Radeony RX 6000 odhaleny: návrat AMD do highendu, specifikace, ceny a data vydání

215

Nová generace grafik Radeon, s kterými AMD přináší podporu ray tracingu a vrací se do highendu, je tady. Máme parametry karet, ceny i data vydání.

Očekávaný moment je tady. Po letmém navnazení 8. 10. AMD včera odhalilo a oznámilo novou generaci grafických karet, Radeony RX 6000. Máme jejich specifikace a něco málo k architektuře a také nějaké oficiální benchmarky naznačující snad výkon.

Vypadá to například, že AMD chystá mimo jiného „cheat“, díky kterému dostanou Radeony výkonnostní bonus při spřažení s procesorem Ryzen. Ale zejména konečně víme, kdy tyto grafiky, které zdá se budou stíhat GeForce RTX 3080 a trošku snad i RTX 3090 od Nvidie, přijdou na trh a kolik za ně AMD bude chtít.

Předchozí
Následující

Radeon RX 6900 XT. Návrat do highendu skutečností?

Na samý závěr prezentace pak šéfka Lisa Su odhalila ještě třetí kartu, která bude nejvýkonnější. Radeon RX 6900 XT má v souladu s úniky plných 80 CU (5120 shaderů) nacházejících se na čipu. Frekvence je nakonec stejná jako u RX 6800 XT – Game Clock má být 2015 MHz, takt boostu 2250 MHz. Podle neoficiálních zvěstí bude tuto kartu prodávat jen AMD v referenčním provedení, ne partnerští výrobci, takže asi nebudou OC verze.

Ovšem snad by to mohlo být dočasné a za nějakou dobu se i nereferenční provedení objeví. Referenční chladič bude mít tři axiální ventilátory, jde o stejné provedení jako u Radeonu RX 6800 XT, které AMD už několikrát ukazovalo. Tloušťka karty je 2,5 slotu a délka 26,7 cm. Chladič Radeonu RX 6800 se liší, tato karta má tloušťku jen 2 sloty, ačkoliv vypadá podobně a má také tři ventilátory.

GPU bude mít 128 jednotek ROP, 320texturovacích jednotek a 80 Ray Acceleratorů. Teoretický výpočetní výkon je 23,04 TFLOPS v přesnosti FP32.

Specifikace grafiky AMD Radeon RX 6900 XT Zdroj: AMD

Karta má opět 16 GB paměti GDDR6. Frekvence a propustnost jsou stejné (16,0 GHz a 512 GB/s) a opět je k tomu 128MB Infinity Cache. Zajímavé je, že spotřeba není vyšší – také zde AMD ukočírovalo TDP do limitu 300 W. To znamená, že tento model má kvalitnější čipy a vykazuje lepší energetickou účinnost (zatímco RX 6800 XT v ní má být 1,54× lepší než RX 5700 XT, Radeon RX 6900 XT je prý až 1,65× lepší).

Tato karta by snad už mohla GeForce RTX 3080 i porážet. I když… zase nevíme, zda třeba nebude zaostávat v ray tracingu (a obecně, teprve uvidíme, raději čekejte na recenze). AMD totiž tento model srovnává s GeForce RTX 3090 od Nvidie. Ale ta bude asi znatelně rychlejší. Grafy AMD totiž ukazují ve 4K tu vítězství AMD, tu vítězství GeForce a tu plichtu. Ale jsou to už výsledky, v nichž je započítán nejen bonus Smart Access Memory s Ryzenem 5000, ale také Rage Mode. Což znamená, že Radeon je zde už přetaktovaný, a celé to tedy vlastně neplatí (i RTX 3090 by se samozřejmě dala přetočit).

Oficiální benchmraky grafiky AMD Radeon RX 6900 XT ve 4K Zdroj: AMD

Asi se to tedy zatím dá uzavřít tak, že Radeon RX 6900 XT bude spíše někde mezi GeForce RTX 3080 a GeForce RTX 3090. Bude také levnější, ale to vůbec neznamená, že levný. Enormní cena GeForce RTX 3090 dovolila AMD pořádně osolit i tuto kartu, chce za ní 999 dolarů. Tedy sice jen dvě třetiny, ale jsou to dvě třetiny z hodně a navíc zde už je to s pamětí naopak. RTX 3090 jí má o 50 % víc, 24 GB proti 16 GB.

U nás by to s DPH mělo být asi 28 200 Kč, v SR pak zhruba 1027 eur. Tento model se ovšem také začne prodávat později. Na prodej bude až 8. prosince/decembra.

Galerie: Referenční provedení grafiky AMD Radeon RX 6900 XT

Návrat AMD do highendu zřejmě potvrzen

Tolik tedy oficiální odhalení. Architektura ještě zůstává převážně zahalená tajemstvím, ale aspoň už máme celkem dobrou představu, kolik to bude stát (a žrát). S hodnocením bude, jak již bylo řečeno výše, lepší počkat na nezávislé recenze. Ale je alespoň pozitivní, že konečně existuje konkurence až po nejvyšší výkonnostní patra herních grafik. To AMD od roku 2016 nemělo, protože highendová GPU buď nevytvořilo (Polaris, Navi), nebo to s nimi nevyšlo (Vega).

CEO AMD Lisa Su s grafikou Radeon RX 6900 XT 1600
CEO AMD Lisa Su s grafikou Radeon RX 6900 XT (Zdroj: AMD)

Na druhou stranu to bohužel vypadá, že AMD se nesnaží nijak agresivně tlačit na Nvidii v ceně, v což možná leckdo doufal. Podobný výkon bude stát podobné (a u RX 6800 vyšší) peníze – i když je to alespoň spojeno s větší pamětí.

Co říkáte na AMD Radeony RX 6900 XT, RX 6800 XT a RX 6800?

