Chrome vynutí komunikaci přes zabezpečené HTTPS se servery Googlu

0

Nemálo internetových služeb začalo automaticky vynucovat používání zabezpečeného protokolu HTTPS. S tím byl nedávno objeven velký problém, neboť kvůli kritické díře v knihovně OpenSSL bylo možné získat ze serveru citlivé údaje. Zranitelné místo rovněž zneužívala NSA pro špehování. S novou verzí knihovny již takové selhání, doufejme, nehrozí.

Také Google chce více šifrování. Jednak plánuje podporu PGP v Gmailu, jednak ve Chromu prosazuje vynucení HTTPS u vlastních služeb. Pakliže jste dosud šifrování u některých služeb internetového giganta nevyužívali, zanedlouho budete. Přes zabezpečený protokol si budete číst poštu, procházet mapy a vyhledávat. Navenek se pro vás nic nezmění, přehození výhybky bude transparentní.

 

Google se dále chlubí úspěchy v oblasti šifrování. S novými algoritmy – ChaCha20 pro symetrické šifrování a Poly1305 pro autentifikaci – dosáhl lepšího zabezpečení proti některým typům útoků. Oba také výrazně akcelerují na mobilech oproti stávajícím řešením. Využívají totiž další procesorové instrukce, čímž vymáčknou výkon navíc.

Dalším benefitem bude drobné ušetření pásma díky menšímu objemu přenesených dat. Nové algoritmy od února využívají všichni uživatelé Chromu pro Android, aspoň při komunikaci se servery Googlu. Časem se stanou základní součástí operačního systému. Google je šíří zdarma.

Nové algoritmy zlepší zabezpečení a zvednou výkon
Nové algoritmy zlepší zabezpečení a zvednou výkon | Foto: Google

Zdroj: Chrome Story | Google Online Security Blog

Ohodnoťte tento článek!

1 komentář

  1. „V nedávno provedených „slepých“ testech 88 % zúčastněných počítačových hráčů rozeznalo 120Hz panel od obyčejného 60Hz a drtivá většina z nich uvedla, že obraz na nich se hýbe plynuleji.“

    A sakra, to budou přátelé z klubu „oko víc jak 24 FPS nevidí“ těžko rozdýchávat…

  2. 240Hz… To je sakra hodne. 75Hz, respektive tech 144/2=72 na oko pri 3D je dle meho ok… Jde o „etalon“ pro tvorbu/zpracovavani 3D obsahu – profiky, cena bude silena… Jinak samozrejme „oko oceni“ – 100Hz, je to znat… Kladu si otazku, jestli neni nahodou ta „4D“ obnovovacka z duvodu vicera pozorovatelu.

  3. Pani mam doma BenQ XL2420T je to 120Hz monitor a oproti 60HZ monitoru je to sakra rozdiel. Ak si v paneli nastavim frekvenciu 75Hza porovnam zo 120HZ je to aj tak rozdiel, a nevravim pri Nvidia 3D vision hrach, tam ide pre kazde oko 60HZ , lebo 120:2-60Hz pre kazde oko .  Osobne vidim rozdiel v hrach na 120HZ monitori ak mi  klesnu hry zo 160-120fps  na 90fps

  4. skusal som 3D monitor 100HZ v 3D, ale po 10 minutach nedalo vydrzat. Oci ma palili, lepsie je 120HZ  monitor mal som moznost vyskusat 600Hz televizor kde to bolo este lepsie a plynulejsie a namaha na oci rapidne poklesla.

    Najlepsie  je kupit  nejaky ASUS 144Hz je to rozdiel oproti 120Hz menej patrny v 2D ale v 3D 60Hz vs72Hz je rozdiel, cize to odporucam ako pre pohodlnejsie hranie. No ale v 3D je narocnost na hry 3-nasobna, Vlastnim 2xGTX TITAN . priklad: v 2D  mam na ultra v crysis 100-110fps ale v 3D mam nieco okolo 30-35.

    Dobre ale vratme sa ku monitorom. Ak bude niekto tvrdit ze nevidi rozdiel medzi 60Hz a 120/144Hz tak je slepy alebo je zadubeny idiot.  JE pravda ze ceny su vyssie ak ide aj o nizku odozvu. moj XL2420T som kupoval koli 120Hz na 3D hry ale aj koli odozve 2ms lebo som pro hrac. Mam ho uz 2 roky a je stale vyborny. Farby nie su ako na IPS paneloch ale daju sa nakalibrovat. Nevyhodou je cena kde dnes stoji cca 350€(pred dvoma rokami stal 470€). Najdite si nejake videa kde ukazuju 60vs120Hz a uvidia ze ak sa pohybuje auto tak pri spomalenom zabere je rozmazane a zobrazene ako duch 16x kde pri 120Hz je zobrazene az 32x. Unava na oci sa znizi dost rapidne oproti 60Hz monitorom.

    Ako osobne doporucujem

  5. tych 600Hz na plasme existuje, nepamatam aka znacka to bola ci Panasonic, alebo Philips, ale nebolo to ziadne ze „60Hz“ to vidno okom, ale bol to neskutocne plynuly obraz, este aj moj 120Hz monitor sekal oproti tomuto 😀

    Je pravda ze 600Hz je oblikavavana kazda snimka bud  600:120=5x oblikanie, alebo 600:60=10x oblikavanie