Menu Zavřít

Nejhodnotnější značkou zůstává Apple. Žebříčku vládnou technologické firmy

24. 5. 2017
Autor: CC BY-NC-ND 2.0: Alexander Schimmeck via Flickr

Nejhodnotnější světovou značkou je podle měření časopisu Forbes už sedmým rokem v řadě americký Apple. Podtrhuje tak nadvládu technologických firem, kterých se v první patnáctce objevilo devět.

Forbes sestavuje žebříček sta nejhodnotnějších světových značek sedm let. Zatím pokaždé se na prvním místě umístil Apple, hodnota „brandu“ se díky desetiprocentnímu nárůstu vyšplhala až na 170 miliard dolarů (přes 4 biliony korun). Technologické společnosti opanovaly první čtyři místa, do žebříčku se jich nakonec vešlo osmnáct.

Podívejte se na 10 nejhodnotnějších značek v galerii:

Největší zisk zaznamenal Amazon, jemuž hodnota značky vzrostla o 54 procent, v závěsu je Facebook, který poskočil o 40 procent. O 20 procent se naopak propadla značka IBM. Ze žebříčku oproti předchozímu roku zmizely Volkswagen, Reuters či Prada.

BRAND24

10 nejhodnotnějších světových značek (v miliardách USD)
1. Apple 170
2. Google 101,8
3. Microsoft 87
4. Facebook 73,5
5. Coca-Cola 56,4
6. Amazon 54,1
7. Disney 43,9
8. Toyota 41,1
9. McDonald´s 40,3
10. Samsung 38,2

Zdroj tabulky: Forbes

Dále čtěte:

Zkažený odkaz Steva Jobse: diktátorští manažeři vyšli z módy

Apple vyslyšel Trumpa. Miliardou dolarů podpoří americké firmy

Milion korun a stáž v Silicon Valley. Google podpořil české startupy


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).