Galerie: Odhalení grafik AMD Radeon RX 6800, RX 6800 XT a RX 6900 XT

Zdroje: AMD, VideoCardz

Radeony RX 6000 odhaleny: návrat AMD do highendu, specifikace, ceny a data vydání
Ohodnoťte tento článek!
4.1 (81.82%) 33 hlas/ů
Předchozí
Následující

215 KOMENTÁŘE

  1. takze zase AMD propadak. podle slajdu AMD ma 6800XT v prumeru stejne fps jako RTX 3080, takze v realu to bude tak o 5% min. a to jeste meri nektery (mozna vsechny) karty v oc rezimu 😀

    zadny info o vykonu raytracingu = raytracing na radeonech je podle vseho, vcetne aktualnich uniku, zatracene pomalej a to zaroven pri nizsi kvalite, nez u Nvidie. dobre je to videt treba tady primo v ty jejich prezentaci (pozor, nutny pustit a nabufferovat ve 4k kvalite)

    – totalne rozbity a rozsumeny stiny na pisku od ty rostliny:
    https://www.youtube.com/watch?v=oHpgu-cTjyM&feature=youtu.be&t=983

    – raytraced stiny nejsou pocitane z high-res modelu, ale z low-res modelu (hranate)
    https://www.youtube.com/watch?v=oHpgu-cTjyM&feature=youtu.be&t=1110

    zadna AMD alternativa pro akceleraci AI vypoctu k TensorCores od Nvidie

    zadna alternativa k DLSS – jejich VP rika primo v prezentaci „pracujeme na tom“ – to znamena ze jeste dlouho nic mit nebudou a az budou mit, bude to nizsi kvalita a bude zrat vykon shaderu, protoze zadny tensor cores 🙂

    kdo si ted koupi RTX 3000 grafiku, bude za par let schopnej porad bez problemu hrat nejnovejsi hry na max detaily. s grafikou jako RTX 3070 nebo RTX 3080, kde aktualni hry hrajes ve 4k nativne, si budouci treba 2x narocnejsi hru porad na max zahrajes, staci zapnout DLSS. u radeonu 6000 mas smulu 🙂

    Nvidia ma v GPU rady RTX 3000 daleko vic hardwaru (krome klasickejch shaderu i dedikovany RT jednotky, dedikovany AI jednotky) a jejich GPU je postavene na vyrazne horsim 8nm procesu (pouze vylepseny 10nm, i podle slov zdejsiho autora). stoji proti plnotucnemu 7nm procesu u AMD. a presto preze vsechno je Nvidia porad lehce rychlejsi v rasterizaci, brutalne rychlejsi v raytracingu a jeste nabizi obrovsky vykonostni boost diky DLSS (i na roky dopredu). radeony jsou proste technologicky pozadu. tohle se AMD nepovedlo 😀

    • Zase by som to tak neprehanal Maudite, vykon ta karta ma a väcsine uzivatelov su nejaka RT jadra ukradnute, aspon teda mne osobne + buduci rok vidu lacnejsie varianty…stejnak by som to nekupil a po skusenosti s 5700XT uz nechcem byt dalsi pokusny kralik, to nech si uziju ini skalni AMD true fanboys. A s tou 3070 a 8GB vrm za par rokov v 4K na max? To silne pochybujem.

          • ano, opravny ovladac vysel 4 dni po vydani.
            ja mam 3090 TUF 1815MHz @ 0,85V tyden po vydani, od te doby hraju, ani jediny glitch, natoz pad (RDR2, Warzone, Arma3, Dayz, Mafia DE, Wolf. YB, Division2, DoomEt, Crysys RE). O tomhle si amd muze nechat leda zdat.

            • Neplacam cas na zbytecnosti, nekoukam na tv, neztracim cas v nakupnich centrech, pracuju online.

            • Hnízdo to jenom spustil, pár minut….., dobrý jede to a vypnutí. Nevěřím, že všechno hrál delší dobu, možná jeden dva tituly, takže kecá jako obvykle.
              Takhle mě to funguje i na AMD, takže si o tom klidně nechávám zdát v realitě.
              A o tom, že AMD nefunguje, syším vlastně jenom tady od lidí, co AMD ani nemají, což je zajímavý 😀

            • Polárku jsem přeskočil, měl jsem Fury a teď 5700XT, takže tady sloužit nemůžu, ale polárka byla nejkupovanější AMD karta, kvůli ceně, ale nekupovala by se, kdy byly takové problémy.

            • Tohle přece nerozporuji, že opravný ovladač vyšel rychle. Ale že vyšel jaksi indikuje, že problémy byly, a byly i mediálně známé. Tohle se prostě stává a může s to stát i AMD, ale se soudy bych počkal, až nové karty vydají.

            • Wendak 29.10.2020 at 14:45 A Wendacek kdyz jde do tuheho se zase jako obvykle uchyluje ke lzi…. Psycholog by rekl ze popirani reality je znamkou strachu. Ceho se bojis, Wendacku? Tak RDR2, Division2, Warzone, Dayz jen na te 3090 uz kazda minimalne deset az dvacet hodin, rdr2 spis vic (posledni kapitola a apilog). Mafia, Wolfenstein a ten zbytek nekolik hodin kazda.

            • tvl wendaku pust si to video z gamernexus, mas ho rovnou i posunuty na to misto, kde o driverech steve mluvi. a tomu prosly rukama fakt spousty karet a stravil jejich testovani spousty hodin. reality distortion field AMD fans opet na maximalni vykon. to nema chybu 😀

      • jojo tyhle pohadky o nedostaku pameti zkousej na nekoho jinyho. realita je naprosto jina:

        „The GeForce RTX 3070 comes with 8 GB of memory, which will be the basis for a lot of discussion, just like on the RTX 3080 10 GB. I feel like 8 GB is plenty of memory for the moment, especially considering this card is targeted at 1440p gaming, which isn’t as memory-intensive as 4K. Even with 4K, I feel you’ll run out of shading power long before memory becomes an issue. Next-gen consoles do have more memory, but their 16 GB is for the OS, game, and graphics combined, which means effective graphics memory is close enough to the 8 GB offered by the RTX 3070. Nobody can predict the future; should you ever feel VRAM is running out, just sell the RTX 3070 and buy whatever card is right at that time. Personally, I rather pay less today than spend extra to solve an unknown problem—8 GB of GDDR6 memory costs around $40, so it will be interesting to see at which price point AMD’s reportedly 16 GB RDNA2 Radeon RX 6000 comes in, and whether the extra memory will be able to make a difference.“
        https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/41.html

      • A ovecky uz naskakujou na amd vram PR bandwagon…. Koho by zajimal RT, ktery prece bude ted ve vsech hrach, gondole prece, ale takova vram, vzdyt gondole maji 16GB pro vram, engine i system, takze 16Gb dedikovane vram na PC je musthave….

            • Takže vram 3070ky by už nestačila v současnosti? Hmmm tak to je horší než jsem si myslel. 😉

            • Hnízdo už tady vyjmenoval asi 15 her, který „hraje“ na 3080, ale už neřekl, že hraje 36hodin/denně, protože na Nvidii to stíhá…. Nevěřím mu ani pozdrav

            • Hnízdo tu argumentuje gondolema… ale ta argumentace mu dost plave na vodě.. teď má PS4 Pro 8GB RAM , z toho na vram her využitelných kolem 5GB. A kolik vram teď žerou na PC hry na vysoké detaily současné generace? Běžně 6-8GB, u AAA her spíš v tom horním spektru.

