„Celý koncept je založen na tom, že se podoba internetového vyhledávání časem změní,“ říká Yusuf Mehdi, senior viceprezident společnosti Microsoft. Podle něj budou uživatelé v budoucnu spíše než zadáváním textových řetězců vyhledávat prostřednictvím obrázků nebo jinou grafickou formou.

Právě v této souvislosti Microsoft na konferenci TechCrunch 50 konané v San Franciscu uvolnil beta verzi nové funkce „Visual Search“ svého vyhledávače Bing. Ta umožňuje vyhledávání, které připomíná spíše listování v galerii a údajně tak zkracuje dobu potřebnou k nalezení určité věci nebo informace.

Podle představitelů společnosti uživatelé často mají určitou představu o tom, co chtějí najít, ale nemohou si vzpomenout na název. Většinou však tuší, jak vybraná věc nebo produkt vypadá. Díky vyhledávání prostřednictvím obrázků tak mohou k výsledku dojít až o 20 procent rychleji, než prostřednictvím textového vyhledávání. Dalším důvodem je skutečnost, že lidé vizuální podměty zpracovávají rychleji, než textové.

Z pohledu Microsoftu jde o další krok v dlouhodobém tažení proti nejpopulárnějšímu světovému vyhledávači Google, který zatím nic podobného nenabízí. V současné době je sice k dispozici pouze několik kategorií, jako jsou mobilní telefony, celebrity či filmy, ale to by se mělo brzy změnit. Podle některých analytiků by tak Microsoft mohl získat určitý technologický náskok a především přilákat nové inzerenty.

K tématu: Google ve vyhledávání nadále zcela drtí ostatní

Zdroj: BBC News

Ohodnoťte tento článek!