je riadna slepota 🙂
jaká slepota prďolo? Proč se každou chvíli vydávají nové ovladače? Protože se ladí, co je do hajzlu na tom divného? Čemu zas nerozumíš? Podstatné je to, že to jede na každém … že se stala tahle věc s přepálenými boosty aib výrobců, protože bylo málo času na testování a muselo se to korigovat, to bys musel každý den vyřvávat, že máš ryzen dva roky a pořád nejede na frekvencích, které má ve specifikacích. .. jdi se raději postavit do fronty na testy, magore …
Mna vie naštvať ked niekto ohovara ovladače či Nvidii alebo AMD, ani jedna nieje bez chyby, ale ani jedna ich nema tak zle, žeby to nefungovalo. V 99% pripadoch je chyba medzi klavesnicou a židli.
K ZEN 2 mam ho od 15.7.2019 a bez problemu akehokolvek, ano vylepšenim ovladačoch sa mu zvyšil vykon o cca 10% ale to neznamena žeby pred tym nefungoval.
no vidíš, tak teď dej link, kde já nadávám na nějaké ovladače …
robis to o par riadkov vyssie , AMD kartu nemas ale prdis to o stosest.
Jako tak se uklidníme jo pánové. AMD má katastrofální ovladače, které musí komunita opravovat aby byly použitelné a majitelé starších karet nesmí aktualizovat ovladače, protože některé nové ovladače jim totálně zasekají počítač. O tom že nVidia má skvělé ovladače, které nepotřebují zásahy komunity, nemíním diskutovat.
karty jsme měl od obou, jak RX580 tak GTX1080. Chvála bohu je RX580 pryč.
tatko, co že dělám? Kde? Taky slivovice? Tady se to hemží samými kretény … jen editujte, tady kdejaký nedonošený kripl může napsat cokoliv, urážet do morku kostí, stačí, když je to v rámci „slušné debaty“ a mazáno není … pak kvůli sprostému slovu vymažete všechno … vážená redakce, jděte do prdele! … klidně ban … opravdu mi není dobře z těch úchyláren, co tady nějteří praktizují … Redakce si hraje na reklamu na slušnost, přitom o opravdové slušnosti si mohou nechat leda zdát … pokud si pánové myslí, že bez vulgarit nelze nikoho urazit a ponížit … to už ten Stach je na tom lépe … ten si alespoň na nic nehraje …
@Jaroušek
„AMD má katastrofální ovladače“
😀 a kde si na tom byl? Jsi před 3 roky měl 580 a od té doby jsou katastrofální?
To by snad nikdo AMD GPU nekupoval, To můžu taky napsat, že Nvidia má ovladače úplně v prdeli – a je to stejná pravda, jako to tvoje tvrzení, troubo.
@gogo Souhlas.
Gogo: nechápu.. nvidia nevydává každo chvíli ovladače a neopravuje chyby? Protože to je to, na co upozorňovaj Snajprik.
A pokud to někdo (záměrně nepíšu kdo, protože si myslím, že tvůj případ to není) nevidí, tak se to jinak, než selektivní slepota nazvat nedá.
P.S.: hádáte se tady (úplně zbytečně) kvůli Crhovi, který se teď tím baví.
Tynyt, nvidia vydává, dokoce určitě častěji, než AMD, a pokud na něco snajpr poukazoval, tak nejprve na to, že nvidia má taky naprd ovladače, tak jako amd, nebo stejně dobré … já to nijak nerozporuji, akorát co čtu fóra, amd bylo na tom hůř kvůli padání celého compu na rx grafikách … já to nějak nesledoval, nechci kecat … teď byl podobný, ne stejný problém u nvidie, vyřešilo se a jede se dál … ovladače se určitě budou dál ladit a ne jen na nové hry … je to normální proces a pokud někdo pokřikuje, jak je to špatný, asi nikdy nehrál … problém byl taky s firmware zenů, řešilo se to za pochodu a myslím že rychle … problém možná bude i u nového zenu, možná i u rakety … pokud se rychle vyřeší, zapomene se taky rychle … určitě je víc fandů nasráno ne kvůli padání karty dva dny do opravy, ale kvůli tomu, že se nedají běžně koupit …
Aha takze najprv tvrdis ze AMD ovladace su uplne nefunkcne a cele zle, teraz uz zrazu je to tak zhruba narovnako a nechces kecat lebo vlastne ty si to ani nesledoval len tu tak taras. GOGO teba som tu povazoval za jedneho z tych rozumnych diskuterov a toto……
tatko, asi se mě s někým pleteš, nepamatuji se že bych kdy vůbec psal o ovladačích MAD kromě dneška … nikdy jsem nepapsal, že jsou nefunkční a celé zle … já bych tolike nechlastal na tvém místě … nic ve zlém … chybí kontext … „copy- paste“ dej sem, kde jsem co napsal …
pokud narážíš na tu reakci na tynyta … nesledoval jsem to ve smyslu hledání řešení, nemám rx, neměl jsem problém, neměl jsem důvod … ale na fórech na tohle narazíš nonstop … zajímá mě to, čtu … to je vše … koukni třeba tady … https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=crash+games+rx+5700+xt … na pc-help se to řešilo taky hodně … našly se řešení, šlape to, kde je problém? O problémech se mluvit nesmí, nebo?
