Apple v Cupertinu postaví centrálu ve tvaru UFO pro 12 000 zaměstnanců

0

Apple roste finančně i prostorově. Předevčírem ukázal nové obrovské datacentrum pro cloudové služby, ale Steve Jobs také předstoupil před městskou radu Cupertina, že by rád postavil novou centrálu Applu.

Tu starou by zachoval, ale pokud chce růst, potřebuje větší prostor. Proto loni koupil obrovské pozemky od HP (nedaleko současné centrály) a radním ukázal, co všechno chce na tomto prostoru vybudovat. Kruhová budova má pojmout až 12 000 zaměstnanců! Však také připomíná hokejovou halu. Uprostřed budovy je ale velký park a také kolem je vidět hlavně příroda.

S tím také předstoupil Jobs, myslel totiž zeleně. V současnosti se v oblasti nachází jen budovy, asfaltová parkoviště a sem tam nějaká zeleň. Proto znásobí počet stromů i rozlohu krajiny a parkoviště přesune do podzemí. Také se chce spoléhat na vlastní zdroj napájení (zemní plyn a další eko způsoby) a běžnou elektrickou síť použije jen jako zálohu. Budova bude mít čtyři patra, stejný počet pater dostane i parkoviště.

Cupertino
Zelená část  současná centrála, modrá část – nová budova, zdroj: Google Maps

Změny

  • počet zaměstnanců zvýší z 9 500 na 13 000 (40% nárůst)
  • prostor zvětší z 2,6 milionu čtverečních stop na 3,1 milionu (20% nárůst)
  • krajinu zvětší z 1,7 milionu čtverečních stop na 5,9 milionu (350% nárůst)
  • počet stromů zvýší z 3700 na 6000 (60% nárůst)
  • počet parkovacích míst na povrchu sníží z 9 800 na 1 200 (90% pokles)
  • půdorys budov se zmenší z 1,4 milionu čtverečních stop na 1 milion (30% pokles)

Cupertino nejspíše kývne. Získá tak unikátní budovu, pracovní místa pro 3500 lidí a na ekologii dnes také každý slyší. Budova by měla být postavena do roku 2015.

Zdroj: TechCrunch

Apple v Cupertinu postaví centrálu ve tvaru UFO pro 12 000 zaměstnanců

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Myslím, že offline navigace se postupně budou více a více přibližovat k online řešení (aktualizace mapových podkladů, vrstvy např. doprava atp., komunikace atd.) a naopak online navigace půjdou právě tímto směrem tj. k možnosti pracovat i tam, kde není připojení tzn. využití offline mapových podkladů. Nakonec se obě platformy sejdou někde uprostřed. U Google Maps vidím velký potenciál zejména ve vztahu provázání na celý komplex dalších Google služeb a zejména ve vztahu k velkému počtu uživatelů. Předpokládám, že Google bude dál pracovat s tzv. mapovými dlaždicemi a zavede jednak dávkovou a jednak inkrementální aktualizaci těchto map v budoucí offline podobě na SD – jen u aktuálních částí tj. dlaždic s neaktuální verzí. Úprava jen určitých částí offline mapy během jízdy nebo updatem mapového podkladu po připojení na domácí WiFi bude přesně to optimální a elegantní řešení po kterém tolik uživatelů volá. Google navigace je velmi zajímavé řešení, které má ještě mnohé před sebou. Např. implementaci pokročilých funkcí jako je plánování průjezdných bodů na trase, jejich inteligentní deaktivace popř. možnost ruční deaktivace atp. Myslím, že podoba Google navigace bude za rok úplně jiná.

  2. osobně jsem s navigací spokojenej víc než s navigonem. Lepší zobrazení, rychlejší vykreslování… a hlavně mi najde skoro cokoli, co si zamanu. Překvapilo mě, že podklady se stíhaly načítat i jen na GPRS :-O