Technologie Nvidia DLSS v první hře, dostává ji Battlefield V. Brzy i Metro Exodus

162

Když Nvidia loni koncem léta/na podzim vydala novou generaci grafických karet GeForce s 12nm GPU architektury Turing, měly jako hlavní novinku podporu ray tracingu akcelerovaného speciálním jednotkami RT Core. Kromě toho mají ale také jednotky Tensor Core pro akceleraci umělé inteligence na bázi neuronových sítí a Nvidia na nich postavila další novou funkci, technologii DLSS. Ta dlouho nebyla dostupná přímo v nějaké hře (objevila se jen v neinteraktivním benchmarku Final Fantasy XV a nedávno v 3DMarku Port Royal), ale to se teď konečně není. DLSS nyní dostal Battlefield V, který už loni jako první nasadil ray tracingové efekty přes DXR (či Nvidia RTX). Poprvé si tedy tuto novinku budete moci vyzkoušet v reálu, máte-li už nějakou grafickou kartu generace Turing.

 

Battlefield V je první AAA hra používající DLSS

DLSS v Battlefieldu V není překvapení, protože o implementaci jsme už měli zprávy dřív. Nvidia uváděla před uvedením GeForce RTX 2060 v lednu výkon této karty i se zapnutým DLSS, což znamenalo, že nějaké sestavení už v zákulisí běží a hra by měla tuto novinku dostat nějakým budoucím patchem. A k tomu konečně došlo. Aktualizace „Battlefield V Chapter 2: Lightning Strikes Update #3“ vydaná včera přinesla kromě jiného právě i možnost zapnout DLSS.

Battlefield V má podle poznámek k vydání dále optimalizovat DXR efekty pro lepší výkon (což také stojí za pozornost, protože právě propad FPS u nich byl problémem), spolu s tím je ovšem uvedena už i podpora pro DLSS. Tato možnost se dá s novou aktualizací ve hře zapnout pro zvýšení výkonu. Není řeč o DLSS 2X, takže zatím asi jde jen o základní verzi DLSS. Ta funguje jako antialiasing, ale zároveň zvyšuje výkon. A to proto, že v tomto řežimu hra vykresluje snímek s nižším rozlišením a neuronová síť spolu s vyhlazováním obraz opět přiostří a pokusí se vylepšit/obnovit detaily svým dopředu naučeným fungováním (DLSS jsme se věnovali zde).

nvidia geforce rtx battlefield v dlss update
Podpora DLSS uvedená v poznámkách k vydání aktualizace Battlefieldu V

Obrazová kvalita by měla podle Nvidie být podobná kvalitě obrazu vykresleného v nativním rozlišení, což teď bude příležitost testovat. Je ovšem třeba říci, že DLSS coby metoda anti-aliasingu konkuruje dnes hlavně temporálnímu anti-aliasngu TAA, který zejména v pohybu také může rozmazávat detaily (zdá se, že třeba v onom 3DMarku docela hodně). To znamená, že obraz s DLSS by za jistých okolností mohl být lepší než s TAA, i když upscaling pomocí DLSS nemůže z principu úplně nahradit kvalitu vykreslování na nativním rozlišení (potažmo nativního rozlišení se supersamplingem nebo jiným antialiasingem, který by neměl neduhy TAA). Do výsledku tedy promlouvá víc faktorů. I na videu, kterým na tuto novinku Nvidia láká, je DLSS porovnáno právě proti TAA vyhlazování. Berte ho ovšem spíš orientačně, protože komprese na Youtube nebývá moc kvalitní pokud jde o zachování detailů u textur ve hrách, kdežto pro posuzování kvality by ideálně byly třeba bezeztrátově komprivané snímky.

DLSS zatím jenom spolu s ray tracingem?

Výkon má v implementaci Battlefiledu V údajně být s DLSS až o 40 % lepší. Podle ohlasů uživatelů je nyní možné DLSS zapnout jen současně s aktivními DXR efekty (ray tracingem). Toto nicméně může být jen dočasné omezení, protože aspoň teoreticky by se DLSS ke zvýšení výkonu měla dát použít i nezávisle na ray tracingu. Tato možnost by se pravděpodobně mohla objevit v některé z dalších aktualizací hry.

Podle článku na webu Nvidie lze DLSS používat na všech grafikách GeForce RTX v rozlišení 3840 × 2160. V 2560 × 1440 je tato možnost dostupná od RTX 2060 po model RTX 2080 a zřejmě už ne pro model Ti a Titan RTX. Rozlišení 1920 × 1080 v kombinaci s DLSS je dostupné pro karty RTX 2060 a RTX 2070. (Řeč je zřejmě o výstupních rozlišeních, nikoliv těch interních). Nvidia doporučuje pro jednotlivé Turingy tato nastavení:

  • RTX 2060: 2560×1440, High Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
  • RTX 2070: 2560×1440, Ultra Quality Preset, Medium DXR, DLSS On
  • RTX 2080: 2560×1440, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS On
  • RTX 2080 Ti: 3840×2160, Ultra Quality Preset, Ultra DXR, DLSS On

Galerie: DLSS v Battlefieldu V proti vyhlazování TAA (snímky z videa)


Metro Exodus bude mít DLSS od prvního dne

Kromě Battlefieldu V byjinak měla rychle přibýt i další hra. Metro Exodus vychází 15. února a podle Nvidie bude mít DLSS již ode dne vydání. Kromě toho hra také využívá efekty DXR (tedy ray tracing) pro globální osvětlení a ambient occlusion. DLSS má údajně s ray tracingem zlepšit výkon asi o 30 %.

Technologie Nvidia DLSS v první hře, dostává ji Battlefield V. Brzy i Metro Exodus
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90.67%) 15 hlas/ů

162 KOMENTÁŘE

  1. No fůj! Tyhle obrázky opravdu prezentovala sama nVidie? No to je humáč. Takto se ty hry nebudou dát vůbec hrát. To je FAIL. Vždyť ještě před týdnem ukazovali fotky, které byly lepší než TAA. A teď tohle? Vždyť to je šeredný jako prase. Třeba ta skála, vypadá jako by měla texturu z Quake 1 ? Nebo ty rozmazané zbraně, takhle rozmazané zbraně nebyly ani v counter-strike 1,6! To je teda draze vykoupených 60FPS. To radši TAA na 40FPS, než tohlencto. Může někdo potvrdit pravost těch fotek?

    • “ukazovali fotky, které byly lepší než TAA”
      Můj osobní názor je, že TAA je nízká laťka. Strašně obraz maže.
      Ze všech AA metod jsou nejlepší samozřejmě SSAA a MSAA, ale co jsem si hrál s různými post processingivými AA metodami, jednoznačně zvítězilo SMAA – dá se vložit do jakékoliv hry, má prakticky nulový vliv na výkon (já jsem žádný vliv nenaměřil), maže obraz jen minimálně a hrany vyhladí jakž takž (na post process metodu vyhlazuje hrany celkem slušně).
      Použil jsem SMAA injektor v Radeon Pro (neofiko SW, funguje na AMD i nVidia), tam je možné dokonce upravovat jednotlivé parametry SMAA.