Ne, ovladače MADD jsou přece nejlepší na světě a umí i to co neumí a mají nadpozemské vlastnosti a jsou skvělé. A ovladače nVidia jsou tak špatné, že se ani nedají nainstalovat, používat, jsou věčně rozbité, nic na nich nefunguje a vůbec nVidie co chvílku zabankrotuje a pak konenčně lidstvo zmoudří a koupí si jen MADD grafiky a nastane ráj na zemi.
Konkretne GURU3D test 3090 na 2,0GHz vysledna spotreba 480 Watts.
to to má nastaven power limit na 123% … co bys chtěl, nula wattů?
no, když čtu ty recenze té karty, nikde nemá spotřebu 480 watt, to jen asus má nastaven power limit na tuto hodnotu a blázen, který chce získat 2% výkonu, to může zkusit … takže opět plácáš hlouposti
Tak tak, power limit v BIOSu se nerovná TDP nebo spotřeba.
Spíš je třeba koukat, kolik naměří recenze které měří spotřebu samotné karty.
recenze naměřili 450watt ve furmark … při oc …
2GOGO
Furmark? Tak to absolutne neberu vazne.
Power virus co umi odpalit jakoukoli kartu. Nesmyslna zatez, v realnem svete absolutni nesmysl.
Ve Furmarku vychází všude vyšší spotřeba než při hraní, ten nepočítejte.
prečo srovnáváte TDP 3090 jakož to vlajkovou nejvýkonnější kartu nVidie proti nějaké střední kartě AMD, která by měla mít výkon někde mezi RTX3070-3080 ???
Jaroušek zase píše o koze a ten druhý píše o voze. Buď reaguješ na někoho jinýho nebo fakt nevím. snajpřík píše jen o testu 3090 o žádným AMD nepsal. Prober se
Já vím, nahoře ji ale srovnává s AMD.
celé sestavy
To už ste rovno mohli napisať že Big Navi ma HBM2E 🙂
čip 255W napajacia kaskada učinnosť 90% straty 25W= 280W
Jedine keby AMD malo zazračne 16GB GDDR6 s celkovou spotrebou 1W, lebo normalne GDDR6 v takej kapacite pitaju 70W 🙂
Tak údajně má být spotřeba nereferenček až 355W
https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-6000-based-on-navi-21-xt-to-feature-320w-tgp-16-gbps-gddr6-memory
Osobně bych to očekával přece jenom trošku nižší (reference 300 W, nereferenčky samozřejmě můžou jít výš), ale můžeu se plést.
U Navi 10 byla divnost, že Radeony RX 5700/5700 XT mělo o dost nižší spotřebu ve zbytku karty a relativně vyšší spotřebu GPU, než Turingy, kde čip žral míň a zbytek karty vyšší procento. Nevím, jestli Igor Wallosek počítá s tím, že by se to třeba mohlo tady zopakovat. Je možný, že už s tím počítá a jsem moc velkej optimista – určitě je zkušenější a informovanější.
Ono teda stejně, jestli to bude 300 W versus 320 W, tak je to spíš symbolický než praktický rozdíl, takže je to jedno. A pak to mohou i komplet smáznout ty tovární OC.
to napětí se dá krájet 😀 … modlím se aby to nebyl výkonnostní průser, to by bylo špatně pro všechny
igor z labošky moc pěkně ve svém článku rozebírá „TBP, TGP“ co co znamená, a jaká bude pravděpodobná spotřeba Navi … https://www.igorslab.de/en/amd-radeon-rx-6000-the-actual-power-consumption-of-navi21xt-and-navi21xl-the-memory-and-the-availability-of-board-partner-card-exclusive/
vypadá to na fifty/fifty 😀 … tady Casper mě vlastně předběhl, akorát jiná stránka, zdroj stejný
Zajímavé počtení, hlavně závěr:
„And there is a delicate parallel to NVIDIA, namely the drivers for the evaluation boards (we are now in the EVT phase), currently a driver called Beta8. Also AMD has completely limited the graphics performance to avoid annoying leaks. Corresponding reports that board partners had complained about insufficient performance were answered exactly the same way by AMD. So the AIB don’t know (like NVIDIA’s AIC in September) what they are actually producing. Not bad either.“
Velmi volný překlad:
„Existuje též choulostivá paralela k nVidii, konkrétně ovladacče k tesovacím deskám (nyní jsme ve dfázi EVT), s názvem Beta8. AMD též zcela omezilo grafický výkon, aby zabránila únikům informací. Na stížnosti partnerů na nedostatečný výkon AMD zareagovalo stejně (jako nVidia). AIB tedy neví (stejně jako partneři nVidie v září), co vlastně momentálně vyrábí.“
Z toho nemám dobrý pocit 😐
2ratha
hmmm jojo, to jsou opatreni proti leakum a pak jsou z toho novy biosy, upravy ovladacu, bordel jak svine a dodatecna premerovani.
njn je to naprd … výrobci si to neumí pohlídat, amd a nvidia to pak takhle brzdí, netestuje se a majitelé karet se můžou posrat a nadávat .,.. nějak to přežijem 😀 hlavní je, aby to nějak šlapalo, biosy, ovladače se doladí a všichni by měli být spokojeni …
To bylo kecu jak NV sponuje vykon a zere to.
AMD se k tomu priblizi – neprekona a zere to same.
Ostatne jak jsem psal vcera o neco vyse: a mozna budou zrat obe strany stejne……..
pokud chtějí výkon, žrát to musí … tohle nejsou několikamilimetrové čipletíky … třeba threadripper na plochu čipletů je zhruba stejný jako tyto monolity a taky si pěkně potáhne …