Google nám dal jen dva dny ke spekulacím. Nový mobilní prohlížeč Chrome 26 se opravdu naučil šetřit datový provoz podobně jako Opera Turbo, pardon – Off-road. Funkce je zatím jen v experimentálním nastavení, které najdete pod odkazem chrome://flags hned nahoře. A funguje přesně, jak jsme odhadovali.

 Chrome 26 beta pro Android
Experimentální nastavení

Chrome jednak šetří provoz díky novému protokolu SPDY, ten umí v rámci jednoho TCP spojení zasílat více datových streamů najednou (HTTP je musí navazovat zvlášť), umí komprimovat hlavičky a také přináší šifrovanou komunikaci mezi přístrojem a proxy servery Googlu.

Chrome 26 beta pro Android Chrome 26 beta pro Android
Chrome 26 beta nám ušetřil téměř 70 % dat!

A navíc umí komprimovat i další data. Obrázky ve formátech JPEG a PNG se automaticky převedou na úspornější WebP (až 80% úspora velikosti souborů) a Google také očeše zbytečný kód, mezery a komentáře v kódech HTML, JS a CSS dokumentů. Stejně funguje zmíněná funkce v Opeře. (Chrome neumí šetřit na stránkách zabezpečených pomocí HTTPS.)

 

Vyzkoušeli jsme úsporu dat na webech Cnews.cz, Seznam.cz, iDnes.cz, Flickr.com, YouTube.com, Wikipedia.org, Aukro.cz a Alza.cz. Běžně by si prohlížeč stáhnul asi 19 MB, díky „turbo módu“ to však bylo jen 5,6 MB, celkem tak prohlížeč ušetřil 69,8 % dat. To je klíčové hlavně pro mobilní připojení od operátorů. Sami si můžete úsporu kontrolovat pod odkazem chrome://net-internals/#bandwidth.

Pokud se nebojíte hrátek s nefinální verzí softwaru, určitě Chrome 26 beta vyzkoušejte. Oficiální novinkou, kterou nemusíte zapínat experimentálně, je totiž synchronizace hesel a formulářů s počítačech a ostatními zařízeními s Chrome 26+. Na iOS už tato funkce paradoxně existuje delší dobu.

Chrome 26 beta pro Android
Chrome 26 beta pro Android

Zdroj: Google, Chromium (vysvětlení SPDY)

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. Trojslotova verzia je sice v urcitych pripadoch neprakticka, ale rozdiel v chladeni oproti dvojslotovej verzii je tiez. Aj z toho dovodu bola trojslotova verzia toteraz len GTX680 (ani nie tak potreba ako prestiz a nizsi hluk). Pri pouziti len jednej karty nie je nijakou velkou prekazkou, trojslotove monstrum mi nevadilo.

    ASUS len rozsiruje portfolio, o nic ine nejde. Velkost RAM stacila aj povodna dokonca na vyssie rozlisenie ako FullHD (2560×1600), tieto nove verzie jedine na este vyssie rozlisenia na viacerych monitoroch.

    ASUS tradicne „pyta“ viac, ale cenovy rozdiel oproti inym vyrobcov je akceptovatelny vzhladom na prevedenie (napr. napajenie digi vrm) a kvalitu, z tohto pohladu cena akceptovatelna.

  2. No konečně. Grafika s 2GB paměti za takové prachy nemá na trhu co dělat. O gtx 690 škoda mluvit.

     

    BTW Maudit a mareknr ať si založí stránky http://www.onanujemesnvidii.cz a nepíšou ty svoje vypatlanosti sem.

    http://extrahardware.cnews.cz/clanky/geforce-experience-optimalni-nastaveni-her-stiskem-jednoho-tlacitka

    Jejich příspěvky už jsou nudné, trapné, obehrané a už to hraničí s chorobou. Ano, všichni přiznáváme, že bez PhysX a 3Dvision nejde žít a teď už si jděte dělat svoje webovky, kde Vám to někdo sežere (když tam oblíknete pěknou babu do plavek s logem nvidie).

  3. Očividně jsem trefil do živého 😀 Nádhera,

    Strč si tu neexistující GTX 690 někam. Koho zajímají neexistující karty?

    GTX690 můžeš koupit tady:

    http://www.alza.cz/msi-n690gtx-p3d4gd5-d327629.htm

    http://www.alza.cz/gigabyte-n690-d327693.htm

    http://www.alza.cz/evga-geforce-gtx690-d327603.htm

    http://www.czc.cz/asus-engtx690-4gd5/107881/produkt

    http://www.czc.cz/gigabyte-gtx-690-hard-core-gaming-4gb/107997/produkt

    http://www.czc.cz/zotac-gtx-690-4gb-assassins-creed-3-game-pack/108225/produkt

    Všude skladem. Mám pokračovat? 😀

    I kdyby nvidia měla lepší memory management, tak se 3GB vůči 2GB už teď pozitivně projevují

    Kde? Nikde. Vůbec nikde. Dokonce ani v Surround/Eyefinity se to neprojeví. A dokonce tam mají GeForce díky frame meteringu a adaptivní synchronizaci mnohem plynulejší obraz, i když mají o něco nižší průměrné FPS.

