Aplikace ve Windows 8 mohou být na dálku zlikvidovány

0

Jedním z řady nových prvků zabezpečení Windows 8 je možnost dálkově odstranit aplikace ze všech počítačů. Microsoft tak může jednat na základě podmínek, s nimiž souhlasí vývojáři nahrávající své programy do Windows Store. Redmodský gigant se tak nikdy nedotkne vašich běžných desktopových aplikací, odstranění se vztahuje pouze na ty dotykové pro Metro. Samozřejmě, že by k žádnému násilnému aktu nemělo dojít bezdůvodně.

Tip: Windows 8 beta potvrzena na únor, uvolněny další výživné detaily o Windows Store

Neplatí, že si Microsoft může dělat, co chce. Nemůže smazat aplikace vývojáři, kterého nemá rád, musí k tomu mít bezpečnostní důvody. Taková funkce je vlastně docela fajn, protože v případě nebezpečenství firma sama zakročí a z počítačů nicnetušícího uživatele rizikové kousky odstraní. Jestli chcete, můžete si přečíst výňatek z podmínek používání obchodu:

„We may change or discontinue certain apps or content offered in the Windows Store at any time, for any reason. Sometimes, we do so to respond to legal or contractual requirements. In cases where your security is at risk, or where we’re required to do so for legal reasons, you may not be able to run apps or access content that you previously acquired or purchased a license for.“

Kdyby se mazaly placené programy, Microsoft vám peníze vrátí, takže se v podstatě není čeho bát. Ve světě počítačů nejde o nic neobvyklého, podobně mohou programy blokovat Apple nebo Google. Dokonce i Mozilla má právo dálkově zablokovat nebezpečné doplňky ve Firefoxu.

Zdroj: Neowin

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. tak tohle bych se styděl zveřejnit na tomto webu, jako provnávat chrome jen s ie a firefoxem, dvěma obecně nejhoršími prohlížeči, je jako porovnávat bmw s trabantem, tomu říkám fakt super statistika, ještě k tomu uplacená googlem… FAIL!

  2. Předně musíme říct, že studii od bezpečnostního týmu Accuvant zafinancoval Google.

    Je nutné k tomuhle ještě neco dalšího dodávat? Možná jen to, že po takové větě není nutné pokračovat ve čtení zbytku článku. Bohužel.

  3. Tak tenhle článek bych čekal v mém spam koši nebo na stránkách Google v sekci zaujaté (zaplacené) nicneříkající novinky marketingového oddělení, které nikdo nečte. Očividně jsem se mýlil 🙂