              Nová generace konzolí bude mít dvojnásobek RAM a předpoklad je cca 10GB použitelné pro vram. Je velice naivní si myslet, že nároky nextgen her na vram nevzrostou.. to je prakticky jistota.

              Tím nechci říct, že 8GB je mrtvých atd.. není problém lehce stáhnou kvalitu textur a v pohodě hrát téměř se stejným vizuálem, ale je na každém, zda mu to u karty za 14+ litrů nebude dělat problém.

            • Chlapci, vite zatimco vy donekonecna cekate na svoje AMDddecka, ja hraju. Jen v Arme3 mam dle steamu 1700+ hodin, ale pokud zapocitam i A2, kterou jsem hral roky jeste predtim nez prisla na steam, tak je to takovych 4000 hodin.

              Aznohh 29.10.2020 at 13:18
              Takže vram 3070ky by už nestačila v současnosti?

              Predevsim by hlupacku nestacila cela 3070ka, zeano

            • Tak je otázka zda je 4000 hodin v nějaké hře ke chlubení. 😉
              Podle Maudita je 3070 karta pro 4K, tak se chlapci domluvte. 🙂

            • Jasně Hnízdo prakticky nespí. protože hraje: všechny tyto hry:
              RDR2, Warzone, Arma3, Dayz, Mafia DE, Wolf. YB, Division2, DoomEt, Crysys RE
              a samozřejmě WD: Legion s RT

              a pořádně, s novou RTX 3000 má odehráno 2000 hodin, sice to není možný, protože řada 3000 je tu defacto pár dní.
              Takže jako vždy kecy, kecy a zase kecy

            • @Wendak
              nechme ho. Vzdyt on je ve skutecnosti chudak, ktery se tim kompenzuje..nic vic,nic min.

            • hnizdo ty hrajes armu 3? ja taky, taky podobny hodiny + mnohem vic v a1 a origo flashpointech (ty samozrejme mimo steam). btw pro nvidia hatery, aby se jim trochu pritizilo – arma vyuziva nvidia gameworks 🙂

            • No když by vyšlo najevo, že jste ta samá rozdvojená osoba, tak by to asi ani moc lidí nepřekvapilo. 😀

            • no tak vis co, vrana k vrane. holt my nvidia fans hrajem poradny hry (protoze muzeme), amd fans zas farmville (protoze to je asi tak to jediny, co nepada na blackscreeny) 😀

            • Wendak 29.10.2020 at 21:02

              Wendacku, ja vim ze ryzne kognitivni poruchy jsou u amd fans nejen obvykle, ale dokonce povinne, kdo by ten srot taky kupoval, ze, ale doporucuji ti precist si co pisu, kdyz uz ti odpovidam, nebo jako v tomto pripade, kdyz mluvim s nekym jinym. pak mozna poznas, kde mluvim specificky o 3090 (hnizdo 29.10.2020 at 17:16 ) a kde obecne (hnizdo 29.10.2020 at 17:20) . takze jsi jako vzdy za hlupaka.

              Maudit 30.10.2020 at 0:10
              Doufam ze te moc nezklamu, ale 99 procent na tech armach dela dayz mod. Kdyztak na steamu mam shodne ID, tak se ozvi.

            • To je divné, mě Legion ukazuje, že potřebuje na 4k Ultra detaily přesně 10GB VRAM. Bez RTX.

          • samozrejme ze psal – primo tam rika, ze vubec neni pravda, ze by 8gb pameti melo bejt problem. pise ze to nevime a ze je lepsi si koupit si 8gb kartu ted a vklidu hrat a resit to az/jestli nejaky problemy nekdy prijdou

            „Personally, I rather pay less today than spend extra to solve an unknown problem—8 GB of GDDR6 memory costs around $40, so it will be interesting to see at which price point AMD’s reportedly 16 GB RDNA2 Radeon RX 6000 comes in, and whether the extra memory will be able to make a difference.“
            https://www.techpowerup.com/review/nvidia-geforce-rtx-3070-founders-edition/41.html

            • Co to zase blábolíš pomatenče. Já píšu co psal hackoff na kterýho reaguješ a ne nějakej techpowerup LOL.. dokonce ti to i cituju „ktera ti jiste vydrzi do budoucna na hrani s 4K“ Jsi dnes extra zabržděnej. 😀

            • Tak na druhou stranu brečí dobře…. jen mu to tady žere už jen Hnízdil a C.K. mongol

            • hnizdo 29.10.2020 at 17:28
              Zapomnel jste tam pripsat Crhu, ktery se zde take vyjadroval 😉 Nebo mozna jen selektivni vyber?

            • Hnízdo má prostě zase blbej den, GPU od AMD vypadají až moc dobře, CPU od AMD jsou taky až moc dobrý, tak prostě brečí (spolu s Mauditem)
              Navíc jejich zeleno/modrý tým opouští čím dál víc lidí… je to smutný pohled 😀

            • no kdyz vidim ten vlacek postu od presne tech, kterejm sem chtel pocuchat ty jejich naivni predstavy, mam z toho radost 😀 hlavne si tu frustraci panove nevybijejte na lidech, co za tyhle plundry AMD nemuzou, jakoze vasi kolegove v praci, manzelky a pritelkyne, atd.

              idealne jdete na strelnici, vytisknete si moje posty spolu s logem nvidie a intelu na papir a vysolte do toho par zasobniku. uvidite, ze se vam ulevi 😀 😀 😀

              https://www.youtube.com/watch?v=lizDEo04dGA

        • Stačí mi projet reálné testy RTX 3080/3090 a je mi jasné, že ta karta je tak max na 1440p a i zde může mít někdy problém, kvůli malé VRAM. 4K možná tak s hodně sníženými detaily. I v těch grafech má co dělat, aby udržela 60fps + tam ani nikde není, na jaké detaily to bylo testováno + třeba píšou, že je to bez RTX.

            • Navazet se nekomu do maminky je velka ubohost. To uz udela jen skutecny odpad.

            • Alich: Jako sorry, ale když někdo píše jak malé dítě, že mu najednou na 4K nestačí 8GB VRAM, tak jako co chceš. Taky se mi zdá, že je backpa padlej na hlavu.
              Moderní hry s fotorealistickými texturami se sekaj i na RTX3090 s 24GB VRAM, ale chápej on je chce hrát na RTX3060 a když to nejde tak je to FAIL nVidie a proto je nVidiefuj fuj špatná.