      To, že nVidia k předvedení DLSS pořád využívá jen porovnání s TAA, podle mě není náhoda.

      • Zajímavá informace pro mě, ten SMAA injektor vyzkouším.
        Pokud se nepletu, právě v nějakém Assassins Creed (asi IV) jsem skončil s SMAA a vážně zíral – obraz ostrý, hladký a výkon nijak nepoklesl. Pak jsem si posteskl, že tuto metodu vyhlazování neumožňuje aktivovat třeba ovladač NVIDIA v každé hře.
        Osobně radši hraju hry bez vyhlazování s trochu zubatým obrazem sem a tam než rozmazanou sr*čku jako v případě FXAA a TAA, který je třeba v Assetto Corsa Competizione s rychle se pohybujícími se auty vážně nechutnej humáč.

      • Ja jsem se dival na ukazku (samozrejme dobry sestrih a urcite vybrane zabery) a neprislo mi to nejake hrozne. V Single player mi i jiste zasumeni dava pocit “zmatku” v chaosu boje. Chci rici, ze staticky snimek a skutecna hra se posuzuji jinak a zrovna v te BF V ukazce mi to “rozmazavani” nijak vyrazne nevadilo.
        Ja i prestoze jsem grafikou orientovany, tak je zajimave, ze u her typu The Last Of Us to vubec neresim, holt ta hra ma co ma mit – pribeh, dynamicky dej a hratelnost 🙂

            • Jako joo, může být zpackaná implementace. Upřímně ale pochybuji, že z DLSS dostanou větší výkon a lepší obraz. To prostě moc dohromady nejde.

            • Tak víš jak.. jeho guru Maudit tu do něj měsíce hrnul, že DLSS znamená větší výkon a zároveň lepší kvalitu.. Jde vidět, že některé jeho ovečky mu to sežraly i s navijákem.. stejně jako těch bájných 21 RT her co budou k dispozici hned při vydání Touringu, že bude raytracing zvedat výkon a ne ho snižovat a dalších xx krávovin co tu měsíce mlel. 😀

            • Hnízdo Ty jsi komik 😀 Kdyz nelzes a neocernujes druhe tak bavis 😀
              A to “od realne dostupnosti” znamena asi co? 😀 Ale jo hezky pokus o slovickareni 😀 Tvuj spolubojivnik se uz dnes krasne ztrapnil chces ho nasledovat?

            • A s jakou dalsi intelignenti otazkou prijdes Hnizdile?
              “de-facto od vydani/dstupnosti Turingu” se da prekladat pouze jednim zpusobem. Samozrejme jen u nekoho, kdo ma aspon zakladni inteligenci chapat psany text.

            • Zda se ze indulona byla v lidlu ve sleve, cela zdejsi ruda uderka jede na plnej vykon, veskere nadeje se jim zhroutily, zustava par screenu a DLSS! 😀

            • To bude dobry kukacko, vyber si ten spravny clanek, se spravnym hodnocenim, napis to vsem, at jsi spokojeny a pak bez s tema otravnyma komentama laskave uz do prdele.

            • Naděje se tu zhroutily někomu jinému. 😀 A ještě se tu jako bonus sám vytroloval s těma 21 RT hrama. 😀 Díky za zábavný večer. 😀

            • Hnizdile, vis co mas spolecneho s malyma otravnyma psama?
              ..ze musis neustale stekat kolem sebe, aby jsi byl aspon videt 🙂

            • Copak delaji vase mantry o targetu 1080p@60fps? Metro na high 50fps@4k, bez DLSS 😀

              Uplne slysim jak drtite sklovinu vzteky 😀

            • Jestli muzu, zkuste prosim ignorovat Hnizda, Ono Je stejne uplne jedno, co tomu pomatenci odpovite.
              Diky

            • hnizdo 13.2.2019 at 21:53
              “ja tam vidim defacto, a ne hned?”

              To jako vazne? 😀 Dobra demagogie! Nicmene porad nechapu tu hladinu emoci, proste marketing Nvidie zafungoval dobre, bublina splasknula, jede se dal. RT a DLSS technologie zatim nedavaji ocekavane vysledky, alespon pro velkou skupinu uzivatelu. Neni se ale cemu divit, vzdyt jsme teprve na zacatku. Proste to chce vic casu. Hands down.

            • Vetsi demagogie, nez “RT a DLSS technologie zatim nedavaji ocekavane vysledky”?

              https:​/​/www.overclock3d.net​/reviews​/software​/metro_exodus_pc_performance_review_​-_rtx_on​/7

              while Battlefield V​’s fancy reflections are beautiful, they do not have a profound impact on the game or its atmosphere. In Metro Exodus, things are different. The use of RTX Ray Tracing in this game is a BIG DEAL! In an atmospheric game like Metro changes in lighting can have a huge impact, adding extra mood to dialogue​-driven scenes or extra suspense as Artyom creeps up behind an enemy combatant.

              Nejen bublina nesplaskla, ale bylo naplneno zatim vse, co bylo slibeno. Hybridni RT v 4K@60, DLSS boost volitelne dle chuti kazdeho soudruha.

              Naopak kecy o 1080@60 na 2080Ti, coz mel byt preci od zacatku target, nam padly. To je jedine co nam splasklo. Dokonce tu mame full RT engine co si vystrih nejakej studak jako semestralku. 😀

              Mozna se mene nimrat v deseti 16x zvetsenych screenech , a zkusit si to zahrat, 4K RT + HDR + gsync 😉

            • hnizdo 14.2.2019 at 15:33
              Ja se nimrat ve screenshotech a videich nehodlam, jak uz jsem tu parkrat psal. Dokonce je mi cela rada RTX 2000 ukradena, protoze pro me to neni dostacujici a zatim si bohate vystacim s predchozi radou (stejne tak nemam duvod kupovat primotopy od konkurence). Zajima me ta technologie (RT, DLSS), ktera je dobra, za me ale jeste v plenkach.
              A argumentovat tu vyse zminenou semestralkou, take dobra demagogie. Napsat full RT “tetris” a pak ho provozovat se 150 FPS je sice vykon chvalihodny, ale ja myslel, ze se tu bavime o novych AAA hrach, ktere se maji priblizovat foto grafice, ne kostickach typu Minecraft. Stop demagogii.

            • Hnízdovi tak nějak nedochází, že každý jeho další pokus o bezzubou demagogii je přiznáním toho, jak moc je trignutý. 😀

  2. Ty obrázky jsou sexy a celkem tam vidím ten příplatek za RT a tu druhou upscale hovadinu 😀 To radši zůstanu u starého používaní u poměrně levné grafiky jako je 1080Ti kde to vypadá mnohem lépe. A celkem mi je líto Metra napřed fail s EPIC a k tomu takhle vypadající grafika na grafice za 35K.

