Hlavní navigace

Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná

26. 7. 2017

Sdílet

Zdroj: Redakce
Na pár věcí byste si měli dát pozor.

Největší český aukční portál myslím není třeba představovat. Služba od loňska registruje 3,8 milionu účtů. (Pro srovnání, hranice třech milionů byla pokořena v roce 2013.) V roce 2011 se Aukro stalo členem skupiny Allegro Group, loni na podzim bylo potvrzeno, že se služba vrátí do českých rukou. Od 1. září je v obchodním rejstříku zapsána firma Aukro s.r.o., která nyní aukční portál provozuje. Dne 31. července 2017 dle slov firmy dojde „k přestřižení pupeční šňůry s Allegro.pl“. To znamená, že Aukro bude převedeno na nový systém a v uvedený den začne migrace. Původní obsah zůstane z větší části zachován, nemělo by dojít ani k převratným změnám podoby prostředí a funkcionality. Migrace služby nicméně chvíli potrvá. Pokud půjde vše podle plánu, mělo by být Aukro znovu dostupné od 2. srpna. Vystavené nabídky budou o tři dny prodlouženy, aby neskončily v době, kdy bude služba nedostupná. Při prvním přihlášení po migraci budou uživatelky a uživatelé nuceni nastavit si nové heslo. K tomu bude potřeba odpovědět na kontrolní otázku, nebo získat bezpečnostní kód pomocí SMS. Raději si tedy běžte zkontrolovat, zda máte ve službě zadáno správné a aktuální telefonní číslo.

Ztracená data a funkce

Co převedeno do nového systému nebude? Pár věcí se najde. Řeč je jednak o nepřevedených datech, jednak o funkcích, které nový systém podporovat nebude. Mělo by jít však většinou o dočasnou nedostupnost. O co tedy přijdeme?

  • Především se ztratí dosud nezveřejněné nabídky. Raději je tedy hned publikujte, nebo je v srpnu budete muset zadat znovu.
  • Nové Aukro zatím nebude obsahovat černou listinu. Funkce se připravuje, zatím je ale doporučeno, abyste si data z původní listiny zálohovali. Až přijde čas, budete je moct obnovit.
  • Informace o obchodním partnerovi či partnerce nebudou dočasně dostupné na webu, ale jen prostřednictvím e‑mailových zpráv.
  • Totéž platí pro faktury. Zatím nebudou dostupné na webu, jen budou chodit e-mailem.
  • Manažer prodeje patří k funkcím, které budete muset znovu nastavit. Týká se to též šablon nabídek. Aukro poskytuje návod na export dat ze starého a import do nového Manažera. Export musíte ale stihnout do 30. července.
  • Skončí Aukroshop. Bude nicméně podporováno vystavení nabídek na 30 dní, a to za poplatek ve výši 0,20 Kč za nabídku.
  • Dočasně nefunkční bude také Aukro Widget.
  • Změny se dotknout WebAPI, což ovšem většina lidí řešit nebude.

Ještě dodám, že řádově týdny před koncem starého Aukra byly vypnuty platby přes PayU, na novém ale poběží hned od začátku. K procesu migrace služby byla připravena stránka s otázkami a odpověďmi, kam můžete v případě nejasností zamířit.

Na závěr si dovolím kritickou poznámku. Nové Aukro bude spuštěno bez některých klíčových funkcí, např. nemožnost spravovat faktury přímo v administraci na webu. To mi nepřipadá jako šťastné, naopak to působí jako amatérismus. Vždyť se bavíme o obřím portálu pro prodej a nákup zboží. Doufejme, že doplnění těchto funkcí nebude dlouho trvat.

Byl pro vás článek přínosný?