            • Pan Jaroslav Crha 30.10.2020 at 11:55
              Dobre, ja se nezastavam backpa za tech 8GB na 4k. Ono je to stejne o kvalite textur, takze 4k na 8GB karte pojede i za par let. Osobne si myslim, ze 10GB je lepsi standard uz jen kvuli konzolim, ktere maji mit pro GPU +- to same. Take RTX 30×0 maji mit vylepsenou kompresi, i to by mohlo snizovat naroky na velikost VRAM. Otazkou je, jestli ale chce resit pripadne snizovani kvality textur na grafice kolem 20k.
              Moje reakce byla ale spise na Maudita, ktery se tu projevuje jako totalni spina dlouhodobe.

            • vsichni nejak zapominate na directstorage. nebude potreba drzet tolik textur v pameti, protoze jejich nacitani bude radove rychlejsi. naroky na pamet se v kratkodobym horizontu spis snizi, jak se takhle technologie rozjede na nvidia a amd grafikach (a neni duvod aby ne, kdyz ji prijaly od microsoftu obe spolecnosti)

            • Takový odpad společnosti, jako jste vy, by se měl vymýtit. Snad vás dostihne karma.
              Každopádně, jak si někdo chce za 20k koupit grafiku s 8GB VRAM a věřit, že je to na 4K v pohodě, ať si to koupí. Já už teď reálně vím, že to nestačí. Stačí lepší textury a 8GB se může jít zahrabat. Takže pak nebrečte, že si to někdo, na stejně výkonné grafice, jenom s více VRAM, zahraje na plné detaily, zatímco vy si budete stahovat detaily. A co teprve za pár let. Kdysi se taky říkalo, jak stačí 2GB VRAM, potom jak stačí 4GB VRAM… 8GB už tu je sakra dlouho a životnost je jí končí.

    • „Maudit 29.10.2020 at 0:03
      budouci treba 2x narocnejsi hru porad na max zahrajes, staci zapnout DLSS. u radeonu 6000 mas smulu“

      Za předpokladu, že chce hrát to 0,1 promile her co DLSS podporují. Ta technologie je ve verzi 2.0 (na rozdíl od té první rozmazávací) celkem povedená, ale NV se nějak nedaří ji dost rychle rozšiřovat. O RT jsi při vydání Turingu taky tvrdil jak rychle se rozšíří, že v nejbližší době vyjde Enlisted, na kterém pojede RT jen na Nvidii, lol dva roky jsou pryč a Enlisted nikde a až vyjde tak pofičí i na Radeonu. 🙂

      btw: ten předpřipravený žlučovitý příspěvek a zuřivé mačkání F5 lol! 😀 V Bohnicích to žije!

      • lidi jako ty mozna mackaj F5 😀 lidi jako ja pouzivaj notifikace o zmene obsahu na strance 😉

        a vzhledem k tomu, ze DLSS dneska podporuji vsechny velky herni frameworky a ty nejvetsi hry soucasnosti – treba fortnite, minecraft, za par tydnu vychazejici cyberpunk atd. atd. tak se fakt snazis marne 😀

          • jojo urcite predepsanej. ty asi pises na klavesnici jednim prstem vid, ze nejsi schopnej dat dva ostavce za 3 minuty 😀

            a urcite bych to na posledni chvili menil – protoze zdejsi clanek vuuuubec ale vuuuubec nevysel az nekolik hodin po vsech ostanich velkejch webech. vuuuuuuuuuuubec sem nevedel vsechno co se o tom launchi da vedet uz hodiny pred olsanovo clankem

            /sarcasm off 😀 😀 😀

            • ROFL takže chceš říct jsi ten úvodní post napsal celej za necelý 3 minuty včetně dohledání a olinkování na sekundy přesně těch youtube videí atd.. jo? 😀 😀 😀 Díky, díky, aspoň tu všichni vidí jakej jsi patetickej lhář. 😀

              Takže si to shrneme, Maudit tu vyhrožoval Cnews žalobou, pak napsal že tu končí a už ho tu neuvidíme a nakonec vyjde najevo, že to tu ten frustrát celý dny hltá a čeká s pečlivě předpřipraveným hejtovacím postem (kterej bohužel musel hrubě upravit, protože mu AMD vypálilo rybník). 😀 😀

              Kámo ty jsi perla Bohnic..

            • ty videa jsem mel v zalozce otevreny s ulozenym timestampem uz od ty prezentace LOL ja teda nevim jak to delas ty, asi nepremejslis a neukladas si zajimavy zdroje postupne a pak to musis narocne prochazet znovu, stylem „kde sem to sakra jen videl“ 😀 😀 😀 ale me by se to nechtelo prochazet znovu. ja si teda bookuju zdroje okamzite, kdyz je vidim 😀 pak ten copy paste zabere asi tak pul vteriny 😀

            • ja nejsem ten, kdo nam tady zcela neumyslne nastinil jak legracne funguje v online svete 😀 😀 😀

            • Takže ty si při prezentaci nenáviděné firmy hned ukládáš časové linky a děláš si template hejtovacího příspěvku, abys ho mohl ihned v prvních minutách dát na nenáviděnej server, kterej jsi chtěl žalovat a kde jsi tvrdil, že už na něj nebudeš chodit a to celé ještě vydáváš to za přednost? 😀 Těch 4000 hodin co máte s Hnízdem v Armě už jen dotváří obraz těch vašich groteskních postaviček… 🙂

            • Aznohh: zbytečně se s ním hádáš, tohle není o argumentech, ale o víře.

            • ja sem ale rikal, ze tady na uvedeni radeonu budu 😀 co si tak prekvapenej? 😀

    • Nvidia je šrot, vidiet to aj na tom ake chybne suciastky tam davaju ktore nezvladaju 2ghz do kariet za stovky eur,potom rychlo drivre na nizsi vykon ako opravu vydat, nehovoriac o dostupnosti a to ako do krajnosti museli vybičovat tie karty…cele zle, AMD ma aspon rezervu, o spotrebe nehovoriac, s nvidiou si mozme vykurovat v zime, ani router by som si o nu neoprel 🙂

  2. Jejda, co to tady placas Maudite. Vetsina lidi ocekavala high end karty se srovnatelnym vykonem jako konkurencni RTX 3000. To taky ocividne dokazali a dokonce i se srovnatelnou spotrebou.
    Podle me udelalo AMD velky krok, kterym se nVidii velmi priblizila. A za me super. S tim DLSS a RT to nevidim tak horce, ale jen muj uhel pohledu. Uvidime co to udela s cenama, hlavne jake bude dostupnost ve srovnani s RTX 3000.