    • Osobne mi prijde DLSS mozna zajimave, pro nejaky rychly strilecky, kde potrebujes co nejvyssi fps a na kvalitu treba textur se moc nehraje. Tady asi jeji prinos bude ok do vyssiho rozliseni. Otazka je, jak by vypadala jina forma upscalingua a jestli je DLSS aspon kvalitativne lepsi, protoze podle tech obrazku jsou ty textury taky rozmazly.

      • DLSS dává smysl opravdu jen s RT, kde bude kamuflovat nedokonalý výpočetní model.

        Kecy o kvalitním 4K hraní mohli brát vážně jen zelení úderníci.

        Někteří se dokonce chtěli pro svou zelenou pravdu i soudit. 👌👍😆

          • Tak já dám spíš na vlastní názor než na “komentář” někoho jiného. Podle obrázků je to dost katastrofa. Ale každý to máme asi jinak. Prostě když Huang řekne, tak to přece musí být pravda…

            • A co tím TPU chceš říct ptáčku? Vždyť jen potvrzují, že DLSS je mazadlo. To, že 4K DLSS je lepší než 1440p je snad samozřejmost ne, to snad nemyslíš vážně, že to používáš jako argument..

            • Tohle: What is worth mentioning though is that the game does look more blurry when DLSS is enabled — 4K DLSS still looks much better than simply running at 1440p.

            • Takže Hnízdo používá jako argument fakt, že 4K DLSS (což je upscaling z 1440p + AI vyhlazování) je lepší než čisté 1440p. Lol! Tak to je Hnízdo argument jako noha. 😀 Protože se snažím marně vymyslet, jak by 4K DLSS mohlo vypadat hůř než 1440p?Jakože by se to upscalovalo a AI by to ještě trochu rozesrala, aby to vypadalo hůř jo? 😀

            • Ale ja myslel ze DLSS tak strasne maze, ze je to uplne naho*no jak se tu docitam! A ono 1440p+DLSS vypada lip jak ciste1440p. Jak je to mozne? 😀 Takze to tak stranse maze, az to vypada lip nebo jak si to ve svem zachvatu halucinujes?

            • Můžeš zde uvést příspěvek, ve kterém někdo píše, že je DLSS na hovno?
              A nebo je to tak, že tě jako fanatika totálně triggnulo, že si tu někdo dovolil napsat, že DLSS rozmazává a tím ti šáhl na tvoji zelenou modlu, což tě ta trigglo takovým způsobem, že sis tu začal vymýšlet věty, které nikdo neřekl? 😀

            • Vymyslet? Ja tu teda ctu samej fail , upscale hovadina, mazanina… Jiste se nechces hadat o slovicko, ze ne? 😀

            • Zajímavé… ty, který tu pravidelně chytáš za každé slovíčko, což předvádíš i o kousek výše v debatě o bájných 21 RT hrách, tak jsi najednou benevolentní. 😀
              Za fail to tu paradoxně první označil tvůj zelený nohsled Crha, který zjistil, že ho Král všech výmluv Maudit celou dobu obelhával. 🙂

            • hnizdo 13.2.2019 at 22:20
              “Tohle: What is worth mentioning though is that the game does look more blurry when DLSS is enabled — 4K DLSS still looks much better than simply running at 1440p.”

              Chapete ale, ze srovnavate nesrovnatelne? Je snad jasne, ze nativni QHD by melo vypadat hure nez neco, co vypocita obraz nativne v QHD a nasledne provede upravy na rozliseni UHD? Takze srovnavate obraz s N pixely s obrazen s 1,M * N pixelu, kde je vysledek “inteligentne” dopocitavan na toto vyssi rozliseni. Pokud by Nvidia s DLSS cilila na stejne rozliseni s horsi kvalitou, tak by to byla trosku kontraproduktivni funkce, ne?

            • Co je nesrovnatelneho na SROVNANI 4K+DLSS (1440p + AI supersampling), a nativniho 1440p?
              Preci kdyz DLSS tak strasne maze, jako fail, mazanina a vubec, nemuze vypadat lepe? Protoze pokud muze, je to presne jak bylo slibeno a je vse v poradku 🙂

            • Až na to, že tvůj Guru Maudit – Král všech výmluv tu sliboval, že DLSS bude ve finále kvalitnější než nativní rozlišení a zároveň zvedne fps. Tedy 4K DLSS vs 4K. Na tom založil i jeho psychotickou teorii, že Touring je 2x výkonnější než Pascal a ty jsi mu u toho jako správný nohsled zdatně notoval. 😀

              Když tu Jan Olšan napsal střízlivý článek vysvětlujícím DLSS, ve kterém (jak se nyní ukázalo) pravdivě předpověděl, že těžko bude DLSS kvalitativně na úrovni nativního cílového rozlišení, tak ho psychopat Maudit akorát pozurážel. Viz:

              “Maudit 17.9.2018 at 9:39
              Autor je zaryty fanousek AMD a jen si potreboval zduvodnit, proc DLSS oznacit za neco “spatneho” – proto asi desetkrat opakuje cosi o horsi kvalite, zvyseni vykonu za cenu horsi kvality…
              … Gratuluju Janu Olsanovi, ze se propadl na uroven Stacha
              … by mel Olsana trknout, ze je s jeho “odhadem” kvality totalne mimo.
              atd..

              Omluvy se od vás dvou fanatiků autor pochopitelně nedočká.

            • Aznahohu aká Kochrene nebo kolik těch přezdívek máš: Guru je jen Crha !

            • To vaše bratrstvo zelené pracky už mě označilo za DD, Babiše, Belku, NoX a teď Kochrena. Díky, ještě bych chtěl být Hulán, Helča Růžičková a Vráťa Minář a budu spokojenej.

            • Aznohh 15.2.2019 at 10:24
              A ted mame byt navzajem polichoceni ci nikoli? 😀

          • “Personally I’ll play it using RTX enabled, on my 1600p monitor, with DLSS disabled because I prefer crispness over the extra FPS. ”

            Takže klasika, vychválit DLSS, aby se kluci z nvidie nezlobili a v poslední větě napsat, jen tak mimochodem, pravdu.

      • tombomino 13.2.2019 at 18:04
        Presne tak, proto si myslim ze DLSS bude hodne zajimave prave pro GTX 1160 Ti, kterou to muze posunout vykonove dal (a tim i prodlouzit zivotnost). Jestli to tam tedy pres ovladace nezavrou i presto, ze ten chip ma obsahovat TC.

  3. Jenom se potvrzuje, že v této generaci řešit RT nebo DLSS je předčasné/zbytečné. Je to taková úvodní/demo řada pro tyto technologie. Kdyby se na to vykašlali a dali karty bez těchto technologií za výrazně menší cenu, hráči by jim utrhali ruce. Na druhou stranu, kdy přijít s něčím novým/experimentem, než v době, kdy neexistovala (a stále IMHO neexistuje) konkurence ve vyšších segmentech GPU.

