
Včera, 13. prosince, se odehrála
avizovaná
prezentace procesorů AMD s architekturou Zen, které jsme
doposud znali pod kódovým označením Summit Ridge. AMD nyní
trochu poodhalilo karty (respektive pouzdra PGA, mluvíme-li
o procesorech) a sdělilo o nich nějaké podrobnosti.
Za prvé: konečně také víme, jaké dostanou komerční jméno:
tato CPU se budou zvát Ryzen [čti: Ra:izen], tedy zcela nově. Toho
jméno prosáklo uniklými slajdy už během dne, už minulý týden
se ale objevilo spolu s některými dalšími „želízky“
mezi nově zaregistrovanými ochrannými známkami, takže jste jej
možná už slyšeli.
Takt top Ryzenu bude v základu
minimálně 3,4 GHz. A k tomu turbo
Z akce New Horizon (pokud chcete
vidět záznam, je zde)
máme konečně také první oficiálně přiznané parametry pro CPU
Ryzen. Lisa Su potvrdila již známé věci, tedy že bude mít
8 jader zpracovávajících celkem 16 vláken skrze SMT (podobně
jako u Intelu s HT). CPU bude mít celkem 20 MB L3 a L2
cache (2 × 8 MB L3, 8× 512 KB L2, jak víme z letní
prezentace architektury) a TDP 95 W v provedení
pro desky platformy AM4. Zejména ale máme konečně příslib
frekvencí: AMD uvedlo, že při uvedení bude základní takt CPU
Ryzen (soudím, že nejvyššího/nejdražšího modelu) 3,4 GHz –
nebo vyšší. To ale není maximum; Ryzen bude mít i turbo,
které logicky musí být vyšší.
AMD představuje procesory Ryzen
Lisa Su sdělila, že momentálně běží
přípravy zcela podle plánu a potvrdila uvedení Ryzenu
v prvním čtvrtletí příštího roku, doslova „velmi brzy“.
Do konce Q1 2017 zbývají skoro čtyři měsíce, což tak
docela „hodně brzo“ není, takže by se možná dalo doufat
i v uvedení spíše už v únoru (pokud ne v lednu)
než až někdy v březnu. Serverová verze Zenu pak má přijít
v druhém čtvrtletí roku 2017.
SenseMI
AMD uvedlo k procesorům Ryzen jen
málo detailů, ovšem nakouslo sadu pěti technologií v novém
CPU obsažených, které jsou sdružené pod označení SenseMI. Ty
se z větší týkají řízení spotřeby a výkonu
(napětí a frekvence), které by mělo probíhat adaptivně
a co je důležité, v návaznosti na aktuální fyzikální
podmínky v čipu a okolí (odtud „Sense“, čímž se
marketingové oddělení zřejmě snaží odkázat k momentálně
boom zažívající strojové inteligenci).
AMD pojmenovalo tři funkce SenseMI
týkající se řízení spotřeby Pure Power, Precision Boost
a Extended Frequency Range (XFR), nicméně všechny tři spolu
úzce souvisí. Základem systému jsou senzory na čipu, sledující
v reálném čase důležité parametry, jako je napětí,
frekvence, teplota. Pokud si vzpomínáte, AMD o podobné
technologii mluví
delší dobu, zde by ale asi měla být dotažená a senzorů
jsou údajně stovky, pracují s milisekundovou frekvencí
a „velmi dobrou přesností“. Uspořádané jsou v síti
„Infinity Network“ a jejich vstupy zpracovává jednotka
„Infinity Management Unit“ (patrně totéž, co dříve prostá
SMU), která pak na jejich základě řídí fungování celého CPU
a čipu.
Tento systém by měl jednak
optimalizovat spotřebu tím, že bude přesněji volit napětí čipu
dle podmínek, aby nemuselo pro určitou frekvenci být nastaveno
konzervativně a zbytečně vysoko. Patrně bude opět použita
technologie Voltage Droop Detection, možná i kalibrace kvality
napájení a přizpůsobení se jí jako
v GPU Polaris (Boot time power supply calibration, Adaptive
aging compensation).
Zatímco pod Pure Power se
zřejmě rozumí optimalizace spotřeby při dané frekvenci
například skrze onu redukci napájecího napětí (samozřejmě
v rámci možností stabilního běhu), Precision Boost
je vlastně podobná věc z druhé strany. Jde o turbo
neboli dynamické zvyšování frekvence pod zátěží, ovšem jeho
cílem je opak – při limitované spotřebě umožnit co
nejvyšší takt. K tomu mu pomáhá optimalizace napětí skrze
Pure Power, jak bylo řečeno, tyto věci jsou víceméně stranami
jedné mince.