    • to je jednoduchy – cyberpunk 2077 a minecraft – oboji s podporou raytracingu. minecraft je jedna z nejpopularnejsich her na planete a to dlouhodobe. cyberpunk je tu uz za nekolik tydnu a bude to nejspis nejvetsi a nejvyznamnejsi story-based hra na pristich nekolik let, jeste mnohem vic nez witcher. to se neda ignorovat

      • kolik ti je roku proboha ty lamo? 😀 😀
        tady uz nekdo dospel u uplnymu low argumentaci. DLSS na minecraftu 😀 😀 😀 ale mas pravdu, pokud mi dodelaji DLSS na Diablo I, tak tu kartu koupim taky hned 😀 😀

      • „minecraft – oboji s podporou raytracingu. minecraft je jedna z nejpopularnejsich her na planete“
        .. koukam, ze musis byt zoufaly mauditku, kdyz se snazis vyrobit argumenty na bazi „minecraft+RT“. RTje totiz ‚urcite- ten duvod, proc to lidi hraji :))

            • jj, na to si taky vzpominam, zrejme uz to neplati. 🙂

              Ty karty jsou prijemne prekvapeni, ale je fakt treba pockat na nezavisle testy – tech promennych je tam stale dost.

            • Ano je to tak Marku A nejsem si jistý zda to říkala zrovna Lisa. Ale někdo z AMD říkal, že to má smysl, až to bude umět i low end.
              Ale je jasné, že to je potřebné pro marketing. AMD potřebuje prodávat a tak by se na něj ukazovalo, že sice má výkonné grafiky, ale neumí RT… Ostatně pokud chce Intel nasednout do tohoto vláčku, tak taky bude muset umět RT.

              Jinak koukám, že Gogo se zas předvádí a neumí se chovat slušně. Z jeho chování jde lehce poznat, že i jemu vadí, že se AMD daří. Napadá tady nevybíravě právě ty co nesouhlasí s Mauditem. Zopakuji tohle je chování nevyzrálého člověka ať mi nikdo neříká, že tohle je dospělý chlap…

              Jekot a brekot AMD hatterů jsem očekával a Maudit přikmital doslova jako první 🙂 Inu očekávám i další. Nebudu to vypisovat tady jich chodí požehnané množství.

              Za mě zopakuji: Čumím opravdu čumím a smekám před AMD. Dokázalo něco co už nikdo nečekal. Když pominu že jistý šašek („redaktor“) AMD pohřbíval každičký rok… Tak od příchodu prvních procesoru ZEN udělalo AMD neskutečný pokrok. Dohnalo a předehnalo Intel a teď se dotáhli i na nVidii. A to AMD jako jediná firma umí udělat jak x86 CPU, tak grafiky a bojuje na jedné straně právě s Intelem a na druhé s nVidii. A to s nesrovnatelně chudším rozpočtem.

            • AMD to prohlasila, ale myslim to nebyla Lisa Su. Asi to s tim mainstreamem tak uplne nebude zhave…
              Za mne je vykon RT zklamanim a je jedno, jestli to je stavajici Turing, nastavajici Amper a nebo ocekavana RDNA2. Ze AMD bude pozadu, se tak asi nejak cekalo, ale cekal jsem u Amper narust vykonu oproti rasterizaci, ktery se nekona. Tim padem to bude porad jen doplnkova technologie a ‚nice to have‘ featura.

            • A čekal někdo něco jiného, kromě Maudita? 😉 Nárůst oproti generačním předchůdcům tam je… že to bude dlouhou dobu jen doplněk, to nikdo normální nerozporuje. Nějaký výkonový nášup v RT můžeme očekávat předpokládám až s multigpu (rdna3, hopper).

            • hmm, amd uderka ma to chucpe tady nekoho pouzcovat o slusnosti… hosi zas to neprehanejte, karma je zdarma….

            • Jen si pozbleptej Hnizdile, jsou to blby doby, co. Amd v soucasnosti prekonalo kompletne Intel, AMD dotahlo NV..co ty budes delat? :))
              Dneska uz ti nepomuze ani ten Warp stabilizacni filter 😀

            • Tesi mne, ze se tesim stale tvemu zajmu..a neda mi, nez si nevzpomenout na nektere tve pamatne fanaticke vyroky..
              Jak zvladas situaci, kdy tve 2 modly najednou nejsou v zari reflektoru? Stale se s nimi identifikujes, protoze ti v zivote chybi nejaky smysl? Neni to narocne Hnizdilku?

            • Vis Trombozko, ja nemam na nejake sebepsychozpytne analyzy cas, protoze hraju na svoji 3090 a PG27UQ a chrochatm si 🙂 O tom ty si muzes nechat leda tak zdat, tak brzo do postylky a pekne sny!

            • No jo Hnizdilku, ja ani necekam, ze jsi nejake svoji analyzy schopen.Na to jsi prilis jednoduchy jedinec a tvuj posledni komentar to jen dokresluje 😀
              Jinak k te grafice ..ty jsi takovy jednoduchy troubelinek, ktery si mysli, ze je pupkem sveta, kdyz si koupi grafiku a mas u toho jeste pocit, ze ti co si ji nekoupi, si ji nekoupi, protoze na ni nemaji:D A pindika mas jak velkeho, co? 😀
              Uz jen chybelo „sockovani“ a bylo to temer dokonale jednoduche = hodno hnizdila 🙂

          • To je v poradku Mauditku. Vem si diazepamek, uklidnis se, zdrimnes si ty kluku fanaticka a mozna te prejdou i nejake ty scestne bludy, ktere sdilis s CK Posukem a projektujes do jinych lidi 😀 Nebudes muset asni F5kovat pod clanky..
            Jak ze jsi to rikaval.. ze AMD nikdo nechce? 😀 to uz ty bez tak ani nevis co..
            Lidi jako ty, Hnizdo a par dalsich, jste tak krasne hloupy 🙂

            • dalsi co si mysli, ze F5 je jedinej zpusob jak sledovat novej content 😀 to se pak nedivim, ze ten tvuj blogysek vypada jak z 90tek 😀

            • To jsi mi to nandal 😀
              Ja chapu,ze jsi jednodussi jedinec, ktery v principu nic jineho, nez se zkouset do nekoho navazet a fanaticky obhajovat svuj „fotbalovy klub“ neumi, ale opravdu delas ze sebe idiota prvni tridy.. Stach se musi chytat smichy za hlavu, kdyz vidi tvuj prispevek a myslet si neco o tom, ze ti nepomuze uz ani ustavni lecba..