    • Presne proto tam RT a DLSS technologie jsou. Problem je neadekvatni cena, kterou zaplati koncovy zakaznik pekne z plne. Aneb pro hodne lidi je prinos techto technologii nedostatecny a tedy s vypnutim techto funkci dostane produkt s vyssim narustem ceny nez je narust vykonu oproti predchozi GTX rade.
      I kdyz to ted tak nevypada, myslim si, ze DLSS ma vetsi potencial nez RT na stavajicich radach cipu, protoze DLSS se da dotahnout softwarove lepe nez RT, ktere proste potrebuje hruby vykon mnohem vice a optimalizace jsou nutnost.

  4. AMD udělala FAIL se špatným BIOSem, který teda obratem opravila.
    Nvidia má teď nejspíš taky FAIL s DLSS = (laicky řečeno snížím kvalitu, aby to běželo rychleji). Ale tady se opravy asi nedočkáme.
    Takže DLSS je na prd, RT jen zhoršuje výkon a klidně ho v aktuální verzi oželím. Vůbec se nedivím, že kožená bunda není spokojena s prodejem RTX grafik -> protože zákazníci nejsou spokojeni s tím, co nabízí nového vůči starší generaci + si účtuje vyšší peníze. Prostě RTX dnes význam nemá. Nejsou to špatný karty, ale platit za něco, co stejně budu mít v hrách vypnutý, to nedává smysl – nevyužitý křemík, který je fakt drahý.

      • Na dozrávání prdím, navíc u Nvidie je podpora starších karet o dost mizernější než u AMD – ale to chápu, chtějí prodávat nové karty, ne udržovat a zrychlovat staré.
        Problém je, že RT už Nvidia slibuje půl roku a praktické využití je nula. DLSS se taky slibuje a pak je to průser (snad se to nějak doladí a nebude to tak okatý průser).
        Takže AMD slibuje, Nvidia slibuje… a kde nic tu nic. Chci si koupit nový 32″ monitor a k němu novou grafiku, zatím mě ani jeden výrobce nepřesvědčil. Nvidia vůbec a AMD mě teď nahlodávají ty články o podvoltování. A jelikož mám na grafiku limit 20 tisíc, tak R. VII mírně vyhrává nad 2080, ale opravdu jen mírně. A kdyby udělali R VII s 8GB (HBM2 čipy s polovinou vrstev), a dali 3 litry dolů, tak beru hned.

        • Alich: to sis spletl firmu, ne? AMD mívá delší podporu grafik a často při vydání stojí ovladače za prd, ale během pár měsíců (jak říkají zelení) dozrává.
          Nvidia je známá, že podpora starých grafik je priorita nula, takže kdo má dvě generace starou Nvidiu, má prostě smůlu. Aspoň to jsou moje zkušenosti.

            • Tak já bohužel znám situaci pouze na Windows platformě. Jiný OS než Win neřeším a stejně tak 98% lidí to řešit nebude.
              A na Win můžu říct, že AMD ovladače za poslední rok a půl předběhly ovladače od Nvidie. Dřív bylo AMD opravdu bída, ale teď jsou téměř bez problémů – což se nedá říct o Nvidii. Stabilita bych řekl, že je plus mínus stejná u obou. Takže když hodnotím k dnešku, tak je na tom AMD líp.
              Jinak já sleduji HW scénu od doby ZX80 (Spectrum, u nás Didaktik). programoval jsem už ve strojovém kodu na Intelu 8080, takže skoro o 10 let dýl :o)

      • carda: v pohodě, je tu “skvadra” zelených, kteří se neumí na věc podívat z jiné strany a pak tu Maudit, Vlko, Crha a podobní akorát zasviňují diskuzi. Do mě se taky určitě pustí, neboj 🙂 ale mě jsou ukradení, já prostě chci za svoje určené peníze co nejlepší produkt a nemusí to být jen Nvidia (a ještě líp + Intel), jak si dotyční myslí

        • Drž hubu a neber si mě do huby laskavě. Před uvedením DLSS v BF5 jste o mazání věděli prdlajs a dneska ste na koni. Kolikrát jsme si zakrývali tvář před těma vašema zvratkama o AMD. Tak dneska máte konečně možnost nám to dát sežrat, tak si to užíjte. V jedné pokakané hře. Já si počkám na next gen a jsem zvědav jak tam bude DLSS fungovat na titulech, který budou líp naprogramovaný, než nějaký rozbitý refresh od EA.

          • :)))
            Jaroušku, ať ti nepraskne žíla, musel bych tě tady v Brně oživovat :oP
            JJ, zvykej si, u AMD jsme si zvykli čekat, to samý je teď u Nvidie. Třeba ti RTX někdy dozraje a příští rok se dočkáš podpory DLSS a RT i ve hrách, aby to bylo “koukatelný” :)))

            • klidně to zrát může protože s pascalem mám ještě spoustu času a výkonu…

    • Promiň, ale zřejmě si neuvědomuješ, že tvé argumenty jsou zcela mimo. Zatím co RT dnes generuje “lepší” odrazy (ve smyslu reálnější), tak s ne-RT obazem dostaneš vizuálně mírně horší odrazy, ale tím to končí – nejsi ochuzen na ostrosti obrazu, kvalitě textur apod.

      Tady je ovlivněna celá scéna, a to zcela viditelným způsobem. Chápu že jako fanoušek značky cítíš potřebu ji bránit, ale kdybys mlčel, udělal bys v tomto případě líp.

      Nicméně jsem zvědavý, kdy takový Maudit najde odvahu se tu objevit, a zda se omluví Honzovi Olšanovi. Vsadím se, že bude dělat jako by se nic nestalo…

          • no tak nám “seniore” povykládej, jaké jsou v tomto případě rozdíly mezi těmi slovy, když tedy jsou naprosto rozdílné …to bys nebyl ty, abys tady neblábolil hlouposti a netoíral si tu svoji nevymáchanou pusu o každého, kdo ti vadí a to všechno v rámci staré dobré české vlastnosti, nechat každému vyžrat až do dna, když někdy něco posere … povahově patříš tady v diskuzi mezi největší hajzly …

            • … a jako obvykle osobní útok. Tak ti to připomínám, neb ses minule zmateně na tohle ptal.

              Přesto ti (slušně) odpovím:
              bránit = zaujetí obecného postoje, který zahrnuje klidně nesouvisející hlášku “a vy zase bijete černochy,” která relativizuje či rozmělňuje problém.
              “obhajovat” = argumentovat na konkrétní téma.

              Apropos, “povahově” jsem se jen přizpůsobil vám, protože vy takové způsoby používáte zcela běžně.

