PC hry na Applu nepůjdou. Apple zablokoval Steam Link pro iOS

13
Valve Steam Controller gamepad
Steam Controller

S naději vyhlížený Steam Link, který by umožnil hrát PC tituly na iPhonech, iPadech a Apple TV, nakonec nevyjde. Aplikace už byla připravená, ale narazila na cupertinskou zeď – Apple ji neschválil.

Valve, které za Steamem stojí, uvedlo, že jde o obchodní konflikt s vývojářskými podmínkami Applu. Firma se proti zamítnutí odvolala s tím, že Steam Link funguje na stejném principu jako aplikace pro vzdálenou plochu, Apple však nevyhověl. Mnohahodinová práce Valve přišla vniveč.

Podle Reuters Apple aplikaci zamítl kvůli in-app platbám. Sám si totiž za nákup aplikací, her a jejich doplňků počítá 30% provizi. Nákupy vedené skrz Steam Link by se ale ve skutečnosti platily na počítači pomocí karty, PayPalu či jiných metod a Apple by z toho nic neměl.

Steam Link slouží k lokálnímu streamování her podobně jako Nvidia Gamestream nebo PS4 Remote Play. Musíte mít doma herní počítač, na kterém hra fakticky běží, ale televizor či mobil použijete jako „dálkový ovladač“. Obě zařízení musí být spojená 5GHz Wi-Fi nebo Ethernetem, protože přenos je datově náročný.

Valve službu nabízí již od roku 2015 díky krabičce Steam Link, kterou připojíte k televizoru. Steam Link je také dostupný ve Smart TV od Samsungu. Od minulého týdne je pak také dostupný na Androidu (Play Store).

PC hry na Applu nepůjdou. Apple zablokoval Steam Link pro iOS
Ohodnoťte tento článek!
3.67 (73.33%) 3 hlas/ů

13 KOMENTÁŘE

  1. Kazda dalsi zprava o mobilech a sluzbach okolo smartphonu me o to vic presvecuje, jak moc je Nadella neschopnej a jak moc to predstavenstvo Microsoftu nezvladlo, kdyz Inda jmenovalo do nejvyssi funkce.
    Kdyz vidim jak Google tezce nezvlada Android, kdyz vidim jak Apple blokuje smart funkce iPhonu, logicky dochazim k zaveru, ze bych chtel na telefonu stejne kvalitni operacni system jako mam na PC, jenze ten neni, protoze ho Nadella zariznul.

    Fakt dobry s tim iPhonem, ani tim mobilem se neda platit, protoze funkce na placeni proste v CR nefungujou. Ja mam AirBanku a ani si nemohou udelat vlastni aplikaci, kdyz ta oficialni je pro CR nedostupna. K cemu je takovy telefon? Aha, na machrovani. Nemam zajem.

    • Víceméně souhlas, akorát ony ty mobilní Windows taky nebyly žádná sláva. Přiznám, že jsem s nimi laškoval v době WP8 nebo 8.1, už nevím (Lumia 920) a byl o děs. Nešlo pro to pořádně nic udělat, za Store se myslím platilo docela dost peněz (uvolnili to později) a hlavně se co dva měsíce něco měnilo. A tím něco nemyslím jedna dvě funkce, ale celá vývojářská prostředí.
      Teď jsem už dlouho na Androidu, mám i nějakou appku v Play (je spíš pro soukromé použití, ale těch pár lidí, co to používá, nechtělo instalovat AP napřímo, tak jsem si to zkusil a není to tak zlé a těch 500 Kč mi za tu zkušenost stálo). A hlavně, pro Android se vyvíjí celkem pohodově a uděláte si prakticky cokoliv, když to umíte. (Tady poznámka, Google začal také jít cestou, která se mně nelíbí, a to utahováním šroubů, co aplikace může a co ne. A taky pořád něco mění, např. instalace aplikací z externích zdrojů je v Oreu zase jinak – ale asi můžeme být rádi, že máme aspoň něco).
      Zkoušel jsem teď také něco pro Tizen (hodinky Samsung Gear S3), a to je taky porod. Co hlavně, v Samsungu aplikace testují ručně, což by bylo fajn, ale znamená to, že od okamžiku nahrání aplikace do Store trvá týden, než dojde ke schválení. Nokdyž si ředstavím, že bych tímto tempem opravoval případné chyby, je mi mírně mdlo.
      Apple osobně neznám, ale když čtu jen podobný článek, je mi jasné, že to není nic pro mě.

  2. Ono je to ani nemůže moc překvapit. Ty podmínky tam jsou snad od úplného začátku AppStoru a za ty roky na ni narazil kde kdo a vždycky nakonec našel jiné řešení. Ať už to je připočítání těch 30% navíc při platbě v aplikaci, nebo třeba eliminaci plateb v aplikaci a výhradní směrování na web.

  3. Otazne je, preco by to malo ist???

    Mam skoro vsetko od Applu aj PC na hry ale preco by som si mal kupovat nejaky Steam Link k iPhonu alebo iPadu??? K Apple TV to vobec nedava zmysel, lebo Apple TV musi mat TV alebo monitor. To mi ma bezat herne PC, k tomu dokupim Steam Link a nakoniec hram na iPhone alebo iPade? Preco nehrat priamo na displayi pri hernom PC alebo TV, ak mam Steam Link? Preco to davat na maly display?

    • Ten SteamLink je zadarmo, to je aplikace pro uzivatele Steamu, kteri hraji hry, tak si je mohou streamovat i na svem telefonu, pokud maji Android. Pokud maji iOS, tak maji smolika, Steam jim chtel nabidnout take tu samou moznost, ale bohuzel Apple to zazdil. Pro uzivatele Steamu z toho vyplyva jedinne, koupit si mobil s Androidem.

      Je to v podstate ten samej pripad jako mobilni bankovnictvi. Ja mam treba AirBank a chci platit mobilem a nemuset nosit kartu, proto musim mit mobil s Androidem, ikdyz ten system nemam rad, ale nemohu mit iPhone, protoze na nem to nefunguje. AirBank by rada, kdyby to fungovalo i na iPhonu, ale Apple to nedovolil.

      • Ja mam hry na Steame, mam aj iPhone, mam aj iPad, mam aj macbook pro, mam aj herne PC a aj keby som mohol, tak na iPhone ani iPade by som nehral.

        Ta krabicka je v prvom rade k televizoru aby sa hry dali hrat na velkej obrazovke.

        Tie pravidla ma Apple rovnake odkedy otvorili App Store pre vyvojarov.

        • Pro me to taky neni, hry hraju jen na PC a nejaky SteamLink me nezajima.

          Spis jde o to mit tu moznost, kdybych chtel. A na to jsem na razil u toho mobilu misto platebni karty, ze tam je potreba Android. iPhone pro me teda neni, ac mam k Androidu cim dal vetsi odpor, tak neni cim ho nahradit.