  3. Maudit ty seš dobrej pitchus 😀
    Zrovna Cyberpunk vypadá že bude velmi nenáročný a to kvůli tomu aby jel na jakemkoliv železe.
    Pro hráče Minecraftu by bylo lepší koupit lego stavebnici ,výjde to levněji než RTX grafika a při večerním osvětlení v pokoji budeš mít opravdu reálné stíny.
    A to mám Nvidii 😀 .. Celé RT stojí uplně za hovno tím že to tak brutálně snižuje výkon. Každý kdo se s tím setká ,tak koukne jak s tím hra vypadá a hned to vypne ,protože za ten propad výkonu to opravdu nestojí ,kort pro lidi co hrají multiplayer games a hledí na FPS. vřetně mě protože mám monitor 144Hz
    Ceny jsou vysoké, tady je třeba si zvykat. Nicméně to vypadá dost dobře. Amd narozdíl od Nvidie tolik nepřehání (viz jak Huang prezentoval skoro 2x lepší výkon na watt u ampere.) takže v celku věřím že co prezentujou tak bude.
    Nicméně chápu že zamindrakovaný Maudit má radost a hledá hovna kde nejsou RT dopadne stejně jako PsyhX 😀 ..
    Pro brečalky že Nvidia má málo paměti je tu bezva alternativa :))

        • Mě se RT fakt líbí, celé je to bohužel osekané kvůli výkonu současných grafik. Dokud prostě nebudou grafiky schopné rendrovat alespoň větší část sceny tak ta technologie je třetinová. Původně jsem chtěl koupit 3080, ale cena je pro mě přepal, takže pokud AMD nabídne 6800xt s cenou pod 20k jdu k ním.

        • DLSS 2 má přínos jen pokud máš 4K monitor, na fullHD prakticky nula, 2k dává kolem 5% navíc, ale taky se mi dřív líbílo (verze 1 ne, to byla katastrofa, i když NV fans řvali, že je to super).
          @Hnízdo: my ti taky „věříme“, že hraješ 10 her současně… leda tak ve snu a tam Nvidia ovladače nepadají 😀

            • Hnízdile, chápu, že se chytáš každýho stébla, protože se ti rozplývá sen, o nadvládě modro/zelené.
              A ovladače? Ty mi napadají taky. Ale to ty nemůžeš ani vědět, protože znáš akorát teorii. Praxe vázne, takže jedna paní povídala…

              A Nvidii jsem si koupit naopak chtěl (i kvůli DLSS), ale jsem rozumný a počkal jsem si na výsledky obou firem a zatím to vypadá, že opět zůstanu u AMD, protože jsem u nich spokojený.
              Takže to není o dospělosti, ale o rozumu, a tam to u tebe není bůh ví co.
              A dospělost? Ta se jako u tebe vyznačuje těma předělávkama AMD na různé „tAMDgochi“, AMDD a podobně? Jo, tak to zní opravdu dospěle, si úplný moudrý stařec 😀 Prostě no comment..

            • hnizdo 29.10.2020 at 17:26
              „To nic. Jednou dospejes, koupis si nvidii a prijdes na to sam. “
              Tedy dle vas kdo nema grafiku od Nvidie neni dospely? Zajimava teorie. A potrebuje k tomu dospeni jeste odehrat i 4000 hodin?

            • Alichu, něco podobné tady onehdá tvrdil mr.Hřib … kdo nečeká/nekoupí AMD, nezná situaci na trhu, kdo je spokojený se svojí značkou, je idiot a podobné …

            • “az dospejes, koupis nvidii” je od “kdyz nekoupis X, nemuzes to znat” uplne jine tvrzeni jak obsahove, tak cilem. Ja navic k cekani nikoho nenabadam, naopak rikam, ze kazdy ma jina kriteria pro nakup a pokud je s tim spokojen, jsou spravna (pro nej / ni).
              Tak se jen ptam, koho Hnizdo povazuje za dospeleho, jestli je tu osoba s Nvidii v pocitaci, nebo k tomu musi nahrat jeste 4000h, aby byl pro Hnizda dospely.

    • No u RTX 3080 a RTX 3070 bude pokles vykonu pri zapnutom RT nizsi ako u AMD. A u slabsich kariet to zasa budes moct kompenzovat s DLSS. U AMD tuto moznost nemas a ich najsilnejsie GPU budu v tomto na urovni RTX 2080 Ti. RX 6800 este nizsie. Aspon to tak zatial vyzera.

      • Přesně tak. DLSS 2.0 a RT jsou spojené nádoby. Asi nelze očekávat od RT víc, než že bude pomalu a postupně nahrazovat rasterizační efekty tam, kde se to vyplatí. Já měl možnost si zahrát Control na 2070S a tam ty RT efekty vypadají docela pěkně a se slušnými fps. A při vyšším rozlišení mi může pomoci DLSS. Přece záleží i na typu hry – u nějakého fps mulťáku, tam na nějaké efekty kadí pes, ale v nějaké atmoškové singlovce, why not? když bude možnost.

        • domnívám se, že až budou lítat FPS i s RT nad 144FPS tak budeš mít i tyto efekty zapnuté na max. abys viděl postavičku nepřítele i za rohem a mohl jsi se na ni připravit.
          Třeba si vem někdo hraje CS:GO s vypnutými stíny, přitom v dust2 v doubledorů když do vrat vchází terorista tak vidíš jeho stín a můžeš vrata prostřelovat jakoby do prefiru. Přitom je to taková kravina, že ty vlastní stín nevidíš. Ale ten kdo ty stíny má vypnuté, nevidí je, pak na tebe řve, že jsi cheater.

          • Já nikde nepíšu o vypínání efektů. Většina jich jde nastavit v několika stupních, i ty stíny se nemusí vypnout úplně, ale nastavit na nějakou úroveň. A vždy záleží na konkrétní hře a jejím enginu.

          • Pan Jaroslav Crha 29.10.2020 at 11:53
            Tak zrovna ty stiny davaji asi v teto hre smysl (vyhodu).
            Drive se vetsinou vypinalo co nejvice „pentlicek“, aby mel hrac vice FPS (plynulejsi obraz a tim moznost rychlejsi reakce), a aby rychleji rozeznal druheho hrace od ostatnich predmetu ve hre.

          • No právě kluci, dřív stíny žraly výkon a každej si je vypínal, dneska prakticky zapnutím stínů FPSka neklesají a je výhodné je mít zapnuté. Takže ano, dnes je RT scéna náročná, ale časem to bude normální efekt.