            • zmateně se ptáš a chováš ty, synku, já jsem se ptal, proč si myslíš, že tě “atakuji” bezdůvodně, protože to rohodně bezdůvodně nebylo a není. Ty tvoje bláboly o bránění a obhajování názorně ukazují, co jsi za tvora … snažíš se hezkými slovy blábolit o čemkoliv a nejvíc o tom, čemu vůbec nerozumíš …Bránit se v naprosté většině případů používá ve vztahu k osobě. To, co tady blekotáš ty, je spíše hájení, obhajování .. a že jsi se něčemu přizpůsobil? :DDD Je zajímavé, že pomalu zásadně reaguješ tady jen na ta největší hovada (dle tebe), přímo, nebo nepřímo. O čem to svědčí? Tvoje chorobná potřeba mentorovat a poučovat, přitom sám blábolit nehorázné hlouposti, je do očí bijící …

            • gogo1963 14.2.2019 at 12:01
              Zajimave, ja si to o te zakernosti myslim o vas. Zatimco tynyt je silny ve svych nazorech a ne vzdy s nim souhlasim, tak zakernost jsem u nej, narozdil od prakticky kazdeho vase prispevku, nevidel. Mate jeste neco k DLSS treba?

            • Alichu, právě jsem se dosmál … co to meleš, synku? 😀 … kolik ti je, deset?

            • Gogo: aneb další dávka zelených hoven. Myslíš si, jaký jsi macho, ale na téhle straně internetu vypadáš spíše jako máčo.

              Pro ostatní platí, že jsem otevřený jakékoli slušné a věcné diskusi, ale to znamená žádné osobní urážky. Na ty odpovídám ve stejném tónu.

            • no s gogem to uz lepsi nebude, bude jen starsi a kazdy mladsi u nej bude synek, protoze on uz z toho ustrnuti nedospeje, uz dosel do stadia, kdy jeho zelenej palouk prestal pobirat nove fakta a bude se jen tocit v minulosti kdy vse bylo zelenejsi, cokoli noveho bude uz jen shazovat, protoze synci preci nemuzou mit pravdu, tu ma jen on, kmet obrostly zelenym mechem

            • vy dva na závěr … vysvětlete mi, jak tahle naše “debata” souvisí se zelenou, nebo nvidii obecně? Kripl tynyt má plnou tlamu zelených hoven, blbeček mittar ve školce neposlouchal a má mindráky …To už vás opravdu nenapadne jiný blábol, jen mlít pořád dokola o zelené, resp. modré?

            • gogo1963 14.2.2019 at 17:01
              No vidite a me jste oznacil za desetileteho jen proto, ze si o vas myslim, ze jste zakerny a urazite lidi. Coz vy rozhodne nedelate, tedy z dane logiky mne musi byt 10 😉

              gogo1963 14.2.2019 at 17:01
              “Kripl tynyt má plnou tlamu zelených hoven”
              “blbeček mittar ve školce neposlouchal a má mindráky”

            • hmm Gogo mas v tom trochu bordel ne?
              “Kripl tynyt má plnou tlamu zelených hoven”
              A ja si rikal ze rikate ze tynyt je z rude uderky 😀
              Jinak Alich ma pravdu Gogo ja Ti to uz taky nejednou rikal… Pokud ta cislovka znaci kolik Ti je, tak uz by ses mohl naucit slusnemu chovani… Tim ze tu budes hrat drsnaka niceho nedosahnes… Gor ne tu na netu…

            • KOCHREN 14.2.2019 at 18:36
              Pevne doufam, ze mu neni 1963, v opacnem pripade by by jeho otec hrabe Drakula a nam uz by moc zivota nezbyvalo. Na druhe strane uz bychom se nemuseli lopotit s podobnymi debatami 😀

            • bylo mě 57, abych to objasnil … to číslo u Gogo znamená něco osobného …Alichu, já tě neoznačil za desetiletého proto, že si o mě myslíš, že jsem zákerný … jen jsem se zeptal, protože na svém přímém chování nic zákeřného nevidím. Použij wiki, když nic jiné …že urážím lidi, to je úhel pohledu, z toho mého se o žádné urážky nejedná, jen konstatuji fakta …
              Kochrene, Tombo tady často píše o nepochopení psaného …čemu nerozumíš? 😀 pak k tomu slušnému chování … nemám problém chovat se slušně k slušným lidem, k hovadům přistupuji jako hovado …

            • gogo1963 14.2.2019 at 19:02
              Ze na svem chovani vy nic zakerneho nevidite jeste nemusi znamenat, ze vas takto ostatni nevidi nebo ze zakerny nejste. Uz jen chovani, kdy odskocite od tematu a danou osobu misto vecne pripominky urazite moc rovne neni.
              Ted k tomu vasemu “konstatovani faktu”, ze nekoho nazvete hanlivym jmenem ma od skutecnosti (faktu) hodne daleko. Fakt je skutecnost, ktera je podlozena nezvratitelnym dukazem. Ja se jmeny, kterymi tu nazyvate lidi nesouhlasim (existuje tedy protifakt), tekze co tu prezentujete jsou jen velmi osobni vylevy reality vaseho osobniho videni, nejedna se o fakta. Staci takto?

            • Gogo
              “nemám problém chovat se slušně k slušným lidem, k hovadům přistupuji jako hovado …”
              no já Ti nevím ale to se nesmíš pak ráno koukat do zrcadla a přenášet to na druhé. Na rozdíl od Tebe já slušný člověk jsem 🙂 A ne ani se nerozbrečím z toho jak se mě tu snažíš ( a nejen mě abych nebyl sebestředný ) titulovat a ani si nesednu na prdel jen pro to, že si někdo hraje na borce… V reálu by sis do mě nedovolil skočit, ale tady na netu rambo hadra… Pokud Ti je 57 tak už by sis tohle mohl uvědomit… Věk na to máš.

            • Alichu, dvojí metr … co ti vadí u mě, nevadí ti u toho, koho se zastáváš …
              Kochrene, nevím o tom, že bych tě tady nějak “tituloval”, nemám v úmyslu působit na tebe ve smyslu rozbečet tě, posadit na prdel … o reálu nemluv, neznáš mě, já ovšem znám takové, jako jsi ty :D, alespoň podle vyjadřování na webu, dělání ze sebe mistra světa … věř mi, že v reálu bych o tebe kolo neopřel, ne že bych do tebe vyskakoval … ignore … Nemám důvod na něco/někoho si hrát, jaký jsem na webu, takový jsem v reálu. Když mě někdo nasere, neuteču… Pokud k někomu cítím fyzický odpor, chce se mi z takové osoby zvracet, většinou se snažím nereagovat na tuto osobu, někdy to ale nejde … Tynyt je pro mě někdo jako Cemper, Janda, Štětina, Poche … sliz, hnus …

            • gogo1963 15.2.2019 at 9:25
              I kdyz si dvojiho metru nejsem vedom, urcite mam svuj subjektivni pohled na vec a urcite jsem nejak zaujaty, to nepopiram. Nicmene neznam 100% objektivniho cloveka.
              Mne nevadi, ze mate nazor na nekoho, mne vadi ten zpusob komunikace. Misto “tak se tu ukazuje, ze jsi blb s nazorem predskolaka a jeste s mindraky a kecas hovna” se da pouzit treba “myslim si, ze nemluvite k veci, a ze nemate pravdu, podle …tohoto zdroje… tu tvrdite nesmysly, protoze…” coz uz je pomerne prime, ale myslim stale slusne. Schvalne jsem to ale uvedl, protoze nekdy proste clovek potrebuje upustit. Rici nekomu “jste blb” je jednoduche, ale zrejme to vyvola reakci “vy jste jeste vetsi blb” – cemu si tak pomuzeme? Narozdil od “ja si myslim opak, proc si myslite vy …neco…?” otevira prostor pro vzajemne pochopeni, ktere klidne muze koncit “rozumim, vy si tedy kupte cervenou kartu, pro me je vyhodnejsi zelena”. Proc je toto pro lidi tak tezke?

