Blackberry se dostalo skoro na nulu, 3 % z prodaných smartphonů pohání WP

0

Statistiku o tom, jak se vyvíjely tržní podíly smartphonů v USA a Evropě, jsme tu již měli. Teď se k ní přidává také pohled ABI Research, jenž zachycuje vývoj prodejnosti a používanosti chytrých telefonů v celosvětovém měřítku v prvním čtvrtletí tohoto roku. Údaje výzkumníci srovnali s posledním a prvním čtvrtletím 2013. Srovnali tak meziroční pohyby a čtvrtletní změny.

Pokud se opět něco potvrdilo, pak je to silný nástup Androidu v rozvojových zemích. Obyčejné telefony bez operačního systému se stále prodávají ve velkém, byť je postihl 44% meziroční pokles. Ztráta pěti procentních bodů oproti posledním čtvrtletí 2013 byla nicméně ziskem pro Android. Tento systém podle ABI Research vysbíral takřka všechny ztracené uživatele, kteří si raději koupili smartphone.

 

Dlaždice se prodávají pořád v relativně malém objemu. 119 % meziroční nárůst Windows Phone v první čtvrtletí proto ještě neznamená zásadní zvrat. Tomu odpovídá tržní podíl, který ve stejném období činil 3 %. Že může být hůř, dokázalo Blackberry. To se dostalo na nulu. V prvním čtvrtletí se prodalo 1,3 milionu ostružinových zařízení.

To je natolik nevýznamné číslo ve srovnání s tím, kolik smartphonů prodalo se celkově, že jeho podíl vychází na nulu. Nejnovější BB 10 se navíc prodával hůř než starší telefony s BB OS. Ani to jako výhru značit nelze. ABI Research tvrdí, že Firefox OS se zatím presentuje jako systém, jenž může dobýt významnou pozici v segmentu nejlevnějších zařízení. Zatím se ale moc neprojevil. Posledním závěrem je vliv iPhonu 5C na snižující se tempo prodejů telefonů s nakousnutým jablkem.

Vývoj prodejnosti smartphonů
Vývoj prodejnosti smartphonů | Foto: ABI Research

Zdroj: ABI Research

Ohodnoťte tento článek!