            Zapomínáte totiž na jednu věc, že u klasicke rastirizace, nejsou světelné efekty simulovány, ale falšovány spoustou dalších efektů, které vytváří efekt skutečného nasvícení, které žere nemalou část prostředků grafické karty-příkonu. Tyto falzifikáty osvětlení RT scéna nepoužívá. Podle mě je RT technologie jediná možná cesta k dosažení úsporné scény 4K a 8K (popřipadně 2x4K pro VR), pokud nechcete mít v počítači grafické karty co budou žrát 600W+.

        • Jj. Mna nechavaju hry ako Minecraft a spol chladnym. Hravam iba simgle player hry s dobrym pribehom a atmosferou a preto vzdy uprednostnim grafiku pred 60 a viac FPS. Staci mi 30 az 60. Vykompenzuje mi to GSync monitor.

    • jj souhlas, tyhle karty jsou pro fandy AMDD požehnáním. Takže očekávám, že budou také vykoupeny a pak začnou takový ty války, typu:
      „já mám ve hře x, *** FPS, héč!“
      vs
      „no to je sice hezký ale já ve hře y mám ***+FPS, protože mám lepší grafiku 😛 „

  4. Naloženky !

    parádnych 16GB pamäte, super výkon vs RTX 3000 (byť zatiaľ len AMDčko vybrané čísla), slušne a pochopiteľné ceny (599-699€ v highende je proste mrvte) a asi jediná vada na kráse – spotreba Aj tých 7nm očividne potrebuje na taký výkon dosť šťavy i keď za mňa 300, možno do 330-340W v nereferenciách nie je až tak strašne veľa pri najvýkonnejšej karte na trhu ktorá si len zmlstne na 4k.

    btw. pekne sa to poskladalo AMD vs nVidia od 500 do 1400€, za mňa to dáva nádej že po novom roku sa aj v 200-400€ segmente dočkáme parádnych nárastov výkonu !

  5. Mam z nich radost 🙂 Takze ted se jen rozhodnout jestli budu nekdy chtit vyuzivat Cuda, zatim me napada jen Topaz a jakmile se provali vykon v RT tak se rozhodnu, ted bude jen zalezet jak nVidia naceni svoji 3080 Ti a pokud se to vleze do 1k$ tak to bude velmi tezke rozhodovani a velmi pravdepodobne se priklonim k ni, pokud to bude nad 1k$ tak se na to vyprdnu a vezmu ekonomickou ? 😀 ? variantu 6800XT a dilema odlozim na prespristi rok, ted hlavne potrebuju neco co me utahne 4k a 10GB to rozhodne nebude.

  6. Ten marketingovy tah so smart access memory je excellenty. Vedia ze vacsina upgradov pojde na Ryzen 5000 a ludia budu podla mna dost zvazovat toto AMD kombo aj ked nvidia mozno ponuka viac pouzitelnejsich technologii. Dalsia vec je ze historia to ukazala niekolko krat ze AMD karty zreju casom ako vino. A mozno uvodne recenzie budu -5% pod nvidiou ale po roku to bude opacne ak sa hry budu optimalizovat na smart access memory a infinity cache.

    • Naja, jenže kdo chce upgradovat na nový řízek a/nebo radeonku do staršího bordu, tomu je ten SAM zřejmě k haunu, pokud to umí jen 5xx čipsety. To je druhá stránka věci. Počkal bych s excelencí až na reálné testy a přínosy jednotlivých fíčurek k celkovému výkonu radeonek a pak se lze bavit o zvažování.

    • to neni marketingovy tah, ale technologicky. Pokud smartcache nebude mit svoje ALE, je to velice zajimava technologie, pokud dokaze nahnat vykon o polovinu pomalejsi sbernice. Co je marketingovy tah je doplneni RT jen tak pro jmeno, abychom mohli rict ze tam je. To dela celou serii nepouzitelnou zejmena v segmentu 15k+. Nikdo si v tomhle segmentu dneska nekoupi grafarnu s nizkym RT vykonem, kdyz vi, ze to bude mit kazda eyecandy hra na gondoli.

      • Co to je taká smartcache vojín Kefalín? Tu splácávás dohromady SAM a Infinity cache ne? O tom RT píšeš taky blafy, možná by ses měl jít napřed uklidnit někam do kouta. 😀
        Samozřejmě že SAM je primárně o marketingu jak píše ZAVO, proč asi AMD neukázalo nárůst výkonu pouze se SAM, ale spojilo to v grafu s Rage OC? Protože zřejmě nárůst se SAM bude ve hrách dost zanedbatelný… a je to jen chytrý marketing jak zákazníky víc přesvědčit ke koupi AMD cpu.

      • Skvele nacasovane a v podstate asi jedina prilezitost v momentalnej dobe ako vyuzit predaj CPU/CHIPSETOV na podporu predaja grafik z vlastnej dielne. Vedia ze tie grafiky nedevastuju NVIDIU vykonom a zda sa ze ani prevadzkovymi vlastnostami ale vyuziju zavahanie Intelu na poli CPU a namotivuju hracov prizmurit oko a ist predsa len do AMD komba.

