Android na tabletech ve druhém čtvrtletí válcoval jak iOS, tak Windows

0

Dlaždice se v segmentu tabletů zatím příliš neuchytily. Podle Strategy Analytics se v prvním čtvrtletí letošního roku jejich tržní podíl ustálil na hodnotě 7,5 %. Celkově se prodaly 3 miliony zařízení s Windows 8/RT. Teď stejná společnost vydala statistiku, kde předběžně shrnuje situaci s tablety ve druhém čtvrtletí 2013. Podle nových čísel se zařízení s Osmičkami prodalo méně. 2,3 milionu kusů stačilo na vydobytí 4,5% tržního podílu. Pokles oproti předchozímu čtvrtletí je zejména v procentuálních hodnotách výrazný.

Tip: Windows v prvním čtvrtletí dosáhla 7,5% tržního podílu v segmentu tabletů

Srovnejme si tržní podíly operačních systémů, které na tabletech běžně najdeme. Z celkového srovnání vyplývá, že Microsoft nebyl jediný, kdo ztrácel. K poklesu došlo také u Applu, zatímco velmi výrazný nárůst zaznamenal Google:

1. čtvrtletí 2012 1. čtvrtletí 2013 2. čtvrtletí 2012 2. čtvrtletí 2013
iOS 63,1% 48,2% 47,2% 28,3%
Android 34,2% 43,4% 51,2% 67%
Windows 0% 7,5% 0,5% 4,5%

Ještě zajímavěji vyhlíží absolutní hodnoty prodaných zařízení. Trh během druhého čtvrtletí rostl. Oproti zhruba 40 milionům kusů se tentokrát prodalo skoro 52 milionů tabletů. Zatímco v první čtvrtletí ještě Google soupeřil s Applem, tentokrát se stroje s Androidem staly jasnými vítězi, kteří převálcovali všechno kolem. Však se podívejte na srovnávací tabulku, kde hodnoty vyjadřují miliony kusů:

1. čtvrtletí 2012 1. čtvrtletí 2013 2. čtvrtletí 2012 2. čtvrtletí 2013
iOS 11,8 19,5 17 14,6
Android 6,4 17,5 18,5 34,6
Windows 0 3 0,2 2,3
Zbylé platformy 0,5 0,4 0,3 0,1
Celkem 18,7 40,6 36,1 51,7

Co nás čeká v dalším čtvrtletí? Analytici očekávají, že by se Windows mohla zvednout. Zasadit by se o to měly zejména podstatně zlevněné hybridní počítače/tablety Surface. Applu by měla pomoct až nová generace iPadů. Co se Googlu týče, ten nedávno představil nový Nexus 7, takže by se mu mělo dařit ještě lépe.

 

Čtěte také: Prodeje smartphonů: Samsung vede, Apple ztrácí podíl a neví si rady v Číně

Zdroj: Strategy Analytics via Microsoft News

Ohodnoťte tento článek!