            • já ti rozumím Alichu, mě jen vytáčí, když naprosto neznámá osoba, pokud to tedy není další multinick, se věšuje do diskuze, atakuje mě za něco, o čeho kontextu nemá ani páru … pro takového vždycky nějakou tu sprosťárnu najdu. Ty jsi evidentně z jiného těsta, taky ale neznáš pozadí, původ mého chování k určité osobě … to je úděl veřejných diskuzí …
              Nikdy, opakuji nikdy jsem nikoho bezdůvodně nenapadl a je jedno, co kdo z dotčených tady k tomu říká. Není to pravda.

            • gogo1963
              Pokud sedí co píšeš tak budiž já si do trolů i rýpnu a Možná Ti vadí, že mám přestřelky s maudite, Hnízdem, Crhou ketré ty zbožnuješ či tak něco… Tak mě nesnášíš…
              Ale Alich? ten tu je a byl vždy slušný a věcný a Tys přes to dělal ze sebe machra 🙂 A snažil ses ho napadnout…
              Na rozdíl od Tebe já už mnohokrát psal ať tu lidi uberou… Kde Tys nějak “pokáral” aspoň jednoho ze 3 jmenovaných za jejich chování? Takže kecy o dvojím metru si nech do té doby, než si zameteš před svým prahem. A neboj Nesednu na prdel ani zde ani v realu 🙂

            • Kochrene .. co to zase plácáš? 😀 Že bych tě nesnášel … tak to není a tom sedání … chceš něco snad řešit násilím? To si pak hledej někoho jiného … Alichovi jsem se snad i svým způsobem omluvil, takže tohle je od tebe zase jen mlácení prázdné slámy … na Crhu nebo Maudita jsem reagoval nejednou a nebylo to zrovna o obdivu, totéž mohu napsat já tobě ve vztahu k tvým “miláčkům” a nebudu daleko od pravdy …

            • Dobre, nikdo tady nezna cele pozadi a zaroven nevidi tomu druhemu do hlavy. Problem online diskuzi jsou emoce, ktere mnohdy vypadaji horsi, nebo jine, nez skutecne jsou. Dulezite je na to mit stale na pameti a *predpokladat dobry umysl*. Ja myslim, ze vetsine lidi tady jde o to ziskat co nejlepsi informace o danem produktu, aby tak mohl/a udelat co nejspravnejsi rozhodnuti koupe, popripade se “jen” vzdelavat v technologiich a trendech.

            • Alich 15.2.2019 at 18:22
              Snad jsi spravne pochopil co jsem tady uzivateli gogo1963 chtel rici.
              Me tady nemuze nikdo nastvat ani jinak rozhodit. Zeptej se Marka Moravcika on moc dobre vi co me max umi rozhodit a nastvat 🙂
              A specialne tady nasemu hrubianovi jsem jen chtel objasnit. Ze svym chovanim u me niceho nedosahne a to ze tu hraje machry a drsnaka je mi max k smichu. Pokud bude chtit normalne debatovat neni problem. Rad si s nim popovidam. Pokud to bude v ramci slusnosti a pohodove diskuse. A to plati vlastne pro vsechny nejen pro gogo1963.

              Zatim se tu spis setkavam se slaboduchym napadanim a nalepkovanim od ruznych individui. Nekteri se neboji i lhat a tvrdit, ze jsem neco mnel delat… Jakmile to vsak maji dokazat, tak je ticho po pesine. Nejspis je az moc stve ze na me vlastne nic nemaji…

        • Souhlasím. Ona je to taky trochu dost odlišná hra. BFV je postavená na hře pod volným nebem (interiéry jsou jen nepodstatná minorita) a i když tam funguje levolution, tak pratické využití je mizivé. Oproti tomu stíny v temných zákoutích dystopické postnukleární krajiny a interiérů mají daleko větší potenciál.

        • Hlavne Metro by melo byt zalozeno vic na celkovy dojem a atmosferu, zatimco BF V je spis horkohlava akce. Takze bych i u Metra ocekaval mnohem vetsi duraz na scenerii 🙂 A souhlasim, neni to jen o dolescich.

      • tynyt 13.2.2019 at 20:26 e-RT obazem dostaneš vizuálně mírně horší odrazy, ale tím to končí – nejsi ochuzen na ostrosti obrazu, kvalitě textur apod.

        Hele muze hodit odkaz, kde RT snizuje kvalitu textur nebo ostrost obrazu??

          • Cituji tvuj prispevek. ” s ne-RT obazem dostaneš vizuálně mírně horší odrazy, ale tím to končí – nejsi ochuzen na ostrosti obrazu, kvalitě textur apod.”

            Tak se ptam, kde jsi k tomuto nesmyslu prisel.

            • Nejspíš měl na mysli RT+DLSS. Oni se v těch všech lžích a polopravdách teď sami nevyznají.

            • Vytrhl jsi jednu větu z kontextu a žádáš vysvětlení?
              Nuže dobrá: RT ti mění jen odlesky, stíny apod., ale nemění rozlišení scény, není tam žádný upscaling ani AA. Nic se tedy nerozmaže, jako při upscalingu pomocí DLSS.

              Takže pokud při RT-on musíš hledat rozdíly opravdu skoro s lupou, protože oproti rasterizaci bez RT se bude lišit jen odrazy a možná stíny, tak při použití DLSS se ti mázne celá scéna.

              Ale já si myslím, že to sám moc dobře víš, a jen to hraješ.

            • Ja se ale nebavim o DLSS. DLSS nikdo pouzivat nemusi, ani v BFV ani v Metru, s RT nebo bez.

              Takze se shodneme na tom, ze RT at uz ve forme GI nebo stinu ci odlesku nema na kvalitu textur nebo ostrost obrazu, ty jeden kontexte vytrzenej? 😀

            • hnizdo> Možno by nezaškodilo, ak by si si ešte raz pomaly prečítal komentár od HWSpeedy a následný koment od tynyta na ktorý si reagoval. Čo tu predvádzaš je až neuveriteľné.

      • Ja to zkouknul cele a muj dojem je tak pul na pul. Nekdy mi prijde lepsi RTX a nekdy zase bez nej. Pusobi to celkove “nevyladene” a ma to tendenci k prepalu tech scen (podobne jako treba nektery nalesteny odlesky v BF) at uz prilis do tmava nebo zase naopak hodne presvetlene. Na druhou stranu nektere sceny s tim zase vypadaji lip, ma to lepsi stinovani, atd.. Za mne 50:50 🙂

          • A co jako cekate, komici? Ze v tmavym tunelu bude s RTX co – vila Amalka s letlampou?

