Americká FTC sejmula Snapchat. Lhal, narušoval soukromí a bezpečnost

0

V Česku Snapchat nepatří k nejrozšířenějším formám komunikace, ale určitě jste o něm slyšeli. Příslib posílání fotek, které po pár vteřinách zmizí navždy, byl americkou FTC oficiálně označen za lživý. Federální obchodní komise výzkumem potvrdila, že obrázky mohou být uloženy, přestože jim odesílatel nastavil omezenou životnost v řádu vteřin. Což očividně podrývá celou ideu Snapchatu.

Tip: Snapchat už zprostředkuje také videochat. Koupil si k tomu firmu AddLive

S tím vám pomůže třeba nástroj třetí strany, jenž se do aplikace nabourá. FTC uvádí další příklady, kdy provozovatel služby uživatele obelhal. Společnost získávala data o poloze od uživatelů Androidu, přestože v podmínkách používání tvrdila, že takové informace sledovat nebude. Za další Snapchat uložil video na mobilu v nešifrované podobě, takže si jej uživatel mohl přetáhnout do počítače a uložit navěky.

 

Služba slibovala, že uživatele upozorní, pokud si druhá strana pořídí snímek obrazovky, aby zprávu zachovala. Aplikace v iOS 6 a starším však snímání nedetekuje, takže ani vy nevíte, jestli se příjemce vzepřel pravidlům o dočasných zprávách. Bez vědomí uživatele Snapchat dále sbírá informace o uživatelích v adresáři v iOS. Povoleno měl sebrat e-maily, telefonní čísla a Facebook ID, aby mohl vyhledat přátele.

Snapchat nicméně zjistil jména všech lidí. O skutečnosti jste díky systémovým změnám informováni až od iOS 6. Největším problémem je, navzdory tvrzením provozovatele komunikační platformy, nedostatečné zabezpečení databáze. To vedlo, jak jste si u nás mohli přečíst, ke zveřejnění seznamu se jmény a telefonními čísly 4,6 mil. uživatelů. Firma přitom o slabém zabezpečení obdržela varování.

Také docházelo k poslání zpráv špatným uživatelům. Podle FTC si Snapchat neověřil telefonní čísla při registraci, takže někteří uživatelé posílali fotky naprostým cizincům, přestože je pokládali za přátele. Ze zprávy obchodní komise se zdá, že komunikační služba je pořádně děravá, místy dokonce uživatele uváděla v omyl. Bude se muset činit, aby uživatelům nelhala. Bude i 20 let nezávisle monitorována, zda dodržuje pravidla.

Zdroj: FTC via Neowin

Ohodnoťte tento článek!