Anandtech testuje AMD Enduro podruhé, tentokrát s vylepšením

0

Je to zhruba měsíc, co jsme vám přinesli zprávu o testování nového systému přepínání grafických karet od AMD pod názvem Enduro. Měl by výrazně vylepšit stávající technologii Dynamic Switchable Graphics a přiblížit karty AMD v mobilních zařízeních největšímu konkurentovi firmy, Nvidii. Její systém Optimus je v současné době výrazně povedenější, ať už jde o uživatelskou přívětivost či spolehlivost detekce běžících aplikací.

Změny výkonu Radeonu HD 7970M s Endurem ve verzi 5.5 ve hrách podle Anandtech.com

Server Anandtech, který řešení testuje, nyní přišel s další zprávou týkající se Endura. AMD vydalo patch s číslem 5.5, který prý řeší dřívější problémy se zbytečně nízkým využitím aktivní diskrétní grafiky. Ta s dřívějšími generacemi ovladačů často běžela jen v 50–70% zátěži, což se samozřejmě negativně projevovalo na výkonu ve hrách.

 

Testovaná grafická karta AMD Radeon HD 7970M s ovladači ve verzi 5.5 nyní lépe využívá své možnosti a to se pozitivně projevuje na většině testovaných her. Největší nárůsty výkonu jsou vidět v nízkých rozlišeních a detailech – u 1366 × 768 px na střední detaily jde o průměrný nárůst o 31,6 %. Ve Full HD a na maximální nastavení je průměrný nárůst jen malý, konkrétně 6,7 %, s tím že jedna hra (Total War 2) nebyla testována a u titulu Batman: Arkham City naopak došlo k poklesu výkonu o více než pětinu, což průměrný výsledek dost nepříznivě ovlivnilo. Naopak u hry Civilization 5 došlo k nárůstu o více než polovinu. Tabulku s výsledky najdete o kousek výše, případně ve zdroji odkazovaném dole.

Anandtech dodává, že problém ještě není zcela vyřešen a stále se najdou hry, které grafiku vytíží jen zhruba na 50 %, i když by byl potřeba vyšší výkon. AMD má tak stále co zlepšovat, nicméně je vidět, že dělá pořádné kroky dopředu a na problémech pracuje. Momentálně prý Enduro působí jako Optimus před nějakými třemi lety, ale AMD Nvidii dohání.

Zdroj: Anandtech

Ohodnoťte tento článek!