Precision Boost plynule přepíná
frekvenci CPU, přičemž by nemělo docházet k nějakým
výpadkům výkonu během změn, nebo nutnosti reinicializovat
pipeline CPU. Co je zajímavé: Ryzen, respektive architektura Zen,
přináší vyšší granularitu v řízení frekvence CPU.
Zatímco stavební stroje, Phenomy a také CPU Intelu stupňují
při turbu turbem takty po 100 MHz a Bobcat a Jaguar/Puma
umí i 50MHz kroky, Zen používá ještě přesnější škálu,
bude takty turba stupňovat v krocích po 25 MHz. To umožňuje
vyždímat z jádra o malinko víc výkonu, neboť
například teoretická rezerva 90 MHz by neumožňovala navýšit
takt o jeden 100 MHz stupeň, Zen ale frekvenci bude moci
zvednout o 25, 50 nebo 75 MHz.
Extended Frequency Range
Zdá se, že v jedné věci půjde
tato implementace řízení frekvencí a spotřeby o něco
dál: měla by být totiž závislá i na kvalitě chlazení.
Adaptace bude brát v úvahu i teplotu a AMD uvádí,
že procesor s obzvlášť kvalitním chlazením získá
výkonnostní výhodu, protože Infinity SMU bude schopná nastavovat
vyšší frekvence. Při velmi kvalitním chlazení bude CPU dokonce
dynamicky moci jít i nad běžné maximální turbo, nad nějž
by ho Precision Max za běžných podmínek nepustil. Toto má být
zcela automatické a škálovat i s vodním a dokonce
dusíkovým chlazením.
„Umělá inteligence“ v jádrech
Poslední dvě technologie (Smart
Prefetch a Neural Net Prediction) marketing také hodil pod
stejnou hlavičku SenseMi, nicméně týkají se již něčeho
jiného. AMD se pochlubilo, že algoritmy jader Zen starající se
o prefetch dat z RAM do mezipamětí cache nyní pracují
na principu strojového učení a přizpůsobují se běžícímu
kódu, stejně jako prediktory předvídající větvení a dalších
budoucí chování kódu vykonávaného v jádrech. Nicméně to
není úplně nová věc, přizpůsobující se prediktory už zde
byly.
S těmito termíny a celým
SenseMI si v praxi asi nemusíte příliš lámat hlavu, podobně
jako si nemusíte pamatovat, že Intel L3 cache říká „Intel
Smart Cache“. Jedná se spíše o implementační detaily
a jde o to, jak dobře budou tyto techniky fungovat.
V případě prefetche a predikce větvení by údajně
zlepšení měla být docela významná, podle Lisy Su prý tyto
systémy zodpovídají až za čtvrtinu z avizovaného 40%
zlepšení výkonu na 1 MHz, které má Zen přinést proti
jádru Excavator. Mimochodem – na prezentaci také padlo, že tento
cíl se prý AMD podařilo nejen splnit, ale i o něco málo
překonat.
Takt top Ryzenu bude v základu
minimálně 3,4 GHz. A k tomu turbo
Benchmarky, ukázka Vegy 10
Rendering v Blenderu
AMD stále drží přísné informační
embargo ohledně výkonu (Ry)zenů, ale na předváděčce nám přece
jen hodilo kost. Ukázalo opět test osmijádra Ryzen s šestnácti
vlákny v Blenderu, jako v létě. CPU bylo taktováno na
3,4 GHz, ovšem bez turba (které ještě možná není odladěné?).
Proti němu bylo postaveno Core i7-6900K se stejným počtem jader
jen na základním taktu 3,2 GHz, ovšem s aktivním turbem (3,7
GHz), takže ve výsledku by faktický takt mohl být při plné
zátěži podobný nebo teoreticky i vyšší. Rychlost (doba
výpočtu) obou byla tentokrát zdá se stejná, z videa nebylo
vidět, které CPU skončilo jako první.
V Blenderu byl tentokrát Ryzen na 3,4 GHz bez turba stejně rychlý jako 3,2GHz Core i7-6900K s turbem aktivním
V AMD se jinak proti
minulu poučili a test by se měl dát zreplikovat. Podle
vysvětlivek ve slajdech jde o verzi Blenderu 2.78a v 64bitovém
sestavení (AMD odkazuje přímo na oficiální stránku projektu)
a datové soubory pro rendering lze
od AMD stáhnout.