            A libi se mi GN: Jestli jste immersive hraci, bude to pro vas znamenat hodne. A co je jako Metro kdyz ne immersive hra? neco jako Pubg? 😀

        • Jako souhlas, podle toho videa to je někde lepší někde horší. Ale otázkou je jestli spíš nejsme sami rozmlsaní HDR efektem, že všude je světla dost. A najednou nám vadí velké rozdíly stínů, protože na ně nejsme zvyknutí ?

          • Ja mam predsin, ktera je osvetlena jen neprimo z pokoju, ve kterych svetlo proudi skrze okna. Tudiz neni tam jediny primy zdroj svetla. Dokonce i koupelna, ktere je zase osvetlena neprimo jen z te predsine je daleko svetlejsi nez v te hre normalni pokoj s jednim nebo dokonce dvema okny.
            Ten kontrast svetla a tmy vnitrku tech mistnosti je velmi neprirozeny, skoro jako kdyby tam dodatecne pridal kontrast a stahli Gama slozku. S vypnutym RTX ty mistnosti vypadaji aspon tak nejak “normalne”.

            • Ale tvé oko vidí široký dynamický kontrast. Aby jsi to viděl shodně musel by jsi mít HDR obrazovku a teď otázka, má metro hdr grafiku? Nebo naopak vyfoť koupelnu bez zesvětlení scény a dej to na obrazovku.

            • To nema s HDR nic spolecneho. Staci se podivat jak vypada scena interieru s oknama bez RTX. Ta vypada ‘normalne’, nikoliv ‘extremne’ tmave, Kdyz by to byl problem HDR, tak by jak scena jak s RT, tak bez ni museli vykazovat podobny tip ‘tmavosti’. Problem musi byt v tom, jak je to s RT implementovano.

          • Ono se možná ukáže, že globální iluminace přes RT je sice mnohem realističtější, než všechny ty berličky s nasvícením, který se teď musí používat, ale hratelnostně bude toho světla s RT v některých scénách tak málo, že se nakonec budou muset nějakým způsobem přisvětlovat.

            • To je/byla BTW jedna z mých připomínek, tedy že vývojáři budou muset vytvářet v podstatě dvě prostředí. Na tohle jsem totiž narážel už kdysi na Amize, kde se modelovalo a dělaly se náhledy v ne-RT kvalitě (kvůli slabému výkonu) a při přepnutí na RT člověk zjistil, že materiály, nasvícení, apod. jsou úplně jinde, než myslel.

            • Ono to dela dojem, ze bud tech paprsku svetla je malo a/nebo pocet odrazu v te mistnosti je z duvodu vykonu snizeny a/nebo je objektum/stenam ubrana schopnost odrazu, pravdepodobne z duvodu zase vykonu. Kazdopadne ten kontrast svetla a tmy v misntostech a nekdy dokonce i ve hre venku pusobi dost neprirozene.

            • RT jednoznačně nemyslí na to, že denní světlo vniká do místnosti jinak, ne jen přímo ze slunce, světlo zdroje ve tmě jinak, jiný druh světla, difuze … ve dne stačí na místnosti malé okénko, aby bylo uvnitř vidět do všech koutů … RT je zatím nepřirozené …

            • tynyt, tombomino, gogo1963,
              Ja si myslim, ze tech paprsku je skutecne malo na to, aby to dokreslilo celou scenu – jak svetlo, tak transparence materialu a odlesky podle me nemaji dostatecny prostor pro “sireni informaci”, proto jsou ty sceny tmave a nerealisticke. Coz souvisi s vykonem dnesniho HW. Zatimco nejaky odlesk v BF V je narokove “levnejsi”, hry typu Metro Exodus potrebuje mnohem vice nez jen odlesky, a to chce velky vykon a velke optimalizace.

            • Alich: RT jako algoritmus samozřejmě zná pojem Ambient light, což řeší obecnou úroveň intenzity (všesměrového) světla a jeho barvu/odstín. To se následně projevuje na barvě stínu (který je reálně černý jen v hlubokém vesmíru). Technicky samozřejmě není problém toto implementovat do konkrétního vykreslovacího řešení, nicméně, a to považuji za nejpodstatnější, bude to odvislé od kvality zpracování ostatních světelných zdrojů. Zde si dovolím odbočku – světelným zdrojem u “pravého” RT je jakýkoli nasvícený povrch, pokud se nejedná o černé těleso. A tohle je právě problém u těchto zjednodušených aproximativních metod (u Q2RT, který je celý renderován jen za použití RT, je to patrné hodně), prostě to v zájmu rychlejšího výpočtu omezí jak počty interací (odrazů), tak počty paprsků. Jenže (nechtěným) výsledkem je pak tmavá scéna, kterou musíš uměle kompenzovat.

              A co je nejhorší: právě ty optimalizace mají zásadní vliv na to, jak osvětlení/nasvětlení scény nakonec bude vypadat.

            • tynyte, konečně jsi napsal něco, co dává smysl … a ano, jsem zelené hovno a vím, že tě moje bláboly nezajímají …

            • tynyt 14.2.2019 at 14:37
              Ano, ja jsem to takto myslel, mozna jsem se jen spatne vyjadril. Paprsky jsem uvedl, pod pojmem “svetelny zdroj” jsem napsal “odlesky a sireni informaci”. S tim “pseudo RT daleko od skutecneho RT”, co jste tu v mnohych diskuzich zminoval plne souhlasim.
              Proste hry typu Metro Exodus budou na nedostatecny vykon dnesniho RT HW poukazovat mnohem vice, nez nejaky BF V s kaluzema jak vylestena zrcadla.

  5. Nevím nakolik je přítomnost RT a DLSS v prvních hrách výsledkem přirozeného zájmu vydavatelů a nakolik je důsledkem (významné?) podpory ze strany Nvidie. Pokud budeme pro RTX a DLSS uvažovat v inteních RTX 2070+, tak tyto karty v současnosti dle HW Survey Steamu po cca 4 měsících od uvedení činí cca 0,6% GK jejich hráčů, zástupci předchozí generace GTX 1080+ se dostali za 2-3 roky na 4,2%. Pokud vezmene do úvahy omezenou exluzivitu AAA her na PC (portace z/na konzole asi bude častější případ), tak bych osobně žádný velký rozmach ve hrách zatím neočekával. Trochu mi to připomíná situaci s Mafia II, kde PhysX/APEX dostal do kolen i nejsilnější Geforce na trhu a nějaký wow efekt (pokud pomineme benchmark) se nekonal.

    • jo byly třeba pluginy to UT 3 s PhysX ale tam to bylo také vyumělkované až příliš nerealistické. Nicméně RT je v DX a NV kupodivu předbíhá AMD v implementaci nejnovějších verzi DX kdy tradičně vedla ATi. Takže se dá čekat že po posledním refreshi jménem Radeon VII budou RT efekty dle specifikace podporované.

