ATI opouští Close-to-Metal

0

Titul průkopníka v oblasti GPGPU technologií už ATI nikdo neupře. Nvidia ale náskok svého soupeře nejen smazala, ale sama se dostala do vedení. ATI si zřejmě uvědomila, že její proprietární rozhraní Close-to-Metal není cestou do budoucna. CUDA, ač není tak flexibilní jako CTM, je pro programátory přístupnější a pomáhá jí i dobrý marketing Nvidie.

AMD/ATI nyní oznámilo, že se chce soustředit na standardizovaná rozhraní – jmenovitě na DirectX 11 Computational Shaders (můžeme usuzovat, že DX11 přinese nějaké API pro GPGPU) a OpenCL. Právě otevřená platforma OpenCL, ačkoliv o ní není tolik slyšet, je podle TGDaily mnohými považována za možný budoucí standard, spojující GPU od Nvidie, ATI i Intelu.

Sdělení AMD je jasné: zbavuje se rozhraní proprietárního ve prospěch otevřeného. Je ale škoda, že AMD ve své ješitnosti nebylo ochotno zatnout zuby a dohodnout se se zelenými skřety z Kalifornie. Pokud jste totiž sledovali tisková prohlášení obou firem, Nvidii by vlastně nevadilo, kdyby i AMD/ATI přijalo platformu CUDA a s ním třeba i PhysX (tímto krokem by byl – byť neformálně – ustanoven standard a tak by to i Nvidii vytrhlo trn z paty), zároveň Nvidia přetváří CUDA na otevřenou platformu. AMD se zatím vyjadřovalo velmi opatrně a nechávalo si tak všechny možnosti otevřené. Inu to nyní vypadá, že jednotného standardu se jen tak nedočkáme, protože Nvidia (nemluvě o programátorech) se platformy CUDA zřejmě nebude chtít vzdát.

Zdroj: TGDaily

ATI opouští Close-to-Metal

Ohodnoťte tento článek!