Handbrake, komprese videa
Se stejnými dvěma počítači AMD
předvedlo také test enkódování videa v Handbrake 0.10.5.0,
opět v 64bitové verzi. Propagační video z akce bylo
převáděno do formátu H.264 v profilu pro Apple TV. Úloha
opět vytížila všech 16 vláken na obou CPU a zde AMD
dokázalo vyhrát, Ryzen na 3,4 GHz byl hotov za 54 sekund, Core
i7-6900k na základním nastavení potřebovalo 59 sekund.
V Handbrake ale vyhrává téměř o desetinu
AMD také ukazovalo hru Battlefield 1
běžící v rozlišení 4K na 3,4GHz Ryzenu a Intel Core
i7-6900K se stejnou grafickou kartou architektury Pascal (mělo by
jít o Titan X,
tedy momentálně nejvýkonnější grafiku na trhu). Bylo to nicméně
bez srovnání FPS, což by mohlo znamenat, že Broadwell-E má vyšší
průměrné hodnoty (což vzhledem k jeho čtyřkanálovému
řadiči asi není zas tak nečekané). Smyslem testu bylo
pravděpodobně ukázat, že obě CPU dokážou táhnout
nejvýkonnější GPU bez záseků údajně „se vším nastaveným
prakticky na maximum“. Vizuálně obě sestavy vypadaly srovnatelně
svižně, z videa se nějaký rozdíl moc postřehnout nedal
(tedy aspoň s mými mrzkými zkušenostmi).
Battlefield 1 v 4K, Ryzen a Core i7-6900K táhnou Titan X
Vega 10, zatím prototyp
Po ukázce CPU ale AMD na chvíli
přeladilo i na grafickou vlnu a předvedlo také PC běžící
s Ryzenem a grafikou Radeon s čipem Vega 10 (což ale
není poprvé, mezitím se již objevilo
video s Doomem, které možná bylo zveřejněno předčasně
nedopatřením). Na grafice byla spuštěna hra Star Wars Battlefront
Rogue One (zatím nevydaná) ve 4K, zřejmě také plynule na 60
a více snímcích za vteřinu. Nicméně opět šlo o demo,
kde nešlo srovnat výkon s konkurencí, ukázka tedy hlavně
demonstrovala, že grafika běží dost stabilně na to, aby se na ní
dalo udělat živé demo. Živé by skutečně být mělo, nahrávání
levelu trvalo nečekaně dlouho, což mírně narušilo běh „show“.
Star Wars Battlefront Rogue One na grafice s čipem Vega 10
Zajímavý detail je, že podle
prezentace byla v počítači nainstalována karta, která je
ještě zkušebním vzorkem („engineering sample“). Ta se jednak
může lišit od finálních parametrů prodejního produktu, co je
ale podstatnější: může to znamenat, že byť i předprodukční
exempláře finální karty ještě nejsou dostupné. Tím pádem by
Vega 10 ještě nemusela být tak blízko svému uvedení, jak by se
dalo dedukovat z toho, že už
k ní AMD pořádalo brífink novinářů. Tato implikace
není úplně spolehlivá, ale raději bych teď počítal s tím,
že pokud už AMD něco stran Vegy 10 odhalí na CES 2017, bude to
spíš papírovou formou a nikoliv „tvrdé“ vypuštění
karet na pulty.
Ryzec, Řízek?
Na závěr ještě k oné nové
značce, která podobně jako v roce 2007 Phenom nebo v roce
2011 čistě písmenkové značení FX (a „áčková“ APU) asi
odsouvá do důchodu starší nomenklaturu. Jméno je nakonec jen
jméno, takže asi nemá smysl jej sáhodlouze rozebírat, ale osobně
mi přijde, že psáno s ypsilonem působí příliš neformálně
a málo seriózně. Škoda, že raději nebyla oprášena značka
Athlon nebo Duron (což bylo asi nejpovedenější ze jmen, které
AMD v arzenálu mělo; v prezentaci byl také mimochodem
citován komentář jednoho fanouška, který navrhoval povedené
jméno „Furion“). Nicméně firma nejspíš nechtěla použít
nic, co mělo v minulosti konotace horšího výkonu, nebo čím
bývaly častovány lowendové produkty. Uvidíme aspoň, zda
nezvyklé jméno Ryzen přinese nějaké pěkné české přezdívky
či zkomoleniny.