  7. RX6000 řada vypadá dobře, za mne palec nahoru. AMD se po čase zase vrátilo do hry v lepšo- a highendu a to se počítá. Teď už to chce jen počkat na skutečný testy.
    K cenám – tak jak leckde někteří básnili, že „bude výkon 3080 za 15“, tak teď asi mají poněkud protažené ksichty. AMD není charita a už nepotřebuje bojovat cenou, aby přežilo, ostatně ceny řízků 5000 jsou názornou ukázkou. I nový Radeony si AMD pěkně nacenila, takže výkonovou konkurenci k Nvidii tu máme, jen ty ceny se nikam níž nepohnou, jak někteří doufali.
    Co se týče Infinity Cache, jsem zvědavý, jaký to bude mít vliv na výkon a hlavně jeho vyrovnanost. V této souvislosti mne už předtím napadalo, zda AMD nepoužije nějakou hw formu spolupráce s cpu, takže Smart Access Memory (SAM…) mne až tak nepřekvapila. Mírně zvedám obočí, jak JO píše „pokud vývojáři u určité hry aktivně budou pro tuto technologii kód optimalizovat“ – s podporou nějakých svých specialit směrem k herním vývojářům si AMD v minulosti moc hlavu nelámalo (ve srovnání s Nvidií), tak doufejme, že díky dobrým finančním výsledkům půjde na sw podporu/ovladače víc peněz/lidí/úsilí.
    Ohledně té SAM… pokud to nějakým způsobem více či méně zvyšuje výkon gpu karty, což se zatím přesně neví – rozptyl 2-13%, včetně rage modu; opět, reálné testy napoví… – vyvolává to ve mně poněkud rozpačitý dojem. Jako fajn, že kdo si koupí řízka 5000, získá nějaký výkonnostní bonus pro novou radeonku, ale tohle by mělo být v testech rozlišeno s/bez a rozdíly. Protože to je vlastně výkon navíc, který při obměně starší grafárny na bordu se starším čipsetem získám jen, pokud zakoupím novou desku s 5xx čipsetem a novým řízkem.
    Spotřeby… tak to vypadá, že přímotopy na zimu dodají jak Nvidia, tak AMD. Otázkou je, jak si pápnou případné radeoní nereference. Žádný velký zázrak od AMD jsem tu nečekal, to ostatně nikdo soudný. Chceme-li se současnými gpu architekturami výkon, bude to žrát.
    Paměti… 16GB v základu u těch tří radeonek je hezkých. Osobně u mne to ale není kritický parametr, i těch 8GB mi zcela postačí. Pak je na každém, aby zvážil, co mu která karta/výrobce nabídne pro jeho user case a za kolik.
    Dostupnost AMD/Nvidia neřeším, koupím, až se usadí prach, testy a ovladače 😉

    • ceny nových rýzků jsou, rýzky ještě ne, takže těžko soudit, co to udělá s prodeji … ceny nových karet jsou ok, není důvod, aby šly výrazně pod konkurenci … pokud testy neukážou nějakou haluz …

            • Ahoj Miky (snad Ti tak můžu říkat 🙂 Pokud ne dej vědět.

              Hele já si myslím, že si obchodníci/distributoři všimli, že je o tento procesor velký zájem, a tak si chtějí na tý popularitě něco trhnout. AMD s cenami nahoru co vím nehýbalo.

            • dolar byl i 25 a kdyč ceny vyskočí, dolů jdou pomalu … jako benzin, nafta …

            • Kochren – to je mi celkem jasný, že AMD s cenami nahoru nehýbalo. Konkrétně těch 3600 je zatím dostatek, páč se prodávají jak housky a ve velkým množství. Prodej asi narostl v souvislosti tím, že někteří už nechtěli čekat na nové Ryzeny, případně se jim nelíbí ohlášená cena nástupce. A obchodníci se rádi přiživí 😉
              Gogo – pohyb v rozpětí několika korun při aktuální výši kurzu ti těžko udělá pětinu v rozdílu ceny. Prostě zájem a vysoko naceněný nástupce.

  8. Propadak, uplne o nicem, rikam vam nekupujte to, proste nepodarek.

    P.S. Potrebuju grafiku, tak cekam na 18.11 a udelal do te doby vsechno, aby ji nikdo jiny nekupoval. Berte na me teda ohledy a kdyz tak si poridte skvelou RTX 3080. Pripadne mohu kazdemu doporucit RTX 3070. Kdo ma vic penez, tak berte i RTX 3090 nebo pockejte do prosince na RX 6900XT. K zahozeni neni ani RX 6800, hlavne prosim vas nechtejte RX 6800XT!!! Dekuji.

  9. Kazdy rozumny priznivec techniky musi AMD ocenit za to co v te prezentaci odprezentovala. Je celkem jedno, jestli bude mit NV nebo AMD o 5% vyssi vykon tam nebo onde. Je celkem jedno, jestli jedna z nich bude mit o 10% vyssi spotrebu nebo ne. Samotny fakt, ze AMD, ktere hralo dlouhe roky druhe housle, hraje najednou stejnou ligu jako NV.To si zaslouzi oceneni, at uz kazdy preferuje jednu nebo druhou firmu.

  10. AMD překvapilo, teď už dává smysl proč NV hnala trojkovou řadu tak na doraz, daleko mimo optimální hranici energetické efektivity. Nabídka bude zdá se pěkně vyrovnaná, NV o něco výkonnější RT (o cca 30% dle prvních testů?) )a možnost DLSS, AMD víc VRAM. Každý si může vybrat co preferuje. Pro zákazníka ideální stav..

        • Souhlas. I ceny nových karet Nvidie, v kontextu včerejší prezentace, tak nebyly „normalizace“ cen GPU, ale reakce na AMD. Pokud by AMD mělo vydat fail, veřím, že bychom se zase pohybovali v cenách minulé generace aka 2080Ti. Díky bohu za konkurenci… snad si CEOs časem nedomluví nějaké kartelové dohody. Stačí, že tu nějaký čas bude pouze duopol. Teď už jen dostupnost a můžeme všichni vyrazit na nákupy. Červení, modří, zelení i ti normální 🙂

    • tady s tebou vyjimecne souhlasim. ale z business hlediska to dava pro nvidii smysl daleko vic, nez pro amd. jestli je pravda, ze maji ten 8nm proces od samsungu za zlomek ceny, co chce TSMC za 7nm a ze si samsung uctuje prachy jen za dobry cipy, tak na tyhle situaci Nvidia brutalne vydela. je daleko vetsi sance ze spokojenej uzivatel, co bez problemu bezel roky na pascalu, si radi poridi nvidii nez amd. proc by neco menil, zejo? kvuli par dolarum uspory bude kupovat grafiku od amd, ktera v tyhle oblasti ma zatracene mizernou povest? to fakt ne. a vzhledem k brutalnimu mnozstvi pascalu proti vsem grafikam od amd dohromady se nvidia diva na silene velky zisky

      amd podle me s radou 6000 jede na minimalni marzi, ze se spis zenou za vetsim market sharem a prenesenyma prodejema ryzenu (tady si myslim, ze situace je opacne, nez rikate vy – ze amd doufa ve vyssi nakupy ryzenu diky grafikam a ne opacne, ale pravdu se nikdy nedozvime, tyhle interni strategie se vetsinou nepublikujou).

  11. Jinak díky za tu anketu na konci článku. Jde vidět, že ti fanatičtí hejteři v diskusi, co tu jsou tak často vidět jsou naprostá minorita a většina čtenářů je ráda za vyrovnaný konkurenční boj.

  12. Taková výživná diskuze ohledně grafiky, ale nikoliv její technologií. Já si myslím, že je tady pár konzumentů, co si můžou v klidu podat ruce s lidmi, co strašně obhajují nějakou značku telefonů. Je to jen blbý telefon, ale oni se za něj klidně budou prát. 🙂