Chceme být našim zákazníkům parterem v podnikání, říká Kirk Skaugen

Nový prezident segmentu datových center (DCG) ve společnosti Lenovo, Kirk Skaugen se s námi podělil o novinky, které Lenovo chystá pro svá datová centra.

0

Začneme tím nejzákladnějším, co je to datové centrum a jakou má roli v dnešním světě?

Datové centrum je vlastně velmi velké a specializované zařízení, které se používá na skladování počítačových systémů a doprovodných komponentů. Tyto počítačové systémy organizují, zpracovávají, ukládají a rozšiřují velké množství dat. Firmy dnes spoléhají na svá datová centra, která například procesují obchodní operace přímo ve společnosti či přes cloud.

Díky zařízením řady ThinkPad se Lenovo stalo uznávanou společností v oblasti profesionálních počítačů. Jak se Lenovo dostalo k datovým centrům?

Po akvizici divize System x od společnosti IBM v roce 2014 jste se stali mnohem větším hráčem v oblasti datových center. Zároveň jsme získali 25leté dědictví zkušeností s platformou x86. Představení produktových rodin ThinkSystem a ThinkAgile je nejnovější kapitolou tohoto vývoje.

Od roku 2014 jsme narazili na různé překážky, nyní se však nacházíme uprostřed zásadního obratu. Změny, které by dříve trvaly 10 let, jsme schopni uskutečnit za tři roky. Máme 52 000 zaměstnanců po celém světě, zákazníky ve více než 160 zemích, čtyři globální zařízení produkující datová centra a zhruba 10 000 IT specialistů, kteří jsou připraveni našim zákazníkům kdykoli pomoci. Navíc máme také sedm výzkumných středisek, která pracují na inovacích dle podnětů zákazníků.

Lidé pracující v marketingu rádi používají výraz „re-branding“. Dochází k němu nyní u vás?

Nové portfolio Lenovo ThinkSystem založené na procesorech Intel Xeon Scalable sjednocuje pod jednou značkou servery, úložiště a síťové systémy. V minulosti jsme měli řadu značek, některé získané v akvizicích, jiné z již existujícího serverového portfolia Lenovo a některé zděděné od IBM. ThinkSystem přináší to nejlepší z našeho odkazu.

Vzhledem k tomu že datová centra jsou velmi proměnlivé zdroje, které se musí přizpůsobovat rychle se vyvíjejícím potřebám, představili jsme také řadu ThinkAgile. Jedná se o portfolio softwarově definovaných řešení postavené na platformách ThinkSystem a navržené pro hybridní cloud, hyper-konvergentní infrastrukturu a softwarově definovaná úložiště.

Kirk

Jak a proč měníte fungování celého segmentu datových center Lenovo?

Kombinujeme dlouhodobou tradici IBM a Lenovo se sílou a rychlostí globální společnosti. Právě procházíme významnou přeměnou, která z nás dělá jakéhosi narušitele trhu datových center. Chceme změnit status quo, zkušenost zákazníků i celé odvětví.

Naším cílem je patřit mezi 3 nejlepší hráče v tomto odvětví a v řádu několika let se dokonce stát největší a nejrychleji rostoucí společností. Chceme se být i nadále jedničkou v kvalitě a zákaznickém servisu. Naším hlavním úkolem je aktuálně narušit trh datových center a zrychlit proces inovace pro naše zákazníky a partnery.

Think Agile

Jakým způsobem chcete tohoto „narušení“ dosáhnout?

Nemůžeme tyto věci jen tak říkat a nemít plán. V posledních 100 dnech jsme proto implementovali nový channel program, najali více jak 250 nových obchodníků a přilákali důležité vedoucí pracovníky z celého odvětví. Jsme pouze na začátku, ale už nyní vidíme 17% nárůst výnosů na těch největších trzích a po celém světě vidíme také zvýšené zaměření na prodej řešení pro datová centra i na spokojenost zákazníka.

Našim zákazníkům chceme poskytnout takové řešení, které nebude třeba komplikovaně instalovat do sítě či softwaru. Naší zásadou je, že nová technologie se jednoduše integruje do stávajícího systému zákazníka bez toho, aby musel přebudovávat celé datové centrum.

Co by měli lidé vědět o základních hodnotách segmentu DCG?

Hned mě napadnou tři slova: kvalita, spolehlivost a inovace. Na ně se soustředíme a klademe důraz každý den. Čtvrté slovo by bylo důvěra. Naším cílem je být z pohledu zákazníka nejvíce důvěryhodnou společností. Chceme, aby se na nás lidé mohli spolehnout jako na opravdového partnera.

Lenovo

Chceme být našim zákazníkům parterem v podnikání, říká Kirk Skaugen

Ohodnoťte tento článek!