Consumer Reports už nové MacBooky Pro doporučují. Apple opravil špatnou výdrž

11
Apple MacBook Pro 2016 s Touch Barem
Apple MacBook Pro 2016 s Touch Barem

Americký spotřebitelský časopis Consumer Reports v prosinci otestoval nové MacBooky Pro a jako vůbec prvním počítačům od Applu jim nedal doporučení ke koupi. Kvůli nekonzistentní výdrži, která v kancelářském režimu skákala mezi 4 až 16 hodinami. Apple tento test neušel a během prázdnin začal s lidmi z CR řešit, v čem by mohl být problém. A našel jej.

Časopis všechny notebooky testuje stejnou metodikou. Notebooky nabije na plno, nastaví jim jas displeje napevno na 100 cd/m² a jako jediné zařízení je připojí k Wi-Fi. Přes něj si notebook cyklicky stahuje 10 připravených stránek ze zvláštního lokálního serveru (nikoliv z internetu). Využívá se přitom vždy výchozí prohlížeč, ve kterém je zakázáno cacheování. Stránka se tedy vždy stáhne celá, nevyužívá se žádných dříve stažených souborů z interního úložiště.

A právě v posledním bodě byl problém. Prohlížeč Safari v sobě obsahoval chybu, která při vypnutém cacheování (nastavuje se ve vývojářském režimu) výrazně zatěžuje systém a zvyšuje spotřebu. Pokud ukládání od vyrovnávací paměti zapnuli, výdrž už nekolísala a byla vysoká.

Apple následně vydal záplatu do beta programu (9. ledna), která chybu opravuje. Opětovné testování již ukázalo konzistentní výsledky. MBP 13 bez Touch Baru vydržel 18,75 hodiny, s Touch Barem 15,75 hodiny a MBP 15 pak 17,25 hodiny. Výsledkem je, že Consumer Reports již novým MacBookům Pro dávají doporučení ke koupi.

Consumer Reports už nové MacBooky Pro doporučují. Apple opravil špatnou výdrž

Ohodnoťte tento článek!

11 KOMENTÁŘE

      • Koukam, ze to je tu sama Apple ovce. To se nad tim nedokazete vubec zamyslet? Problemy s vydrzi baterie hlasi uzivatele novych Macbooku uz od samotneho vydani. Uz jste zapomneli, jak na to Apple reagoval? Odstranili indikator zbyvajiciho casu baterie ze status ikony baterie. To neni vymysl Consumer Reports. Vlastne tim hur, protoze jestli ta chyba objevena Consumer Reports bylo neco, co by se normalnimu uzivateli nemelo stat, tak ty duvody, proc uzivatele spatnou vydrz hlasi nejspis stale existuji!

        Pokud ma prumerny fanousek Applu takovouhle rozhodovaci schopnost, tak uz se tem prodejum nedivim. U nas v praci se nastesti Macbooku a iMacu uz zbavujeme.

        • No pardon teda, Macbook nevlastním a ani jej vlastnit v nejbližší době neplánuju, takže bych si tu ovci vyprošoval. Stejný komentář bych napsal, ať už by se jednalo o Acer, Lenovo nebo třeba HP.

  1. Takze „opravil bug“ = „zatahal za nitky“. Navic bug, kterej 99,9% uzivatelu toho MacBooku nikdy nepotka, objeven serverem „Consumer Report“ (preklad: „zakaznicky report“)

    No, prece jen to, pane sefredaktore a smartphoniaku, rika predevsim neco o Vasi objektivite, ze 😀

      • Kdybych to neupravil, budu za idiota. Když jsem to upravil, jsem za idiota.

        Ano, moje chyba. Tím taháním za nitky jsem myslel fakt, že když jde do tuhého, Apple se rychle postará o nápravu, aby očistil jméno. Kvůli chybě zburcoval lidi z CR i vlastního týmu, aby tu chybu objevili přes Vánoce.

        • Aha, jenze informace o „zburcovani CR i vlastniho tymu pro objeveni chyby pres Vanoce“ v te newsce tak nejak chybi.

          Kdyby tam ta informace byla s tim puvodnim titulkem, dalo by se to pri spravnem vysvetleni jaksi „zkousnout“ a „svalit vinu“ na Vasi nechut k Apple produktum – pak by to bylo tak trochu „osobni nazorova“ zalezitost.

          Po uprave titulku zase ukazejete, ze si za svym nazorem nestojite.

          Takze k vete: „Kdybych to neupravil, budu za idiota. Když jsem to upravil, jsem za idiota.“ – ano, v mych ocich jste skutecne za bezpaterniho „idiota“ 🙁
          Ale tak to jsem jen ja – znamej potizista, takze muzete v klidu spat – na Vasi funkci, ani sefredaktora, to nebude mit vliv.

          • Lidi reagují jen na nadpis. to je pak těžké. V článku doufám nebylo nic, co by implikovalo nějaký nekalý zásah Applu.

            Nechuť k Apple produktům? Na to jste přišel kde, proboha? Mám oblíbené i neoblíbené produkty snad u všech výrobců. Nemá to nic co dělat se zaujatostí, ale s jejich kvalitou nebo přínosem (pro mě). iPhone SE jsem v novoročním článku označil za nejlepší mobil roku 2016. iPad Air 2 je dodnes můj nejoblíbenější tablet (i přes ten hrozný reproduktor). Doma ještě pořád čas od času použiju jeden starší MBP.

            Fakt nemám důvod někomu nadržovat nebo jej bezdůvodně kritizovat.

          • Člověk by čekal že i iOvce jsou již zvyklé na tradici že skoro každý nově uvedený produkt od Jablka má větší či menší bug. A občas ho Apple i přizná 🙂
            Vzhledem k ceně produktů od Apple a k jejímu pidi počtu je to docela nepochopitelné…