Český vývojář chystá „doomovku“ z prostředí Československa roku 1986

„Hrot je single-playerová retro FPS zasazená do Československa po jakési pohromě v roce 1986. Ta doba byla strašná a stejně strašná je i tato hra“

18

Český vývojář s přezdívkou Spytihněv chystá hru ve stylu Doomu, ale zasazenou do Československa roku 1986. Přesněji do alternativní reality Československa. Pod názvem Hrot se skrývá FPS střílečka, která je postavena na vlastním enginu a napsaná v Pascalu.

Grafika úplně neodpovídá dnešní době, spíše devadesátkám, ale zato si ji zřejmě zahrajete i na slabších počítačích. Bude stačit integrovaná grafika. Hrubé renderování je autorův záměr a hratelnost by také měla odpovídat té době. Od včerejška ji najdete na Steamu, kde si ji prozatím můžete přidat do wishlistu. Hratelné demo se má objevit v červnu a bude pouze pro Windows.

Reálie ze socialistického Československa jsou ve hře temné, podobně jako tomu bylo i v reálu. Místo lékárniček si životy budete doplňovat pomocí pytlíků s plnotučným mlékem. Místo otevřených prostor se budete pohybovat v labyrintech, navštívíte metro…

„Začínáš v úkrytu civilní ochrany hluboko pod stanicí metra Kosmonautů a jako hrdý nositel odznaku branné připravenosti znáš svoji povinnost: nasadit nefunkční plynovou masku, nabít pistoli vzor 52 a bránit mír a socialistickou vlast před všemi podivnými narušiteli“ píše autor na Steamu.

Quake pro pamětníky

Zbraně bydou více méně standardní. Pistole, samopal vzor 13 či tarasnice. Ale prý se dostanete i k experimentálním sovětským zbraním na baterie. A když dojdou náboje, můžete bojovat srpem a kladivem. Hra bude obsahovat splachující záchody a zničitelné žárovky. Zajímavě ovšem znějí nepřátelé: Pomatenci v pláštěnkách, zabijáci ve skafandrech, samostatně útočící psi, koně a kozy.

zdroj: Vortex

Český vývojář chystá „doomovku“ z prostředí Československa roku 1986
Ohodnoťte tento článek!
4.2 (84.55%) 22 hlas/ů

18 KOMENTÁŘE

      • Mno aby vám to vydrželo já už pár her udělal, velkých i malých a když vidím ty eskapády malých teamů s tvorbou vlastního engine u3d FPS kterou nezvládají ani teamy střední velikosti tak je mi smutno. Každý koder samozřejmě nadává na komerční enginy a preferuje svůj vlastní. Pak vždy narazíte na čas a prostředky které do něj musíte narvat na úkor hry samotné.

        • A v čem je problém? V tomhle případe je engine šitý na míru plánované estetice / herní náplni a svou funkci plní dokonale. Velmi pravděpodobně to pro autora není ani tak dřina, jako spíš zábava a součást celého kreativního procesu. Proč by to nutně mělo být na Unity?

          • Kdybyste zažil vývoj her na vlastním engine versus unity/unreal tak byste věděl hned v čem je problém. Jak můžete vědět že svou funkci plní dokonale? Jste insider? Je to celé o čase penězích a lidských zdrojích. Pokud je nebudete cpát do engine můžete čas kodera nacpat do featrur a mechanik.
            Záleží na tom jestli chcete dělat hru nebo nějaké techdemo.
            Zažil jsem už i několik teamů které díky nesmyslnému nápadu uděláme si vlastní engine a všechno bude super zkrachovaly.

            • Insider nejsem, jen sleduju autora hry na Twitteru a nabyl jsem dojmu, že by ho to bez tvorby vlastního enginu jednoduše nebavilo. Takže v tomhle konkrétním případě to není otázka času / lidských zdrojů, ale motivace. Prostě to tak chtěl udělat a tak to tak udělal, a kdyby to tak neudělal, hra by nebyla 🙂 Pořád nevím, proč by to kvůli tomu měl být odpad. Protože to není na úrovni moderních enginů? No a co. Třeba mě osobně moderní FPS akce až na výjimky nezajímají, naopak věci jako Ion Fury (BUILD) či WRATH: Aeon of Ruin (id Tech 2) si rád zahraju. Jasně, cílovka je menší, než u posledního Dooma, ale je tu.

            • No jo, hned na první pohled je vidět, že zde se utopili miliony korun na vývoj enginu, a na zbytek už moc peněz nezbylo… Boha, proč někteří nechápou, že spousta těchto projektů vzniká tak, že si člověk po večerech jen hraje nebo se něco učí a výsledek pro něj není to nejdůležitější – aneb, i cesta je někdy cíl…

            • Pacik: tohle většinou píší lidi, kteří jsou postižení komercí a tvorbou jen na zisk. Takovým tu “cestu” těžko vysvětlíš.

  1. Hele na rovinu, už jsem se těšil že někdo udělá Doomovku z doby soudruha, ale čekal bych něco relativně normálního, zajímavého, ale né kravinu, která nemá smysl ani zkoušet. Jako běhat tam se srpem a kladivem? Co to je?

    Čekal jsem že vojáci budou běhat v jehlách a v zelených uniformách, střílet se bude ze vz 58, vz 61, vz 24, 26, krátká pistole vz 52,vz 82, sniper SVD 63, vz 52, 54, 57, kulomet vz 52, 57, 59, granáty klasika F1, URG 86, pancéřovka RPG 7, RPG 75, miny třeba PP-Mi-Ba. nože utony třeba 75, 85. polní lopatky ČSLA. Tam je takových možností.
    Snipeři budou mít dragunovky a celty ČSLA, to jsou takové ty partyzánské maskáčové ponča s otvorem pro jednu ruku a zapínáním na knoflíky. Což by bylo fakt stylový. Do toho česká technika a celkově ta doba a klidně by se příběh mohl zabývat záhadami té doby od tajných základen, misí třeba i v Rusku, pokusech na lidech v té době, klidně až po převážení jaderných zbraní a setkání s ufo, které údajně již v té době bylo spatřeno nad územím Československa, až po pokusy o převrat. Fakt by se s tím dalo neskutečně vyhrát. Je to škoda.