
Americká filmová asociace MPAA spočítala, že se loni na internet dostalo 447 nelegálních záznamů natočených v kinosále, tzv. camů nebo camripů. Oproti roku 2016 s 503 pirátskými kopiemi jde o 11% pokles. (Započítány jsou jen snímky studií, které jsou členy asociace.)
Že by neplatící diváci zpovykali a požadují vyšší kvalitu obrazu a zvuku, takže se jim přizpůsobuje i nabídka? Spíš ne. MPAA naznačuje, že za poklesem stojí hlavně boj se sdíleči nelegálních kopií a prevence proti pirátství. Dnes prý lze díky jedinečným vodoznakům v obrazu i zvuku u většiny filmů vystopovat, ve kterém kině byly natočeny. Provozovatelé kin tak vědí, která místa hlídat, a případné piráty dopadnout.
Zajímavé je, že v Rusku platí opačný trend. Kevin Rosenbaum z aliance IIPA sdružující americké filmové, televizní, nahrávací a nakladatelské skupiny tvrdí, že zatímco v roce 2015 z Ruska vzešlo jen 26 camripů, loni to bude již 78. Tamní antipirátská organizace loni chytila přes 10 lidí natáčejících v kině, čtyři případy jsou již u soudu.

He, zrovna dneska jsem narazil na pomerne kvalitni kinorip Black anthera z ceskeho kina…
Boze kinorip, na to sa jako nekdo kouka? 😀 😀 😀
Tak jasné! Víš co po světě běhá vohnoutů co musí čučet na film ideálně ještě dřív než ho natočí? 😀 Čemu se divíš, furt čteš jak si lidi „rádi“ zaplatí za „službu“ kde můžou poslouchat empéétrojky v bizarních bitrate na svých telefonech a sluchátkách k nim „přidělených“, tak co by nečuměli na kinoripy 😀 Konzum a spotřebka, to je to co dneska populaci zajímá … a mít hlavně všechno první …
Nejlepší na tom je, že ti Vohnouti jsou největší filmofilové, ale platit se jim nechce…
Jinak domnívám se, že tato věta platí: „neplatící diváci zpohodlněli a počkají si na vyšší kvalitu obrazu a zvuku, takže tím automaticky třídí nabídku.“ Kec o proti pirátství přehlížím, kdyby opravdu bojovali, tak zabojují cenou…
Ty jsi teda mistr hlouposti, jak vidím. Ty služby na „empétrojky“ jsi zjevně vůbec nepochopil, ale při záporném IQ to ani nedovedeš.