Asus si stanovil velké cíle, rozhodl se totiž dodat na trh 11 až 13 milionů notebooků a z tohoto počtu bude až jeden milion kusů notebooků založených na platformě Intel CULV (Consumer Ultra-Low Voltage), která je jakýmsi mostem mezi minibooky a „klasickými notebooky“. Podle šéfa společnosti Jerry Shena sleduje firma zvýšenou poptávku především u zákazníků z východní Evropy.

Podle analytiků se předpokládá 25% nárůst prodeje notebooků Asus, a to i přesto, že Asus postupně ztrácí od představení prvního a velmi úspěšného modelu Eee  701 v roce 2007 kvůli konkurenčnímu boji podíl na trhu s minibooky. Tato skutečnost však v současné situaci znepokojuje jen málokoho, jelikož marže na miniboocích jsou malé, nedá se na nich příliš vydělat a konkurence je skutečně tvrdá. V průměru je zisk výrobce na 6 miniboocích stejný, jako zisk z jednoho „klasického“ notebooku.

Asus uvedl v nedávné době několik energeticky nenáročných (CULV) modelů, které se v současnosti pomalu objevují na trhu. Právě tyto notebooky by během následujících tří a půl měsíců mohly tvořit 25 až 30 % celkového prodeje notebooků Asus.

Zdroje: Morningstar.com, Fudzilla.com

Ohodnoťte tento článek!