Call of Duty 5: výkon grafik

0

Call of Duty: World at War je čerstvá novinka na herním trhu. Narozdíl od předchozího dílu, který vznikl ve studiu Infinity Ward, vývoj „pětky“ měli na starosti Treyarch. Jak se jim to povedlo či nepovedlo, to nechme posoudit jiným a podívejme se, jak si se střílečkou poradily současné grafické karty. Server Guru3D je testoval ve čtyřech rozlišeních, s vysokými detaily a anti-aliasingem úrovně 4×.

 

V „extreme HD“ rozlišení 2560 × 1600 px se žádné velké překvapení neděje: prvenství urval Radeon HD 4870 X2, druhá je GeForce GTX 280. GeForce 9800 GX2 v tomto vysokém rozlišení nestačí paměti, a tak se propadá na úroveň Radeonu HD 4870.

V 1920 × 1200 px se situace mění: na špici se dostává dvoučipová GeForce, kde se o jeden snímek za sekundu přetahuje s duálním Radeonem. Taktéž výsledky staršího Radeonu HD 3870 a jeho verze X2 dokazují, že hra je dobře optimalizována pro multi-GPU systémy.

 

Souboj pokračuje v rozlišení 1600 × 1200 px, které je blízké dnes populárnímu 1680 × 1050. Na GeForce GTX 280 se dotahuje Radeon HD 4870, ale ještě zajímavější jsou výsledky karet s jádrem G92: GeForce 9800 GX2 můžeme přiznat jednoznačné vítězství, 9800 GTX+ dýchá na záda GTX 260 (a to se jedná o verzi s 216 stream procesory!) a Radeonu HD 4850 dělá společnost papírově slabší GeForce 9800 GT.

Z grafů je zřejmé, že výkon v Call of Duty: World at War je silně závislý na výkonu texturovacích jednotek – proto grafické čipy s nízkým poměrem shaderů proti TUs (GeForce 8 a 9) excelují, zatímco čipům se slabším texturovacím blokem (Radeon HD 3870) hra vyloženě nesvědčí.

Celý test naleznete na Guru3D.com.

Ohodnoťte tento článek!