Ryzen se čte [Ra:izen] a zřejmě
by tento novotvar měl evokovat anglické sloveso „raise“,
povstat. Evidentní je asi aluze na jméno architektury Zen v druhé
polovině názvu. Ve výslovnosti jména má být zřejmě ale
obsažen i koncept onoho nového horizontu [hora:izon],
jak byla nazvána včerejší předváděcí akce. Motto procesoru
Ryzen má mimochodem být „Powerful in Purpose. Efficient in
Design.“, tedy něco jako „Silný svým posláním, efektivní
podstatou“. Což zní docela vzletně – a naštěstí
méně jako z počítačové hry než samotné Ryzen.
Tak bez debát, AMD isto vybralo tie testy ako pre Vegu tak pre Zen ktoré im najviac sedia ale každopádne to vyzerá že Zen bude ozaj ohromným skokom vpred, silné „nemodulové“ jadro + AMDčkovský HT, 8C/16T topmodel…
Každopádne, nejaký masovejší úspech medzi bežnými ľudmi/hráčmi zariadia ľudovejšie 2C/4T-4C-4C/8T a pod. CPU/APU na bázi Zenu takže ja osobne som zvedavý skôr na tie, Topmodel Zenu za 500-600 alebo neviem koľko € bude síce v porovnaní s 1000€ Intelom super ale v absolútnych číslach bude aj tak pridrahý pre 90%+ trhu…
Pridrahý? Proč? Přece GTX1080 a 1070 se prý prodávají jako rohlíky, proč by se tedy neměly prodávat CPU za nějakých 500USD? 😉
Kde píšem že by sa nemali/že sa nebudú predávať CPU za 500USD/€ ?
Nikde, píšem len že také CPU by bolo pre 90+% trhu pridrahé.
Sakra, veď posledné roky v každej 2hej recenzii/prehľade/novinke o CPUčkách od Intelu samé náreky nad cenami ako je 200-300-350€ priveľa a pod. takže vážne neviem odkiaľ berieš ten optimizmus nad 500€ CPUčkom…
Ono, aký je asi pomer predaných 6C/12T i7 6800K za 450€ proti i7 6700K za 340€ či i5 6600K za 240€ ? Môžeme len hádať ale obom nám je principiálna odpoveď jasná – na jedno 450€ CPU (i7 2011) pripadajú 10tky 240-340€ CPUčiek.
PS: stačí skúknuť mimozemšťana, pri i7 6700K/i5 6600K reportujú u každého cez 2000+ predaných kusov, pri i7 6800K 100+ kusov.
A k tomu že „GTX1080 a 1070 se prý prodávají jako rohlíky“, no áno ale to sú akosi grafiky a nie procaky…
Ľudia sú by som povedal akosi naučený že herný/silný procák sa dá kúpiť za 2-3stovky, nech i7 „K“ za 350€ a bohate to stačí, nieje dôvod ísť do LGA2011 takže nech bude mať ten 8C/16T Zen za hypotetických 500€ kľudne výkon 1000€ i7 8C/16T stále to nič nebude meniť na fakte že bude
1. pridrahý a
2. že na živenie 1070/1080/“RX490″/“RX485″ budú stačiť Intely do 350€ resp. „orezajnejšie“ 6/4C Zeny hlboko pod 500€…
A keď od potencionálnych kupcov odčítame väčšinu hráčov a tých ktorých CPU živí a najskôr teda pôjdu/majú Xeon-y alebo kúpia serverové Zeny tak ti veľká skupina zákazníkova neostane…
Samo AMD v nejednom slajde prezentovalo/prezentuje ako sa najviac PC predá do 500-600USD, najviac grafík do 250 či koľko USD a pod. takže vážne, len CPU za 500USD/€ je proste „pálka“.
co vím, prosákly ceny Zenu okolo 300 USD.
Dále bych se až tak neomezoval na Xeony. Já třeba vím, že takový Dell by rád diverzifikoval své procesorové portfolio (mj. s AMD v serverech skončili relativně pozdě, až kolem 10. generace, pokud si dobře vzpomínám), takže to tvé „Xeon or die“ zcela jistě není tak neotřesitelná pravda, jak to tady prezentuješ.
Naopak se domnívám, že multicore clash společně s nástupem DX12 her velmi rychle „zruší“ 2-jádra (i s HT), takže vše pod i5 bude potřebovat upgrade a z i5 se stane lowend.
