Telekomunikační jednička zveřejnila finanční výsledky za první tři čtvrtletí roku 2014. O2 klesly tržby o 7 % na celkových 33,1 miliardy korun. Provozní zisk OIBDA padá ještě rychleji, o 11 % na celkových 11,8 miliardy korun. Firma si však pochvaluje efektivitu. Provozní náklady snížila o 5,6 % a mzdové o téměř 10 %.

O2 meziročně klesl počet zákazníků o čtyři desetiny procenta na 5 052 000. Zákazníků paušálních služeb  přibylo (růst 2,7 %), ale od O2 utíkají předplacenkáři (propad o 5,7 %). Operátor hlásí zvýšený hlasový provoz. Celkově se za první tři kvartály provolalo 8,6 miliardy minut, což je o 9,1 % více než loni ve stejném období. Na jednoho zákazníka vychází v průměru 190 minut měsíčně.

 

Roste také zájem o datové služby. Počet uživatelů mobilního internetu vzrostl o čtvrtinu, výnos o pětinu. V síti O2 je už 39,6 % chytrých telefonů. Dominuje Android s 64% podílem, Symbian má 18,7%, iOS 9,2%, WP 5,7% a BlackBerry 1,9% zastoupení.

Pevný internet od O2 využívá 915 000 domácností, z toho 404 000 je připojeno přes VDSL. Zákazníků televize O2TV je už 178 000 (21% růst). Další nárůst firma očekává od mobilní televize O2TV Go, která už je dostupná i pro zákazníky ostatních operátorů. Aplikaci si zatím stáhlo 138 000 uživatelů. Kolik přesně jich ale platí, však O2 nepotvrdilo.

V Česku důležité finanční ukazatele i počet zákazníků mobilních služeb klesá, na Slovensku je trend opačný. O2 Slovakia utržila 161 milionů eur (3,7% růst) a skončila s provozním ziskem 51 milionů eur (4,1% růst). Celkových počet zákazníků už činí 1 638 000, to je dokonce o 11,3 % více než loni.

Zdroj: O2

Ohodnoťte tento článek!