Česko má 6,6 milionu surfařů, NetMonitor slibuje přesnější čísla

0

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), které vede analytický nástroj NetMonitor pro sledování návštěvnosti českých webů, od ledna používá novou metodiku. Ta globálními výsledky hodně zamávala, NetMonitor už totiž umí počítat také se stránkami, jež do jeho auditu nejsou zahrnuty. Nově měří i významné korporátní stránky, online hry, e-shopy, erotiku atd. Jde o zlomek českých webů, ale především se zde počítají hlavně zahraniční portály Google, YouTube, Facebook, Twitter apod.

Návštěvnost českého internetu v lednu 2013

Díky změnám v měření se zvýšil počet připojených uživatelů z 6,4 na 6,6 milionu. Přibližně 200 000 uživatelů surfovalo během měsíce pouze na stránkách nezahrnutých v NetMonitoru. Zapojení neauditovaných webů ale více než zdvojnásobilo počet zobrazených stránek z 9,3 miliard na bezmála 20 miliard. Rovněž se téměř zdvojnásobil průměrný strávený čas na návštěvníka (ATS) z 30 na necelých 60 hodin měsíčně. Na tom pravděpodobně hraje největší roli vysedávání na Facebooku nebo sledování videí na YouTube. 

 

NetMonitor dosud z metodických důvodů nemohl uvádět souhrnnou návštěvnost celého českého internetu. Dnešní změnou konečně budeme mít kompletní údaje, což by mělo poskytnout relevantnější pohled na význam jednotlivých mediatypů. Například při zohlednění celkové návštěvnosti se internet v konzumaci významně přiblíží televizi,“ komentuje lednová data NetMonitoru Ján Simkanič, předseda výkonné rady SPIR. 

Zdroj: SPIR

Ohodnoťte tento článek!