K forme akcie:
Pozeral som to včera naživo a celkovo tieto akcošky moc nemusím pre ich „kolotočársky“ priebeh (ako komparz tlieska a vyhukuje) nech ich robí ktokoľvek čo sa na konci troška vymklo zo scenára pri čakaní na nabehnutie hry Star Wars Battlefront Rogue One…
Ale asi na spotrebiteľov nielen Amíkov sa takto marketingovo musí. A aj takticky pred Vianocami hodnotím akciu ako veľmi prospešnú ak niektorí spotrebitelia váhajú resp. dokážu počkať do Q1/2017.
K obsahu:
Za mňa to je super, pretože Zen sa podľa predpokladov zdá byť životaschopná microarchitektúra a procesory Ryzen tiež. Ja tie handbaky, blendere a pod bench. faciny nemusím, ale výpovednú hodnotu v komparatistike mali a aj herná ukážka Batlefield 1 potvrdila, že Ryzen čo by čo nehybridný procesor (bez zbytočnej plochy iGPU) a s dGPU (Titan X na Pascale a neskor dozaista Vega) je správnym krokom.
Aj výsledok Ryzen + Vega v hre Star Wars Battlefront Rogue One 4K pri 60 fps je vynikajúci.
AMD is back!
souhlasím, vypadá to velmi dobře 🙂 Hlavně to přinutí Intel i ostatní konkurenty k větším výkonům a to bude pro nás zákazníky jedině dobře.
Co vypada dobre? Demo Vegy dopadlo strasne. Pust si to znovu a koukej na ty zaskuby a tearing.
Tady mas link presne na to misto, abys to mel jednodussi – https://youtu.be/4DEfj2MRLtA?t=54m8s
Jako poslouchat sefku AMD rikat „bezi ve vice nez 60FPS“ a v ten samy okamzik sledovat zaskuby a tearing, ja se tak smal, az me bolela branice 😀
A ze testovali CPU Intel vs AMD za pouziti Nvidia Titan X u obou sestav, misto napr. Fiji, to je jako rict – „nase grafiky jsou sh**, takze to musime ukazat s hardwarem konkurence“ 😀
Pokud vím, tak ta hra ještě nevyšla, tak tu neblej 😉
1. musím říct že seš fakt primitiv
2. reaguju na předváděčku ZENu (!) a ty do toho taháš po Mauditovsku Vegu (která je ještě v podstatě ve stádiu prototypu a podobně na tom bude i ta hra samotná)
3. hlavně že ses zasmál, ale svojí hlouposti…
Naozaj je Vega ešte len v štádiu prototypu? Nemala by vyjsť najneskôr v Q2 2017? To už by ju mali finalizovať. Ak je to tak ako píšeš, bol by som celkom sklamaný, pretože som dúfal, že Vega prinúti NV vydať 1080 Ti a za dobrú cenu. Plus mohli spadnúť ceny 1080tok.
Ja se ale nesmeju tomu, ze by mela Vega tak spatny vykon, ale te velkohubosti lidi z AMD. Kdyz CEO AMD vychvaluje produkt a my v primem prenosu vidime, ze funguje (treba jen zatim) mnohem hur, tak to evokuje tu slavnou drevenou maketu grafiky. Kdyz pak navic zjistis, ze AMD ta CPU od Intelu, proti kterym demonstrovala Zen, podtaktovala a navic bezely jen v dvoukanalovem rezimu, kdyz mohou bezet ve ctyrkanalovem, dostava to cele tak smesny nadech, ze je pak tezko muze nekdo brat vazne.
Kdyby mela CEO AMD titulky, nebo ty komiksovy bubliny, tak by byly plny hvezdicek a 3/4 by byly poznamky pod carou.
pro takové jako jsi ty naštěstí existuje alternativa – stále půjde koupit procesor Intel a grafika od nVidie. Přirození ti to nezvětší, ale můžeš si představovat že ano 🙂
Neměl ten přenos jenom 30 snímků za vteřinu? Nevím, jestli se z toho pak dá úplně soudit to, co píšeš, kór když bylo evidentně vypnuté v-sync a při případném trhání nad rychlostí 60 FPS by to byla trošku loterie, co po natočení na 30FPS kameru (respektive 29,97 FPS) budeme vidět. Jo teda BTW jestli to vůbec bylo natočené na 1080p30, o čemž pochybuju. Na tom pódiu j třeba v čase 22:12 na pódiu vidět na té diagonále takovej hnusnej aliasing, kterej je podle mě produktem deinterlacingu z 60i na 30p, Nevím, jaká byla použitá metoda, ale ta s tím taky dokáže docela udělat psí kusy, pokud to není čistě prostorová interpolace.