    The biggest question in regards to performance and gameplay experience about GeForce GTX 680 SLI was if the 2GB of VRAM per GPU and lesser memory bandwidth compared to Radeon HD 7970 would be a hindrance. Our testing has clearly answered that question. In fact, in every game we tested, GTX 680 SLI offered a better gameplay experience compared to Radeon HD 7970 CrossFireX.

    http://www.hardocp.com/article/2012/03/28/nvidia_kepler_geforce_gtx_680_sli_video_card_review/9

    PhysX umírá a je to o to trapnější, že nikdy nedosáhl nějakého většího úspěchu.

    Fakt? Jen z nedávné doby: Borderlands 2, Batman: Arkham City, Mafia 2, Planetside 2, nově příchozí Metro: Last Light, The Secret World, Metro 2033, Sacred 2, .. a pak ještě další méně známe tituly. Co AMD? Nic! 😀

    Ty řeči o Intel vs. AMD ve spojení s RAM jsou výplod chorého mozku. To ani nemá smysl komentovat. A už vůbec ne ten údajný amatérismus. To víš, celý svět jsou amatéři. Všichni lžou a nemají pravdu, jen jeden totální amatér a jeden hlodavec mají pravdu absolutní. Jasně 🙂 A já jsem letadlo ..

  4. Neexistující GTX 690 je jen důsledek mého mírného ožrání, tak se z toho moc neraduj. Koukat na padající kapičky bylo v mém stavu utrpení a doteď nechápu co tím jako autor chtěl říct. Nvidia umí udělat hezká dema? Ok. Ten výčet her s PhysX nic neznamená. Ty hry jsou v pohodě hratelné bez PhysX, protože tam je PhysX jen jako nálepka bez většího významu. Jak bys asi vysvětlil, že tyhle hry lidi v pohodě hrají na radeonech.  Havok v HL2 dokázal víc než physx za celou dobu existence. Je to logické, málokdo (nikdo) si nedovolí vydat hru, která bude mít klíčovou vlastnost dostupnou jen na geforce – holt nevýhoda proprietárních technologií a výhoda již zmíněného havoku co šel na všem. Citace ohledně VRAM  je zase jen celá o „our testing“ a sli vs. crossfire kde vstupují do hry i jiné věci než velikost VRAM.

    http://www.anandtech.com/show/5699/nvidia-geforce-gtx-680-review/17

    Není tam nic o double precision výpočtech a GTX 680 má diskutabilní výsledky. Popírat určitou výpočetní impotenci nové generace nvidie snad není nutné, když je to obecně přiznávaný fakt.

     

    Ty řeči o RAM jsou pravda a jediný důvod, proč se 2GB VRAM zatím moc neprojevují (neviděl jsem například moc testů se speciálními texture packy ve vysokém rozlišení) jsou zastaralé konzole. Když bude program využívat/potřebovat 4GB RAM a budeš ho provozovat na highend Intelu se 3GB RAM tak budeš mít lepší výsledek na mnohem levnějším AMD se 4GB RAM. Nechápu co na tom musím vysvětlovat. Několikrát jsem zažil situaci, že PC bylo s určitými programy takřka nepoužitelné i když se CPU víceméně flákal a to jen díky nedostatku RAM. Pokud máš nějaké relevantní informace o tom, že v případě kdy hra bude často vyžadovat 3GB VRAM bude geforce s 2GB stejně dobrá jako radeon, protože má nvidia nějakej zázračnej memory management, tak sem s ní. Jednodušší bude, když se koukneš na výsledky 1GB vs. 2GB VRAM a uznáš, že nvidia nic takového nemá a že se tím pádem nějak projeví i 3GB vs. 2GB VRAM.

