Balíčky z Alzy, Zásilkovny a DoDo si teď můžete poslat do kufru vaší Škodovky

11

Automobilka Škoda po dvou letech konečně spouští doručování zásilek do kufru vašeho auta. Nejprve bude služba fungovat s Alzou, Zásilkovnou a logistickou firmou DoDo, později má dojít k dalšímu rozšíření.

Před dvěma lety jsme o této službě psali poprvé, kdyšlo jen o takové oťukávání trhu. Ostré spuštění nastane až nyní. Tehdy měl být pro Škodovku partnerem kromě Alzy také Rohlík.cz, který v aktuální tiskové zprávě již zmíněn není. Možná došli na to, že ukládat potraviny v létě do kufru auta nemusí být nejlepším řešením.

Služba je funkcí Škoda Connect a nejprve poběží v pilotní režimu v Praze. Od příštího roku pak i v dalších městech. Automobilka se s nabídkou chystá také do zahraničí (například Volvo nabízí podobnou službu už několik let s Amazonem).

Alza Rohlík Škoda 3
Alza doručuje do kufru (zdroj: Alza)

Momentálně je funkce (produkt Přístup do vozu) k dispozici pro všechny vozy značky Škoda vyrobené od ledna 2019 a vybavené balíčkem Care Connect: Vzdálený přístup, s výjimkou vozů ENYAQ iV, KAMIQ a SCALA, u kterých bude služba zpřístupněna později. V rámci tohoto balíčku je nutné, aby měl zákazník aktivovánu funkci „Vzdálené zamykání/odemykání vozu“.

koda a doručování do kufru infografika
Doručování do kufru infografika (zdroj: Škoda)

Pro doručení je nutné povolit kurýrovi zvolené doručovací služby, aby přes funkci „Přístup do vozu“ určil polohu vašeho vozu, odemkl vůz a umístil nakoupené zboží do zavazadlového prostoru. Bude vhodné nemít v dané době auto zaparkované v garáži a obecně nikde, kde k němu nebude přístup. Také byste měli mít v kufru místo.

Doručení do vozu Škoda Zásilkovna
Doručení do vozu Škoda (zdroj: Zásilkovna)

Alza k tomu uvádí, že „Doručení do vozu je možné v lokalitách obsluhovaných vlastní dopravou e-shopu dopravou AlzaExpres (v Praze a přilehlém okolí). Vozidlo musí být zaparkované na veřejně dostupném místě a nesmí být skryté před mobilním signálem (například v podzemní garáži), aby jej bylo možné odemknout. Alza takto neumožňuje doručit pouze nadměrné zboží. Zákazník by však vždy měl zvážit, jak zaplněný je kufr jeho vozidla a zda se do něj objednávka vejde.“

Jaká je cena?

V případě Alzy musíte nejprve spárovat účet Škoda Connect s účtem Alzy. V rámci služby Přístup do vozu se dodací adresou stávají údaje o poloze vozu a jeho registrační značka. Cena za doručení do kufru je u Alzy 149 Kč, první zásilka je v testovacím režimu zdarma.

U Zásilkovny je cena za doručení do vozu je stejná jako za doručení na adresu – pro internetové obchody začíná na 79 Kč bez DPH a pro zasílání mezi fyzickými osobami stojí 115 Kč včetně DPH. Pokud auto na místě není, řidič odveze balíček na nejbližší výdejní místo.

zdroj: Škoda Auto

Balíčky z Alzy, Zásilkovny a DoDo si teď můžete poslat do kufru vaší Škodovky
Ohodnoťte tento článek!
4.3 (86%) 10 hlasů

11 KOMENTÁŘE

      • No to je divny kdyz:
        V CZ je nejvic aut Skoda
        Nejvic kradenych aut: Skoda
        Pokud nekomu nestaci logika, necht nahledne do statistik, ktere to potvrdi.

        Napad je to podle me dobry, otazka je jak to bude s cechackama (zlodeji) fungovat v praxi.

        • Starý známý argument, jsou ale značky, které nikdo v ČR naprosto nechce, takže kam to postavíš, tam to najdeš.

          Protože zloději rozkradou dřív ty Volkswageny z Bolky prostě. Buď na díly nebo prostě proto, že to od nich snáz někdo rychle odkoupí.

          • Doporucuji Top Gear test vymeny zarovky u aut. Byl tam Renault a to bylo neco, rekli si v servisu asi 250 Euro. Nejlepe dopadla skoda. Pohnes packou, vyndas cely svetlo, pohodlne vymenis zarovku a svetlo jen zasunes do diry zpatky v kastli.
            Svagr ma Renaulta Megane. Nevim co za rok, me tyhle auta vytacej jen je vidim.
            Menil zarovku:
            filtr box ven, baterka ven, nadobka ostrikovace sla vyosit, pak se dostal ke svetlu, vymenil zarovku. Dal to dohromady a mohl zacit znova. Praskla pojistka a pojistkova skrin je dana pojistkama dolu (opacne), takze znova vsecko veeeen 🙂
            Taky Alfa Romeo je dobra. Sundat celej rypak (celo) aby se clovek dostal k olejovemu filtru…..
            Mam rad nemecka auta.

            • Renault, a asi i některé další značky, mají snahu vymýšlet věci jinak. Bohužel díky tomu použijí horší technické řešení. Zrovna u Megana (staršího vydání) vymysleli pružení zadních kol pomocí torzních tyčí a nikdo moc neřešil, že časem mohou lůžka tyčí zkorodovat a po naložení se tyče v lůžku protočí a zadek si sedne nadoraz. Takové auto může být stále v dobrém stavu, ale je to totálka. Jen kvůli tomu, že v Renaultu vymýšlí kraviny. Nebo je to krásný příklad kurvítka.

            • To ale není o německých autech, spíš model od modelu. Peugeot 407 – přední světla – otevřeš kapotu, odšroubuješ plastový kryt, odcvakneš pojistku a vyndáš žárovku v socketu. Ani nemusíš vyndat
              světlo. Zadní světla – povolíš jeden plastový šroub, odcvakneš tři plastové pacičky, sundáš kryt světla a máš přístup k žárovkám.

            • mas rad nemecka auta, treba jako E91 320d, kde pro vymenu vzduchoveho filtru musis rozebrat pulku veci v motorovem prostoru, pylovej filtr, torpedo, vyztuhu karoserie? 😀 nebo pro vymenu zarovky v Angel Eyes musis sundat kolo… nadhera. Zlaty japonci 😀