Teda jestlis tam byl osobně a koukal na to kameramanovi přes rameno, tak se ti hluboce omlouvám za nedůvěru 🙂
Ten tearing je videt dobre, pust si to treba frame by frame. Hlavne kdyz otaceji pohledem dokola. Navic ta kamera na ten monitor dost dlouho kouka ze sikma a ten tearing je taky videt pod uhlem, takze to tezko bude zpusobene kamerou.
„Navic ta kamera na ten monitor dost dlouho kouka ze sikma a ten tearing
je taky videt pod uhlem, takze to tezko bude zpusobene kamerou.“
Tak teď ale vůbec nechápu tok myšlenek? Co míníš, že jako ten úhel kamery může udělat?
Já mluvil o snímkové frekvenci, něco úplně jiného. Vzpomeň si, jak nesouhlas snímkové frekvence s frekvencí pohybu ve skutečnosti může udělat věci jako že se kola zdánlivě točí pozpátku a tak. Nebo jak CRT obrazovky šíleně blikají a běhají když je vidíš natočené na video/film.
Ten uhel je podttny proto, ze pokud by to bylo zpusobene kamerou, byl by ciste horizontalni. Ale uhel toho tearingu odpovida natoceni toho monitoru.
Jo takhle, už chápu, sorry. Trhání (tearing) byl rozhodně tím, že bylo vypnuté vsync na tom jejich kompu, to je jasné. Ale jak říkám, trhání se udělá i při běhu nad 60 Hz.
Já nemluvil o tom, že by ta kamera způsobovala ten tearing, co jsem myslel je, že kamera mohla způsobit cukání obrazu ve smyslu nesplynulosti. Monitor běží na 60 Hz a video má 29,97fps, takže musí dojít ke ztrátě informace. Když si ten tearing spojíš dohromady se zahozením půlky snímků toho LCD (pominu, že se tam pomalu mění fáze kvůli tomu, že LCD je 60 Hz a video 30K/1001 FPS), tak to může dopadnout ve videu cukavě i když to na LCD cukavý nebylo. BTW se ti to taky ještě pak může cukat v přehrávači (ten někdy dokonce i dělá trhání, v patologickejch případech), pokud ti frekvence vlastního LCD nesedí – například kdybys běžel na 72, 75 Hz a ne násobku 30 Hz.
Co se týče toho deinterlacingu z 60i, tak jsem neměl čas to video stahovat a koukat, jestli tam není blend deinterlacing z 60i. Ale asi bys si tipl, že to spíš bude bob+decimate.
Nestačilo by to prirovnať k video anomáliám LED brzdových svetiel ? Každopádne robiť závery za takýchto videí je blbosť, treba počkať na reálne kusy v testoch, prípadne ignorovať primitívny trolling 🙂
Na kecy Maudita bych se už fakt vykašlal je to pouhý troll s hloupými kecy co mimo jiné mnohdy neříkal pravdu a jeho předpovědi jsou tristní…. On bude hloupě trolit vždy… To že neříká pravdu sem už zažil mnohokrát je zbytečné se s tímto individuem dohadovat… Stačí to u něj uzavřít s konstatováním TROLL…
Treba jako link co jsi postnul minule, kdyz sis myslel, ze dokaze tvou pravdu, ale dokazal mou? 😀 Ja nejsem ten, kdo tu ke kazdemu postu negativne hodnoticim AMD pise „troll“. Me staci fakta.