  6. DLSS není matematicky možný pokud by nemělo k dispozici dostatečný množství použitelných samplů(dat) z konkrétní hry – lépe sceny, a to by realtime fungovalo jen možná. Je rozdil statickej obrázek a pohyblivá rasterizovaná grafila.

  7. trochu slovo do pranice, je to lepší jak 8xEQ od AMD?? Ten je optimalizovaný pro Radeony, má nižší nároky jak univerzální AA ale lepší výsledky, nerozmazává tolik ani si nealokuje tolik videopaměti.

  8. A teď, važně, kdo z výše uvedených kritiků vlastní kartu NV RTX min řadu 2080, já tedy sám osobně mám 2080Ti, ale budu hádat kdo ji má.
    1. Tynyt
    2. Tombomino
    3. Schizofrenik Kochren
    4. Wendak
    Víc nedokážu odhadnout.
    Trefil jsem se?

    • Takze, aby jsi mohl neco kritizovat, tak to musis asi vlastnit?
      Tvoji logikou (ci spise nelogikou) by jsi musel zakazat psat J. Olsanovy a dalsim jakekoliv clanky, protoze pise o HW/SW, ktery nevlastni a mnohdy jej ani nevidel. Myslim, ze vic nema cenu pokracovat, protze tvuj prispevek je cistokrevna hovezina 🙂

      ps: vlastne by jsme meli i omezit diskuse.. a nechat je na zvlastni povoleni, kde by se kontroloval nejspise HW prihlaseneho uzivatele;…)

    • Moje poslední nvidia (tedy karta, kterou jsem si koupil pro svou vlastní PC sestavu) byla TNT2Pro, a to bylo někdy okolo roku 2000, pokud se dobře pamatuju. Sice jsem mezitím postavil desítky PC na zakázku s jinými kartami od nvidie, ale to se zřejmě nepočítá.
      RTX2080 jsem v ruce už měl, ale nijak mě nenadchla – ne za tu cenu. Zákazník ji chtěl, tak jsem mu ji koupil, jsou to jeho peníze. Mimochodem, podobný vztah mám k Vegám56/64 i Vega2 (pokud tě to uklidní, ale asi ne).

      Pokud mě ale paměť neklame, ty ses kriticky vyjadřoval na téma Vega2, předpokládám tedy, že ji vlastníš? 😁

    • Jakim
      další lhář na cestě? 😀 Tak OK další kdo má šanci se ztrapnit 🙂 Najdi mi tu moji kritiku 😉 Jestli myslíš to že napíšu, že mi ten obraz někdy připadá lepší bez RT (bavíme se stále o METRO), tak pak asi nejsi normální Ty 😉 Protože tohle píše třeba i Marek 🙂 A mnoho dalších lidí…
      Takže jak koukám… zas jen trapný pokus se navážet 🙂

        • Tim se asi snazil rici, ze on, narozdil od vetsiny tady, nejake zkusenosti s RTX radou ma. Ano, podle logiky jeho komentare by mel vlastnit i Vega VII, ale lharem a velkym klukem ironicky, bych ho nenazyval.

          • Mne jeho komentar prijde opravdu detinsky, az hloupy. Pokud by se melo diskutovat jen v pripade, ze clovek dany HW ma, tak muzem tyhle diskuse rovnou zrusit. Krome toho J.Olsan nebude mit taky o cem psat..
            Jestli ma kartu nebo ne je irelevantni, protoze nenapsal zadnou osobni zkusenost..jen se snazil “snizit” ostatni. Tady se stejne drtiva lidi bavi na zaklade review. Ja osobne jich na tema RT a DLSS shlidnul docela hodne, protoze mne to samotneho zajima.
            Prozatim jsem trochu zklamany. Vysledky jak RT, tak DLSS pro mne nenaplnuji sliby, kterym ho NV uvedla (podle ocekavani). Nejvetsi zklamani zatim DLSS. Zatim je to ve fazi vyvoje..

            • tombomino,
              Ano, ta logika “vlastnictvi HW, jinak nepis” je trochu slaba a v realu to mozne neni. Ja si treba v praci sahnu na HW, o kterem vetsina lidi ani nevi ze existuje, ale i tak o nem nemuzu rici, ze ho skutecne znam. Tedy az sem s vami souhlasim.
              “Detinskost” byla mozna myslena jen jako odlehceni situace, a i kdyby ne, ma cenu prilevat olej do ohne?

              KOCHREN,
              ja si myslim, ze kritik jste, protoze jste tu nejaky nazor na RTX radu vyjadroval. Jsem jim i ja. Kritik totiz neznamena “hater”, nybrz clovek, ktery posuzuje danou vec / skutecnost / osobu / hru / … a hodnoceni muze byt jak kladne, tak zaporne. Jestli si dobre pamatuji, tak jste vyjadroval i skepticke nazory ohledne RTX, coz by vas posunovalo vice do roviny toho, jak jste zrejme pochopil kritika. Ja chapu, ze tento clanek zase podrazdil hodne lidi, ale osobne jsem ten komentar od Jakima nebral utocne a to, i kdybych byl na seznamu jako 1. 😉 Takze pokud vas hneva to, ze vas Jakim nazval kritikem, tak mu to zkuste vyvratit argumenty, nebo ten komentar ignorujte (nechcete-li ztracet cas), ale dalsi utok typu “lhari!” to urcite nevyresi. Co jste psal, nejaky ten pocitac uz jste za zivot slozil, tak zkusenosti mate, podelte se, nebo se nad tim povzneste 🙂

            • Alich 15.2.2019 at 18:34
              Dobre pokud na to koukas takto pak mas pravdu 🙂
              Ja to nebral jako kritiku 🙂
              kdyz jsem napsal, ze RT zatim beru na dema a ze vetsi vyuziti prijde az s novymi generacemi. Pripdne ze DLSS nyni vidim jako zajimavejsi technologii jak RT a ze pokud to pripadny rozmazani pri pohybu ve hre nepostrehnu, tak to neresim. Jestli on ted vzal jako kritiku to ze jsme rek, ze to nekdy vypada s RTX OFF tak jsem pouze konstatoval svy dojmy. Ja a to jsem taky jiz psal mnohokrat jsem rad ze uz nekdo s RT prisel.
              Dobra tedy nebudu jiz vic rozdmychavat tento prispevek od Jakima 🙂

              Jinak jo stavel jsem mnoho PC na zakazky pres firmu kamose a i pro zname a pod. A mne i mnoho let ICT uz zivi.
              Ale treba pred nedavnem jsem osobne poznal absolutniho borce 🙂 Je mu teprve 19 a uz si vytvoril vlastni hru na styl NoMansSky. Jeste jsem nikdy nepoznal nikoho kdo umi sitarinu, weby, grafiku jak 2D tak 3D a k tomu vsemu umi i programovat v nekolika jazycich a rozumi i HW. Proste borec.