Časopis Level zdigitalizuje celý svůj archiv, na Startovači právě vybírá příspěvky

15
Level na Startovači
Level na Startovači
-
Zdroj: Level

Legendární herní časopis Level slaví 25 let a na Startovači nabízí digitalizaci všech čísel. Uspěl hned první den, kdy vybral požadovaných 150 tisíc a chce vydat i knihu rozhovorů s herními vývojáři.

První číslo Levelu vyšlo v roce 1995 (a já si jej koupil hned o rok později), kdy se část redakce odštěpila od Excaliburu. Později už pod Burdou vycházel časopis až do roku 2013, kdy vydavatelství chtělo časopis ukončit. Jenže jej koupil bývalý šéfredaktor Ondřej Průša (Draken) a o časopis se začali starat jeho bývalí autoři.

Tahle nezávislost má řadu výhod, ale také je výrazně finančně náročnější. Jenže se jim to daří už osm let. Dodnes mimochodem vychází i Score, věčný to rival Levelu. O herních časopisech vznikla například i diplomová práce.

Levelů vyšlo již 314 čísel, což je 37 626 stran a v nich 4683 recenzí a dalších témat od 162 autorů. A celý tento obsah chce Level profesionálně zdigitalizovat a nabídnout v celém archivu kvalitní vyhledávání. Digitalizaci má provádět plzeňská firma Exon.

Přístup k archivu bude pro podporovatele ze Startovače, jinak má být placený. Zdarma nebude ani pro současné předplatitele. Podle vybrané částky bude existovat buď pouze archiv PDF se základním vyhledáváním, nebo digitální archiv s pokročilým vyhledáváním.

Projekt na Startovači: Časopis Level: Digitální archiv všech čísel!

V případě nejvyšší mety 400 tisíc pak dojde i k vydání knihy obsahující všechny rozhovory s herními vývojáři, jako John Romero (Doom), nebo Peter Molyneux (Dungeon Keeper). Za výrazné podpoření projektu (5 až 15 tisíc) získáte herní seanci s některými redaktory, doživotní předplatné, nebo vám Draken osobně doveze menu z KFC až domů (a to si opravdu již někdo koupil).

Jaký herní časopis jste měli nejraději?

Základní cíl 150 000 Kč byl splněn velmi rychle a do konce zbývá 41 dní. Máme ještě v živé paměti, jak extrémně uspěli Bulánci, takže i u Levelu se na konci dá čekat výrazná částka. V době psaní článku je vybráno 215 000 Kč.

Level
obrázek: Reddit

zdroj: Level

Časopis Level zdigitalizuje celý svůj archiv, na Startovači právě vybírá příspěvky
Ohodnoťte tento článek!
4.5 (90%) 8 hlasů

15 KOMENTÁŘE

  1. Chápu digitalizaci ručně sázených knih. Ale digitalizaci počítačově sázeného časopisu nepochopím asi nikdy. To jako ho ani autoři nemají v elektronické editovatelné podobě? Pokud ne, tak by se hanbou měli propadnout a ne se tím ještě vytahovat.

  2. „Přístup k archivu bude pro podporovatele ze Startovače, jinak má být placený. Zdarma nebude ani pro současné předplatitele.“

    Takze nikoli chvalihodna digitalizace s cilem zachovat kus pocitacove historie, ale normalni komercni projekt. Jinak na tohle se da ziskat dotace z MK, akorat by to nesmel byt komercni projekt. Stejne tak jim to mohli zdigitalizovat knihovny a byla by ta historie pro vsechny zdarma. No aspon, ze si na samotny proces digitalizace vybrali opravdove profesionaly z Exonu, to je tak jedine, co se na tom projektu da pochvalit.

    • Souhlas.
      Jinak za smysluplný bych považoval kvalitní digitál starých Excaliburů z devadesátek, kdy tyhle časáky měly ještě šmrnc a nebyla to barevná reklama na herní sračky na křídovém papíře. Předěl tvoří doba, kdy se trhli Anastasov s Eislerem do vlastního Score. Tehdy ubylo různých návodů, přibyla preview, prostě se to celé nějak zvrtlo, přestaly to být časáky hráčů pro jiné hráče, ale stal se z toho nefalšovaný byznys.

      Tehdy jsem to tak neviděl, dneska na to mám tenhle názor. Asi i proto, že po době „temna“ kdy jsme začínali na 8-bitech (C64, Atari, spektráč) a kazetách dovezených z Německa, Rakouska nebo Juginy a maringotka s coinupy byla doslova extáze audiovziuálních orgií (dodnes vzpomínám na tři hry, do kterých jsem narval několik stovek, tehdy neskutečné peníze – Choplifter, Scramble (tehdy pravda už obstarožnější) a Gyruss (plus bonus, vektorový Battle Zone).

    • tpč… a kdo by to dnes dělal zdarma?? Zadání práce firmě něco stojí, dál s tím mají práci i spoustu sežraného času. Poměr částky k cílům je nastaven tak že budou sotva výrazněji v plusu.

        • Nevim, proc by meli ostatni lidi prispivat na to, ze by chtel Level digitalizovat archiv.
          Podle me by to meli zaplatit ti, kteri to chteji, tzn napriklad ja – zatim ale premyslim, jakou castkou jim prispeju. Level rozhodne patri mezi kus moji herni historie.

          • Bezesporu, nicmene ja mluvil o necem jinem. Je tady pomerne zrejmy obecny zamer uchovat texty jako soucast historickeho dedictvi. Proc by se nemeli uchovavat i texty o pocitacich a hrach? Proto zadny duvod neni a kdyz uz nekdo tu digitalizaci pro archivni ucely dela, samozrejme to zaroven nahazuje i na web, aby na to lidi mohli koukat a z druhe strany, pokud ma nejaky vydavatel zajem, muze vyuzit prave tehle formy, kde je navic vyhodou, ze se ty uz davno zaplacene texty otevrou uplne vsem, kteri budou chtit. Level se Startovacem objevuje uz davno objevenou ameriku. Nebo se mu jedna o zpenezeni tech textu podruhe a pak to zadny bohuliby zamer, tak jak to prezentuje, rozhodne neni.

            • „obecny zamer“ znamena presne co? 🙂 Ale jo, pokud nejaka instituce uzna za vhodne neco zdigitalizovat a zarchivovat, at si to za sve naklady udela, ale nevidim jediny duvod, proc by to mela sponzorovat moje babicka.

    • Ano, přidávala se starší čísla na CD/DVD dřív, dělalo to i Score.
      Tady je ovšem možnost získat zajímavý finanční obnos a na to redakce samozřejmě slyší.
      Herní magazín jsem si nekoupil od doby, kdy mám doma internet, takže snad 18 let. Hrozně mě mrzí, že k tomuto repozitáři nebudu mít přístup.