Nojo, vsichni kdo vidi AMD v pravem svetle, jako firmu technicky opozdenou, bez skrupuli a plnou prazdnych slov, samozrejme lzou 😀
AMD totiz asi neni nejvetsi slibotechna ze vsech, ne? Kdyz konkurence vyda produkt, tak v AMD slibuji, ze ho za chvili budou mit taky. Za dalsi pul rok slibuji, ze za pul roku uz urcite vyjde a ze bude jeste lepsi nez konkurence. Ale kdyz pak se spozdenim vyjde, je vetsinou horsi a konkurence ma uz vetsinou novy a o level lepsi produkt 😉
víš co je smutné, že přes svou „moudrost“ nedokážeš pochopit, že finanční možnosti obou společností jsou diametrálně odlišné. Jediné co dokážeš je plivat na všechno, co ta společnost, která se snaží postavit zpátky na obě nohy dělá a přitom ani nedokážeš uznat, že ta druhá taky není bez chyby…. a ještě máš přes tento zoufalý nedostatek vlastní sebereflexe tu drzost, že druhým kážeš o pokřiveném světě. Víš jak se tomu říká ? Pokrytectví . Štastné a veselé :-))
opakuji opravdu zbytečné reagovat na toto individuum nechat ho psat ať si píše ty svý bláboly… Jemu stejně nějde nic vysvětlit zbytečná ztráta času těch odkazů je víc ale i kdbys mu jich ukázal 200 on stejně bude trolit dál kašlete už na něj jak si bude psát sám pro sebe tak ho to přestane bavit…
Je to taková zdejší figurka 🙂
jinak pro pobavení tady je taky takový mudrlant jako Maudit… s ním by si náramně rozumněl a mohl si s ním podat ruce… 😀
https://www.facebook.com/groups/673624526105056/permalink/893349040799269/
1. Určitě neschvaluji Mauditovo přístup. Na něj platí jediné a to důsledná ignorace.
2. Jenže u hodně lidí je zase vidět absolutní nedostatek kritického pohledu na AMD. Klidně i napíšu, že reagují přímo hystericky na jakýkoliv náznak kritiky a pozor, teď nemám na mysli trolení, ale normální střízlivou kritiku.
3. Je pěkné kázat o pokrytectví, jenže to má člověk sobě vlastní.
4. Takže asi tak, trochu pokory a respektu by neškodilo nikomu. Šťastné a veselé svátky klidu a pohody…:)
Maudit je extrém… Jinak máš pravdu štastné svátky všem 🙂
Oo, to se omlouvam, ze nicim vase bludy a uvadim je na pravou miru. Strasne zlej sem 😀
vzhledem k tomu, že s tebou a Tvými postoji nesouhlasí dá se říci většina + se prokázaly Tvé bludy jako nesmyslné tak bych neřekl zlej, ale h….ej. A nebo placenej troll.
Ja myslel, ze me ignorujes, a pritom se podivejme, jak odpovidas 😀 A ja rozhodne netouzim po tom, aby se mnou vetsina souhlasila. Staci mi, ze se mnou souhlasi ti rozumni 😉
Vzhledem k tomu, ze duplikujes post z jineho clankum tak odpovim take i tady – AMD mela jeste snad pred rokem vetsi obrat, nez Nvidia. A jen par let pred tim dokonce obrat dvojnasobny. Tak ci je to chyba? Jen a jen AMD.
.
ja bych dal 3 tecky aby si kazdy domyslel svoje 😀
Já bych sice ocenil, kdyby tam bylo integrováno v podstatě libovolné zobrazovadlo (= GPU na úrovni Radeonu v Kabini), ale to je věc vkusu.
Jinak pokud to nejsou jen extra-vybrané benchmarky, tak se těším. Problém je výběr – i když porovnám FX-9590 a i7-6900K, taky se najde jeden z dvaceti testů, kde to vypadá na plichtu (http://www.anandtech.com/bench/product/1289?vs=1729).
Co se týče předváděčky před Vánoci, tak souhlas. Snad jen mohla přijít o týden dříve, přeci jen, dost lidí už nakoupilo.
Co se týče benchu, tak bych ještě počkal. Typicky se vybírá to opravdu nejlepší nastavení a já bych s hodnocením ještě počkal.
Nicméně vypadá to dobře, snad se nevyskytne nějaký zádrhel, který by to pokazil.
Bylo to nicméně bez srovnání FPS, což by mohlo znamenat, že Broadwell-E má vyšší průměrné hodnoty (což vzhledem k jeho čtyřkanálovému řadiči asi není zas tak nečekané).
Ehmm …
Malý poznatek, na který upozornil zaměstnanec Intelu (přesto si myslím, že to stále není nic pohoršujícího), že oba dva systémy běžely na dualchannelu, tedy i i7-6900K
tak ono jen blazen by mohl ocekavat že 95W AMD bude stacit na 140W intel za 1O00 dolarů.
Jenže to AMD nebude 95 W… v předváděčce pro novináře ukazují spotřebu v zátěži a AMD cca 188 W a Intel 192 W… viz https://www.youtube.com/watch?v=7yxSFmEOkrA
myslím si, že v praxi to nebude také ružové. Počítam, že vybrali ten lepší kúsok kremíku u AMD aby vyzeral o čosi lepšie pri Inteli. Vôbec by som sa ale nečudoval, ak by dali horší kus od Intelu. Toto sú bežné praktiky jednej či druhej strany. No som zvedavý aký výkon bude mať AMD s CPU a GPU. Konečne by to mohlo priniesť stlačenie konečných cien.