     

  5. „ale až přijdou nové konzole, tak se větší VRAM projeví trochu výrazněji“

    co presne ocekavas ze nove konzole zmeni ohledne graficke pameti na PC trhu? pokud pominu fakt ze v dokumentacich pro vyvojare se pametovej budget pro budouci konzole pouze zdvojnasobyl (nejsou to specifikace, pouze doporuceni od Microsoftu ohledne budgetu na urcite aspekty vyvoje her a vydali ho i pro predchozi dve konzole cca rok a pul predem), a stale je v nem celej budget a neni rozdelen jako u PC na grafickou cast a zbytek, takze to s novejma konzolema nic noveho v teto oblasti pro PC herni trh neprinese, jiz dnes maji VGA pro PC cca 2-4x vetsi budget a to jen ciste pro grafickou cast 😉

    to ze nekteri jedinci skacou na spek nekterym vydavatelum a sefum velkych studii otom jak je potreba aby co nejrychleji prisli nove konzole, je jejich tupost, ty lidi nove konzole potrebuji ne kvuli zlepseni kvality a vyzualu her, ale aby meli vetsi zisky z dalsich prodeju s mensi namahou, tedy mensimi vydaji, na PC hernim trhu nove konzole vubec ale vubec nic nezmeni 😉

    to co dnes paradoxne nejvice ovlivnuje PC herni trh jsou mobilni hry pro tablety a smartphony, a behem bnekolika let zacne tento segment uplne stejne zasahovat do vyvoje stejnym zpusobem, jakym do vyvoje her zacali zasahovat prvni a druhe generace konzoli

  6. Ten výčet her s PhysX nic neznamená.

    Aha, takže nejdřív řekneš, že neexistují. A když ti ukážu opak, tak to nic neznamená. A jestě tvrdíš, že se ty hry dají hrát i bez toho, ale už nezmíníš ten rozdíl v efektech, které tam bez PhysX nejsou. Je to vidět třeba na tomhle videu v čase 2:20 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FjH7HZICTvY

    Jo, z tvých argumentů nezbylo nic. Ale snad ze z toho nesložíš. Ještě to přibude.

    Není tam nic o double precision výpočtech a GTX 680 má diskutabilní výsledky.

    Co do toho pleteš double precision GPGPU výpočty? Jak ty souvisejí s těmihle grafikami? A kdy naposledy si něco počítal v double precision? Nikdy. Nikdy. Nikdy. Dopředů říkám, že jestli hodláš tvrdit, že doma folduješ nebo bitcoiníš, nikdo ti to neuvěří. V době GTX480/580, kdy byla AMD ve výpočtech 100 let za opicema, ten totální amatér a lhář, ke kterému se modlíš, tvrdil, že je to featura naprosto o ničem. Teď najednou, když má AMD alespoň nějakou GPGPU (i když, legračně, je díky Tesla K20X opět AMD 100 let za opicemi) je to to nejdůležitější na světě a téměř pro všechny. Zajímavé překroucení. GTX680 je herní karta. A v tomto segmentu je na daleko lepší úrovni než produkty AMD. Ve výpočetním segmentu je Tesla K20X také na daleko lepší úrovni, než konkurence od AMD. S tím nic nenadělá ani odříkání 20ti „oDDčenášů“. Ten „expert“ z toho podle mě musí mít noční můry, že po příchodu HD7970 zařadil v žebříčku důležitosti GPGPU úplně nahoru a Nvidia má najednou nejvýkonnější GPGPU čip. To ho musí totálně ničit 😀

    A co se týče memory managementu, očividně ani netušíš, jak to funguje. Tam je určitá část dat, která je pevná – textury, vertex data, atd. a pak značná část dat dynamicky generovaných, jako framebuffery. Těch pevných dat není tolik, aby to zaplnilo vše a grafický ovladač si je dle svého uvážení přesouvá mezi hlavní pamětí a grafickou pamětí. Jak se generují ta dynamická data je z části v režii aplikace a z části ovladačů. Programátor se nemá a nesmí spoléhat na to, že jsou data uložená na nějakém místě a v nějakém stavu v určitém okamžiku. To je velmi složitý proces a je to jeden z hlavních důvodů, proč Nvidia své ovladače neuvolnila jako open-source. Proč myslíš, že AMD klade dlouhodobě důraz na propustnost pamětí, šířku sběrnic a obecně rychlost GDDR? Protože vědí, že bez toho by Nvidii nedohnali. Srovnání vlivu velikosti grafické paměti a jejího chování, kde se dějí dost divoké věci, s obecnou hlavní pamětí, je na úrovni retardace. Ale klidně pokračuj, na úplné dno jsi se ještě nedostal. Cestu máš volbnou. Do toho.

    A jestli hodláš tvrdit, že 2GB paměti jsou nutnost a na hraně, tak se podívej sem:

    http://extrahardware.cnews.cz/test-recenze-review-srovnani-sapphire-radeon-hd-7850-1gb-vykon-spotreba#new

  7. Když i některé dnešní multiplatformní hry dokážou zabrat celkem dost VRAM, tak s novou generací ty požadavky zase poskočí. Připadá mi to logické. Píšeš o konzolích jako kdybys jim věštil konec, ale to je jen určitá předpověď, která se nemusí vyplnit.