Já bych se nedivil, kdyby v tom testu byla spotřeba CPU dost podobná, i kdyby byl Zen v TDP 95W (což ale tenhle být nemusel, protože je to ES a tuším, že ty slova dokonce byla volená tak, aby z toho vyplývalo že „95W při launchi“).
Broadwell-e by většinou těch 130 W svého TDP měl žrát jenom při vytížení AVX, bez toho má spotřebu níž. (Což by snad mělo platit i pro menší procesory, třeba Haswelly. Tam je taky většinou zátěžová spotřeba dost pod úrovní TDP, ale s plným zatížením těch 256bitových vektorů se v praxi dá dostat i nad.)
Jinak je v tom započítaná spotřeba všech ostatních komponent, čipsetu, a napájecí kaskády, což je pod zátěží docela významné množstív ztracených wattů, a pochybuju, že obě desky měly úplně se chovající kaskádu.
A môžeš uviesť príklad, ako veľmi tomu Broadwelu-E ublíži situácia kde beží len s dual channel RAM? Okrem samotných benchmarkov priepusnosti (ako Sandra).
Tipujem že to nebude až tak veľa, keďže 6900K (6950X) síce má 4 pamäťové kanály, ale tie sú napojené len na jeden pamäťový radič.
Aha, zajímavý, to jsem si v těch poznámkách nevšiml, i když tedy „stejný komponenty“ to mohlo naznačovat.
🙂
ye .. konecne zacina amd s jeho zenem a vegou vylejzat ven.
co jsem tu cetl vsechny prispevky vyse tak
zeleny napsall svoje, cerveni napsall svoje,
jsem zas o hromady hlodů chytrejsi – diky obema taborum 😀
tak a ted uz jen cekat na realne vysledky, pote v prubehu roku na odpoved intelu v dalsi rade po kaby a nv s jeho voltou adalsich. za sebe se modlim at doopravdy amdčko jak v gpu tak cpu trochu povystrasi konkurenci at se zase innv predvedou 🙂
Nějak mi to všechno okolo Vegy, Zenu, apod. připomíná dlouhé unavující čekání na Buldozer, anebo ještě z doby dřívější, za komančů, čekání na Škodu Favorit…pokud si ještě někdo vůbec pamatuje……. Já půjdu do 1080Ti jakmile ji vydají (a bude k sehnání).
A čekání na 1080Ti ti nepřipadá jako čekání na Fávo? 😉
ta ukazka renderingu me rozesmala 😀 vzdyt tam je celkem nenarocna scena s vyuzitim pameti nejakych 260mega, neni tam nic co by nejak ukazalo v jakych situacich bude mit dane CPU problem nebo naopak bude excelovat v RT, ze zhruba asi 30 tisic ruznych scenaru shaderu ktere se dnes v RT bezne pouzivaji tam jsou vpodstate jen asi 3 mozne interakce, realne tak muze Ryzen v necem pri RT excelovat a v necem totalne pohoret 🙂 realne tedy ukazali uplny prd kde se jen vyrendruje nechutne presmothovano par objektu ve scene co by bezny grafik splacal asi za 5 minut prace, zrejme je pro ne prilis nakladne si nechat od nekoho spravit opravdu zajimavou scenu na render-benchmarky kde bude tech situaci kombinace shaderu rekneme treba alespon par set, vzdyt i na ruznych forech zabyvajicich se CG jsou ke stazeni zdarma benchmarkove sceny ktere obsahuji od desitek do stovek interakci, a dana CPU tak „proklepnou“ vyrazne vice nez tahle jednoducha scenka kde vidim jen interakci reflexe, alfy a jakehosi light materialu
jednim slovem neskutecna ostuda
jinak danou scenu jsem pustil na SB 2600k z ledna 2011, tedy 4 jadro 3.4GHz a turbem 3.8GHz (netaktuju) a vislednej cas 1:29:94, z tech ukazek co jsou v clanku se da s trochou stesti odvodit ze nedokonceny render tam ma okolo 31 sekund, takze rekneme dokonceny okolo 38-40 sekund, takze za 5 let se jako dostavil temer nulovej progress ve vykonu? aha 😀